FANDOM

Augusta Longbottomczarownica czystej krwi. Matka Franka oraz babcia Neville'a Longbottoma.

Biografia Edytuj

Najprawdopodobniej urodziła się przed 1940 rokiem, gdyż jej syn urodził się koło 1960 roku, albo i wcześniej; matka Franka Longbottoma, babcia Neville'a Longbottoma, którego wychowywała od momentu, gdy jej syn i jego żona utracili zmysły po torturach zadanych im przez Bellatriks Lestrange.

Augusta

Augusta na peronie 9¾ w 1991 roku

Każdego roku pani Longbottom przysyłała swojemu roztargnionemu wnukowi przedmioty, których zapomniał zabrać do Hogwartu. W 1993 bogin Neville'a (Severus Snape) przybrał ubrania jego babci po użyciu zaklęcia Riddikulus. W 1995 Augusta Longbottom poznaje Harry'ego Pottera i jego przyjaciół, gdy w święta Bożego Narodzenia razem z wnukiem odwiedzała w szpitalu Świętego Munga swojego syna oraz synową. W 1998 roku pani Longbottom brała udział w Bitwie o Hogwart.

Gdy Neville Longbottom zaczął stawiać opór reżimowi Alecto i Amycusa Carrowów w Hogwarcie, Dawlish został wysłany do Augusty, aby pojąć ją jako zakładnika, by złamać Neville'a. Ministerstwo uważało, iż staruszka nie da sobie rady z Dawlishem, ale obezwładniła go tak, że został przewieziony do Św. Munga.

Relacje Edytuj

Z Nevillem Longbottomem Edytuj

Neville-promo-pics-neville-longbottom-28261927-389-520

Neville

W pierwszych latach życia Neville'a, jego babcia obawiała się, że chłopiec jest charłakiem, ponieważ nie przejawiał umiejętności magicznych. Bała się, że jej wnuczek nie dostanie z tego powodu listu z Hogwartu, więc kiedy jednak Neville przejawił czarodziejskie umiejętności, była z niego bardzo dumna. Augusta była bardzo wymagającą i surową babcią. Bardzo chciała, by Neville był, taki jak jego ojciec, czyli odważny i mężny. Dlatego była dumna, gdy dowiedziała się od Harry'ego podczas bitwy o Hogwart, że Neville walczy ze śmierciożercami. Na wieść o tym od razu ruszyła mu na pomoc. Została przedstawiona jako osoba komentująca bitwę w Proroku Codziennym, gdzie chwaliła swojego wnuka. Po drugiej bitwie o Hogwart, Neville ożenił się z Hanną Abbot, ale nie wiadomo nic na temat tego, żeby mieli dzieci. Wnuczek Augusty zastąpił również profesor Sprout jako nauczyciel zielarstwa  w Hogwarcie.

Z Harrym Potterem Edytuj

Pani Longbottom znała Harry’ego Pottera z opowieści Neville'a. Prawdopodobnie darzyła go szacunkiem, wiedziała bowiem o jego dokonaniach. Prawdopodobnie mogła też chcieć, by jej wnuk stał się kiedyś taki odważny i dzielny jak Harry. Kobieta miała okazję poznać chłopca w Szpitalu świętego Munga.

Z synem i synową Edytuj

Frank1

Syn Augusty, Frank

Nie wiadomo, jak wyglądał jej związek z Frankiem i Alicją zanim byli torturowani, ale musieli być dość blisko, patrząc na to, że to Augusta została wybrana jako opiekunka dla Neville'a po wszystkich wydarzeniach. Jednak zdawała się być zmęczona kolekcjonowaniem przez jej wnuka opakowań po cukierkach, które dawała mu jego matka. Przyjmuje się, że w czasie pobytu Franka i Alicji w Mungu, nadal o nich dbała. Augusta była osobą, która przestrzegała zasad i często mówiła, że chciałaby, aby Neville wyrósł na osobę podobną do jej syna. Augustyna pragnęła, aby wnuk był kiedyś tak odważny jak jego ojciec, więc możemy stwierdzić, że musiała być dumna z syna, gdy ten został aurorem.

Z Gryzeldą Marchbanks Edytuj

Augusta i pani Marchbanks zostały opisane przez Neville'a Longbottoma, jako bliskie przyjaciółki. Gryzelda wielokrotnie przychodziła na kolację do pani Longbottom.

Wygląd i charakter Edytuj

Augusta Longbottom była starszą kobietą noszącą wielki kapelusz z wypchanym sępem na czubku. Często ubierała się w zielone suknie i szal z lisa oraz nosiła dużą, czerwoną torbę.

Była nieco wyniosła, zachowująca się z królewską godnością i dostojeństwem. Pragnęła, by Neville przypominał swego ojca. Przepełniała ją duma, gdy wnuk wziął udział w potyczce w Departamencie Tajemnic.

Etymologia Edytuj

Augusta to łacińska nazwa i żeńska forma imienia August, które oznacza „wielki” lub „czcigodny”. Pochodzi także od łacińskiego czasownika augere, czyli „zwiększyć”. Imię Augustus było nadane pierwszemu cesarzowi Rzymu, a następnie było czasem używane jako tytuł dla cesarzowych Imperium Rzymskiego i Bizancjum.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Augusta Longbottom

  • Syn Augusty - Frank

    4 wiadomości
    • Możliwe też, że wyszła za kuzyna o tym samym nazwisku (tak było z Walburgą i Orionem Black.)
    • 94.254.146.56 napisał(a):Możliwe też, że wyszła za kuzyna o tym samym nazwisku (tak było z Walburgą i Orionem Black.) Popieram, zwłaszc...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki