Fandom

Harry Potter Wiki

Bibliotekarz

Przekierowano z Bibliotekarka

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pince irma.jpg

Irma Pince – bibliotekarka Hogwartu.

Bibliotekarz (ang. Librarian) — osoba pracująca w bibliotece w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Do obowiązków bibliotekarza należą między innymi: pilnowanie biblioteki, książek oraz utrzymywanie ciszy.

Obowiązki Edytuj

  • Pilnowanie biblioteki.
  • Przygotowanie i zarządzanie zasobami czytelni.
  • Utrzymywanie biblioteki czystej, schludnej i zorganizowanej.
  • Prawidłowe klasyfikowanie i katalogowanie książek, dzięki czemu są możliwe do użytku uczniów i pracowników szkoły.
  • Pomaganie uczniom poprzez pomoc w identyfikacji, lokalizacji i interpretacji informacji.
  • Sprawdzanie autentyczności pisemnych zgód, na korzystanie z zasobów zamkniętych obszarów biblioteki.
  • Utrzymywanie statystyk i zapisów, na temat książek znajdujących się w bibliotece w danym momencie i gdzie można je znaleźć.
  • Ustanawianie, wdrożenie oraz egzekwowanie przepisów bibliotecznych ogólnych i przepisów, które odzwierciedlają cele edukacyjne, jak również cele szkoły.
  • Pilnowanie, które książki zostały wypożyczone i przez kogo oraz podanie terminu na zwrot.
  • Wybór i zakup nowych materiałów do katalogu biblioteki oraz zapewnienie zrównoważonego zbioru, który zapewni efektywne nauczanie.
  • Praca z nauczycielami.
  • Nadzorowanie czytelni.

Znani bibliotekarze HogwartuEdytuj

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki