FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy postaci, urodzonej za czasów Riddle'a. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
 
Lestrange, masz mi na jutro pokazać wypracowanie, bo dostaniesz szlaban. To samo dotyczy ciebie, Avery
— Horacy Slughorn[źródło]

Avery (ur. ok. 1926 r.) — czarodziej czystej krwi[2], będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. Uczęszczał do szkoły w latach 40. XX wieku i był szkolnym kolegą Toma Riddle'a.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Avery urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi, w latach 30. XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Averego do Slytherinu.

Za czasów szkolnych Avery należał do gangu Toma Riddle'a i prawdopodobnie uważał się za jego przyjaciela, lecz nie mógł nim być, jako że Riddle nie czuł potrzeby posiadania takowego. Avery chodził do Horacego Slughorna na spotkania Klubu Ślimaka. Na jednym ze spotkań został upomniany przez Mistrza Eliksirów za brak oddania eseju na stronę. Prawdopodobnie Avery był ambitnym chłopcem szukającym uznania wśród innych. Ostatecznie był jednym z prekursorów Śmierciożerców, którymi skutecznie manipulował Riddle.

Możliwe, że Avery z czasów Huncwotów (w przyszłości także Śmierciożerca), był jego synem.

Późniejsze życie Edytuj

Avery walczył prawdopodobnie w wielu bitwach w czasie Pierwszej Wojny Czarodziejów. Nie wiadomo czy zginął, czy został uwięziony, albo uciekł, po upadku swojego Pana. Jeśli jeszcze żył, mógł walczyć w wielu bitwach podczas Drugiej Wojny Czarodziejów, w tym w Bitwie o Hogwart, więc został zabity albo wysłany do Azkabanu przy założeniu, że nie był już martwy.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Do Hogwartu przyjmowano uczniów z tych dwóch krajów.
  2. Skorowidz Czystości Krwi

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki