Wikia

Harry Potter Wiki

Avery (Era Huncwotów)

6471stron na
tej wiki
Komentarze0
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy postaci, uczęszczającej do Hogwartu za czasów Huncwotów. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Avery — czarodziej czystej krwi (prawdopodobnie), możliwe, że to syn czarodzieja o tym samym nazwisku, który przyjaźnił się z Tomem Riddle'em w czasach szkolnych. Młodszy Avery również został Śmierciożercą i walczył w Pierwszej Wojnie Czarodziejów. Powrócił do Voldemorta w czasie Drugiej Wojny Czarodziejów, gdzie uczestniczył w odrodzeniu Czarnego Pana oraz bitwie w Departamencie Tajemnic, po której został uwięziony w Azkabanie, z którego uciekł w masowej ucieczce w 1997 roku. Prawdopodobnie w 1998 r. brał udział w Bitwie o Hogwart.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Avery został przydzielony do Slytherinu w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie[1]. On i jego przyjaciel, Mulciber zabawiali się brutalnie na uczniach Hogwartu, w tym na Mary Macdonald, na której Mulciber próbował użyć czarnej magii w roku szkolnym 1975/1976[2]. Avery był również jednym z kolegów Severusa Snape'a, którego największą przyjaciółką w tym czasie była Lily Evans. Dziewczyna nie tolerowała otoczenie Severusa i nie rozumiała, dlaczego trzyma się z takimi osobami. Zgodnie z późniejszym stwierdzeniem Syriusza Blacka, Avery był jednym z członków „gangu Ślizgonów”, która później została Śmierciożercami. Do grupy należała też Bellatriks Black, jej przyszły mąż Rudolf Lestrange, Evan Rosier, Wilkes i Snape.

Pierwsza Wojna Czarodziejów Edytuj

W pierwszej wojnie Avery walczył w szeregach Śmierciożerców. Po zakończeniu działań wojennych został oskarżony przez Ministerstwo Magii i stanął przed Wizengamotem. Avery był jednym z nielicznych, którym udało się uniknąć Azkabanu. Przekonał on sędziów, że działał pod wpływem zaklęcia Imperius. Wyparł się Voldemorta i w późniejszym czasie go nie szukał.

Początek Drugiej Wojny Edytuj

Avery był jednym ze Śmierciożerców, którzy przybyli na wezwanie Voldemorta, gdy ten odrodził się w 1995 roku. Avery padł na kolana, prosząc o wybaczenie, gdy Voldemort wypominał swoim ludziom, że pozostawili go na pastwę losu. Czarny Pan rzucił na Avery'ego zaklęcie Cruciatus, a następnie powiedział, że jeśli ten odpłaci swoją zdradę trzynastoma latami wiernej służby, to może mu przebaczy.

W 1995 roku celem Voldemorta stała się przepowiednia o nim i o Harrym Potterze, która znajdowała się w Departamencie Tajemnic. Avery, zapewne chcąc zyskać w oczach swego pana, zaproponował, że proroctwo można by zdobyć, jeśli tylko rzuciliby zaklęcie Imperius na Broderyka Bode'a, niewymownego. Ta próba nie powiodła się, ponieważ przepowiednie chronione są zaklęciem, które pozwala je wziąć z miejsca tylko tym, o których mówi proroctwo. Voldemort bardzo zdenerwował się na Avery'ego i torturował go, co widział Harry w swoim śnie.

Bitwa w Departamencie Tajemnic i aresztowanie Edytuj

W 1995 roku Avery brał udział w bitwie w Departamencie Tajemnic, której celem było zdobycie przepowiedni mówiącej o Voldemorcie i Harrym. Po krótkim czasie młodzież uciekła Śmierciożercom i musieli oni podzielić się w dwuosobowe zespoły. Avery pobiegł z Waldenem Macnairem. Bitwa wydawała się już wygrana przez Śmierciożerców, jednak w ostatniej chwili przybył Albus Dumbledore i reszta czarodziejów z Zakonu Feniksa, która pokonała Śmierciożerców, a wszyscy oprócz Bellatriks Lestrange trafili do Azkabanu. Najprawdopodobniej Avery uciekł w 1997 roku w masowej ucieczce z więzienia, a następnie pewnie walczył w bitwie o Hogwart.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej od Wikii

Losowa wiki