FANDOM

Bob Ogden (ur. przed 1925 rokiem) — czarodziej nieznanego statusu krwi, członek Brygady Uderzeniowej Ministerstwa Magii.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Bob urodził się w nieznanym czasie przed 1925 rokiem. Najprawdopodobniej w wieku jedenastu lat został uczniem Hogwartu. Po ukończeniu nauki pracował w Departamencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów, w Brytyjskim Ministerstwie Magii jako szef patrolu czarodziejskiej policji.

Spotkanie w domu Gauntów Edytuj

Chata1

Bob Ogden przywyba do domu Gauntów.

W 1925 roku Bob został wysłany by przekazać wezwanie do Ministerstwa Morfinowi Gauntowi za zaatakowanie za pomocą czarów mugola, Toma Riddle'a. Aby upodobnić się do niemagicznej społeczności w Little Hangleton, gdzie mieszkali Guntowie Bob ubrał na siebie surdut, jednoczęściowy strój kąpielowy i getry, a na miejsce dotarł pieszo. Zanim jednak zdołał dojść do drzwi pojawił się przed nim Morfin i zaczął przepędzać go w języku wężów. Pracownik Ministerstwa nie rozumiejąc ani słowa przywitał się i spróbował wyjaśnić cel przybycia, ale zanim skończył został obalony przez napastnika. Wtedy z domu wybiegł Marvolo Gaunt i rozkazał synowi wejść do środka, ale Ogden sprostował, że przyszedł się zobaczyć właśnie z Morfinem.

Gdy weszli do środka Bob zaczął wyjaśniać powód odwiedzin, ale przerwała mu Meropa Gaunt upuszczając garnek. Ojciec natychmiast rozkazał jej go podnieść, a gdy dodał, że ma użyć do tego różdżki dziewczynka upuściła go ponownie, po czym rozbiła o ścianę próbując użyć magii. Marvolo ponownie dał jej reprymendę, ale wtedy wtrącił się Bob, który użył zaklęcia Reparo i naprawił garnek, po czym wrócili do rozmowy.

Gdy stary Gaunt usłyszał, że jego syn ma wstawić się w celu przesłuchania za użycie magii na mugolu bardzo się zdenerwował. Zaczął powoływać się na czystość krwi i przodków, pokazując Ogdenowi pierścień Kadmusa Peverella i medalion Salazara Slytherina. Bob jednak nie dał się przekonać i ponownie zażądał aby Morfin wstawił się na przesłuchanie.

Wtedy nagle w pobliżu domu pojawili się Tom Riddle i mugolska kobieta. Podjechali na tyle blisko, że w środku było słuchać jak nieprzychylnie wypowiadają się na temat Gauntów. W trakcie rozmowy Tom zwrócił się do swojej towarzyszki „kochanie”, a Morfin słysząc to zaczął kpić z siostry, która podkochiwała się w Riddle'u. Marvolo bardzo zdenerwowała ta informacja, do tego stopnia, że zaatakował własną córkę.

Bob, który nie rozumiał rozmowy, ponieważ Gauntowie mówili w mowie węży, użył zaklęcia by odrzucić Marvolo od dziewczynki, po czym został zaatakowany nożem przez Morfina. Gdy Ogden wybiegł z domu wpadł przypadkiem na Toma i mugolską kobietę, którzy byli bardzo rozbawieni strojem czarodzieja, a następnie odjechali na koniach.

Później Bob deportował się do ministerstwa i wrócił ze wsparciem innych pracowników. Morfin i Marvolo stawiali im opór ale ostatecznie zostali aresztowani, postawieni przez Wizengamotem i uwięzieni w Azkabanie[3].

Późniejsze życie Edytuj

W późniejszych latach Bob został znaleziony przez Albusa Dumbledore'a, który poszukując informacji na temat przeszłości Lorda Voldemorta wyciągnął od Ogdena wspomnienie na temat incydentu w domu Gauntów. Było ono istotne, ponieważ Meropa byłą matką Voldemorta[3].

Jakiś czas przed 1996 Bob zmarł z nieznanych powodów[1].

Usposobienie Edytuj

By nie wzbudzać zainteresowania, Ogden na czas wizyty w dworze Gauntów ubrany był w mugolskie ubrania (surdut, jednoczęściowy kostium kąpielowy i getry)[3]. Można wywnioskować więc, że urzędnik nie był uprzedzony do osób niemagicznych i względnie tolerancyjny. Podczas rozmowy z Marvolem Gauntem można dostrzec, iż był on bardzo odważny.

Wygląd Edytuj

W książce opisywany był jako niski, pulchny mężczyzna w okularach z niesamowicie grubymi szkłami zmniejszającymi jego oczy do małych plamek.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Harry Potter i Książę Półkrwi (książka), rozdział 10 (Ród Gaunta) - Albus Dumbledore podczas rozmowy z Harrym Potterem w 1996 powiedział, że Bob zmarł „jakiś czas temu”.
  2. W rozdziale Ród Gaunta sposób ubrania Ogdena został opisany jako "dziwaczny, w jaki często ubierali się niedoświadczeni czarodzieje, kiedy chcieli upodobnić się do mugoli". Gdyby Ogden był mugolakiem, wiedziałby, jak mugole dobierają swoje ubrania.
  3. 3,0 3,1 3,2 Harry Potter i Książę Półkrwi (książka), rozdział 10 (Ród Gaunta)