FANDOM

Bąblogłowy (ang. Bubble-Head Charm) — zaklęcie, którego zadaniem jest stworzenie dużego bąbla wypełnionego powietrzem wokół głowy.

Czar przydaje się w miejscach, gdzie świeże powietrza jest na wagę złota, czyli np. w wodzie lub w gdzieś, gdzie panuje bardzo niemiły zapach. Czarodzieje z nieświeżym oddechem jednak zaczynają zgłaszać problemy po pół godziny[1].

W serii Edytuj

Fleur Delacour w jeziorze

Fleur pod wpływem zaklęcia Bąblogłowy

Zaklęcie zostało użyte przez Cedrika Diggory'ego oraz Fleur Delacour w 1995 roku, podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego w 1994 roku, które polegało na wyłowieniu z dna jeziora ważnej dla siebie osoby. Fleur nie ukończyła tego zadania, ale za wspaniałe użycie tego czaru, otrzymała 20 punktów, za to Cedrikowi to zaklęcie dało pierwsze miejsce.

Zaklęcie Bąblogłowy stało się popularne w 1996 roku, podczas urzędowania Dolores Umbridge w Hogwarcie, kiedy to po efektownej ucieczce ze szkoły Freda i George'a Weasleyów uczniowie w ten sposób chronili się przed odorem łajnobomb i fetorokulek, które bez przerwy wybuchały na korytarzach.

Występowanie Edytuj

Przypisy