FANDOM

Droga Batty, dziękuję ci za pomoc. Przesyłam ci egzemplarz mojej książki, mam nadzieję, że ci się spodoba. Powiedziałaś to wszystko, nawet jeśli tego nie pamiętasz.
Rita Skeeter w liściku do Bathildy

Bathilda Bagshot (ur. przed 1881, zm. przed 24 grudnia 1997 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; wybitna znawczyni historii magii, mieszkająca w Dolinie Godryka. Ciotka cieszącego się złą sławą czarnoksiężnika Gellerta Grindelwalda.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Bathilda urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwiBagshot. Nie jest znana dokładna data oraz miejsce narodzin Bathildy. Możliwe, że od dziecka zamieszkiwała Dolinę Godryka.

W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Początki w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej oraz Ceremonii przydziału. Nie wiadomo jednak, do jakiego domu została przydzielona przez Tiarę Przydziału.

Znajomość z rodziną Dumbledore Edytuj

Na początku Kendra Dumbledore nie chciała zawierać żadnych znajomości z sąsiadami. Bała się o swoją niezrównoważoną córkę Arianę, którą kiedyś napadło trzech mugoli. Jednak, gdy jej najstarszy syn Albus został prymusem i jego prace były umieszczane w różnych gazetach, Bathilda napisała do niego list z gratulacjami. To wydarzenie zaowocowało znajomością między sąsiadami. Niedługo potem Kendra zmarła.

Grindelwald Edytuj

Kiedy Gellert Grindelwald został wyrzucony z Durmstrangu na szóstym roku za swoje wynaturzone eksperymenty z czarną magią, Bathilda zgodziła się przyjąć go u siebie na jakiś czas. Postanowiła przedstawić swojego prabratanka Albusowi Dumbledore'owi, gdyż obaj posiadali wyjątkowe uzdolnienia, a do tego byli w podobnym wieku. Gellert i Albus szybko się zaprzyjaźnili, zaczęli obmyślać wspólne plany podboju świata, zaś Bathilda twierdziła, że to tylko takie gadanie. Pewnego dnia młodszy brat Albusa, Aberforth powiedział Grindelwaldowi, że ten chce nastawić Albusa przeciwko rodzinie i, że najważniejsza jest teraz Ariana. Przyszły czarnoksiężnik w napadzie gniewu
Albus i gellert

Albus razem z Gellertem

rzucił na Aberfortha zaklęcie Cruciatus. Wywiązał się potrójny pojedynek, podczas którego życie straciła Ariana. Po zdarzeniu Grindelwald uciekł prosto do domu ciotki. Powiedział jej, że następnego dnia musi opuścić miasteczko. Zaniepokojona Bathilda zorganizowała prabratankowi świstoklik. Więcej już go nie widziała.

Wywiad dla Rity Skeeter Edytuj

Po wielu latach Bathildę odwiedziła w jej domu dziennikarka, Rita Skeeter. Chciała ona napisać biografię zmarłego już Albusa Dumbledore'a, a profesor Bagshot była prawdziwą skarbnicą wiedzy. Niestety Bathilda była już w takim wieku, że Rita musiała użyć pewnych sposobów na przywrócenie starszej pani pamięci. W końcu jednak książka Życie i Kłamstwa Albusa Dumbledore'a ujrzała światło dzienne.

Śmierć Edytuj

Bathildaharry

Nagini w ciele Bathildy rozmawia z Harrym

Bathildę zabił wąż Voldemorta. Później Nagini ukryła się w jej ciele i czekała na przybycie Harry'ego Pottera. Miała ona zawiadomić swojego pana i do jego przybycia zatrzymać Harry'ego. Jednak Potter wraz z Hermioną Granger w porę uciekli z zasadzki. W domu profesor Bagshot znajdowały się stare fotografie Grindelwalda. Jedna z nich posłużyła dla Toma Riddle'a do odnalezienia Gellerta.

Dzieła Bathildy Bagshot Edytuj

​Wszystkie powyższe tytuły są wydawnictwa Książki ML. Jedynie Dzieje Magii zostały wydane jeszcze przez Czerwone Książeczki.

Etymologia Edytuj

Pierwszy człon nazwiska Bagshot – bag oznacza torbę, zaś drugi – shot oznacza strzał.

Ciekawostki Edytuj

  • Muriel twierdziła, że Bathilda na starość kompletnie zdziecinniała.
  • W rolę profesor Bagshot wcieliła się Hazel Douglas.

Występowanie Edytuj