Wikia

Harry Potter Wiki

Blaise Zabini

Komentarze2
3707stron na
tej wiki
Blaise Zabini
Blaise Zabini
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. roku 1980
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Ścigający (w filmie)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Rodzina Zabini
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
No tak, Zabini, TY za to masz wybitny talent... do udawania kogoś, kim nie jesteś...
Ginny Weasley[źródło]

Blaise Zabini (ur. 1980 r.) - student Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 1991-1997. Przyjaciel Dracona Malfoya i Pansy Parkinson, jeden z najprzystojniejszych uczniów swojego domu.

Blaise jest synem słynnej ze swej urody czarownicy, która do roku 1996 owdowiała aż siedem razy. Każdy małżonek pani Zabini ginął w niewyjaśnionych okolicznościach, pozostawiając po sobie niewyobrażalnie wysoki spadek żonie oraz jej synowi. Nie wiadomo, czy biologiczny ojciec chłopaka był jednym z siedmiu mężów kobiety. W 1991 roku Blaise rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart, gdzie został przydzielony do Slytherinu razem z Draconem Malfoyem, Pansy Parkinson, Gregorym Goylem , Dafne Greengass, Vincentem Crabbem oraz Milicentą Bulstrode . Ze względu na "trudny" charakter nie zyskał wielu przyjaciół. Chłopak był jednym z uczniów, którzy otrzymali zaproszenie od Horacego Slughorna, aby dołączyć do niego w czasie podróży Ekspresem Londyn-Hogwart. Blaise jest przystojnym, czarnoskórym chłopakiem z wydatnymi kośćmi policzkowymi i podłużnymi, skośnymi oczami.

Blaise Zabini by mystkyten
Blaise Zabini w grze

Cechuje go pycha i próżność. Zabini opisany jest jako próżniak, i tak jak inni Ślizgoni z jego roku, nienawidzi czarodziejów urodzonych w rodzinach mugoli i zdrajców krwi.

Pansy Parkinson zauważyła, że Zabini jest bardzo wybredny, jeśli chodzi o dziewczyny.

Pansy Parkinson: „Wielu chłopakom się podoba. Ej, Zabini, tobie też.
Blaise Zabini: „Za nic nie dotknąłbym tej zdrajczyni krwi, choćby nie wiem jak wyglądała.
— rozmowa między Blaisem a Pansy w Hogwart Express, na temat Ginny Weasley.

CiekawostkiEdytuj

Blaizezabiniquidditch
Blaise jako ścigający
  • Blaise otrzymał przydział do domu jako ostatni na swoim roczniku.
  • W filmowej adaptacji siódmej części Harry'ego Pottera (część II) to Blaise, a nie Crabbe próbuje schwytać Harry'ego.
  • Podczas meczu Quidditcha w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi Zabini jest jednym z ścigających w drużynie Slytherinu.
  • W filmowej adaptacji gra go Louis Cordice.

Więcej od Wikii

Losowa wiki