Wikia

Harry Potter Wiki

Astoria Malfoy

Komentarze29
4593strony na
tej wiki

Przekierowano z Asteria Greengrass

Astoria Malfoy (zd. Greengrass)
219px-AstoriaDH2
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1982
Status krwi Czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu zielone
Kolor włosów ciemnobrązowe
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Przynależność
Aktorka Jade Olivia

Astoria Malfoy (zd. Greengrass; ur. 1982) — czarownica czystej krwi i młodsza siostra Dafne Greengrass. Uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1993 roku. W 1998 roku była zmuszona przerwać naukę, w związku ze zniszczeniem szkoły w trakcie bitwy. Nie wiadomo, czy Astoria wróciła do szkoły po jej odbudowie.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Astoria urodziła się w 1982 roku w starej i zamożnej rodzinie Greengrassów - czarodziejów szczycących się czystością krwi na przestrzeni wieków.[1] Greengrassowie należeli do uprzywilejowanej klasy wyższej czarodziejów. Astoria dorastała w cieniu starszej o dwa lata siostry - Dafne. W wieku jedenastu lat dziewczyna otrzymała list z Hogwartu - Szkoły Magii i Czarodziejstwa informujący o przyjęciu jej do placówki. Nie wiadomo, do jakiego domu została przydzielona, jednak spekuluje się, że był to Slytherin.

Nauka w HogwarcieEdytuj

W czasie piątego roku nauki Astorii wybuchła wojna nazwana później Drugą Bitwą o Hogwart. Dyrektorem szkoły był wówczas Severus Snape, który zatrudnił w niej nowych nauczycieli - między innymi rodzeństwo Alecto i Amycus Carrow, którzy zmuszali uczniów do ćwiczenia na sobie Zaklęć Niewybaczalnych. Gdy Harry Potter wrócił do Hogwartu, wszczęta została bitwa. Młodsi uczniowie (w tym Astoria) zostali ewakuowani ze szkoły, ponieważ nie mieli wówczas ukończonych siedemnastu lat.

Późniejsze życieEdytuj

Po drugiej wojnie czarodziejów Rodzina Greengrass przeszła przemianę ideałów czystości krwi w bardziej tolerancyjny punkt widzenia. Między 1998 a 2005 rokiem Astoria poznała Dracona Malfoya (prawdopodobnie przez siostrę) i wyszła za niego za mąż. Para miała jednego syna Scorpiusa, którego w epilogu Insygniów Śmierci odprowadzała na jego pierwszy pociąg do Hogwartu. Lucjusz i Narcyza Malfoy, żywili wobec synowej pochodzącej z rodziny znajdującej się w Uświęconej Dwudziestce Ósemce wielkie nadzieje. Astoria okazała się dla nich rozczarowaniem, gdyż nie zgodziła się na to by ich wnuk wychowywał się w przekonaniu, że mugole to szumowiny. Z tego względu spotkania rodzin często przebiegały w napiętej atmosferze. [2]

CharakterEdytuj

Nie wiadomo, do jakiego domu należała Astoria Greengrass, więc trudno przypisać jej jakiekolwiek cechy charakteru. Wiadomo jednak, że w przeszłości, podobnie jak jej mąż, podążała doktryną czystości krwi. Po drugiej wojnie czarodziejów zaszła w niej przemiana poglądów, stała się bardziej tolerancyjna wobec mugol i mugolaków. Razem z Draconem, starała się by jej syn Scorpius wyznawał tę samą ideę, sprzeciwiając się tym samym swoim teściom. [2]

CiekawostkiEdytuj

  • T j

    Tom i Jade, lipiec 2014

    Nie ma dowodów na to, ażeby Astoria należała do grupy wielbicielek Dracona Malfoya (podobnie jak Dafne Greengrass) podczas lat wspólnie spędzonych w Szkole Magii i Czarodziejstwa.
  • W filmie Astoria pojawia się jednokrotnie podczas epilogu, kiedy to wspólnie z mężem żegnała swojego syna tuż przed pierwszym wyjazdem Scorpiusa do Hogwartu.
  • Zarówno Astoria, jak i jej teściowa posiadały biżuterię z charakterystycznym srebrnym pająkiem.[3] W przypadku Astorii była to broszka, a Narcyzy - kolczyki. Przy bliższym przyjrzeniu się można zauważyć, że pająki różnią się od siebie wyglądem, więc możliwe, że były tylko przypadkową modną u czarownic ozdobą, a nie biżuterią rodową. Przy odprowadzaniu Scorpiusa na King's Cross, Astoria miała także bransoletkę z wężami[4]na lewym nadgarstku prawdopodobnie symbolizującą jej przynależność do Slytherinu w latach szkolnych. Na środkowym palcu prawej ręki Astoria nosiła bliżej nieokreślony pierścień[5] - choć niemal na pewno był on pamiątką rodową Malfoyów lub Greengrassów. Z kolei na serdecznym palcu lewej ręki Astoria nosiła ślubną obrączkę.[6]
  • W postać Astorii Greengrass wcieliła się Jade Olivia - życiowa partnerka Toma Feltona (Dracona Malfoya).

Przypisy

  1. Skorowidz Czystości Krwi
  2. 2,0 2,1 New from J.K. Rowling-Draco Malfoy
  3. "www.oi49.tinypic.com/oi8sj.jpg"
  4. "www.oi49.tinypic.com/at3f9.jpg"
  5. "www.oi49.tinypic.com/2myomxc.jpg"
  6. "www.oi49.tinypic.com/sncfn6.jpg"

Więcej od Wikii

Losowa wiki