FANDOM

Profesor Bathsheda Babbling (ur. przed 1977 – zm. 2 maja 1998 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; nauczycielka starożytnych runów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Bathsheda Babbling urodziła się w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie w XX wieku w rodzinie czarodziejów o nieznanym statusie krwi (prawdopodobnie czystej). 

W wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i została przydzielona do jednego z czterech domów. Kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej (magiczna część Londynu). Podczas trzeciego roku edukacji prawdopodobnie wybrała starożytne runy jako dodatkowy przedmiot. Biorąc pod uwagę, że została nauczycielką tego przedmiotu musiała uzyskać z niego dobre SUMy i OWUTEMy.

Praca w HogwarcieEdytuj

1272097759675 f

Babbling rozpoczęła pracę w Hogwarcie przed 1993 rokiem, za czasów gdy dyrektorem placówki był Albus Dumbledore. Nauczała jednego z trudniejszych i tym samym mniej popularnych przedmiotów, jakim były starożytne runy. Na swoich lekcjach Babbling używała sylabariusza Spellmana

1994 − 1995Edytuj

1994 roku kontynuowała pracę nauczycielki starożytnych runów w Hogwarcie. Była obecna na uczcie powitalnej  pierwszego dnia września tegoż roku. Widziała jak nowi uczniowie zostają przydzieleni do poszczególnych domów.

Później oglądała wejście delegacji z Beauxbatons i Durmstrangu na Turniej Trójmagiczny, który w tym roku odbywał się w Hogwarcie. Była także obecna gdy Czara Ognia wybrała reprezentantów szkół. 

Podczas Balu Bożonarodzeniowego ubrała się w szatę wyjściową i razem z personelem szkoły udała się do Wielkiej Sali, w której odbywała się uroczystość. Patrzyła jak Albus Dumbledore zaprasza do tańca Minerwę McGonagall, nauczycielkę transmutacji w Hogwarcie.

Była obecna na trybunach podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego. Zaskoczył ją fakt, że jeden z reprezentantów Hogwartu − Cedrik Diggory nie żyje.

Prawdopodobnie pod koniec roku szkolnego uczestniczyła w uczcie pożegnalnej.

1995 − 1996Edytuj

20110516100812!Professor

1995 roku uczestniczyła w uczcie powitalnej, podczas której została ogłoszona nowa nauczycielka obrony przed czarną magią - Dolores Umbridge. Wygłosiła długą przemowę opowiadającą o jej sposobach nauczania. Profesor Babbling należała do tych, którzy nie oklaskiwali nowej nauczycielki.

1996 − 1997Edytuj

W tym roku ciągle uczyła starożytnych runów w Hogwarcie. Pojawiła się razem z personelem podczas uczty powitalnej i widziała jak nowi uczniowie są przydzielani do domów.

W późniejszym czasie uczestniczyła w przyjęciu Bożonarodzeniowym organizowanym przez nowego nauczyciela eliksirów w Hogwarcie, Horacego Slughorna. Obserwowała jak woźny szkoły, Argus Filch wprowadza do sali, w której impreza się odbywała, ucznia szóstej klasy Dracona Malfoya.

Była obecna na błoniach Hogwartu po śmierci Dumbledore'a zabitego przez Severusa Snape'a. Możliwe, że uczestniczyła w jego pogrzebie pod koniec roku szkolnego.

1997 − 1998Edytuj

1997 roku profesor Babbling prawdopodobnie nadal piastowała urząd nauczycielki starożytnych runów w Hogwarcie.

BabblingKilled

Śmierć Babbling.

Śmierciożercy pod przywództwem Lorda Voldemorta zawładnęli światem czarodziejów, przejmując Ministerstwo Magii i zamek. Dyrektorem Hogwartu został śmierciożerca Severus Snape, a Alecto i Amycus Carrow zostali nauczycielami. Profesor Babbling nie została wydalona z placówki, jak niektórzy nauczyciele.

W 1998 roku Bathsheda wzięła udział w Drugiej Bitwie o Hogwart. Pomagała personelowi odzyskać zamek i bronić go przed Śmierciożercami. Została zabita morderczym zaklęciem Avada Kedavra gdy zbiegała ze schodów. Jej ciało zostało umieszczone w Wielkiej Sali, gdzie zajęły się nim Sybilla Trelawney i Padma Patil.

Wygląd i charakterEdytuj

Female teacher

Profesor Babbling była średniego wzrostu kobietą o jasnej karnacji. Posiadała długie, sięgające do ramion, brązowe włosy i oczy tej samej barwy. Podczas imprez organizowanych w Hogwarcie była ubrana w czerwoną suknię, za to na co dzień miała na sobie czarne szaty.

Bathsheda wydaje się być inteligentna. Nie klaskała kiedy dowiedziała się, że Dolores Umbridge i Severus Snape zostali nauczycielami obrony przed czarną magią. Biorąc pod uwagę fakt, iż dołączyła do personelu Hogwartu, można wnioskować, że była dobrą czarodziejką. Hermiona Granger powiedziała w 1993 roku, że jej zajęcia są ciekawe.

Za kurtynąEdytuj

  • Imię Babbling jako profesor pojawiło się na liście personelu Hogwartu sporządzonej przez J. K. Rowling.
  • Babbling uczyła w Hogwarcie od co najmniej 1993 roku, kiedy Hermiona Granger zaczęła uczęszczać na jej lekcje.

WystępowanieEdytuj