FANDOM

83-7480-009-7

Barry Trotter — seria trzech książek napisanych przez Michaela Gerbera, parodia Harry'ego Pottera.

Główny bohater to Barry Trotter.

CzęściEdytuj

  • Barry Trotter i bezczelna parodia
  • Barry Trotter i niepotrzebna kontynuacja
  • Barry Trotter i końska kuracja

Postacie Edytuj

  • Barry Trotter – główny bohater. Studiuje w szkole Hokpok, której nie może ukończyć czym denerwuje Dyrektora Alpo Bubeldora. Ma żonę Herbinę Gringor oraz dzieci: Nigela i Fionę. Parodia Harry'ego Pottera
  • Lon Gwizzley – najlepszy przyjaciel Barry'ego Trottera. W przeszłości doznał tragicznego wypadku. Podczas gry w quidktu (quidditch) palanciarz (pałkarz) przebił mu głowę głuszkiem (tłuczkiem) na wylot. Po tym wydarzeniu wstawiono mu mózg golden retrievera, skutkiem tego było to, że Lon uzyskał umysł siedmiolatka oraz psie skłonności. Odpowiednik Ronalda Weasleya.
  • Herbina Gringor – żona Barry'ego Trottera. Jako jedyna z przyjaciół ukończyła Hokpok i podjęła pracę w Akademii Świętego Hilarego dla Ledwo Magicznych. Parodia Hermiony Granger.
  • Terry Vielokont – Terrence, największy wróg Barry'ego Trottera. Pełni wszystkie obowiązki polityczne Hogsbiede. Próbuje wszystkim coś sprzedawać. Dokonuje zamachów na życie Barry'ego, któremu udaje się je przeżyć. Odpowiednik Lorda Voldemorta.
  • Alpo Bubeldor – dyrektor Hokpoku, który informuje Barry'ego, że nie można nakręcić o nim filmu, bo grozi to zamknięciem szkoły. Ulubiony obiekt drwin w Hokpoku. Śmierdzi naftaliną. Odpowiednik Albusa Dumbledore'a

Pozostali Edytuj

  • Hamgryz – największy pijak w historii. W pierwszej części uwędził centaura. W wyniku pijaństwa zjada wszystkie samogłoski gdy mówi.
  • Drago Malgnoj – nienawidzi Gumolaków. W drugim tomie ginie na zjezdzie albsolsentów. W trzecim tomie z kumplami zakłada zespół muzyczny. Był dyrektorem Hokpoku.
  • Servus Snajper – Barry zawsze podejrzewa go o różne wypadki w Hokpoku.
  • Hybryda – sowa Barry'ego. Nałogowa palaczka cygar.
  • Genitalla Gwizzley – siostra Lona, która się nim opiekuje.
  • Angus Filtr
  • Ferd i Jorge Gwizzley
  • Chi Ching
  • Dolares Urwis – siedmioletnia dziewczynka, dokuczająca innym uczniom.
  • Tiara Nadziału – kiedy śpiewa fałszuje. Jest alkoholiczką.
  • Sknerus Blech – ojciec chrzestny Barry'ego. Pożycza od niego pieniądze, o czym informuje w swoich listach. Jest koniem.
  • Wuj Vermon – wuj Barry'ego. Na jego urodziny chciał go nie zabić czyli dać mu prezent.
  • Priapa i Lunenestry Trotterowie – (praw. Lilly i James Trotterowie) Rodzice Barre'go. Nadali sobie idiotyczne imiona ale według ich superczaderskie. Podczas jazdy swoim Volswagenem busem zostali zamordowani przez Lorda Ciemniaków (Vielokonta).
  • Korneliusz Kmiot – minister magii. Ma skrzydła nietoperza.
  • Lujusz Malgnoj – zasiada w radzie Hokpoku.
  • Larval Malgnoj – syn-klon Draga Malgnoya. W drugim tomie zniszczony przez Nigela.
  • Siostra Pommefritte
  • Bea Thompson
  • Author Gwizzley
  • Nigel Trotter – syn Barry'ego. Ma 11 lat. W przeciwieństwie do rodziny nie jest magiczny. Uwielbia Gumoli. Rodzice odwożą go do Hokpoku, gdzie z dnia na dzień czuje się lepiej. Gra w drużynie quidktowej Graffitonu. Ma młodszą siostrę Fionę (lat 3). Na końcu drugiego tomu trafia do stomatologicznej szkoły.
  • Profesor Blablabla – cudzoziemiec. Na uczcie powitalnej Snajper nie zrozumiał jego nazwiska i odtąd wszyscy mówią na niego Blablabla. Później Herbina odkrywa, że Blablabla to Bubeldor.
  • Madame Pons
  • Pecunia Durney
  • Dupek Durney

Domy Edytuj

  • Graffiton
  • Pufpifpaf
  • Rovertour
  • Ślizgoryb

Pojęcia Edytuj

  • Gumol – człowiek nie magiczny.
  • Juniorazja – (młodnienie) Podczas tego procesu człowiek młodnieje aby potem umrzeć boleśnie osiągając wiek zerowy. Na Juniorazję cierpiał Barry Trotter.

Ciekawostki Edytuj

  • Kilka razy w serii zostaje wspomniany Józef Stalin (praw. Lossif Długaszwili) dyktator ZSRR (1878-1953)

fragment: Oboje z Herbiną odchodzili właśnie od nowiutkiego, bajeranckiego grobu Draga w rodzinnej kwaterze Malgnoyów. Mieściła się w wilgotnym zakątku ciemniackiego cmentarza, tuż obok Stalinów. Fragment „Barry Trotter i niepotrzebna kontynuacja” rozdział 6.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki