FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: BlackAngel92

Jeżeli chcesz poczytać dotychczasowe informacje: Artykuł zastepczy
_______________________________________________________________________

Dean Thomas: „Auror?
Ron Weasley: „Czarodziej łapiący czarnoksiężników.
— rozmowa Rona i Deana na temat aurorów.[źródło]

Auror — członek elitarnej jednostki wysoko wyszkolonych czarodziejów. Są przeszkoleni do badania przestępstw związanych z czarną magią, a także mogą aresztować lub uwięzić czarownice i czarodziejów parających się zakazaną magią. Aurorzy są w świecie czarodziejskim odpowiednikiem mugolskiej policji i wojska.

W Wielkiej Brytanii aurorzy pracują w Depatramencie Przestrzegania Prawa Czarodziejów w Ministerstwie Magii. Natomiast w Stanach Zjednoczonych odpowiednikiem jest Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów w Magicznym Kongresie Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Szkolenie Aurora jest niezwykle trudne i intensywne, więc jest podzielone na kilka kwalifikacyjnych etapów. Według profesor McGonagall nikt nie został przyjęty w szeregi Aurorów w przeciągu trzech lat przed 1995 rokiem[2]. Jednak Tonks zdobyła uprawnienia dopiero w 1994 roku[2], więc prawdopodobnie zaczęła kurs wcześniej. W 2007 roku Szefem Brytyjskiego Biura Aurorów został Harry Potter, który pełnił tę funkcję do 2019 roku, gdzie został Szefem Depertamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów[3].

Historia Edytuj

Aurorzy w Wielkiej Brytanii Edytuj

Minister Magii Eldritch Diggory jako pierwszy ustanowił program rekrutacyjny dla aurorów w Wielkiej Brytanii, miało to miejsce w XVII wieku.

Podczas Pierwszej Wojny Światowej, ówczesny Minister Magii wysłał Aurorów na front w celu zapewnienia pomocy mugolom. Tezeusz Skamander pracował jako auror i został opisany jako „potężny” czarodziej. Scamander brał udział razem z innymi czarodziejami w Pierwszej Wojnie Światowej, później został ogłoszony bohaterem. W 1926 roku Tezeusz nawiązał kontakt z Perciwalem Gravesem, Dyrektorem Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów (MACUSA). Mężczyźni korespondewali między sobą o wydarzeniach w Nowym Jorku.

Pierwsza wojna czarodziejów Edytuj

W czasie Pierwszej Wojny Czarodziejów (19701980) podczas narastania potęgi Lorda Voldemorta i Śmierciożerców aurorzy dostali pozwolenie od Bartemiusza Croucha Seniora na używanie Zaklęć Niewybaczalnych oraz ich zabijanie – wcześniej brali przeciwnika żywcem. (Nie wiadomo czy po ponownym odrodzeniu się Voldemorta w 1995 dalej obowiązywało to prawo.) Jednym z najskuteczniejszych aurorów w czasie pierwszej wojny czarodziejów był Alastor Moody, który sam zapełnił połowę cel w Azkabanie. Część aurorów prócz zwykłych obowiązków była także członkami Zakonu Feniksa, założonej przez Albusa Dumbledore'a. Organizacja ta powstała w celu walki z Voldemortem i Śmierciożercami. Ponadto Śmierciożercy dopuścili się także wielu zbrodni na aurorach, nawet po upadku Voldemorta – do najbardziej znanej, należy torturowanie Franka Longbottoma i Alicji Longbottom przez Bellatriks Lestrange, Rudolfus Lestrange, Rabastana Lestrange, oraz Bartemiusza Croucha Juniora. Atak i tortury, których dopuścili się na rodzicach Neville'a śmierciożercy spowodował trwałe uszkodzenie i umieszczenie ich w Szpitalu św. Munga. Miał też konsekwencje polityczne – zwolniono Bartemiusza Croucha Seniora z funkcji Szefa Departamentu Przestrzegania Czarodziejów.

Pomiędzy wojnami Edytuj

Po Pierwszej Wojnie Czarodziejów biuro Aurorów powróciło do standartowych procedur i praktyk. Metody stosowane podczas wojny nie były już potrzebne i niezbędne.

W tym okresie protegowaną Alastora Moody'iego została Nimfadora Tonks. Pod okiem doświadczonego Aurora trenowała trzy lata. Dzięki swym umiejętnościom metamorfomaga bez problemu kobieta poradziła sobie w teście Concealment and Disguise, aczkolwiek miała duże problemy z zaliczeniem Stealth and Tracking, który o mało nie obrała. Jednak przeszła testy i w 1994 roku została Aurorem. W pewnym momencie Moody wycofał się z aktywnej służby, idąc na emeryturę. Szalonoki był uważany za najlepszego Aurora.

Podczas Porad Zawodowych profesor Minerwa McGonagall w 1996 roku stwierdziła, że do 1995 roku nikt nie został przyjęty na Aurora. Chociaż Tonks mówiła, że dostała się rok wcześniej.

Druga Wojna Czarodziejów Edytuj

Wiadomość o powrocie Voldemorta, została podana do wiadomości publicznej praktycznie po tym fakcie. Latem 1996 roku Rufus Scrimgeour, dotychczasowy szef Biura Aurorów, został nowym Ministrem Magii. Czarodziejski świat obdarzył go zaufaniem jako przywódcę w czasie kolejnej wojny, który miał go więcej niż skompromitowany poprzednik Korneliusz Knot.

W 1994 roku, na stanowisko nauczyciela Obrony przed Czarną Magią w Hogwarcie, powraca z emerytury na ten jeden rok szkolny. Pod Alastora przez ten rok podszywa się Bartemiusz Crouch Junior, przez co Auror faktycznie nigdy nie nauczał. Szalonooki jako drugi członek Zakonu Feniksa. Mężczyzna zginął podczas misji Bitwy Siedmiu Potterów 27 lipca 1997 roku.

Wielu Aurorów podążyło za reżimem Czarnego Pana, który przejął Ministerstwo Magii działając dyskretnie, aby zapobiec potencjalnemu butowi. Część z Aurorów, takich jak Nimfadora Tonks czy Kingsley Shacklebolt, walczyli ze Śmierciożercami. Niektórzy podczas walk zginęli np. Tonks, zaś po wojnie Kingsley został nowym Ministrem Magii.

Po Drugiej Bitwie o Hogwart Edytuj

Po zniszczeniu Lorda Voldemorta i zakończeniu drugiej wojny czarodziejów, w 1998 roku, Kongsley Shacklebolt został Ministrem Magii i przeprowadził masową reformę Ministerstwa. Harry Poter w wieku 17 lat dołączył do Biura Aurorów, zaś Ron Weasley w wieku 18 lat. Obaj pomogli zrewolucjonizować departament Aurorów. Biuro zostało przegrupowane, zaś korupcja został wyeliminowana. Ron i Harry byli uważani za „ekspertów”. W roku 2007, Harry w wieku 26 lub 27 lat został mianowany na Szefa Biura Aurorów.

Aurorzy w Stanach Zjednoczonych Edytuj

Europejscy Aurorzy Edytuj

Jak zostać aurorem Edytuj

Wymagania Edytuj

Trening Edytuj

Zadania aurorów Edytuj

Lokalizacja Edytuj

Znani aurorzy Edytuj

Osoba Uwagi
Venusia Crickerly Została Ministrem Magii w 1902 roku.
John Dawlish Auror pomiędzy pierwszą a drugą wojną czarodziejów.
Hesphaestus Gore Został Ministrem Magii w 1752 roku.
Alicja Longbottom Torturowani przez grupę Śmierciożerców, Bellatriks i Rudolfa Lestrange klątwą Cruciatus po pierwszej wojnie czarodziejów. Trafili do Szpitala Świętego Munga.
Frank Longbottom
Ronald Weasley Odszedł, po czym rozpoczął pracę w Magicznych Dowcipach Weasleyów.
Neville Longbottom Odszedł, po czym objął posadę nauczyciela zielarstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.
Alastor Moody Zamordowany przez Śmierciożerców w trakcie bitwy nad Little Whinging27 lipca w 1997 roku.
Proudfoot Auror, który stacjonował w Hogsmeade wraz z innymi w roku szkolnym 1996–1997 w Hogwarcie.
Savage
Kingsley Shacklebolt Został Ministrem Magii w 1998 roku, brał udział w bitwie o Hogwart.
Nimfadora Tonks Zamordowana przez Bellatriks Lestrange w czasie drugiej bitwy o Hogwart, 2 maja, 1998 roku.
Williamson Pierwszy auror, który zobaczył Lorda Voldemorta tuż przed tym, jak odszedł z Ministerstwa Magii w 1996 roku po bitwie w Departamencie Tajemnic.

Szefowie Biura AurorówEdytuj

Osoba Uwagi
Gawain Robards Wcześniejszy Szef Biura Aurorów, dopóki nie został zastąpiony przez Scrimgeoura w 1996 roku.
Rufus Scrimgeour Na emeryturze, został Ministrem Magii w 1996 roku. Zamordowany przez Lorda Voldemorta w dniu 1 sierpnia 1997 roku.
Harry Potter Auror od 1998 do 2007 roku, awansowany na Szefa Biura Aurorów w 2007 roku, w wieku 26 lat.

Ciekawostki Edytuj

  • Harry został aurorem bez szkolenia, wedle życzenia ministra Kingsleya Shacklebolta. Co więcej, o tym, że byłby dobrym aurorem, dowiedział się od utajnionego, groźnego śmierciożercy. Mimo to potem nie myślał o żadnej innej karierze.
  • W filmach, aurorzy nosili brązowe trencze, być może jako uniformy. Kingsley Shacklebolt jest jedynym aurorem, który go nie nie nosił.
  • W filmie Harry Potter i Książę Półkrwi (film), Minerwa McGonagall, krótko wspomina o tym, że Harry chce zostać aurorem, choć w serii robi to w książce Harry Potter i Zakon Feniksa (książka) w czasie porad zawodowych.

Etymologia Edytuj

Etymologia nie jest do końca znana, lecz słowo Auror można skojarzyć z łac. auris oznaczającego ucho. Może to nawiązywać do ich czujności i wyostrzonych zmysłów.

Występowanie Edytuj

Przypisy