Fandom

Harry Potter Wiki

Bitwa na Wieży Astronomicznej

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bitwa na Wieży Astronomicznej (ang. Battle of the Astronomy Tower) — jedna z bitew Drugiej Wojny Czarodziejów, która odbyła się wieczorem 30 czerwca 1997 roku na najwyższej wieży Szkoły Magii i Czarodziejstwa w HogwarcieWieży Astronomicznej i w jej okolicach. Walczyły ze sobą siły śmierciożerców i uczniów, nauczycieli oraz innych pracowników i stworzeń, które broniły szkoły. W ostatecznym rozliczeniu bitwę zwyciężyli śmierciożercy po szybkiej ucieczce z terenów Hogwartu. Udało im się osiągnąć swój główny cel − zabić Albusa Dumbledore'adyrektora szkoły. Na wcześniejszą prośbę Albusa, dokonał tego Severus Snape, który do momentu bitwy na Wieży Astronomicznej był nauczycielem obrony przed czarną magią, wcześniej eliksirów.

TłoEdytuj

Panowanie VoldemortaEdytuj

Tom Marvolo Riddle (znany później pod nazwiskiem Lord Voldemort) urodził się 31 grudnia 1926 roku w mugolskim sierocińcu Wool's. Gdy chłopak miał jedenaście lat odwiedził go Albus Dumbledore, wtedy nauczyciel Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Tom dowiedział się od profesora, że jest czarodziejem. Niebawem zaczął naukę w Hogwarcie, którą skończył w wieku siedemnastu lat. 

Po zakończeniu edukacji, Tom rozszczepił swoją duszę na siedem części tworząc horkruksy. Zaczął też zbierać popleczników, z którymi planował zawładnąć nad światem czarodziejów. Nazwał ich śmierciożercami. Razem ze swoją armią infiltrował świat magii i zabijał najlepszych czarodziejów tamtych czasów. Albus Dumbledore założył Zakon Feniksa, który dążył do zgładzenia Voldemorta.

1980 roku Sybilla Trelawney wypowiedziała przepowiednie, według której niedługo urodzi się dziecko, mające moc równą Voldemortowi. Czarny Pan domyślił się, że chodzi o Harry'ego Pottera31 października 1981 roku udał się do Doliny Godryka, gdzie mieszkała rodzina Potter. Po zabiciu Lily i Jamesa, rodziców chłopca, postanowił pozbyć się Harry'ego. Jednakże gdy skierował mordercze zaklęcie na chłopca, klątwa odbiła się od niego i rykoszetem trafiła w jego samego. Po tym wydarzeniu Czarny Pan utracił swą moc, a Harry Potter stał się najsławniejszym dzieckiem w świecie magii.

Powrót Czarnego PanaEdytuj

Po utraceniu mocy Voldemort błąkał się po świecie w postaci widma. W 1994 roku znalazł go Peter Pettigrew i postanowił pomóc przywrócić mu dawną moc. Rok później zdarzyła się do tego okazja: Harry Potter (jego krew była potrzebna do sporządzenia eliksiru) został przez świstoklika przeniesiony na cmentarz w Little Hangleton, gdzie czekał już na niego Czarny Pan.

Przysięga wieczystaEdytuj

Było to wydarzenie mające miejsce w mieszkaniu Severusa Snape'a. Zrozpaczona Narcyza Malfoy udała się na Spinner's End wraz ze swoją siostrą Bellatriks Lestrange. Narcyza, nie zważając na niemiłe komentarze siostry, błagała na kolanach Severusa, by wypełnił misję jaką otrzymał Draco od Czarnego Pana. Severus w końcu wypowiada słowa Wieczystej Przysięgi. Gwarantem Severusa i Narcyzy została Bellatriks.

Rok szkolnyEdytuj

Podczas roku szkolnego Draco naprawiał w Pokoju Życzeń Szafkę Zniknięć. Bywały jednak momenty, kiedy wątpił, że uda mu się ową szafę naprawić. Właśnie z tego powodu rzucił zaklęcie Imperius na Madame Rosmertę. Pod wpływem zaklęcia, Rosmerta dała Katie Bell przeklęty naszyjnik z opali, który dostarczyć miała Dumbledore'owi, oraz przysłała zatruty miód Slughornowi.

Poszukiwanie horkruksówEdytuj

Harry i Dumbledore wyruszyli na poszukiwanie Medalionu Salazara Slytherina, by go zniszczyć, jednakże w Jaskini Horkruksa odnaleźli tylko fałszywy.

Przebieg bitwyEdytuj

Wtargnięcie śmierciożercówEdytuj

Śmierciożercy, którzy nie mogli dostać się najprostszą drogą do zamku, użyli Szafy Zniknięć. Posiadając dwa jej „egzemplarze”, z którego jeden znajdował się w sklepie Borgina & Burkesa, a drugi w Hogwarcie, przedostali się z pomocą Dracona Malfoya. Ten naprawił wcześniej szafę umożliwiając im drogę do Pokoju Życzeń, a z niego na zamek.

Znak.jpeg

Mroczny Znak podczas 1 Bitwy

Kolejno wspólnie z Malfoyem śmierciożercy dostali się do wieży astronomicznej, gdzie (na własną prośbę) został zabity Albus Dumbledore przez Severusa Snape'a, który użył zaklęcia Avada Kedavra. Lecz Snape nie został właścicielem Czarnej Różdżki, ponieważ Albus Dumbledore został wcześniej rozbrojony przez Dracona. Po tym wydarzeniu objęli zamek, lecz walcząc z jego obrońcami (uczniowie, nauczyciele) udało im się uciec. Po drodze została spalona chatka Rubeusa Hagrida. W tym czasie Harry Potter podążał za zabójcą Dumbledore'a, aż w końcu nazwał go tchórzem. Wkrótce po tym wszyscy śmierciożercy deportowali się za bramą Hogwartu.

NastępstwaEdytuj

Uczestnicy Edytuj

Gwardia Dumbledore'aEdytuj

Zakon Feniksa i personel szkołyEdytuj

ŚmierciożercyEdytuj

W bitwie uczestniczyło wielu czarodziejów uczących się w Hogwarcie oraz jej nauczyciele i pracownicy, pośród których znajdowali się Minerwa McGonagall, Severus Snape, Rubeus Hagrid, natomiast wśród uczniów nie zabrakło Harry'ego Pottera, Rona Weasleya czy Hermiony Granger. Oczywiście w bitwie brali udział inni czarodzieje nieznani z imienia i nazwiska.

Straty w tej bitwie nie są tak duże jak w II bitwie o Hogwart, jednak mają miejsce. Możemy się domyślać, że niektóre części zamku zostały zniszczone, jednak za pomocą zaklęć szybko naprawione. Spalono również chatkę Hagrida, która została odtworzona. Wiele osób poniosło uleczalne rany. Najpoważniej ucierpieli Profesor Flitwick (został uderzony i doprowadzony do omdlenia) oraz Bill (ugryziony przez nieprzemienionego wilkołaka, przez co nabrał nieco wilczych cech).

StratyEdytuj

Podczas bitwy zmarły dwie osoby. Jedną z nich był Albus Dumbledore, dyrektor Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Drugim z nich był Gibbon, jeden ze śmierciożerców. Przypuszczalnie ofiar było więcej, lecz tylko te postaci zostały wspomniane.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Wojny czarodziejów

Pierwsza wojna Morderstwo w Little Hangleton (1943) · Morderstwo Chefsiby Smith (1946) · Insurekcja śmierciożerców (ok. 1970) · Inwazja olbrzymów · Zniknięcie śmierciożerców (1980) · Morderstwo Potterów (1981) · Śmierć Voldemorta
Druga wojna Odrodzenie Voldemorta · Atak dementorów w Little Whinging (1995) · Bitwa w Departamencie Tajemnic (1996) · Ataki na mugoli · Pierwsza Bitwa o Hogwart · Bitwa nad Little Whinging (1997) · Bitwa o Hogwart (1998)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bitwa na Wieży Astronomicznej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki