Fandom

Harry Potter Wiki

Bezoar

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Bezoar — kamień będący antidotum na większość czarodziejskich trucizn. Bezoary mają pewne ograniczenia − nie działają na rany spowodowane potężnymi substancjami jak jad bazyliszka.

Bezoar to kulisty twór powstający w żołądkach przeżuwaczy (m.in. lamy i kozy bezoarowej) przez nagromadzenie niestrawionych resztek pokarmu oraz włókien roślinnych i włosów, zwłaszcza zlizywanych przez zwierzę podczas linienia. Bezoar zwykle ma wielkość orzecha.

Występowanie w serii Edytuj

Na pierwszej lekcji eliksirów profesor Severus Snape, odpytując Harry'ego Pottera z podstawowych wiadomości związanych z przedmiotem, pyta: "Gdzie będziesz szukał, jeśli ci powiem, żebyś znalazł mi bezoar?". Harry nie ma pojęcia, czym jest bezoar, a tym bardziej nie wie, gdzie go znaleźć.

Bezoar-lrg.png

Bezoar na Pottermore

Będąc na czwartym roku, Harry, myśląc o zaproszeniu Cho Chang na Bal Bożonarodzeniowy, zapomina dodać bezoaru do warzonego przez siebie eliksiru. Severus Snape daje Potterowi za jego wywar najniższą ocenę. Jako uczeń, Książę Półkrwi poprzez długą listę antidotów w podręczniku "Eliksiry dla zaawansowanych" nabazgrał: "Po prostu wepchnij im bezoar do gardła". Na lekcji eliksirów podczas szóstego roku nauki w Hogwarcie Harry, nie będąc w stanie zrozumieć Trzeciego Prawa Golpalotta, pokazuje Horacemu Slughornowi bezoar jako antidotum na zadaną truciznę.

1 marca 1997 Ron Weasley wypija zatruty miód, który miał zabić Albusa Dumbledore'a. Pamiętając o cudownych właściwościach bezoaru i wiedząc, że profesor Slughorn ma kamień w swoim gabinecie, Harry znajduje bezoar i wpycha go Ronowi do gardła. Tym samym ratuje życie Weasleyowi.

Występowanie Edytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bezoar

  • co to jest bezoar

    3 wiadomości
    • Po pierwsze bezoar nie podaje się osobie która się dusi, a osobie która jest otruta. Bezoar tworzy się w żołądka kozy i służy j...
    • Składnik do eliksirów ... można podać też bez robienia mikstury .. to odrutka na wszystko

Więcej z Fandomu

Losowa wiki