FANDOM

Wiki Ta strona mówi o wydarzeniu, które miało miejsce tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Atak na Norę — napaść Śmierciożerców na dom rodziny WeasleyówNorę, do którego doszło podczas ferii świątecznych w 1996 roku.

Celem ataku było schwytanie Harry'ego Pottera, który spędzał akurat święta w Norze. Bellatriks zdołała wywabić chłopca z bezpiecznej kryjówki na otwarte pole, ale gdy spróbowała go zaatakować z Fenrirem plany pokrzyżowali jej członkowie Zakonu Feniksa. Po porażce Śmierciożercy uciekając spalili Norę, na szczęście wszyscy domownicy znajdowali się wtedy na zewnątrz.

Tło Edytuj

Druga wojna Edytuj

Voldemort powrócił

Powrót Voldemorta.

Po wskrzeszeniu Voldemorta znowu pojawiło się zagrożenie ze strony śmierciożerców, dlatego ponownie powołano Zakon Feniksa do walki z nimi. Początkowo poplecznicy Czarnego pana działali w ukryciu, korzystając z tego, że Ministerstwo Magii nie wierzyło w ich powrót.
Siriusveil

śmierć Syriusza Blacka.

Chcąc zdobyć bardzo ważna przepowiednie Voldemort korzystając z legilimencji zwabił Harry'ego Pottera do Departamentu Tajemnic, by pomógł mu ją zdobyć (tylko Harry mógł podnieść szklaną kulę z przepowiednią). Plan jednak się nie powiódł gdy wkroczył Zakon Feniksa i doszło do bitwy, podczas której przepowiednia została zniszczona. W czasie walki, z ręki Bellatriks Lestrange zginął Syriusz Blacki – członek Zakonu i ojciec chrzestny Harry'ego. Chłopiec próbował go pomścić, ale zabójczyni uciekła wraz z Voldemortem. Starcie okazało się porażką dla Śmierciożerców i czarnego Pana, których powrót został ujawniony przed światem.
Death Eaters attacked London and kidnapped Ollivander

Atak na Londyn.

Mimo że Ministerstwo zaczęło ścigać popleczników Voldemorta nadal dochodziło do ataków, między innymi w Londynie, gdzie zabili wielu mugoli niszcząc most Millennium Bridge.

Przed atakiem Edytuj

016lupinspeakstoharry

Remus i Tonks w odwiedzinach u Weasleyów.

W grudniu 1996 roku jak zwykle odbywały się ferie świąteczne, podczas których wielu uczniów wracało do domu. Harry Potter jednak nie chciał wracać na Privet Drive 4 do znienawidzonego wujostwa, dlatego pojechał ze swoim przyjacielem Ronem i jego siostrą Ginny do domu Weasleyów, gdzie zawsze był mile przyjmowany.

Na święta do Nory przyjechali także w odwiedziny Remus Lupin i Nimfadora Tonks, ale nie mieli zostać na długo z powodu zbliżającej się pełni, podczas której Remus zmieniłby się w wilkołaka.

Przebieg ataku Edytuj

Zabiłam Syriusza Blacka!
Bellatriks Lestrange śpiewająca do Harry'ego, podczas biegu przez trawę.
Remus harry hbp

Harry Wybiega za Bellatriks.

Gdy Remus i Tonks wychodzili z Nory nagle z nieba spadł ogień, który uformował się w pierścień otaczający domostwo. Następnie przedni mini aportowała się Bellatriks Lestrange, a następnie wybiegła w wysoką trawę rosnącą w całej okolicy. Harry zobaczył ją przez okno i chcąc zemścić się za śmierć Syriusza pobiegł za nią, zanim Weasleyowie zdążyli go zatrzymać. Tonks i Lupin zaczęli próbę zapanowania nad pierścieniem ognia, a gdy tylko pojawiła się szczelina, pobiegła przez nią Ginny by dołączyć do pościgu.

Biegnąc przez gęstą i wysoką trawę dotarła do sadzawki, na której skraju spotkała Fenrira Greyback, przed którym obronił ją Harry rzucając zaklęcie Drętwota. Gdy przeciwnik zniknął im z oczu stanęli na wyspie na środku sadzawki plecami do siebie, by lepiej się bronić nie wiedząc skąd nadejdzie atak.

Attack at the burrow

Ginny, Harry, Nimfadora, Remus i Artur stoją na środku sadzawki i widzą spalenie Nory.

W tym czasie najprawdopodobniej udało się opanować płomienie, więc Nimfadora, Remus i Artur Weasley ruszyli na poszukiwania przez trawę. Nagle usłyszeli dźwięk rzucanych zaklęć i idąc za odgłosami trafili na sadzawkę, gdzie Harry i Ginny bronili się przed atakami śmierciożerców.
Tumblr m15g12RMnK1qleyj1o8 r1 250

Płonąca Nora i rodzina Weasleyów przed nią.

Gdy nadeszło wsparcie Bellatriks i Fenrir odlecieli jako czarne smugi jednak zanim opuścili okolicę podlecieli do Nory i spalili ją. Artur szybko przybiegł na miejsce by zobaczyć co z jego rodziną, ale na szczęście wszyscy wcześniej opuścili dom.

Po bitwie Edytuj

Norę w późniejszym czasie odbudowano[1], ale nie wiadomo jak Weasleyowie i Harry spędzili resztę ferii.

Za kulisami Edytuj

  • Scena ataku pojawiła się pierwszy raz w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi i ponieważ nie ma jej w książce nie należy do kanonu.
  • W zwiastunie do Harry Potter i Książę Półkrwi widać jak Fenrir Greyback rozbraja Ginny, scena z nieznanych przyczyn nie pojawiła się w filmie.
  • Zachowanie pierścienia ognia rzuconego przez Bellatriks może wskazywać, że jest to Szatańska Pożoga, ale nie jest to potwierdzone.

Występowanie Edytuj

Lego Burrow

Atak na Norę przedstawiony w zestawie z klocków LEGO

Przypisy

  1. W następnej części filmu jest już odbudowana.