Wikia

Harry Potter Wiki

Bellatriks Lestrange

6773strony na
tej wiki
Komentarze355
Masz więcej szczęścia, goblinie... więcej niż ta brudna dziewucha.
—Bellatrix do Gryfka, mówiąc o Hermionie[źródło]

Bellatrix Lestrange (zd. Black; ur. 1951, zm. 2 maja 1998 r.) — czarownica czystej krwi. Najstarsza córka Druelli Rosier i Cygnusa Blacka, pochodziła z Rodu Blacków. Miała dwie młodsze siostry: Andromedę Tonks i Narcyzę Malfoy. Bellatriks zginęła podczas Drugiej Bitwy o Hogwart.

Do Hogwartu uczęszczała od 1962 roku i została przydzielona, jak większość jej rodziny, do Slytherinu, gdzie związała się z grupą Ślizgonów, z których prawie wszyscy zostali śmierciożercami. Była jedną z najbardziej oddanych zwolenniczek Voldemorta, ale również jedną z najgroźniejszych i najbardziej sadystycznych. Wyszła za czarodzieja czystej krwi Rudolfa Lestrange, ponieważ tego oczekiwała od niej rodzina. Nie mieli dzieci. Po upadku swojego pana razem z mężem Rudolfusem, szwagrem Rabastanem i śmierciożercą Bartym Crouchem Juniorem torturowała klątwa Cruciatus znanych aurorów Alicję i Franka Longbottomów, rodziców Neville'a, chcąc uzyskać od nich dane na temat miejsca pobytu Toma Riddle'a.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie (1951–1970)Edytuj

Bella101.jpg

Bellatrix na drzewie genealogicznym Blacków

Bellatrix urodziła się w 1951 roku jako najstarsza córka Cygnusa Blacka i Druelli Rosier. Była czarodziejką czystej krwi, starszą siostrą Andromedy i Narcyzy. Ze swoją jedną siostrą – Andromedą przestała utrzymywać kontakty po tym, jak wyszła za mąż za mugolaka Teda Tonksa. Jednak relacje Bellatriks z Narcyzą były zawsze dobre. Nazywały się wzajemnie pieszczotliwie: Cyziu i Bello. Lestrange była kuzynką Syriusza i Regulusa Blacka. Prawdopodobnie w dzieciństwie nie mieli kontaktu. Nienawidziła swojego kuzyna (Syriusza) za to, że nie został przydzielony do Slytherinu tylko, do Gryffindoru.

Po raz ostatni – nie licząc spotkania w Azkabanie – Bellatrix widziała się z Syriuszem, mając 23 lata (W Zakonie Feniksa Syriusz wspomina Harry'emu, że po raz ostatni miał kontakt z kuzynką w wieku 15 lat).

To, że jest moją kuzynką nie ma żadnego znaczenia – mruknął ponuro Syriusz. – Dla mnie nie są członkami mojej rodziny. A już ona na pewno do niej nie należy (...) Myślisz, że jestem dumny z takich krewnych?
—Syriusz o Bellatrix i swojej rodzinie.[źródło]

W 1962 roku, w wieku jedenastu lat, Bellatrix dostała list z Hogwartu imformujący o tym, że została zapisana do szkoły magii i czarodziejstwa. Bellatrix kupiła swoją pierwszą róźdżkę, potrzebną do edukacji w Hogwarcie, w sklepie Olivandera na Ulicy Pokątnej.

83914620 o.jpg

Bellatrix w Azkabanie

Bellatrix pochodziła z rodu Blacków, dlatego tradycyjnie w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart należała do Slytherinu. Po szkole poślubiła 9 lat młodszego Rudolfa Lestrange, który również został śmierciożercą. W przeciwieństwie do sióstr nie czuła żadnej miłości do swojego męża – jej prawdziwą pasją i miłością był Czarny Pan. Za swojego męża wyszła tylko dlatego, że miał czystą krew.

Pierwsza wojna czarodziejówEdytuj

Bella102.jpg

Bellatrix w celi Azkabanu

Zarówno ona jak i Rudolf walczyli w pierwszej wojnie czarodziejów, aż Voldemort został pokonany przez roczne dziecko – Harry'ego Pottera. Na pewno dla Bellatriks był to duży wstrząs, jednak ciągle wierzyła, iż Voldemort powróci.

Bellatrix z Rudolfem, Rabastanem Lestrange i Bartym Crouchem Juniorem po upadku ich pana torturowali Franka i Alicję Longbottomów, rodziców Neville'a Longbottoma. Byli to bardzo zdolni czarodzieje, lecz okazali się bezbronni wobec zaklęć Cruciatus rzucanych przez grupę Śmierciożerców. Frank i Alicja stracili bezpowrotnie pamięć i trafili do Szpitala św. Munga. Byli tam do końca swojego życia. Bellatrix została skazana na wyrok dożywocia w Azkabanie. Nie wyrzekła się nigdy Czarnego Pana. Zawsze mówiła, że Voldemort to król świata czarodziejów i mugoli, najlepszy ze wszystkich.

Ucieczka z AzkabanuEdytuj

Bella11.jpg

Bellatriks ucieka z Azkabanu

Gdy Voldemort powrócił w czerwcu 1995 roku powiedział, że Bellatrix, Rudolfus Lestrange i Rabastan Lestrange byli jego najwierniejszymi ludźmi, więc powinni zostać nagrodzeni, ponieważ to właśnie oni, próbowali go odszukać po jego zniknięciu.

Daily prophet bellatrix.jpg

Prorok Codzienny o masowej ucieczce z Azkabanu

W styczniu 1996 roku, z Azkabanu uciekło dziesięciu bardzo groźnych śmierciożerców, gdzyż Dementorzy przyłączyli się do Sami – Wiecie – Kogo. Bella była członkinią tej grupy. Lord Voldemort miał trochę problemów, by zorganizować masową ucieczkę, ponieważ  Dementorzy mieli bardzo dobre warunki w Azkabanie (zabierali całe szczęście z więźniów). Prorok Codzienny (prawdopodobnie z "zachęty" Ministerstwa Magii) poinformował, że uciekinierom pomógł, uważany za przestępcę Syriusz Black. W rezultacie, Bellatrix i jej "współpracownicy" żyli w ukryciu, aby uniknąć schwytania przez Ministerstwo.

Bitwa w Departamencie TajemnicEdytuj

Bella22.jpg

Bella po zabiciu Syriusza Blacka

W 1996 roku Bellatrix brała udział w Bitwie w  Departamencie Tajemnic. Razem z Lucjuszem Malfoyem przewodziła grupie śmierciożerców., którzy mieli za zadanie zdobyć przepowiednię. Kiedy Harry i jego przyjaciele dotarli do Ministerstwa Magii, Bellatrix prowokowała ich tylko po to, by ją odzyskać. Lestrange dostała szału, kiedy Harry powiedział, że Voldemort tak jak on jest mieszańcem. Torturowała Neville'a Longbottoma, który przez całą bitwę pragnął pomścić rodziców (zaklęcie tańczących stóp). Kiedy przybył Zakon Feniksa, Bellatrix oszołomiła Nimfadorę Tonks, a następnie podjęła walkę ze swoim kuzynem, Syriuszem Blackiem, który w tym samym czasie walczył z Lucjuszem Malfoyem. Kiedy Black oszołomił Lucjusza, Bellatrix posłała w jego stronę zaklęcie mordercze Avada Kedavra (wersja filmowa) – co było bezpośrednią przyczyną jego zgonu. Następnie Bellatrix pokonała jeszcze Kingsleya Shacklebolta i odbiła zaklęcie Albusa Dumbledore'a. Potem zaczęła uciekać przed Harrym, który chciał się zemścić. Rzucił na Bellatrix zaklęcie Cruciatus, które tylko zbiło ją z nóg. W tym samym czasie Voldemort i Dumbledore pojedynkowali się. Wtedy na miejsce przybyło całe Ministerstwo Magii i cały Świat Czarodziejów dowiedział się, że Harry miał rację: Voldemort naprawdę powrócił. Jednak zanim którykolwiek z aurorów zdążył go złapać, on zabrał Bellatrix i razem uciekli.

Wieczysta PrzysięgaEdytuj

Bella33.jpg

Przysięga Wieczysta

Latem 1996 roku Bellatrix – mimo wielu oporów – zdecydowała się towarzyszyć młodszej siostrze w wyprawie do Spinner's End, gdzie Narcyza pragnęła porozmawiać z Severusem Snape'em na temat zadania wyznaczonego jej synowi przez Lorda Voldemorta. Bellatrix próbowała odwieść siostrę od tego pomysłu, gdyż wiedziała, że zdradzając sekretną misję Dracona, Narcyza narazi się na ogromny gniew Czarnego Pana. Jednak przebywająca w ciężkim szoku po zamknięciu jej męża w więzieniu, Narcyza nie bała cofnąć się przed niczym, byle tylko ochronić swego syna. Bellatrix, chcąc mieć kontrolę nad rozwojem zdarzeń (i Narcyzą), poszła razem z siostrą do Spinner's End, gdzie dopilnowała, by Severus Snape złożył Narcyzie Wieczystą Przysięgę.

Bitwa na Wieży AstronomicznejEdytuj

Bellatrix Lestrange razem z innymi Śmierciożercami przeszła przez Szafkę Zniknięć do Hogwartu. Została wpuszczona przez Dracona Malfoya pod nieobecność Albusa Dumbledore'a. W szkole rozpętała się bitwa. Lestrange walczyła, potem dostała się na Wieżę Astronomiczną gdzie, ku jej zadowoleniu, Draco już rozbroił Dumbledore'a. Bellatrix zaczęła namawiać młodego Malfoya na rzucenie klątwy Avada Kedavra. Wiedziała, że to on ma wykonać to zadanie. Nagle przybył Snape i zabił Dumbledore'a. Bellatrix ucieszyła się ze śmierci Albusa. W filmie pokazane jest jak wyczarowuje Mroczny Znak i rusza na błonia – podpaliła potem chatkę Hagrida skacząc jak dziewczynka ( w książce jednak uczynił to Thorfinn Rowle). 

Dwór MalfoyówEdytuj

Tumblr lfitleSUoa1qaquaho1 500.gif

Bellatriks przesłuchuje Hermionę

W następnym roku, Bellatrix mieszkała z Narcyzą w dworze Malfoyów, który stanowił w tym czasie – ku niezadowoleniu i zakłopotaniu Malfoyów – siedzibę Voldemorta. Pomimo jej niezachwianej lojalności, podczas jednej z narad, Voldemort upokorzył i szydził z Bellatrix i Malfoyów z powodu małżeństwa spokrewnionej z nimi Nimfadory Tonks i Remusa Lupina. Bellatrix niecierpliwie powiedziała swojemu Panu, że Tonks wydziedziczono. Wkrótce potem kopia Miecza Godryka Gryffindora została ulokowana w skarbcu rodziny Lestrange w Banku Gringotta na rozkaz Voldemorta. Zarówno Czarny Pan i Bellatrix byli nieświadomi, że to jedynie kopia. Uświadomiła to sobie, kiedy szmalcownicy złapali i uwięzili trio (mieli przy sobie miecz Gryfifndora) w Dworze Malfoya . Było to już w 1998 roku. Bellatrix torturowała Hermionę, aby z niej wydobyć informacje o tym, skąd mają miecz Gryffindora. Odważna Granger nie puściła pary z ust i dotrzymała tajemnicy.

Tumblr leyzoho3fr1qfvra2o1 400.gif

Bellatrix rzuca sztyletem w teleportującego się Zgredka i jego przyjaciół

Goblin Gryfek, po namowach Harry'ego Pottera, mówił, że miecz, który mieli ze sobą to podróbka. Lestrange miała w skrytce też horkruks Voldemorta – puchar Helgi Hufflepuff, którą trio zdobyło w późniejszym czasie.

Na pomoc przyjaciołom przybył Zgredek. Kiedy razem z Hermioną, Ronem, Harrym, Deanem, Ollivanderem, Luną i Gryfkiem uciekał, został raniony przez sztylet , który rzucił nie kto inny, jak Bellatrix. Zgredek niestety zmarł.

Bitwa o HogwartEdytuj

Bellamaproblem.jpg

Bellatriks i inni śmierciożercy wyczekują śmierci Harry'ego

2 maja 1998 roku odbyła się prawdopodobnie największa bitwa jaką przetrwał kiedykolwiek Hogwart. Po jednej stronie Zakon Feniksa z Harrym Potterem, Hermioną i Ronem, zaufanymi przyjaciółmi oraz uczniami Hogwartu między innymi Cho Chang. Po drugiej Lord Voldemort, którego prawą ręką była Bellatrix Lestrange. Lestrange dokonała kolejnego strasznego mordu. Nie wiadomo, ile osób zabiła (z pewnością było ich sporo), ale najbardziej Zakon Feniksa przeżył utratę Nimfadory Lupin. W tym momencie Bellatrix nie myślała o tym, że jest ciotką Nimfadory, zabijała bezlitośnie. Dołohow zabił Remusa Lupina i ich malutki synek, Teddy Lupin, został sierotą. Potem bitwa została na chwilę wstrzymana. Bellatrix promieniała z radości z powodu śmierci Harry'ego Pottera. Niestety dla niej, Harry powrócił (jej siostra Narcyza zataiła informację, że przeżył także przed nią), a po jego ujawnieniu bitwa zawrzała na nowo. W pewnym momencie Lestrange walczyła jednocześnie z Luną Lovegood, Ginny Weasley i Hermioną Granger.

ŚmierćEdytuj

Śmierć Bellatrix00:32

Śmierć Bellatrix

Bellatrix naraziła się Molly Weasley, gdy rzucone przez nią zaklęcie uśmiercające, minęło córkę Molly zaledwie o kilka cali. Wściekła rzuciła się na Bellatrix, rozpoczynając walkę na śmierć i życie. Ostatecznie Molly ugodziła Bellatrix w pierś, możliwę, że umocnioną drętwotą, co zaowocowało zatrzymaniem akcji serca, również możliwe, że użyła: Glaciusa a potem Diffindo, albo niewerbalną Avadą Kedavrą

WyglądEdytuj

Lestrange0.jpg
Miała długie, czarne włosy, na zdjęciu potargane i matowe, choć kiedy je ostatnio widział, były gładkie, grube i błyszczące. (...) zachowała resztki dawnej urody.
—Narrator [źródło]

Bellatrix była czarownicą o lśniących, grubych, czarnych włosach i nieprzeniknionych, błyszczących oczach w tym samym kolorze, które przysłaniały ciężkie powieki i wachlarz długich rzęs. Miała wąskie usta, dosyć silną szczękę i mocno odznaczające się kości policzkowe.

Bellatrix wyglądem przypominała swoją młodszą siostrę Andromedę, chociaż tamta miała delikatniejsze rysy twarzy i jaśniejsze włosy.

Podczas pobytu w Azkabanie, Bellatrix otrzymała tatuaż z numerem więziennym umieszczonym po lewej stronie szyi.

CharakterEdytuj

Bellatrix Lestrange.jpg
Zarumieniła się, a w jej oczach rozbłysły łzy szczęścia.
—Narrator.

Bellatrix Lestrange była wyjątkowo, nawet jak na śmierciożercę, okrutną i żądną krwi czarownicą. Nigdy nie liczyła się z nikim i z niczym, najważniejsza była dla niej czystość krwi, do której respekt i szacunek wyniosła z domu. Z tego powodu nienawidziła każdego, kto zadawał się z mieszańcami lub osobnikami niemagicznymi i nie mógł się poszczycić czystością krwi. Była niezwykle inteligentna, co z jej wybuchowym i gwałtownym charakterem oraz doskonałym opanowaniem Czarnej Magii sprawiało, że zajmowała wysoką pozycję wśród najniebezpieczniejszych czarodziejów swoich czasów. Większość osób, z którymi się zadawała, traktowała z wyższością i pogardą, bez względu na ich status społeczny. Będąc niewolniczo oddaną Czarnemu Panu, nie wahała się przed tępieniem i krytykowaniem, każdego, kto go zawiódł. Z tego powodu szacunek w jej oczach stracił mąż Narcyzy, Lucjusz Malfoy. Bellatrix otwarcie wytykała jego błędy, choć sprawiało to wielki ból jej siostrze. Nie miała żadnych skrupułów i nie znała litości dla żadnej ze swych ofiar. Była podobnie jak jej Pan niezwykle okrutna. Czasem też boleśnie cyniczna - gdy w Departamencie Tajemnic poznała Neville'a Longbottoma, którego rodziców torturowała odbierając im zmysły, zapytała go: "Neville Longotton tak? Jak tam rodzice?".

Zachowanie i decyzje jakie podejmowała Bellatrix miały znamiona choroby psychicznej.

Gardziła biedakami, mugolami i osobami półkrwi, które postrzegała jak robactwo. Była fanatycznie oddana Voldemortowi, ale nawet on potrafił czasem skrytykować jej zachowanie.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

Bellatrix Lestrange, była niezwykle potężną, jak i niebezpieczną czarownicą. Śmierciożerczyni ta, ubóstwiała Czarną magię. Umiała również posługiwać się Oklumencją. Bella była bardzo "zręczną" czarodziejką, jeśli chodzi o pojedynki. Można to udowodnić na przykładzie pokonania wielu licznych aurorów: np. Nimfadory Tonks, czy Kingsleya Schacklebolta.

-Bellatrix-bellatrix-lestrange-24531118-500-213.gif

W dworze Malfoyów

  • Czarna Magia – Bellatrix twierdziła, że była nauczona czarnej magii od samego Lorda Voldemorta. Bella chwaliła się, że nie każdy może zrozumieć prawdziwą potęgę, tej mocy. Podobnie jak jej mistrz, Bellatrix była zdolna do używania zaklęć niewybaczalnych, zabijała bezwzględnie szlamy, mugoli i innych przeciwników jej Pana. Jednak w przeciwieństwie do Voldemorta, ona zwykle preferowała "pobawić się jedzeniem, zanim je spożyła", przykładami są: Omdlenie Hermiony w Dworze Malfoya po torturach, czy doprowadzenie do szaleństwa Alicji Longbottom i Franka Longbottoma przy pomocy zaklęcia Cruciatus. Podobnie jak wielu Śmierciożerców, potrafiła wyczarować Mroczny Znak. Umiała też wyzwolić się spod wpływu zaklęcia Cruciatus, co przyznała przed Harrym Potterem, gdy ten obezwładnił ją tym zaklęciem podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic.
  • Niewerbalna Magia.
  • Pojedynki.
  • Oklumencja (uczyła jej Dracona na VI roku jego nauki).
  • Zaklęcia niewybaczalne (brak skrupułów).
  • Czarna magia.
  • Bardzo dobra w pojedynkach (miała wyjątkowy refleks).
  • Latanie na miotle – Bellatriks uczestniczyła w Bitwie Siedmiu Potterów, gdzie pojedynkowała się ze swoją siostrzenicą; Oznacza to, że Lestrange bardzo dobrze latała na miotle.
  • Wieczysta Przysięga (była gwarantem - 3 osobą, która rzucała zaklęcie na osoby, które ją zawierały).
  • Umiejętności dydaktyczne.
  • Umiejętność wyzwolenia się z pod wpływu zaklęcia Cruciatus.

RelacjeEdytuj

Z VoldemortemEdytuj

Złoto! (...) nie obchodzi mnie żadne złoto! Mnie zależy tylko na jego...
—Bellatrix do Greybacka, mówiąc o Voldemorcie
Voldemort and his Death Eaters.jpg

Bellatriks była zdecydowanie najwierniejszą i najbardziej zaufaną popleczniczką Voldemorta. Zawsze mówiła o nim z szacunkiem i respektem, podzielała wszystkie jego poglądy, był dla niej charyzmatem. Z dumą stwierdzała, że jest w stanie wytrzymać wszystkie okropności Azkabanu w ofierze dla swojego pana. Nigdy nie dopuszczała do siebie myśli, że Voldemort mógłby się mylić (poza zaufaniem, którym darzył Snape'a – ona mu nie ufała). Za każdym razem, gdy chciał ją ukarać, przyjmowała to z pokorą, przekonana o swojej winie. To on nauczał Bellatriks tajników Czarnej Magii i chyba w największym stopniu zdeterminował jej późniejszą postawę życiową. Bellatriks kochała go fanatycznie (czciła niczym bóstwo), więc musiała bardzo cierpieć wiedząc, że jej mistrz nie odwzajemnia jej uczuć.

Z Narcyzą MalfoyEdytuj

Narcissa malfoy.jpg

Bellatriks była o cztery lata starsza od Narcyzy, jednak zawsze miały ze sobą świetny kontakt. Mówiły do siebie zdrobnieniami "Cyziu" i "Bello". Wspierały się nawzajem i nie oceniały, co można wywnioskować na podstawie pełnej tolerancji, wręcz uległego zachowania Narcyzy wobec Bellatriks, mimo że najprawdopodobniej w wielu kwestiach Narcyza nie zgadzała się z siostrą. Nie czyniła jej także żadnych wyrzutów, mimo że Bellatriks często odbierała życia niewinnym stworzeniom i krytykowała ją. Bellatriks nie rozumiała jednak obaw swojej siostry o Draco, nigdy sama nie miała nikogo, kogo kochała bardziej od samej siebie.

Z Harrym PotteremEdytuj

Harry Potter był jednym z największych wrogów Bellatriks. Harry nienawidził i bał się jej, odkąd po raz pierwszy zobaczył ją w myślodsiewni. Czuł wstręt do niej i występków, których się dopuściła. Ich wzajemna nienawiść pogłębiła się jeszcze bardziej, gdy zabiła ojca chrzestnego Harry'ego, Syriusza Blacka. Pragnął się na niej zemścić, ale zdążyła mu uciec. W późniejszym czasie uśmierciła jeszcze dwie bliskie jego sercu osoby: domowego skrzata Zgredka i członkinię Zakonu Feniksa, Nimfadorę Tonks.

Z Hermioną Granger Edytuj

Mr Hermiona.jpg

Hermiona

Bellatriks nie pałała sympatią do Hermiony z kilku powodów: była przyjaciółką Harry'ego, oraz mugolaczką ( "szlamą" - czarownicą urodzoną w rodzinie mugoli), a dla Belli czystość krwi była najważniejsza. W czasie potyczki w Dworze Malfoyów, Bella własnoręcznie torturowała Hermionę, żeby wyciągnąć informacje skąd mają miecz Godryka Gryffindora. Później przy użyciu nieznanego zaklęcia, wyryła Hermionie na prawym przedramieniu napis Szlama (ang. Mudblood).

Z Albusem DumbledoremEdytuj

Albus Dumbledore wiedział od Pierwszej Wojny Czarodziejów, że Bellatrix jest bardzo zdolną i nieobliczalną śmierciożerczynią. Był świadkiem jej procesu i uwięzienia po tym, jak torturowała aurorów Franka i Alice Longbottomów doprowadzając ich do szaleństwa.

Dumbeldore - bellatriks.JPG

Choć Bellatrix była bardzo lojalna wobec Voldemorta i wierzyła, że jest większym czarodziejem od Dumbledore'a, nigdy nie odważyła się stanąć do pojedynku z Dumbeldore'em. Podczas Bitwy w Departamencie Tajemnic, Bellatrix zdecydowała się uciec, a nie angażować się w walkę z Dumbledorem.

Dumbledore (nie studiując jej charakteru tak dogłębnie jak to czynił z Voldemortem), wydawał się rozumieć ją bardzo dobrze; przyznał się przed Severusem Snape'em, że ​​wolałby nie paść ofiarą Bellatrix Lestrange w czasie swego osłabienia (spowodowanym przez przeklęty pierścień Voldemorta – Horkruks), ponieważ ona wolała "bawić się jedzeniem, zanim je zje" torturując swe ofiary, aż do szaleństwa. Podczas ich spotkania na Wieży Astronomicznej, Bellatrix nazywa Dumbledore'a po imieniu.

Ze ŚmierciożercamiEdytuj

Bellatriks prawdopodobnie nie znała wielu innych Śmierciożerców prócz jej rówieśników, ponieważ sądziła, że zarówno jej umiejętności, pobożność i status rodzinny przewyższał status innych popleczników Voldemorta. Nie ulega wątpliwości, że za najbardziej lojalnych śmierciożerców Voldemorta, uważało się Bellę, rodzeństwo Lestrange i Barty Chroucha Juniora.

Choć nie wiadomo dokładnie, jaki stosunek do Bellatriks mieli inni Śmierciożercy, było jasne, że znają ją z widzenia wszyscy i cieszy się wśród nich powszechnym szacunkiem. Travers stał się podejrzliwy w stosunku do Hermiony Granger w przebraniu Bellatrix w 1998 roku (na ulicy pokątnej) i dopiero po tym jak Hermiona zaczęła naśladować pogardliwy język i wyniosłe zachowanie Bellatrix, Travers stał się mniej podejrzliwy. Bellatrix wyróżnia się jako jedną z niewielu kobiet na usługach Czarnego Pana. Jego obsesja podporządkowania sobie całego światła i bezwzględność, znajduje odbicie także w kobiecie: jej zniszczonej psychice i pragnieniu oczyszczenia świata ze szlam. Voldemort stworzył z niej oddaną mu na śmierć fanatyczkę.

Z Severusem SnapemEdytuj

Severus Snape był śmierciożercą przed końcem Pierwszej Wojny Czarodziejów. Na krótko przed upadkiem Voldemorta w 1981 roku, staje się podwójnym agentem Albusa Dumbledore'a. Bellatrix była bardzo podejrzliwa w stosunku do Severusa, być może ze względu na status pół-krwi Snape'a, choć głównie Bella powoływała się na jego uniknięcie zesłania do Azkabanu. Nieufność może być jedynym sposobem Bellatrix wyrażania jej zazdrości pozycji zaufania i szacunku Voldemorta do Snape'a.

Severus- bellatriks.jpg

W 1996 roku, Narcyza Malfoy i Bella poszły do domu Snape'a, Lestrange próbowała odwieść ją od poszukiwania jego pomocy w zleconym Draconowi zadaniu . Bellatrix była zaskczona zgodnością Snape'a w złożeniu Wieczystej Przysięgi. Bellatrix działała jako Gwarant. Zarówno ona, jak i Snape walczyli w bitwie o Hogwart. Bellatrix umiera jednak, nie dowiadując się o tym, że Snape był podwójnym agentem. Snape ginie z rąk Voldemorta, nie dlatego, że odkrył jego tajemnicę, ale dlatego, że (mylnie z resztą) sądził, iż Snape jest Panem Czarnej Różdżki.

Z Rudolfem Lestrange Edytuj

Poślubiając Rudolfa Lestrange'a, Bellatriks kierowała się wyborem poważnego małżeństwa z czarodziejem czystej krwi, tak jak oczekiwała od niej tego rodzina. Nic nie wskazuje na to, że ich związek wyszedł poza te granice. Bellatriks nigdy nie wykazała żadnej miłości i troski o swojego męża. Jedyną osobą, do której mówiła w romantyczny sposób był Voldemort. Ona i Rudolf nie wydali się działać wspólnie i skutecznie jako Śmierciożercy, ponadto spekuluje się, że ich partnerstwo było czysto zawodowe. Rudolf torturował Alicję i Franka Longbottomów obok żony, brata i Barty'ego Croucha Jr. w 1981 roku. Walczył z Bellatriks podczas bitwy w Departamencie Tajemnic. Był z nią także podczas bitwy nad Little Whinging, jak wspominała Nimfadora Tonks (dodatkowo przeklinając jego i Bellatriks). Syriusz Black opisał go jako typowego Ślizgona z gangu w Hogwarcie, do którego należeli również: Lucjusz Malfoy, Evan Rosier, czy Severus Snape.

Bellatriks powiedziała kiedyś Narcyzie, że gdyby miała synów, z radością pośle ich na służbę do Czarnego Pana. Brak dzieci między Bellą a Rudolfem widać wyraźnie na drzewie rodowym Blacków , co wskazuje, że nigdy nie mieli córki czy syna. Można by przypuszczać, że zrobiła wszystko, by nie mieć dzieci ze swoim oficjalnym mężem, ale naprawdę uwielbiała swojego pana i koncentrowała się głównie na nim.

Znane ofiary i pojedynkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Cissy-and-bella-behind-the-scenes-of-hbp-narcissa-malfoy-15923967-500-281.jpg
  • Bellatrix Lestrange zagrała słynna aktorka Helena Bonham Carter, a głosu w grach użyczyła Beth Chalmers.
  • Pierwotnie zagrać ją miała aktorka Helen McCrory, jednakże musiała odmówić z powodu ciąży. Ostatecznie otrzymała rolę siostry Belli, Narcyzy Malfoy.
  • Drugą aktorką, którą brano pod uwagę do tej roli była Elizabeth Hurley.
  • W filmach Bellatrix ukazywana jest zawsze po prawej stronie Voldemorta, co symbolicznie oznacza miejsce osoby najbardziej oddanej.
  • Rowling potwierdziła, że Bellatrix była zakochana w Voldemorcie.
  • W V i VI części przygód Harry'ego Pottera nazwisko Bellatrix wymawiane jest lestrendż, natomiast w ostatniej części − lestransz.
  • Zaraz po zesłaniu Bellatrix oraz braci Lestrange do Azkabanu, Ministerstwo Magii prawdopodobnie zawłaszczyło sobie dwór Lestrange'ów, co wyjaśniałoby, dlaczego Bellatrix zamieszkała w domu swojej młodszej siostry po ucieczce z więzienia.
  • Jej nazwisko przetłumaczone z francuskiego na polski oznacza "dziwny, osobliwy".
  • W scenie, w której Bellatrix zabiera się do wycięcia na ręce Hermiony napisu "mudblood", zaczyna na prawej ręce, w następnym ujęciu jest to już lewa.
  • Sceny z napisem na ręce Hermiony "mudblood" nie było w scenariuszu, co więcej wymyśliły ją Emma Watson i Helena Bonham-Carter podczas picia kawy na przerwie.
  • W książce Molly Weasley zabija Bellatrix przy pomocy nieznanego zaklęcia (prawdopodobnie umocnioną Drętwotą lub niewerbalną Avada Kedavrą). W filmie natomiast Molly zamienia ją w kamień, po czym rozbija na małe kawałeczki.

WystępowanieEdytuj

Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bellatriks Lestrange

  • Nowy tysiąc śmiercożerców

    47 wiadomości
    • 48. stał na drodze promienia avady wtedy gdy zabito 47.
    • 49.był moim kolegą jak zauważyłem znak to go sztyletem i drętwotą.
  • śmierć Bellatriks

    21 wiadomości
    • Lubię ją, ale cieszyłam się gdy Molly ją zabiła.
    • Lena Lolita napisał(a):Lubię ją, ale cieszyłam się gdy Molly ją zabiła. Nom, jak zabiła Syriusza (głupi smarkacz) miałem ochotę ...

Więcej od Wikii

Losowa wiki