Wikia

Harry Potter Wiki

Bellatriks Lestrange

Komentarze7
3707stron na
tej wiki
Bellatriks Lestrange (zd. Black)
Bellatrixi
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1951
Data śmierci 2 maja 1998 (47 lat)
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Madame
Pseudonim(y) Bella
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu czarne
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina
Zdolności magiczne
Różdżka
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktorka Helena Bonham Carter
To ja zawsze będę jego najwierniejszą! On sam Lord Voldemort uczył mnie czarnej magii!
—Bellatriks o sobie samej.

Bellatrix Lestrange (zd. Black; ur. 1951, zm. 2 maja 1998 r.) — czarodziejka czystej krwi. Najstarsza córka Druelli Rosier i Cygnusa Blacka, pochodzi z Rodu Blacków. Ma dwie młodsze siostry: Andromedę Tonks i Narcyzę Malfoy.

Do Hogwartu uczęszczała od 1962 roku i została przydzielona, jak większość jej rodziny, do Slytherinu, gdzie związała się z grupą Ślizgonów, z których prawie wszyscy zostali śmierciożercami. Była jedną z najbardziej oddanych zwolenniczek Voldemorta, ale również jedną z najgroźniejszych i najbardziej sadystycznych. Wyszła za czarodzieja czystej krwi Rudolfa Lestrange, ponieważ tego oczekiwała od niej rodzina.Nie mieli dzieci. Po upadku swojego pana razem z mężem Rudolfusem, szwagrem Rabastanem i Bartym Crouchem Juniorem torturowała zaklęciem Cruciatus znanych aurorów Alicję i Franka Longbottomów, chcąc uzyskać od nich dane na temat miejsca pobytu Toma Riddle'a.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Bella101
Bellatriks na drzewie genealogicznym Blacków.
Bellatrix urodziła się w 1951 roku jako najstarsza córka Cygnusa Blacka III i Druelli Rosier. Była czarodziejką czystej krwi, starszą siostrą Andromedy i Narcyzy. Z Andromedą przestała utrzymywać kontakty po tym, jak wyszła za mąż za mugolaka, Teda Tonksa. Relacje Bellatrix z Narcyzą były zawsze dobre. Nazywały się wzajemnie pieszczotliwie: Cyziu i Bello. Lestrange była kuzynką Syriusza i Regulusa Blacka. Prawdopodobnie w dzieciństwie nie mieli kontaktu. Nienawidziła swojego kuzyna (Syriusza) za to, że nie został Ślizgonem, ale Gryfonem.

Po raz ostatni - nie licząc spotkania w Azkabanie - Bellatrix widziała się z Syriuszem, mając 23 lata (W Zakonie Feniksa Syriusz wspomina Harry'emu, że po raz ostatni miał kontakt z kuzynką w wieku 15 lat).

 "- To, że jest moją kuzynką nie ma żadnego znaczenia - mruknął ponuro Syriusz. - Dla mnie nie są członkami mojej rodziny. A już ona na pewno do niej nie należy (...) Myślisz, że jestem dumny z takich krewnych?" -' Syriusz o Bellatrix i swojej rodzinie.

W 1962 roku, w wieku jedenastu lat, Bellatrix dostała list z Hogwartu imformujący o tym że została zapisana do szkoły magii i czarodziejstwa. Bellatrix  kupiła swoją pierwszą róźdżkę, potrzebną do edukacji w Hogwarcie, w sklepie Olivandera na Ulicy Pokątnej.

83914620 o
Bellatriks w Azkabanie
Bellatrix pochodziła z rodu Blacków, dlatego tradycyjnie w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart należała do Slytherinu. Po szkole poślubiła 9 lat młodszego Rudolfa Lestrange, który również został śmierciożercą. W przeciwieństwie do sióstr nie czuła żadnej miłości do swojego męża - jej prawdziwą pasją i miłością był Czarny Pan. Za swojego męża wyszła tylko dlatego, że miał czystą krew.

Pierwsza wojna czarodziejówEdytuj

Bella102
Bellatriks w celi Azkabanu
Zarówno ona jak i Rudolf walczyli w pierwszej wojnie czarodziejów, aż Voldemort został pokonany przez roczne dziecko - Harry'ego Pottera. Na pewno dla Bellatrix był to duży wstrząs, jednak ciągle wierzyła, iż Voldemort powróci.

Bellatrix z Rudolfem, Rabastanem Lestrange i Bartym Crouchem Juniorem po upadku ich pana torturowali Franka i Alicję Longbottomów, rodziców Neville'a Longbottoma. Byli to bardzo zdolni czarodzieje, lecz okazali się bezbronni wobec zaklęć Cruciatus rzucanych przez grupę Śmierciożerców. Frank i Alicja stracili bezpowrotnie pamięć i trafili do Szpitala św. Munga. Byli tam do końca swojego życia. Bellatriks została skazana na wyrok dożywocia w Azkabanie. Nie wyrzekła się nigdy Czarnego Pana. Zawsze mówiła, że Voldemort to król świata czarodziei i mugoli, najlepszy ze wszystkich.

Ucieczka z AzkabanuEdytuj

Bella11
Bellatriks ucieka z Azkabanu
Kiedy Voldemort powrócił w 1995 roku, powiedział wtedy, że Lestrangowie byli jednymi z najwierniejszych śmierciożerców. Bellatrix uciekła z Azkabanu w 1995 roku podczas masowej ucieczki z więzienia. Ona i dziewięciu innych śmierciożerców po ucieczce ponownie przyłączyli się do Voldemorta. Została umieszczona na jednym z listów gończych Ministerstwa Magii.

Bitwa w Departamencie TajemnicEdytuj

Bella22
Bella po zabiciu Syriusza Blacka
W 1995 roku Bellatrix brała udział z Bitwie w Departamencie Tajemnic. Razem z Lucjuszem Malfoyem przewodzili grupą śmierciożerców. Mieli za zadanie zdobyć przepowiednię. Kiedy Harry i jego przyjaciele dotarli do Ministerstwa Magii, Bellatriks prowokowała ich tylko po to, by ją odzyskać. Bellatrix dostała szału, kiedy Harry powiedział, że Voldemort tak jak on jest mieszańcem. Torturowała Neville'a Longbottoma, który przez całą bitwę pragnął pomścić rodziców. Kiedy przybył Zakon Feniksa, Bellatrix oszołomiła Nimfadorę Tonks, a następnie podjęła walkę ze swoim kuzynem, Syriuszem Blackiem, który w tym samym czasie walczył z Lucjuszem Malfoyem. Kiedy Black oszołomił Lucjusza, Bellatrix posłała w jego stronę zaklęcie mordercze (wg filmu.; w książce jest to prawdopodobnie Drętwota - zaklęcie oszałamiające, przez które stracił świadomość i wpadł za zasłonę śmierci, co było bezpośrednią przyczyną jego zgonu). Następnie Bellatrix pokonała jeszcze Kingsleya Shacklebolta i odbiła zaklęcie Albusa Dumbledore'a. Potem zaczęła uciekać przed Harrym, który chciał się zemścić. Rzucił na Bellatrix zaklęcie Cruciatus, które tylko zbiło ją z nóg. W tym samym czasie Voldemort i Dumbledore pojedynkowali się. Wtedy na miejsce przybyło całe Ministerstwo Magii i cały Świat Czarodziejów dowiedział się, że Harry miał rację: Voldemort naprawdę powrócił. Jednak zanim którykolwiek z aurorów zdążył go złapać, on zabrał Bellatrix i razem uciekli.

Wieczysta PrzysięgaEdytuj

Bella33
Przysięga Wieczysta
W 1996 roku Bellatrix przybyła z Narcyzą Malfoy do Severusa Snape'a. Odradzała tego siostrze, mówiąc, że Snape nie jest wierny Czarnemu Panu, jednak Narcyza pozostała nieugięta i poszła na Spinners End, gdzie mieszkał Severus Snape. Narcyza poprosiła go, aby chronił Dracona, który otrzymał misję zabicia Albusa Dumbledore'a.Gdy Snape dowiedział się, że Narcyza chciała mu powiedzieć o sekretnej misji Dracona, skarcił ją, ku zadowoleniu Bellatrix, jednakże Narcyza go błagała o pomoc, więc powiedział, że w razie niepowodzenia pomoże mu. Bellatrix namówiła Snape'a do złożenia Przysięgi Wieczystej (wg. filmu; w książce to była Narcyza) . Ten się zgodził, a Bellatrix, Narcyza i Snape odprawili rytuał Przysięgi.

Bitwa na Wieży Astronomicznej (wg. filmu)Edytuj

Bellatrix Les
Bellatrix788
trange razem z innymi Śmierciożercami przeszła przez Szafkę Zniknięć do Hogwartu. Została wpuszczona przez Dracona Malfoy'a pod nieobecność Albusa Dumbledore. W szkole rozpętała się bitwa. Lestrange walczyła, potem dostała się na Wieżę Astronomiczną gdzie, ku jej zadowoleniu, Draco już rozbroił Dumbledore'a. Bellatrix zaczęła namawiać młodego Malfoya na rzucenie klątwy Avada Kedavra. Wiedziała, że to musi być on. Nagle przybył Snape i zabił Dumbledore'a. Lestrange była bardzo ucieszona śmiercią Albusa. Przy pomocy zaklęcia wybiła wszystkie szyby w Wielkiej Sali i podpalila dom Hagrida.

Dwór MalfoyówEdytuj

Bellamałakochana
Bellatriks przesłuchuje Hermionę.
W następnym roku, Bellatrix mieszkała z Narcyzą w dworze Malfoyów, który stanowił w tym czasie, ku niezadowoleniu i zakłopotaniu Malfoyów, siedzibę Voldemorta. Pomimo jej niezachwianej lojalności, podczas jednej z narad Voldemort upokorzył i szydzł z Bellatrix i Malfoyów z powodu małżeństwa spokrewnionej z nimi Nimfadory Tonks i Remusa Lupina. Bellatrix niecierpliwie powiedziała swojemu panu, że wydziedziczono ją. Kiedy Śmierciożercy następnie zaatakowali Zakon Feniksa podczas ich przenoszenia Harry'ego Pottera z domu swoich krewnych, Bellatrix w szczególności pragnęła dopaść młodą Tonks. Rudolf został ranny w pościgu, a Dora uciekła. Wkrótce potem kopia Miecza Godryka Gryffindora została ulokowana w skarbcu rodziny Lestrange w Banku Gringotta na rozkaz Voldemorta. Zarówno Czarny Pan i Bellatrix byli nieświadomi, że to jedynie kopia. Uświadomiła to sobie, kiedy szmalcownicy złapali i uwięzili w Dworze Malfoy'a trio. Było to już w 1998 roku. Bellatrix torturowała Hermionę, aby z niej wydobyć, skąd mają prawdziwy miecz Gryffindora. Odważna Granger nie puściła pary z ust i dotrzymała tajemnicy
Bellatriks z NOŻEM
Lestrange rzuca nożem w Zgredka.
. Goblin Gryfek, po namowach Harry'ego Pottera, mówił, że miecz tria to podróbka. Lestrange miała w skrytce też horkruks Voldemorta - czarkę Helgi Hufflepuff, którą trio zdobyło w późniejszym czasie.

Na pomoc przyjaciołom przybył Zgredek. Kiedy razem z Hermioną, Ronem, Harrym,Deanem, Ollivanderem, Luną i Gryfkiem uciekał, został raniony przez sztylet , który rzucił nie kto inny, jak Bellatrix. Zgredek niestety umarł.

Bitwa o HogwartEdytuj

2 maja 199
Bellamaproblem
Bellatriks i inni śmierciożercy wyczekują śmierci Harry'ego
8 roku odbyła się prawdopodobnie największa bitwa jaką przetrwał kiedykolwiek Hogwart. Po jednej stronie Zakon Feniksa z Harry'm Potterem, Hermioną i Ronem, zaufanymi przyjaciółmi oraz uczniami Hogwartu. Po drugiej Lord Voldemort, którego prawą ręką była Bellatrix Lestrange. Lestrange dokonała kolejnego strasznego mordu. Nie wiadomo, ile osób zabiła (z pewnością było ich sporo), ale najbardziej Zakon Feniksa przeżył utratę Nimfadory Lupin.W tym momencie Bellatrix nie myślała o tym że jest ciotką Nimfadory, zabijała bezlitośnie. Dołohow zabił Remusa Lupina i ich malutki synek, Teddy Lupin, został sierotą. Potem bitwa została na chwilę wstrzymana. Bellatrix promieniała z radości z powodu śmierci Harry'ego Pottera. Niestety dla niej, Harry tylko udawał, a po jego ujawnieniu bitwa zawrzała na nowo. W pewnym momencie Lestrange walczyła z Luną Lovegood, Ginny Weasley i Hermioną Granger, ze wszystkimi trzema naraz.

ŚmierćEdytuj

Śmierć Bellatrix(00:32)
Bellatrix naraziła się Molly Weasley, gdy rzucone przez nią zaklęcie uśmiercające, minęło córkę Molly (Ginny) zaledwie o kilka cali. Wściekła rzuciła się na Bellatrix, rozpoczynając walkę na śmierć i życie. Ostatecznie Molly ugodziła Bellatrix w pierś albo umocnioną drętwotą, co zaowocowało zatrzymaniem akcji serca,  albo niewerbalną Avadą Kedavrą (obie wersje wg książki) Bellatrix Lestrange oddała życie w imię miłości do Lorda Voldemorta, który - o czym Bellatrix nigdy się nie dowiedziała - zginął zaraz po niej, poległszy w walce z Harrym Potterem.
Nie w moją córkę bestio
—Molly Wesley do Bellarix w chwili śmierci[źródło]

WyglądEdytuj

Lestrange0
Miała długie, czarne włosy, na zdjęciu potargane i matowe, choć kiedy je ostatnio widział, były gładkie, grube i błyszczące. (...) zachowała resztki dawnej urody
— narrator [źródło]

Bellatrix była nieprzeciętnej urody czarownicą o lśniących, grubych czarnych włosach i nieprzeniknionych, błyszczących oczach w tym samym kolorze, które przysłaniały ciężkie powieki i wachlarz długich rzęs. Miała wąskie usta, dosyć silną szczękę i mocno odznaczające się kości policzkowe.

Bellatrix wyglądem przypominała swoją młodszą siostrę Andromedę, chociaż tamta miała delikatniejsze rysy twarzy i jaśniejsze włosy.

Podczas pobytu w Azkabanie, Bellatrix otrzymała tatuaż z numerem więziennym umieszczonym po lewej stronie szyi.

CharakterEdytuj

Bellatrix Lestrange
Bellatrix Lestrange była wyjątkowo, nawet jak na śmierciożercę, okrutną i żądną krwi czarownicą. Nigdy nie liczyła się z nikim i z niczym, najważniejsza była dla niej czystość krwi, do której respekt i szacunek wyniosła z domu. Z tego powodu nienawidziła każdego, kto zadawał się z mieszańcami lub osobnikami niemagicznymi i nie mógł się poszczycić czystością krwi. Była niezwykle inteligenta, co z jej wybuchowym i gwałtownym charakterem oraz doskonałym opanowaniem Czarnej Magii sprawiało, że zajmowała wysoką pozycję wśród najniebezpieczniejszych czarodziejów swoich czasów. Większość osób, z którymi się zadawała, traktowała z wyższością i pogardą, bez względu na ich status społeczny. Będąc niewolniczo oddaną Czarnemu Panu, nie wahała się przed tępieniem i krytykowaniem, każdego, kto go zawiódł. Z tego powodu szacunek w jej oczach stracił mąż Narcyzy, Lucjusz. Bellatrix otwarcie wytykała jego błędy, choć sprawiało to wielki ból jej siostrze. Zachowanie i decyzje jakie podejmowała Bellatrix miały znamiona choroby psychicznej.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

-Bellatrix-bellatrix-lestrange-24531118-500-213
W dworze Malfoy`ów
Bellatrix była wykwalifikowaną czarodziejką. Często przed walką ze słabszymi od siebie mówiła, że to Voldemort osobiście uczył ją czarnej magii.

Przede wszystkim umiała rzucać doskonale zaklęcia niewybaczalne. Nie można się temu dziwić, po takim doświadczeniu. Jej ulubionym zaklęciem była klątwa Cruciatus. Rzucała ją z wielką chęcią na swoje ofiary, które zwykle wolała torturować niż zabijać. Kolejna klątwa, która była przez nią bardzo często używana, to Avada Kedavra.

Jest jeszcze kilka umiejęt
Bellatrix2-op
ności, które wyćwiczyła Bellatrix. Umiała rzucać zaklęcia niewerbalnie, co pokazała zabijając lisa w 1996 roku na Spinners End. Pojedynkowanie szło Lestrange jak po sznurku. Tę umiejętność można określić jako jedną z charakterystycznych dla Bellatrix. Przykładem jej talentu była potyczka z Syriuszem Blackiem, z której wyszła zwycięsko. Następnie zabiła Nimfadorę Tonks, prawdopodobnie tą samą techniką.

Bellatrix umiała używać oklumencji, której uczyła swojego siostrzeńca, Dracona Malfoya.

StosunkiEdytuj

Z VoldemortemEdytuj

Bellatrix była zdecydowanie najwierniejszą i najbardziej zaufaną popleczniczką Voldemorta. Zawsze mówiła o nim z szacunkiem i respektem, podzielała wszystkie jego poglądy,
Voldemort and his Death Eaters
był dla niej charyzmatem. Z dumą stwierdzała, że jest w stanie wytrzymać wszystkie okropności Azkabanu w ofierze dla swojego pana. Nigdy nie dopuszczała do siebie myśli, że Voldemort mógłby się mylić. Za każdym razem, gdy chciał ją ukarać, przyjmowała to z pokorą, przekonana o swojej winie. To on nauczał Bellatrix tajników Czarnej Magii i chyba w największym stopniu zdeterminował jej późniejszą postawę życiową. Bellatrix szczerze go kochała, więc musiała bardzo cierpieć wiedząc, że jej mistrz nie odwzajemnia uczucia (z racji tego, że został poczęty pod wpływem eliksiru miłosnego, nawet nie byłby w stanie czuć miłości).

Z Narcyzą MalfoyEdytuj

Bellatrix była o cztery lata starsza od Narcyzy,
Narcissa malfoy
jednak zawsze miały ze sobą świetny kontakt. Mówiły do siebie zdrobnieniami "Cyziu" i "Bello". Wspierały się nawzajem i nie oceniały, co można wywnioskować na podstawie pełnego toleracji, wrecz uległego zachowania Narcyzy wobec Bellatrix, mimo że najprawdopodobniej w wielu kwestiach Narcyza nie zgadzała się z siostrą. Nie czyniła jej także żadnych wyrzutów, mimo że Bellatrix często odbierała życia niewinnym stworzeniom i krytykowała ją.

Z Harry'm PotteremEdytuj

Harry Potter był jednym z  największych wrogów Bellatrix. Harry nienawidził i bał się jej, odkąd po raz pierwszy zobaczył ją w myślodsiewni. Czuł wstręt do niej i występków, których się dopuściła. Ich wzajemna nienawiść pogłębiła się jeszcze bardziej, gdy zabiła ojca chrzestnego Harry'ego, Syriusza Blacka. Pragnął się na niej zemścić, ale zdążyła mu uciec. W późniejszym czasie uśmierciła jeszcze dwie bliskie jego sercu osoby: domowego skrzata Zgredka i członkinię Zakonu Feniksa, Nimfadorę Tonks. 

Z Hermioną GrangerEdytuj

Bellatrix nie pałała sympatią do Hermiony z kilku powodów: była przyjaciółką Harry'ego, oraz mugolaczką(czarownicą urodzonyą w rodzinie mugoli), a dla Belli czystość krwi była najważniejsza. W czasie potyczki w Dworze Malfoyów Bella własnoręcznie torturowała Hermionę, żeby wyciągnąć informacje skąd mają miecz Godryka Gryffindora.
Mr Hermiona
Hermiona
Później przy użyciu nie znanego zaklęcia wyryła Hermionie na prawym przedramieniu napis "Szlama" (ang. "Mudblood")

Znane ofiary i pojedynki:Edytuj

Za kurtynąEdytuj

  • Bellatrix Lestrange zagrała słyn
    Cissy-and-bella-behind-the-scenes-of-hbp-narcissa-malfoy-15923967-500-281
    na aktorka Helena Bonham Carter.
  • Pierwotnie zagrać ją miała aktorka Helen McCrory, jednakże musiała odmówić z powodu ciąży. Ostatecznie otrzymała rolę siostry Belli, Narcyzy Malfoy.
  • Drugą aktorką, która była brana pod uwagę do tej roli jest Elizabeth Hurley.
  • W filmach Bellatrix ukazywana jest zawsze po prawej stronie Voldemorta, co symbolicznie oznacza miejsce osoby najbardziej oddanej.
  • W V i VI części przygód Harry'ego Pottera nazwisko Bellatrix wymawiane jest lestrendż, natomiast w ostatniej części - lestransz.
  • Zaraz po zesłaniu Bellatrix oraz braci Lestrange do Azkabanu, Ministerstwo Magii prawdopodobnie zawłaszczyło sobie dwór Lestrange'ów, co wyjaśniałoby, dlaczego Bellatrix zamieszkała w domu swojej młodszej siostry po ucieczce z więzienia.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bellatriks Lestrange

  • Avada Kedavra

    89 wiadomości
    • Syriusz jak go trafila avą wyglądał jak Maul jak mu obi wan przecioł mieczem nogi.
    • "Ostatecznie Molly ugodziła Bellatrix w pierś albo umocnioną drętwotą, co zaowocowało zatrzymaniem akcji serca, albo niewerbalną Ava...
  • Żyje na wieki

    7 wiadomości
    • Astor1914 napisał(a): Nie rozumiem jednego, co ten wątek robi w subforum "Pytania i odpowiedzi". Ja nie wiedzę tu żadnego pytania. I sensu.
    • Z tego względu kończę dyskusję. :)

Więcej od Wikii

Losowa wiki