Wikia

Harry Potter Wiki

Biały grobowiec

Komentarze0
4725stron na
tej wiki
Biały grobowiec
Biały grobowiec 2
Lokalizacja Błonia Hogwartu, Szkocja, Wielka Brytania
Mieszkańcy Albus Dumbledore

Biały grobowiec — miejsce spoczynku Albusa Dumbledore'a, założyciela Zakonu Feniksa i wieloletniego dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie; jedyny grób na terenie szkoły. Położony jest nad jeziorem

Historia Edytuj

1997 Edytuj

Tumblr m6vk3wFRI21r6xrn3o1 500

Biały grobowiec na rysunku Mary GrandPre.

Grobowiec wybudowano w 1997. W grobie pochowany został Albus Dumbledore, który zginął w pierwszym ataku śmierciożerców na Hogwart. Wcześniejsi dyrektorzy nie byli pochowani na hogwardzkich błoniach, jednak ze względu na wyjątkową sytuację i specjalnie zasłużoną rolę w społeczeństwie czarodziejów, Ministerstwo Magii wyraziło na to zgodę.

Pogrzeb przyciągnął bardzo wielu czarodziejów, którzy znali i szanowali wielkiego człowieka jakim był Dumbledore. W momencie, gdy Hagrid położył ciało Dumbledore'a na marmurowym postumencie biały dym zaczął się wić w powietrzu, tworząc różne kształty. Zaraz potem płomienie zgasły. Zniknął marmurowy postument i spoczywające na nim ciało Dumbledore'a, zamiast nich wznosił się przed wszystkimi biały marmurowy grobowiec. Dyrektor został pochowany razem z Czarną Różdżką.

1998 Edytuj

200px-Screenshot 2013-05-28-16-40-14

Voldemort niszczy grób.

W 1998 roku Voldemort zażarcie poszukiwał Czarnej Różdżki, która ponoć miała niezwyciężoną moc. Z tego powodu odwiedził Gellerta Grindelwalda zamkniętego w Nurmengardzie. Grindelwald, nie chciał powiedzieć, gdzie znajduje się różdżka. Albo sam nie wiedział, albo nie chciał dopuścić do profanacji grobu starego przyjaciela. Voldemort w przypływie złości zabił Grindelwalda, a potem sam domyślił się, gdzie znajduje się różdżka. Poleciał do Hogwartu, otworzył niepostrzeżenie grób i wyjął Czarną Różdżkę. Voldemort nie wiedział oczywiście, że tak naprawdę prawowitym jej właścicielem jest nie kto inny, a jego największy wróg - Harry Potter. Dlatego Czarna Różdżka nigdy nie była do końca posłuszna Riddle'owi.

586 1311506008

Voldemort kradnie Czarną Różdżkę.

Po śmierci Lorda Voldemorta różdżka ponownie trafiła do białego grobowca i pozostała tam na zawsze.

Za kulisami Edytuj

  • Pierwotnie, Alfonso Cuarón, reżyser trzeciej części chciał zrobić w Hogwarcie cmentarz, ale Rowling zaprzeczyła, wiedząc, że jedynym grobem w szkole jest właśnie grobowiec Albusa.
  • W pierwszej części siódmego filmu, grobowiec jest na wyspie, a nie na brzegu jeziora.
  • Scena z grobowcem kończy pierwszą część siódmego filmu.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki