Fandom

Harry Potter Wiki

Bitwa nad Little Whinging

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Bitwa01.jpg

Hagrid na latającym motorze

Bitwa nad Little Whinging (ang. Battle of the Seven Potters) — bitwa stoczona całkowicie w powietrzu nad miastem Little Whinging w sierpniu 1997 roku. Zakon Feniksa chciał bezpiecznie przenieść Harry'ego Pottera do rodzinnego domu Weasleyów, Nory. W bezpiecznym przetransportowaniu chłopca przeszkodzili jednak śmierciożercy, którzy pragnęli oddać Pottera w ręce Lorda Voldemorta.

Przygotowania Edytuj

Siedem potterów.jpg

Siódemka Potterów

Hestia Jones i Dedalus Diggle przybyli po Dursleyów, aby ich ewakuować z mieszkania przy Privet Drive 4. Niedługo potem przybyła trzynastoosobowa grupa członków Zakonu Feniksa. Moody przedstawił taktykę lotu i bezpiecznego lądowania w domu państwa Tonks, skąd mieli się deportować do Nory. Sześcioro czarodziejów miało zamienić się w sobowtóry Harry'ego za pomocą eliksiru wielosokowego. Pozostałych sześciu miało stanowić ochronę dla nich. Celem tego było oszukanie śmierciożerców, którzy nie wiedzieliby, który Harry jest prawdziwy. Wszystkie duety miały wyznaczony dom, do którego podążali. Tam czekał na nich świstoklik do Nory.

Pary Edytuj

Przebieg bitwy Edytuj

Bitwa05.JPG

Pojedynek prawdziwego Harry'ego i Voldemorta

Po wystartowaniu na pary  napadli śmierciożercy. Zgodnie z przewidywaniami członków Zakonu Feniksa na początku ich celem została para:  Moody i Fletcher ponieważ myśleli,  że Potter będzie miał mocną obstawę. Sam Voldemort wybrał Szalonookiego i leciał ku niemu. Fletcher na widok Czarnego Pana zdeportował się, a Moody poniósł śmierć. Severus Snape, który był w gronie śmierciożerców rzucił zaklęcie Sectumsempra, które trafiło w George'a Weasleya, a chłopak stracił ucho. Po jakimś czasie śmierciożercy zorientowali się, że Harry jest z Hagridem. Półolbrzym próbował zatrzymać Voldemorta płomieniami z rury wydechowej motocykla, ale w końcu i tak dopadł ich Voldemort. Czarny Pan był bliski zabicia Pottera, jednak przeszkodziła mu w tym różdżka Harry'ego, która sama zareagowała na zagrożenie i obroniła swojego właściciela.

Zakończenie Edytuj

Każda para miała inny dom, do którego zmierzała, a stamtąd mieli świstoklik do Nory. Voldemort po dziwacznym zajściu z różdżką Pottera nie mógł już dalej lecieć, bo przeszkodziła mu tarcza ochronna domu Tonksów, do którego zmierzali. Bez większych obrażeń dotarli do Nory. Tonks i Ron nie zdążyli na świstoklik, więc przylecieli później. Reszta, oprócz Moody'ego i Fletchera po jakimś czasie dotarła cała i zdrowa do Nory. Wyjątek stanowił tylko George, który stracił ucho. Przez przyjęcie Pottera do swojego domu przez Tonksów, mieli oni później kłopoty ze strony śmierciożerców i zostali potraktowani zaklęciem Cruciatus.

Ofiary Edytuj

W bitwie nad Little Whinging śmierć poniósł Alastor Moody oraz sowa Harry'ego, Hedwiga. Ciężko ranny został także George Weasley. Reszta uczestników wyszła z bitwy bez większych obrażeń.

Występowanie Edytuj

Wojny czarodziejów

Pierwsza wojna Morderstwa w Little Hangleton (1943) · Morderstwo Chefsiby Smith (1946) · Insurekcja śmierciożerców (ok. 1970) · Inwazja olbrzymów · Zniknięcie śmierciożerców (1980) · Morderstwo Potterów (1981) · Śmierć Voldemorta
Druga wojna Odrodzenie Voldemorta · Atak dementorów w Little Whinging (1995) · Bitwa w Departamencie Tajemnic (1996) · Ataki na mugoli · Pierwsza Bitwa o Hogwart · Bitwa nad Little Whinging (1997) · Bitwa o Hogwart (1998)

Więcej w Fandom

Losowa wiki