FANDOM

Biblioteka Hogwartu (ang. Hogwarts Library) — pomieszczenie znajdujące się na piątym piętrze. Jest ogromną salą z wieloma rzędami regałów i półek, na których znajdują się dziesiątki tysięcy książek i ksiąg. Po prawej stronie znajduje się biurko zawalone woluminami, w głębi zaś stoi kilkanaście stolików i krzeseł, tworząc przytulną czytelnię. Czasem uczniowie Hogwartu wybierają to miejsce na sekretne rozmowy (np. rozmowa Puchonów w 2 tomie). Nad porządkiem czuwa pani bibliotekarka, Irma Pince.

Cała biblioteka wydzielona została na poszczególne działy tematyczne, np. Dział Niewidzialności, z których najlepiej pilnowanym jest Dział Ksiąg Zakazanych. Jest czynna do godziny ósmej wieczorem.

Informacje o Dziale Ksiąg Zakazanych Edytuj

Dział zawiera księgi czarnomagiczne i korzystanie z niego jest możliwe tylko w przypadku posiadania pisemnej zgody nauczyciela. Albus Dumbledore usunął z niego książki dotyczące horkruksów. Harry Potter po raz pierwszy znalazł się w tym dziale w I tomie podczas poszukiwań (bez zgody nauczyciela) informacji o Nicolasie Flamelu. W Harry Potter i Komnacie Tajemnic Hermiona Granger dostała zgodę na wejście do Działu Ksiąg Zakazanych od ówczesnego nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią – Gilderoya Lockharta.

W 1994 roku Harry Potter korzystał z Działu Ksiąg Zakazanych za zgodą Minerwy McGonagall, aby przygotować się do turniejowych zadań.

Możliwe, że dział Ksiąg Zakazanych był zbiorem Salazara Slytherina, jednego z założycieli Hogwartu, gdyż zawierał książki w języku wężów, a ponieważ Slytherin rozumiał ten język, umiałby przeczytać te książki.

Książki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W grze LEGO Harry Potter lata 1–4 Irma Pince przechadza się tylko po jednym zakątku biblioteki. Przy wejściu do Działu Ksiąg Zakazanych.
  • W grze LEGO Harry Potter lata 5–7 uczniowie leżą na podłodze, tylko jeden siedzi.
  • W grze powyżej wspomnianej, bibliotekarka zatyka uszy, ponieważ koło niej stoi wielki gramofon.
  • W grze, która została wspomniana w pierwszym punkcie, przy wejściu do Działu Ksiąg Zakazanych jest narysowana Linia Wieku.
  • Jest także wielkie radio i krata, za którą siedzą szkielety. W chwili uruchomienia radia tańczą.

WystępowanieEdytuj

Hogwart
Lokalizacje znajdujące się na trzecim piętrze
Biblioteka · Hol Hesperiusa · Izba Pamięci · Klasa 2E · Klasa 34 · Klasa 72 · Klasa 3C · Klasa 3D · Klatka schodowa Turreta · Korytarz Gunhildy z Gorsemoor · Korytarz na trzecim piętrze · Korytarz serpentynowy · Korytarz zaklęć · Przejście w garbie jednookiej wiedźmy · Vastus Vestibule · Wejście do Wieży Zegarowej · Zbrojownia
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki znajdujące się na trzecim piętrze
Bazyl Fronsac · Brutus Scrimgeour · Damara Dodderidge · Piani mnisi · Google Flange · Gunhilda z Gorsemoor · Helena Ravenclaw · Merwyn Złośliwy · Nicholas de Mimsy–Porpington · Pasterka · Temeritus Shanks · Valeria Myriadd
Hogwart
Lokalizacje znajdujące się na czwartym piętrze
Balkon na czwartym piętrze · Biblioteka Hogwartu · Gabinet Cuthberta Binnsa · Dział ksiąg zakazanych · Klasa 67 · Korytarz na czwartym piętrze · Korytarz na czwartym piętrze w wieży szpitalnej · Nieużywana klasa · Study Area
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki znajdujące się na czwartym piętrze
Szczekliwy Zły Gargulec · Brutus Scrimgeour · Edward Rabnott · Hengist z Woodcroft · Landszaft · Temeritus Shanks