Wikia

Harry Potter Wiki

Bob Ogden

6853strony na
tej wiki
Komentarze0

Bob Ogden (ur. przed 1925; zm. 1996 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi, członek Brygady Uderzeniowej Ministerstwa Magii.

W seriiEdytuj

Ogden miał aresztować Morfina Gaunta, brata Meropy Gaunt pod zarzutem rzucenia zaklęcia na mugola, Toma Riddle'a Seniora. Podczas swojej wizyty obezwładnił Marvola Gaunta, który w przypływie gniewu, chciał udusić swoją córkę, Meropę. Wspomnienie to wyciągnął z Ogdena Albus Dumbledore.

Ogden pomógł Meropie naprawić stłuczony garnek zaklęciem Reparo, jednak nie uzyskał od niej podziękowania.

UsposobienieEdytuj

By nie wzbudzać zainteresowania, Ogden na czas wizyty w dworze Gauntów, ubrany był w mugolskie ubrania (surdut, jednoczęściowy kostium kąpielowy i getry). Można wywnioskować więc, że urzędnik nie był uprzedzony do osób niemagicznych i względnie tolerancyjny. Podczas rozmowy z Marvolem Gauntem można dostrzec, iż był on bardzo odważny.

Wygląd Edytuj

W książce opisywany był jako niski, pulchny mężczyzna w okularach z niesamowicie grubymi szkłami zmniejszającymi jego oczy do małych plamek.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. W rozdziale Ród Gaunta sposób ubrania Ogdena został opisany jako "dziwaczny, w jaki często ubierali się niedoświadczeni czarodzieje, kiedy chcieli upodobnić się do mugoli". Gdyby Ogden był mugolakiem, wiedziałby, jak mugole dobierają swoje ubrania.

Więcej od Wikii

Losowa wiki