Wikia

Harry Potter Wiki

Bellatriks Lestrange

6424strony na
tej wiki
Komentarze331
Masz więcej szczęścia, goblinie... więcej niż ta brudna dziewucha.
—Bellatriks do Gryfka, mówiąc o Hermionie

Bellatriks Lestrange (zd. Black; ur. 1951, zm. 2 maja 1998 r.) — czarownica czystej krwi. Najstarsza córka Druelli Rosier i Cygnusa Blacka, pochodziła z Rodu Blacków. Miała dwie młodsze siostry: Andromedę Tonks i Narcyzę Malfoy. Bellatriks zginęła podczas Drugiej Bitwy o Hogwart.

Do Hogwartu uczęszczała od 1962 roku i została przydzielona, jak większość jej rodziny, do Slytherinu, gdzie związała się z grupą Ślizgonów, z których prawie wszyscy zostali śmierciożercami. Była jedną z najbardziej oddanych zwolenniczek Voldemorta, ale również jedną z najgroźniejszych i najbardziej sadystycznych. Wyszła za czarodzieja czystej krwi Rudolfa Lestrange, ponieważ tego oczekiwała od niej rodzina. Nie mieli dzieci. Po upadku swojego pana razem z mężem Rudolfusem, szwagrem Rabastanem i śmierciożercą Bartym Crouchem Juniorem torturowała klątwa Cruciatus znanych aurorów Alicję i Franka Longbottomów, rodziców Nevilla, chcąc uzyskać od nich dane na temat miejsca pobytu Toma Riddle'a.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie (1951 - 1970)Edytuj

Bella101.jpg

Bellatriks na drzewie genealogicznym Blacków

Bellatriks urodziła się w 1951 roku jako najstarsza córka Cygnusa Blacka III i Druelli Rosier. Była czarodziejką czystej krwi, starszą siostrą Andromedy i Narcyzy. Ze swoją jedną siostrą - Andromedą przestała utrzymywać kontakty po tym, jak wyszła za mąż za mugolaka Ted Tonks; Zaś relacje Bellatriks z Narcyzą były zawsze dobre. Nazywały się wzajemnie pieszczotliwie: Cyziu i Bello. Lestrange była kuzynką Syriusza i Regulusa Blacka. Prawdopodobnie w dzieciństwie nie mieli kontaktu. Nienawidziła swojego kuzyna (Syriusza) za to, że nie został przydzielony do Slytherinu tylko, do Gryffindoru.

Po raz ostatni - nie licząc spotkania w Azkabanie - Bellatriks widziała się z Syriuszem, mając 23 lata (W Zakonie Feniksa Syriusz wspomina Harry'emu, że po raz ostatni miał kontakt z kuzynką w wieku 15 lat).

 "To, że jest moją kuzynką nie ma żadnego znaczenia - mruknął ponuro Syriusz. - Dla mnie nie są członkami mojej rodziny. A już ona na pewno do niej nie należy (...) Myślisz, że jestem dumny z takich krewnych?" - Syriusz o Bellatriks i swojej rodzinie.

W 1962 roku, w wieku jedenastu lat, Bellatriks dostała list z Hogwartu imformujący o tym że została zapisana do szkoły magii i czarodziejstwa. Bellatriks kupiła swoją pierwszą róźdżkę, potrzebną do edukacji w Hogwarcie, w sklepie Olivandera na Ulicy Pokątnej.

83914620 o.jpg

Bellatriks w Azkabanie

Bellatriks pochodziła z rodu Blacków, dlatego tradycyjnie w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart należała do Slytherinu. Po szkole poślubiła 9 lat młodszego Rudolfa Lestrange, który również został śmierciożercą. W przeciwieństwie do sióstr nie czuła żadnej miłości do swojego męża - jej prawdziwą pasją i miłością był Czarny Pan. Za swojego męża wyszła tylko dlatego, że miał czystą krew.

Pierwsza wojna czarodziejówEdytuj

Bella102.jpg

Bellatriks w celi Azkabanu

Zarówno ona jak i Rudolf walczyli w pierwszej wojnie czarodziejów, aż Voldemort został pokonany przez roczne dziecko - Harry'ego Pottera. Na pewno dla Bellatriks był to duży wstrząs, jednak ciągle wierzyła, iż Voldemort powróci.

Bellatriks z Rudolfem, Rabastanem Lestrange i Bartym Crouchem Juniorem po upadku ich pana torturowali Franka i Alicję Longbottomów, rodziców Neville'a Longbottoma. Byli to bardzo zdolni czarodzieje, lecz okazali się bezbronni wobec zaklęć Cruciatus rzucanych przez grupę Śmierciożerców. Frank i Alicja stracili bezpowrotnie pamięć i trafili do Szpitala św. Munga. Byli tam do końca swojego życia. Bellatriks została skazana na wyrok dożywocia w Azkabanie. Nie wyrzekła się nigdy Czarnego Pana. Zawsze mówiła, że Voldemort to król świata czarodziejów i mugoli, najlepszy ze wszystkich.

Ucieczka z AzkabanuEdytuj

Bella11.jpg

Bellatriks ucieka z Azkabanu

Gdy Voldemort powrócił w czerwcu 1995 roku powiedział, że Bellatriks, Rudolfus Lestrange i Rabastan Lestrange byli jego najwierniejszymi ludźmi, więc powinni
Daily prophet bellatrix.jpg

Prorok Codzienny o masowej ucieczce z Azkabanu

zostać nagrodzeni, ponieważ to właśnie oni, próbowali go odszukać po jego zniknięciu.

W styczniu 1996 roku, z Azkabanu uciekło dziesięciu bardzo groźnych śmierciożerców, gdzyż Dementorzy przyłączyli się do Sami - Wiecie - Kogo. Bella była członkinią tej grupy. Lord Voldemort miał trochę problemów, by zorganizować masową ucieczkę, ponieważ  Dementorzy mieli bardzo dobre warunki w Azkabanie (zabierali całe szczęście z więźniów). Prorok Codzienny (prawdopodobnie z "zachęty" Ministerstwa Magii) poinformował, że uciekinierom pomógł, uważany za przestępcę Syriusz Black. W rezultacie, Bellatriks i jej "współpracownicy" żyli w ukryciu, aby uniknąć schwytania przez Ministerstwo.

Bitwa w Departamencie TajemnicEdytuj

Bella22.jpg

Bella po zabiciu Syriusza Blacka

W 1995 roku Bellatriks brała udział w Bitwie w  Departamencie Tajemnic. Razem z Lucjuszem Malfoyem przewodzili grupą śmierciożerców. Mieli za zadanie zdobyć przepowiednię. Kiedy Harry i jego przyjaciele dotarli do Ministerstwa Magii, Bellatriks prowokowała ich tylko po to, by ją odzyskać. Bellatriks dostała szału, kiedy Harry powiedział, że Voldemort tak jak on jest mieszańcem. Torturowała Neville'a Longbottoma, który przez całą bitwę pragnął pomścić rodziców. Kiedy przybył Zakon Feniksa, Bellatriks oszołomiła Nimfadorę Tonks, a następnie podjęła walkę ze swoim kuzynem, Syriuszem Blackiem, który w tym samym czasie walczył z Lucjuszem Malfoyem. Kiedy Black oszołomił Lucjusza, Bellatriks posłała w jego stronę zaklęcie mordercze (wg filmu.; w książce jest to Avada Kedavra- zaklęcie uśmiercające co było bezpośrednią przyczyną jego zgonu). Następnie Bellatriks pokonała jeszcze Kingsleya Shacklebolta i odbiła zaklęcie Albusa Dumbledore'a. Potem zaczęła uciekać przed Harrym, który chciał się zemścić. Rzucił na Bellatrix zaklęcie Cruciatus, które tylko zbiło ją z nóg. W tym samym czasie Voldemort i Dumbledore pojedynkowali się. Wtedy na miejsce przybyło całe Ministerstwo Magii i cały Świat Czarodziejów dowiedział się, że Harry miał rację: Voldemort naprawdę powrócił. Jednak zanim którykolwiek z aurorów zdążył go złapać, on zabrał Bellatriks i razem uciekli.

Wieczysta PrzysięgaEdytuj

Bella33.jpg

Przysięga Wieczysta

Latem 1996 roku Bellatriks - mimo wielu oporów - zdecydowała się towarzyszyć młodszej siostrze w wyprawie do Spinner's End, gdzie Narcyza pragnęła porozmawiać z Severusem Snape'm na temat zadania wyznaczonego jej synowi przez Lorda Voldemorta. Bellatriks próbowała odwieść siostrę od tego pomysłu, gdyż wiedziała, że zdradzając sekretną misję Dracona, Narcyza narazi się na ogromny gniew Czarnego Pana. Jednak przebywająca w ciężkim szoku po zamknięciu jej męża w więzieniu, Narcyza nie bała cofnąć się przed niczym, byle tylko ochronić swego syna. Bellatriks, chcąc mieć kontrolę nad rozwojem zdarzeń (i Narcyzą), poszła razem z siostrą do Spinner's End, gdzie dopilnowała, by Severus Snape złożył Narcyzie Wieczystą Przysięgę.

Bitwa na Wieży AstronomicznejEdytuj

Bellatriks Lestrange razem z innymi Śmierciożercami przeszła przez Szafkę Zniknięć do Hogwartu. Została wpuszczona przez Dracona Malfoy'a pod nieobecność Albusa Dumbledore. W szkole rozpętała się bitwa. Lestrange walczyła, potem dostała się na Wieżę Astronomiczną gdzie, ku jej zadowoleniu, Draco już rozbroił Dumbledore'a. Bellatriks zaczęła namawiać młodego Malfoya na rzucenie klątwy Avada Kedavra. Wiedziała, że to musi być on. Nagle przybył Snape i zabił Dumbledore'a. Lestrange była bardzo ucieszona śmiercią Albusa. W filmie charakterystyczne jest to, że podpaliła chatkę Hagrida, w książce jednak uczynił to Thorfinn Rowle

Dwór MalfoyówEdytuj

Tumblr lfitleSUoa1qaquaho1 500.gif

Bellatriks przesłuchuje Hermionę

W następnym roku, Bellatriks mieszkała z Narcyzą w dworze Malfoyów, który stanowił w tym czasie, ku niezadowoleniu i zakłopotaniu Malfoyów, siedzibę Voldemorta. Pomimo jej niezachwianej lojalności, podczas jednej z narad Voldemort upokorzył i szydził z Bellatriks i Malfoyów z powodu małżeństwa spokrewnionej z nimi Nimfadory Tonks i Remusa Lupina. Bellatriks niecierpliwie powiedziała swojemu panu, że Tonks wydziedziczono. Wkrótce potem kopia Miecza Godryka Gryffindora została ulokowana w skarbcu rodziny Lestrange w Banku Gringotta na rozkaz Voldemorta. Zarówno Czarny Pan i Bellatriks byli nieświadomi, że to jedynie kopia. Uświadomiła to sobie, kiedy szmalcownicy złapali i uwięzili w Dworze Malfoy'a trio. Było to już w 1998 roku. Bellatriks torturowała Hermionę, aby z niej wydobyć, skąd mają prawdziwy miecz Gryffindora. Odważna Granger nie puściła pary z ust i dotrzymała tajemnicy.

Tumblr leyzoho3fr1qfvra2o1 400.gif

Bellatriks rzuca sztyletem w teleportującego się Zgredka i jego przyjaciół

Goblin Gryfek, po namowach Harry'ego Pottera, mówił, że miecz odebrany przyjaciołom to podróbka. Lestrange miała w skrytce też horkruks Voldemorta - czarkę Helgi Hufflepuff, którą trio zdobyło w późniejszym czasie.

Na pomoc przyjaciołom przybył Zgredek. Kiedy razem z Hermioną, Ronem, Harrym,Deanem, Ollivanderem, Luną i Gryfkiem uciekał, został raniony przez sztylet , który rzucił nie kto inny, jak Bellatriks. Zgredek niestety zmarł.

Bitwa o HogwartEdytuj

Bellamaproblem.jpg

Bellatriks i inni śmierciożercy wyczekują śmierci Harry'ego

2 maja 1998 roku odbyła się prawdopodobnie największa bitwa jaką przetrwał kiedykolwiek Hogwart. Po jednej stronie Zakon Feniksa z Harry'm Potterem, Hermioną i Ronem, zaufanymi przyjaciółmi oraz uczniami Hogwartu między innymi Cho Chang. Po drugiej Lord Voldemort, którego prawą ręką była Bellatris Lestrange. Lestrange dokonała kolejnego strasznego mordu. Nie wiadomo, ile osób zabiła (z pewnością było ich sporo), ale najbardziej Zakon Feniksa przeżył utratę Nimfadory Lupin.W tym momencie Bellatriks nie myślała o tym, że jest ciotką Nimfadory, zabijała bezlitośnie. Dołohow zabił Remusa Lupina i ich malutki synek , Teddy Lupin, został sierotą. Potem bitwa została na chwilę wstrzymana. Bellatriks promieniała z radości z powodu śmierci Harry'ego Pottera. Niestety dla niej, Harry powrócił, a po jego ujawnieniu bitwa zawrzała na nowo. W pewnym momencie Lestrange walczyła z Luną Lovegood, Ginny Weasley i Hermioną Granger.

ŚmierćEdytuj

Śmierć Bellatrix00:32

Śmierć Bellatrix

Bellatriks naraziła się Molly Weasley, gdy rzucone przez nią zaklęcie uśmiercające, minęło córkę Molly zaledwie o kilka cali. Wściekła rzuciła się na Bellatriks, rozpoczynając walkę na śmierć i życie. Ostatecznie Molly ugodziła Bellatriks w pierś, możliwę, że umocnioną drętwotą, co zaowocowało zatrzymaniem akcji serca, również możliwe, że użyła: glactusa a potem diffindo, albo niewerbalną Avadą Kedavrą

WyglądEdytuj

Lestrange0.jpg
Miała długie, czarne włosy, na zdjęciu potargane i matowe, choć kiedy je ostatnio widział, były gładkie, grube i błyszczące. (...) zachowała resztki dawnej urody
— narrator [źródło]

Bellatriks była czarownicą o lśniących, grubych, czarnych włosach i nieprzeniknionych, błyszczących oczach w tym samym kolorze, które przysłaniały ciężkie powieki i wachlarz długich rzęs. Miała wąskie usta, dosyć silną szczękę i mocno odznaczające się kości policzkowe.

Bellatriks wyglądem przypominała swoją młodszą siostrę Andromedę, chociaż tamta miała delikatniejsze rysy twarzy i jaśniejsze włosy.

Podczas pobytu w Azkabanie, Bellatriks otrzymała tatuaż z numerem więziennym umieszczonym po lewej stronie szyi.

CharakterEdytuj

Bellatrix Lestrange.jpg
Zarumieniła się, a w jej oczach rozbłysły łzy szczęścia.
—narrator.

Bellatriks Lestrange była wyjątkowo, nawet jak na śmierciożercę, okrutną i żądną krwi czarownicą. Nigdy nie liczyła się z nikim i z niczym, najważniejsza była dla niej czystość krwi, do której respekt i szacunek wyniosła z domu. Z tego powodu nienawidziła każdego, kto zadawał się z mieszańcami lub osobnikami niemagicznymi i nie mógł się poszczycić czystością krwi. Była niezwykle inteligentna, co z jej wybuchowym i gwałtownym charakterem oraz doskonałym opanowaniem Czarnej Magii sprawiało, że zajmowała wysoką pozycję wśród najniebezpieczniejszych czarodziejów swoich czasów. Większość osób, z którymi się zadawała, traktowała z wyższością i pogardą, bez względu na ich status społeczny. Będąc niewolniczo oddaną Czarnemu Panu, nie wahała się przed tępieniem i krytykowaniem, każdego, kto go zawiódł. Z tego powodu szacunek w jej oczach stracił mąż Narcyzy, Lucjusz. Bellatriks otwarcie wytykała jego błędy, choć sprawiało to wielki ból jej siostrze. Zachowanie i decyzje jakie podejmowała Bellatriks miały znamiona choroby psychicznej.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

Bellatriks Lestrange, była niezwykle potężną, jak i niebezpieczną czarownicą. Śmierciożerczyni ta, ubóstwiała Czarną magię; Umiała również posługiwać się Oklumencją. Bella była bardzo "zręczną" czarodziejką, jeśli chodzi o pojedynki. Można to udowodnić na przykładzie pokonania wielu licznych aurorów: np. Nimfadory Tonks, czy Kingsley'a Schacklebolta.

-Bellatrix-bellatrix-lestrange-24531118-500-213.gif

W dworze Malfoy'ów

  • Czarna Magia - Bellatriks twierdziła, że była nauczona czarnej magii od samego Lorda Voldemorta. Bella chwaliła się, że nie każdy może zrozumieć prawdziwą potęgę, tej mocy. Podobnie jak jej mistrz, Bellatriks była zdolna do używania zaklęć niewybaczalnych, zabijała bezwzględnie szlamy, mugoli i innych przeciwników jej Pana. Jednak w przeciwieństwie do Voldemorta, ona zwykle preferowała "pobawić się jedzeniem, zanim je spożyła", przykładami są: Omdlenie Hermiony w Dworze Malfoya po torturach, czy doprowadzenie do szaleństwa Alicji Longbottom i Franka Longbottom'a. Podobnie jak wielu Śmierciożerców, potrafiła wyczarować - Mroczny Znak.
  • Niewerbalna Magia
  • Pojedynki
  • Oklumencja
  • Zaklęcia
  • Latanie - Bellatriks uczestniczyła w bitwie o Siedmiu Potterów, gdzie pojedynkowała się ze swoją siostrzenicą; Oznacza to, że Lestrange bardzo dobrze latała na miotle.
  • Wieczysta Przysięga
  • Umiejętności dydaktyczne

RelacjeEdytuj

Z Voldemortem Edytuj

Złoto! (...) nie obchodzi mnie żadne złoto! Mnie zależy tylko na jego...
—Bellatriks do Greybacka, mówiąc o Voldemorcie
Voldemort and his Death Eaters.jpg

Bellatriks była zdecydowanie najwierniejszą i najbardziej zaufaną popleczniczką Voldemorta. Zawsze mówiła o nim z szacunkiem i respektem, podzielała wszystkie jego poglądy, był dla niej charyzmatem. Z dumą stwierdzała, że jest w stanie wytrzymać wszystkie okropności Azkabanu w ofierze dla swojego pana. Nigdy nie dopuszczała do siebie myśli, że Voldemort mógłby się mylić. Za każdym razem, gdy chciał ją ukarać, przyjmowała to z pokorą, przekonana o swojej winie. To on nauczał Bellatriks tajników Czarnej Magii i chyba w największym stopniu zdeterminował jej późniejszą postawę życiową. Bellatriks szczerze go kochała, więc musiała bardzo cierpieć wiedząc, że jej mistrz nie odwzajemnia do niej uczucia.

Z Narcyzą Malfoy Edytuj

Narcissa malfoy.jpg

Bellatriks była o cztery lata starsza od Narcyzy, jednak zawsze miały ze sobą świetny kontakt. Mówiły do siebie zdrobnieniami "Cyziu" i "Bello". Wspierały się nawzajem i nie oceniały, co można wywnioskować na podstawie pełnej tolerancji, wręcz uległego zachowania Narcyzy wobec Bellatriks, mimo że najprawdopodobniej w wielu kwestiach Narcyza nie zgadzała się z siostrą. Nie czyniła jej także żadnych wyrzutów, mimo że Bellatriks często odbierała życia niewinnym stworzeniom i krytykowała ją.

Z Harrym Potterem Edytuj

Harry Potter był jednym z największych wrogów Bellatriks. Harry nienawidził i bał się jej, odkąd po raz pierwszy zobaczył ją w myślodsiewni. Czuł wstręt do niej i występków, których się dopuściła. Ich wzajemna nienawiść pogłębiła się jeszcze bardziej, gdy zabiła ojca chrzestnego Harry'ego, Syriusza Blacka. Pragnął się na niej zemścić, ale zdążyła mu uciec. W późniejszym czasie uśmierciła jeszcze dwie bliskie jego sercu osoby: domowego skrzata Zgredka i członkinię Zakonu Feniksa, Nimfadorę Tonks.

Z Hermioną Granger Edytuj

Mr Hermiona.jpg

Hermiona

Bellatriks nie pałała sympatią do Hermiony z kilku powodów: była przyjaciółką Harry'ego, oraz mugolaczką (czarownicą urodzoną w rodzinie mugoli), a dla Belli czystość krwi była najważniejsza. W czasie potyczki w Dworze Malfoyów Bella własnoręcznie torturowała Hermionę, żeby wyciągnąć informacje skąd mają miecz Godryka Gryffindora. Później przy użyciu nieznanego zaklęcia wyryła Hermionie na prawym przedramieniu napis Szlama (ang. Mudblood).

Z Albusem DumbledoremEdytuj

Albus Dumbledore wiedział od Pierwszej Wojny Czarodziejów, że Bellatriks jest bardzo niebezpieczną śmierciożerczynią. Był świadkiem jej procesu i uwięzienia, po tym, jak torturowano Aurorów Franka i Alice Longbottom'ów do szaleństwa i nie tylko.

Dumbeldore - bellatriks.JPG
Choć Bellatriks była bardzo lojalna wobec Voldemorta, i wierzyła, że jest większy i bardziej wydajny niż Dumbledore'a, ona nie odważyła się stanąć do pojedynku z Dumbeldore'm, uważała się za znacznie lepszą, od Albusa. Podczas bitwy w Departamencie Tajemnic, Bellatriks zdecydowała się uciec, a nie angażować się w walce z Dumbledorem.

*Choć Bellatriks nigdy najprawdopodobniej nie miała tak wiele w rozmów z dyrektorem, Dumbledore wydawał się rozumieć ją bardzo dobrze; przyznał się do Severusa Snape'a, że ​​wolałby nie paść ofiarą Bellatriks Lestrange w czasie jego osłabienia (spowodowanym przez przeklęty pierścień Voldemorta - Horkruks), ponieważ ona wolała "bawić się jedzeniem, zanim je zje". Podczas ich jednej interakcji w Wieży Astronomicznej, Bellatriks nazywa Dumbledore'a po imieniu.

Ze Śmierciożercami Edytuj

Bellatriks prawdopodobnie nie znała wielu innych Śmierciożerców jak jej rówieśników, ponieważ sądziła, że zarówno jej umiejętności, pobożności i status rodzinny mógł przekroczyć innych. Nie ulega wątpliwości, że za najbardziej lojalnych Śmierciożerców Voldemorta, uważało się Bellę, rodzeństwo Lestrange i Barty Chrouch'a Juniora.

Choć nie wiadomo dokładnie, jaki prawdziwy szacunek mieli inni Śmierciożercy do Bellatriks, było jasne, że ją z widzenia znają wszyscy, Travers stał się podejrzliwy co do Hermiony Granger, w przebraniu Bellatriks w 1998 roku (na ulicy pokątnej), dopiero po tym jak Hermiona wzięła za znacznie wyniosłej osobowości Bellatriks, Travers, był mniej podejrzliwy. Bellatriks wyróżnia się jako jedna z niewielu kobiet na usługach Czarnego Pana: ma chęć udowodnienia w sobie "Człowieka Świata" (co udowodniło również, zniszczenie jej psychiki).

Z Severusem SnapemEdytuj

Severus Snape był śmierciożercą przed końcem Pierwszej Wojny, na krótko przed upadkiem Voldemorta, 1981, staje się podwójnym agentem Albusa Dumbledore'a. Bellatriks była bardzo podejrzliwa w stosunku do niego, być może ze względu na status pół-krwi Snape'a, choć głównie powołując się na jego unikanie zesłania do Azkabanu, ponieważ był w 'kieszeni
Severus- bellatriks.jpg
Dumbledore'a'. Nieufność może być jedynym sposobem Bellatriks wyrażania jej zazdrość pozycji zaufania i szacunku Voldemorta do Snape'a.

W 1996 roku, Narcyza Malfoy i Bella poszły do domu Snape'a, Lestrange próbowała odwieść ją od poszukiwania jego pomocy w zadaniu Dracona . Bellatriks była zaskczona zgodnością Snape'a w złożeniu Wieczystej Przysięgi. Bellatriks działała jako Gwarant. Zarówno ona, jak i Snape walczyła w bitwie o Hogwart, Bellatrix umiera jednak, zanim będzie mogła się dowiedzieć, że jej początkowa nieufność do Snape'a był poprawna po tym wszystkim.

Znane ofiary i pojedynki:Edytuj

Harry Potter i Insygnia Śmierci (książka)

Za kurtynąEdytuj

Cissy-and-bella-behind-the-scenes-of-hbp-narcissa-malfoy-15923967-500-281.jpg
  • Bellatriks Lestrange zagrała słynna aktorka Helena Bonham Carter, a głosu w grach użyczyła Beth Chalmers.
  • Pierwotnie zagrać ją miała aktorka Helen McCrory, jednakże musiała odmówić z powodu ciąży. Ostatecznie otrzymała rolę siostry Belli, Narcyzy Malfoy.
  • Drugą aktorką, którą brano pod uwagę do tej roli była Elizabeth Hurley.
  • W filmach Bellatriks ukazywana jest zawsze po prawej stronie Voldemorta, co symbolicznie oznacza miejsce osoby najbardziej oddanej.
  • Rowling potwierdziła, że Bellatriks była zakochana w Voldemorcie.
  • W V i VI części przygód Harry'ego Pottera nazwisko Bellatriks wymawiane jest lestrendż, natomiast w ostatniej części − lestransz.
  • Zaraz po zesłaniu Bellatriks oraz braci Lestrange do Azkabanu, Ministerstwo Magii prawdopodobnie zawłaszczyło sobie dwór Lestrange'ów, co wyjaśniałoby, dlaczego Bellatriks zamieszkała w domu swojej młodszej siostry po ucieczce z więzienia.
  • Jej nazwisko przetłumaczone z francuskiego na polski oznacza "dziwny".
  • W scenie, w której Bellatriks zabiera się do wycięcia na ręce Hermiony napisu "mudblood", zaczyna na prawej ręce, w następnym ujęciu jest to już lewa.
  • Sceny z napisem na ręce Hermiony "mudblood" nie było w scenariuszu, co więcej wymyśliły ją Emma Watson i Helena Bonham-Carter podczas picia kawy na przerwie.

WystępowanieEdytuj

Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bellatriks Lestrange

  • śmierć Bellatriks

    19 wiadomości
    • 164.126.197.6 napisał(a): szkoda to moja ulubiona postać dziwne jesk to że nie lubie prawie nikogo z dobrych najbardzie lubie belle i Sever...
    • Molly trafiła ją drętwotą. potem Expulso. A w książce Bella oberwała Avadą. W obydwu wersjach to było super.
  • Bellatriks i Voldemort?

    32 wiadomości
    • Hhe , ale by była para. Bella zaciukała by go po tygodniu.
    • No co ty? Swojego najukochańszego Czarnego Pana? W życiu...

Więcej od Wikii

Losowa wiki