FANDOM

Artykuły piśmiennicze Scribbulusa (ang. Scribbulus Writing Implements) — sklep znajdujący się na ulicy Pokątnej, w którym sprzedawano pióra, atrament i pergaminy. Sklep znajdował się tuż obok sklepu z markowym sprzętem do quidditcha[1] i obok bramy prowadzącej na ulicę Śmiertelnego Nokturnu[2]. Latem 1996 roku sklep został porzucony lub splądrowany przez Śmierciożerców. Sklep ten znajdował się również w Hogsmeade.

HistoriaEdytuj

ScribbulusHBP

Witryna sklepu, sierpień 1996 roku.

1991Edytuj

31 lipca 1991 roku Rubeus Hagrid zabrał Harry'ego Pottera na ulicę Pokątną, aby kupić wszystkie rzeczy potrzebne na jego pierwszy rok w Hogwarcie. Po spotkaniu Dracona Malfoya po raz pierwszy w sklepie Madame Malkinszaty na wszystkie okazje, Harry był trochę smutny, ale Hagrid zabrał go do sklepu Scribbulusa po przybory do pisania, gdzie Harry odzyskał humor, gdy zobaczył butelkę atramentu zmieniającego kolor[3].

1992Edytuj

W 1992 roku Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger udali się do tego sklepu, aby kupić przybory szkolne. Hermiona musiała po drodze odciągnąć chłopców z dala od okna wystawy ze sprzętem do quidditcha[1].

1996Edytuj

W sierpniu 1996 roku sklep wyglądał na porzucony lub splądrowany przez Śmierciożerców: okno witryny sklepu zostało wybite, pozostały tylko niewielkie fragmenty szkła, drzwi gniły i miały kilka pęknięć, wnętrze było puste i nie było żadnych oznak życia wewnątrz sklepu[2].

Za kulisami Edytuj

  • Nazwa tego sklepu nie została ujawniona w książkach. Została przedstawiona tylko w krótkim filmie „Tour Diagon Alley” zawartym na drugiej płycie wydania DVD Harry Potter i Komnata Tajemnic.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Hogsmeade
Założyciel: Hengist z Woodcroft
Sklepy
Artykuły piśmiennicze Scribbulusa · Baby Witch · Czarodziejskie nakrycia głowy McHavelocka · Derwisz i Banges · Dogweed i Deathcap · Eliksiry J. Pippina · Herbaciarnia u pani Puddifoot · Kawiarnia Browarów i Gulaszy · Kociołki Ceridwen · McBloom & McMuck · Miodowe Królestwo · Pedrus Pridgeon · Pod Świńskim Łbem · Potrzeby sportowe Spintwitches · Pub pod Trzema Miotłami · Rosa Lee Teabag · Sklep Muzyczny Dominica Maestro · Sklep odzieżowy Gladraga · Sklep Ollivanderów · Sklep z piórami Scrivenshafta · Sklep Zonka · Tomes and Scrolls · The Magic Neep
Inne lokalizacje
Stacja Hogsmeade · Poczta Hogsmeade · Salon fryzjerski · Merge Publications · Biuro 323 · Wrzeszcząca Chata · Artykuły sanitarne Vladimira Plota · Czarodziejska Rozgłośnia Radiowa