Wikia

Harry Potter Wiki

Biały grobowiec

6853strony na
tej wiki
Komentarze0

Biały grobowiec — miejsce spoczynku Albusa Dumbledore'a, założyciela Zakonu Feniksa i wieloletniego dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie; jedyny grób na terenie szkoły. Położony jest nad jeziorem.

Historia Edytuj

1997 Edytuj

Tumblr m6vk3wFRI21r6xrn3o1 500.jpg

Biały grobowiec na rysunku Mary GrandPre.

Grobowiec wybudowano w 1997. W grobie pochowany został Albus Dumbledore, który zginął w pierwszym ataku śmierciożerców na Hogwart. Wcześniejsi dyrektorzy nie byli pochowani na hogwardzkich błoniach, jednak ze względu na wyjątkową sytuację i specjalnie zasłużoną rolę w społeczeństwie czarodziejów, Ministerstwo Magii wyraziło na to zgodę.

Pogrzeb przyciągnął bardzo wielu czarodziejów, którzy znali i szanowali wielkiego człowieka, jakim był Dumbledore. W momencie, gdy Hagrid położył ciało Dumbledore'a na marmurowym postumencie biały dym zaczął się wić w powietrzu, tworząc różne kształty. Zaraz potem płomienie zgasły. Zniknął marmurowy postument i spoczywające na nim ciało Dumbledore'a, zamiast nich wznosił się przed wszystkimi biały marmurowy grobowiec. Dyrektor został pochowany razem z Czarną Różdżką.

1998 Edytuj

200px-Screenshot 2013-05-28-16-40-14.jpg

Voldemort niszczy grób.

W 1998 roku Voldemort zażarcie poszukiwał Czarnej Różdżki, która  miała niezwyciężoną moc. Z tego powodu odwiedził Gellerta Grindelwalda zamkniętego w Nurmengardzie. Grindelwald, nie chciał powiedzieć, gdzie znajduje się różdżka. Albo sam nie wiedział, albo nie chciał dopuścić do ograbienia grobu starego przyjaciela. Voldemort w przypływie złości zabił Grindelwalda, a potem sam domyślił się, gdzie znajduje się różdżka. Poleciał do Hogwartu, otworzył niepostrzeżenie grób i wyjął Czarną Różdżkę. Voldemort nie wiedział oczywiście, że tak naprawdę prawowitym jej właścicielem jest nie kto inny, jak Draco Malfoy. Dlatego Czarna Różdżka nigdy nie była do końca posłuszna Riddle'owi.

586 1311506008.jpg

Voldemort kradnie Czarną Różdżkę.

Po śmierci Lorda Voldemorta różdżka wróciła  do białego grobowca i pozostała tam na zawsze.

Za kulisami Edytuj

  • Pierwotnie, Alfonso Cuarón, reżyser trzeciej części chciał zrobić w Hogwarcie cmentarz, ale Rowling zaprzeczyła, wiedząc, że jedynym grobem w szkole jest właśnie grobowiec Albusa.
  • W pierwszej części siódmego filmu, grobowiec jest na wyspie, a nie na brzegu jeziora.
  • Scena z grobowcem kończy pierwszą część siódmego filmu.

Występowanie Edytuj

Hogwart
Lokalizacje znajdujące się na parterze Hogwartu
Biały grobowiec · Boisko quidditcha · Brama quidditcha · Chatka Hagrida · Cieplarnie · Drewniany most · Droga do Hogsmeade · Droga do Hogwartu · Dyniowe grządki Hagrida · Dziedziniec Wieży Zegarowej · Jezioro Hogwartu · Kamienny Krąg · Łąka przy Zakazanym Lesie · Ogród Hagrida · Przejście zewnętrzne · Sekretny Ogród · Sekretny pokój obok terenu szkoleniowego · Stróżówka · Szatnie · Szopa na miotły · Ścieżka do Sowiarni · Ścieżka do Wierzby Bijącej · Ścieżka wejściowa · Teren szkoleniowy · Wiadukt na boisko quidditcha · Wąwóz · Wrota wejściowe · Zakazany Las

Więcej od Wikii

Losowa wiki