Wikia

Harry Potter Wiki

Blaise Zabini

Komentarze4
4243strony na
tej wiki
Blaise Zabini
Blaise Zabini
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. roku 1980
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Ścigający (w filmie)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Rodzina Zabini
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
No tak, Zabini, TY za to masz wybitny talent... do udawania kogoś, kim nie jesteś...
Ginny Weasley[źródło]

Blaise Zabini (ur. 1980 r.) - student Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1991-1997. Przyjaciel Dracona Malfoya i Pansy Parkinson, jeden z najprzystojniejszych uczniów swojego domu.

BiografiaEdytuj

Blaise urodził się w drugiej połowie 1979 roku lub w 1980 prawdopodobnie w Wielkiej Brytani lub Irlandii. Jest synem słynnej ze swej urody czarownicy, która do roku 1996 owdowiała aż siedem razy. Każdy małżonek pani Zabini ginął w niewyjaśnionych okolicznościach, pozostawiając po sobie niewyobrażalnie wysoki spadek żonie oraz jej synowi. Nie wiadomo, czy biologiczny ojciec chłopaka był jednym z siedmiu mężów kobiety, dlatego też nie wiadomo dokładnie jakiej krwi jest Zabini. Na pewno nie jest mugolakiem, minimalnie półkrwi, chociaż z jego wypowiedzi typowych dla Ślizgonów można wywnioskować, że ma prawdopodobnie ma czystą krew.

W 1991 roku Blaise rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Slytherinu razem z Draconem Malfoyem, Pansy Parkinson, Gregorym Goylem, Daphne Greengrass, Vincentem Crabbem oraz Milicentą Bulstrode . Ze względu na "trudny" charakter nie zyskał wielu przyjaciół.

Szósty rokEdytuj

Pansy, Blaise express

Blaise Zabini i Pansy Parkinson w Expresie do Hogwartu

W drodze do Hogwartu Blaise idzie do przedziału C na zaproszenie Horacego Slughorna — nowego nauczyciela eliksirów. W trakcie spotkania między Zabinim a Ginny Weasley dochodzi do spięcia. Ślizgon chrząka znacząco na wspomnienie Slughorna o niezwykłej mocy Harry'ego Pottera. Wówczas poirytowana Weasley zarzuca mu wybitny talent do udawania kogoś, kim w rzeczywistości nie jest. Profesor chichocze i ostrzega Zabiniego przed gniewem czarownicy, która pomimo młodego wieku, posiada duże zdolności magiczne. Blaise puszcza tę uwagę mimo uszu, uśmiechając się pogardliwie.

Po zakończeniu spotkania profesor Slughorn zaprasza Ślizgona na przyszłe spotkania. Tym samym Blaise dołącza do przyszłego Klubu Ślimaka. Harry Potter wyraża wyraźne niezadowolenie z tego powodu, bo powodem zaproszenia Zabiniego do przedziału C była sława jego matki.

Blaise wraca do swojego przedziału, śledzony przez Pottera, ukrytego pod peleryną-niewidką. Gdy próbuje zasunąć drzwi, Gryfon blokuje je nogą, żeby móc dostać się do środka. Zabini szarpie drzwi, dopóki Potterowi nie udaje się wejść do środka, a wtedy Ślizgon przewraca się na kolana siedzącego obok Gregory'ego Goyle'a. Między znajomymi dochodzi do kłótni, a Harry Potter dostaje się do przedziału i wysłuchuje rozmowy Ślizgonów.

Zabini w Klubie Ślimaka

Zabini w Klubie Ślimaka

Zabini opowiada Malfoyowi i reszcie obecnych o szczegółach spotkania u Slughorna. Gdy wspomina o pojawieniu wśród grupy zaproszonych Ginny Weasley, Pansy Parkinson złośliwie wypomina mu, że rudowłosa Gryfonka mu się podoba. Blaise reaguje dość nerwowo, podkreślając, że nigdy nie zbliżyłby się do zdrajczyni krwi, bez względu na jej urodę. Mówi także wprost Malfoyowi, że Slughorn nie zaprosił go na spotkanie, bo nie chce mieć nic wspólnego ze śmierciożercami, czym niewątpliwie złości Dracona. Urażony chłopak, chcąc bronić swojej
Blaizezabiniquidditch

Zabini w filmie jako gracz quidditcha

dumy, sugeruje, że przyłącza się do Czarnego Pana. Zabini mu nie dowierza, czym ponownie podkopuje autorytet Malfoya wśród grupy i wprowadza go w gniew. 

Wkrótce jednak pociąg dojeżdża na miejsce i Blaise, w towarzystwie Crabbe'a i Goyle'a opuszcza przedział.

W ciągu tego roku szkolnego Zabini regularnie bywa na przyjęciach Slughorna.

W filmie Blaise Zabini gra jako ścigający w domowej drużynie w quidditcha.

Siódmy rokEdytuj

Zabini Wielka Sala

Blaise Zabini w Wielkiej Sali

Blaise powrócił na siódmy rok do H[gwartu. Jako, że należał do Slytherinu i jak wiemy z jego wypowiedzi gardził zdrajcami krwi, a więc także mugolakami prawdopodobnie znosił dobrze rządy Alecto i Amycusa Carrowa

Zabini prawdopdobnie nie brał udziału w bitwie o Hogwart tylko ewakuował się tak jak większość Ślizgonów przez Pokój Życzeń 2 maja 1998 roku. Można nawet go zrozumieć - nie chciał walczyć ze znienawidzonymi Gryfonami, za to nie był aż tak zły, żeby walczyć za Voldemorta.

640px-DH - Draco Malfoy, Blaise Zabini and Gregory Goyle at the Room of Requirement

Malfoy, a w tyle Zabini w filmie, Pokój Życzeń

Pojawia się za to w filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga, kiedy próbuje złapać Harry'ego Pottera w Pokoju Życzeń razem z Malfoyem i Goyle'm. W książce był to Crabbe. Można powiedzieć, że występ Zabiniego w filmie był pewną improwizacją, ponieważ aktor, który miał grać Crabbe'a został skazany przez sąd i przez wykonywanie wyroku nie mógł zagrać w filmie. Z tego też powodu zamiast Vincenta w filmie ginie Gregory Goyle.

Wygląd i charakterEdytuj

Blaise Zabini by mystkyten

Blaise Zabini w grze

Blaise jest przystojnym, czarnoskórym chłopakiem z wydatnymi kośćmi policzkowymi i podłużnymi, skośnymi oczami. Cechuje go pycha i próżność. Zabini opisany jest jako próżniak, i tak jak inni Ślizgoni z jego roku, nienawidzi czarodziejów urodzonych w rodzinach mugoli i zdrajców krwi.

Pansy Parkinson: „Wielu chłopakom się podoba. Ej, Zabini, tobie też.
Blaise Zabini: „Za nic nie dotknąłbym tej zdrajczyni krwi, choćby nie wiem jak wyglądała.
— rozmowa między Blaisem a Pansy w Hogwart Express, na temat Ginny Weasley.

Pansy Parkinson zauważyła, że Zabini jest bardzo wybredny, jeśli chodzi o dziewczyny.

CiekawostkiEdytuj

  • Blaise otrzymał przydział do domu jako ostatni na swoim roczniku.
  • W filmowej adaptacji gra go Louis Cordice.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki