Wikia

Harry Potter Wiki

Artur Weasley

Komentarze5
4326stron na
tej wiki
Артур
Informacje biograficzne
Data urodzenia 6 luty (poniedziałek) 1950r.
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Szef departamentu
Status małżeński Żonaty
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów Rude
Rodzina
Rodzina Septimus Weasley (ojciec)

Cedrella Weasley(matka)
Molly Weasley (żona)
Bill (syn)
Fleur Delacour (synowa)
Victoire Weasley (wnuczka)
Dominique Weasley (wnuczka)
Louis Weasley (wnuczek)
Charlie (syn)
Percy (syn)
Audrey Weasley (synowa)
Molly Weasley II (wnuczka)
Lucy Weasley (wnuczka)
Fred (syn)
George (syn)
Angelina Weasley (synowa)
Fred Weasley II (wnuczek)
Roxanne Weasley (wnuczka)
Ron (syn)
Hermiona Granger (synowa)
Hugo Weasley (wnuczek)
Rose Weasley (wnuczka)
Ginny (córka)
Harry Potter (zięć)
James Syriusz Potter (wnuczek)
Albus Severus Potter (wnuczek)
Lily Luna Potter (wnuczka)
Bilius Weasley (brat)
Gideon Prewett (szwagier)
Fabian Prewett (szwagier)
Muriel Weasley (ciotka)

Zdolności magiczne
Patronus łasica
Pozostałe informacje
Zawód/Praca najpierw pracownik Urząd Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli, a później szef Biura Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej
Dom Gryffindor
Przynależność Zakon Feniksa
Ministerstwo Magii
Aktor Mark Williams

Artur Weasley (ur. 6 lutego 1950 r.) — czarodziej czystej krwi. Syn Septimusa Weasleya i Cedrelli Black. Mąż Molly Weasley i ojciec jej dzieci: Billa, Charliego, Percy'ego, Freda i Georga (bliźniacy), Rona oraz jedynej córki - Ginny. Brat Biliusa Weasleya. Głowa rodziny, która od pokoleń trafiała do Gryffindoru. Rodzina nie była bogata i nie miała za dużo pieniędzy na utrzymanie, z czego przy każdej możliwej okazji szydzili Malfoyowie.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Artur Weasley urodził się 6 lutego 1950 roku jako syn Septimusa i Cedrelli Weasley. Panieńskie nazwisko jego matki to Black, dlatego Artur był dość blisko spokrewniony z Longbottomami, a jego bardzo daleką rodziną byli np. Potterowie i Prewettowie, a nawet Malfoyowie. Rodzina Weasley od zawsze była uważana za zdrajców krwi. Artur miał dwóch braci, możliwe, że jednym z nich był Bilius Weasley, wuj Rona, który zobaczył Ponuraka. Do Hogwartu Artur uczęszczał w latach 1961 - 1968, został przydzielony do domu Godryka Gryffindora. Po pewnym czasie zaczął spotykać się z Molly Prewett. Kiedyś został surowo ukarany za to, że spędził uroczy wieczór z Molly. Woźnym był wtedy Apollion Pringle. Za czasów Artura w Hogwarcie nie wątpliwie panowala większa dyscyplina.

Pierwsza wojna czarodziejówEdytuj

477px-Molly and Arthur Weasley (Promo stills from Order of the Phoenix movie)

Artur wraz z małżonką

Podczas pierwszej wojny czarodziejów Artur poślubił Molly Prewett, która wkrótce urodziła mu siedmioro dzieci - sześciu synów oraz jedną córkę. Małżeństwo nie było bezpośrednio zaangażowane w działalność Zakonu Feniksa, jednak bracia Molly - Gideon oraz Fabian - byli jego członkami. Ogromnym ciosem - zarówno dla Artura, jak i jego żony - była więc wiadomość o ich śmierci z rąk podwładnych Lorda Voldemorta nazywanych śmierciożercami.

Harry Potter i Komnata TajemnicEdytuj

Artur Weasley

Artur w księgarni Esy i Floresy

W drugiej części Artur wdaje się w bójkę z Lucjuszem Malfoyem na Ulicy Pokątnej w księgarni Esy i Floresy. Artura w 1992 czekało dochodzenie w sprawie latającego samochodu ford Anglia, którym Harry i Ron polecieli do Hogwartu. Miał też obsesję na punkcie mugoli. Najbardziej interesował go temat Jak mugole żyją bez magii. Pracował w Ministertswie Magii w Departamencie Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli. Dopytywał się Harry'ego o różne produkty mugoli np. o gumową kaczkę, elektryczność. Zadręczał też tego typu pytaniami państwa Granger. Na końcu roku państwo Weasley zostali wezwani do Hogwartu po tym, jak Bazyliszek o mało co nie zabił Ginny Weasley, a nie stało się to, ponieważ Harry Potter ją uratował.

Harry Potter i więzień AzkabanuEdytuj

Artur1000

Artur rozmawia z Harrym o Blacku

W trzecim tomie Artur wygrał na loterii 700 galeonów i wyruszył na wycieczkę do Egiptu z całą swoją rodziną. Kupił też Ronowi nową szatę do Hogwartu i różdżkę. Podczas odprowadzania dzieci i Harry'ego na peron 9 i 3/4 był zafascynowany widokiem pociągu InterCity 125 W tym roku Syriusz Black uciekł z Azkabanu. Społeczność czarodziejów myślała, że zrobił to, by dopaść Harry'ego Pottera. Artur i Molly w tajemnicy przedyskutowali ten temat, nie mowiąc nic Harry'emu, żeby nie wpadł w panikę. Jednak młody Potter podsłuchał tę rozmowę. Artur na peronie 9 3/4 ostrzegał Harry'ego, by pod żadnym pozorem nie szukał Syriusza Blacka.

Harry Potter i Czara OgniaEdytuj

Artur2000

Na mistzostwach świata w quidditchu

W ( Harrym Potterze i Czarze Ognia, Artur przybył do domu Dursley'ów, aby powiedzieć wujostwu Harry'ego, że zabiera Pottera na Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Dostał bowiem miejsca w loży honorowej, w ktorej zajmowali miejsce ministrowie magii i inni, wyżej postawieni od Artura ludzie. Pan Weasley zdobył te bilety, pomagając Otto Bagmanowi, bratu komentatora widowiska, Ludona Bagmana. Rodzina Weasley poleciała świstoklikiem na miejsce. Artur pożyczył od kolegi z pracy namioty, jeden dla kobiet, drugi dla mężczyzn. Mecz wygrała Irlandia. Po meczu grupa zamaskowanych czarodziejów zaczęła atakować magiczny camping. Artur, Bill, Charlie i Percy poszli zwalczać śmierciożerców, a reszta miała się szybko schować. To właśnie tego wieczoru na niebie pojawił się Mroczny Znak, co zwiastowało wszelkie nieszczęścia.

Harry Potter i Zakon FeniksaEdytuj

Artur3000

Na Grimmauld Place 12

W piątej części przygód Artur dołączył do nowo reaktywowanego Zakonu Feniksa, którego założycielem był Dumbledore. W czasie wakacji Percy pokłócił się z rodziną, a szczególnie z ojcem. Niedawno awansował na młodszego asystenta ministra. Percy myślał, że rodzina będzie zadowolona, lecz Artur podejrzewał, że Korneliusz Knot chce mieć szpiega w rodzinie Weasley. Syn obrażał ojca mówiąc, że ten nie ma ambicji i że jest idiotą popierającym Albusa Dumbledore. Po tym incydencie Percy wyprowadził się szybko i znalazł mieszkanie w Londynie.

Artur zaatakowany

Artur zaatakowany

To właśnie Artur pod koniec wakacji odprowadził Harry'ego na przesłuchanie w Ministerstwie Magii w sprawie użycia przez niego zaklęcia patronusa w obecności mugola. Wtedy Harry pierwszy raz widział drzwi od Departamentu Tajemnic. Po rozprawie Artur był zaskoczony, że Harry'ego przesłuchiwał cały Wizengramot.

Artur i Nagini

Na krótko przed Bożym Narodzeniem Artur został dotkliwie pogryziony przez Nagini, węża Voldemorta, który był zarazem jednym z siedmiu horkruksów Czarnego Pana. Stało się to, gdy był na służbie, pełniąc obowiązki wobec Zakonu. Pilnował on wtedy drzwi do Departamentu Tajemnic i tam właśnie stał się ten wypadek. Przeżył on tylko dzięki temu, że Harry'emu przyśniło się to i szybko została o tym zawiadomiona Minerwa McGonagall, a potem Albus Dumbledore. Artur trafił potem do Szpitala Świętego Munga na oddział Urazy Magizoologiczne. Następnego dnia odwiedziła go cała rodzina, Harry, Remus Lupin i Alastor Moody.

Artur był tak zapatrzony w środki leczenia mugoli, że wykorzystał szwy. Za to musiał wysłuchać krzyków Molly.

Harry Potter i Książe PółkrwiEdytuj

Praca - artur

Artur idący do pracy

W tej części Artur awansował na szefa biura Wykrywania i Konfiskowania Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej. Jego praca polegała na wykrywaniu i aresztowaniu ludzi sprzedający różne amulety np. na inferiusy, dementorów itp., które wcale nie działały. Stało się to niesamowicie popularne, gdy powszechnie wiadomo było o powrocie Voldemorta i istotach będących w jego władaniu. Tę promocję otrzymał od Rufusa Scrimgeour'a. W tym samym roku Nora zaczęła być Kwaterą Główną Zakonu Feniksa. Więc prawie zawsze można tam było spotkać Lupina czy Tonks. W wakacje Nora stała się nie tylko siedzibą Zakonu, ale także, ku
Artur 1996

Boże Narodzenie 1996

przerażeniu Molly, domem Fleur Delacour, która była narzeczoną jej syna Billa.

Nora później została otoczona zaklęciami ochronnymi z powodu pobytu tam Harry'ego. Artur, gdy wracał z pracy często przynosił wieści o tym, że ktoś zaginął, znaleziono czyjeś ciało, lub że kogoś porwano, zanim zdążyły one trafić do Proroka Codziennego. Tak było na przykład z Garrickiem Ollivanderem.

Podczas świąt Bożego Narodzenia do Nory przybył Minister Magii Rufus Scrimgeour oraz Percy Weasley, miał
Arturksiążę
być on pretekstem do tego, aby Rufus mógł porozmawiać z Harrym. Chciał bowiem, aby Potter reklamował Ministerstwo. Harry nie zgodził się. W Norze tymczasem Percy nie pogodził się z rodziną. Przez całe święta Harry próbował bezskutecznie wytłumaczyć Arturowi i Remusowi Lupinowi, że Malfoy ma jakiś związek z Czarną Magią. Artur nie chciał mu wierzyć, ponieważ przeszukał już raz Dwór Malfoy'ów i nie chciał robić tego po raz drugi.

Niedługo po bitwie o Wieżę Astronomiczną Artur i Molly przybyli do Hogwartu, gdyż ich syn Bill został ciężko zraniony przez Fenrira Greybacka. Leżał on w Skrzydle Szpitalnym, gdzie opiekowała się nim Poppy Pomfrey. Artur i Molly martwili się, czy nie został on wilkołakiem, lecz Remus Lupin, który także się tam znajdował zapewniał, że tak się nie stało ponieważ Greyback nie był pod postacią wilkołaka.

Harry Potter i Insygnia ŚmierciEdytuj

Arturimolly

Artur i Molly w 1997

Artur brał udział w transportowaniu Harry'ego Pottera z domu jego wujostwa do Nory. Ważne było, żeby młody Potter był w Norze w dniu swoich siedemnastych urodzin. Artur leciał ze swoim synem Fredem. Nad Little Whinging rozpętała się bitwa. Przybyli Śmierciożercy. W trakcie walki George Weasley stracił ucho, a Alastor Moody zginął, zabity przez samego Lorda Voldemorta.

W niezbyt miłych nastrojach po śmierci kilka dni później odbyła się impreza urodzinowa z okazji siedemnastych urodzin Harry'ego Pottera. Następną dużą okazją był ślub Williama Weasleya i Fleur Delecour. Podczas wesela przybył patronus Kingsleya Shackebolta z
Arturopotter

Artur z Ronem

wiadomością, że Minister Magii Rufus Scrimgeour nie żyje, ministerstwo padło i nadchodzą śmierciożercy. Nastąpiła szybka akcja ratunkowa, podczas której Harry, Ron i Hermiona rozpoczęli swoją wędrówkę w celu odszukania horkruksów.

W Ministerstwie Magii panowała władza Lorda Voldemorta. Niewielu było takich ludzi jak Artur Weasley, który brzydził się przesłuchań mugolaków.

Artur i Molly uciekli do domu Muriel po tym, jak Śmierciożercy dowiedzieli się, że Ron Weasley podróżuje w poszukiwaniu horkruksów z Harrym.

Bitwa o HogwartARTUR

Artur podczas Bitwy o Hogwart

2 maja 1998 roku nastąpiła Bitwa o Hogwart. Artur Weasley przyszedł do Hogwartu, aby wziąć udział w walce. Do Hogwartu przybył też Percy i przeprosił rodzinę za swoje zachowanie oraz dołączył do walki. Artur i Percy pokonali razem śmierciożercę, który był pod działaniem zaklęcia Imperius - Piusa Thicknesse'a. Następnie Artur był świadkiem, jak jego żona Molly pokonuje Bellatriks Lestrange, oraz jak Harry Potter zwycięża nad Lordem Voldemortem. Cała rodzina Weasley opłakiwała Freda Weasleya, który zginął w bitwie.

Późniejsze życieEdytuj

Po wojnie Artur i jego żona zostali dziadkami. Mieli pięciu wnuków: Jamesa, Albusa, Louisa, Freda i Hugo, a także siedem wnuczek: Lily, Dominique, Victoire, Molly, Lucy, Roxanne i Rose.

WyglądEdytuj

Artur zwykły

Artur w Norze

Artur miał rude włosy podobnie jak wszyscy Weasleyowie, chociaż od 1990 roku łysiał. Nosił okulary i miał niebieskie oczy. Był wysoki i chudy. Te cechy odziedziczyli po nim Ron, Bill i Percy. Najstarszy Weasley posiadal też gdzieś znamiona po karze, którą zafundowal mu Apollion Pringle jeszcze w czasach Hogwartu.

OsobowośćEdytuj

Artur w pierwszych częściach mógł być postrzegany jako zabawny,
Artur i cudo

Artur i cud - londyńskie metro

roześmiany mężczyzna.
3d6ecdfff2f071718c6c2593bdcab93b

Różdżka Artura

Artur Weasley jako członek Zakonu Feniksa znał dużo zaklęć i uroków, potrzebnych do walki ze Śmierciożercami. Brał udział w Bitwie w Departamencie Tajemnic, w Bitwie o Wieżę Astronomiczną i w Bitwie o Hogwart. Był więc dobry w pojedynkach, czego dowodem jest fakt, że pokonał z Percym Piusa Thicknesse'a 2 maja 1998 roku. Artur używal też wiele potężnych zaklęć domowych. Do 1992 roku posiadał latający samochód Ford Anglia. Przerobił też motocykl Syriusza Blacka w 1997 roku
Artur walczy

Artur walczy

- dodał kilka poprawek takich jak buchanie ognia i wypadanie cegieł. Mialo to uchronić Harry'ego przed Śmierciożercami.

Umiejętności Artur posiadal dużo, umiał wypowiadać niewerbalnie niektóre zaklęcia np. Oculus Reparo, oraz wyczarować mówiącego patronusa. Oprócz tego posiadał umiejętność do transmutacji.

Jak wiadomo z książek, Pan Weasley miał zamiłowanie do przedmiotów codziennego użytku, stosowanych przez mugoli. Nie uważał, że są gorsi od czarodziejów, dlatego został okrzyknięty zdrajcą krwi.

RelacjeEdytuj

Rodzina Weasleyów Edytuj

Weasley Family in Egypt

Rodzina Weasleyów w gazecie podczas wycieczki w Egipcie.

Artur zawsze był postrzegany jako kochający mąż i ojciec. Ożenił się z Molly, którą bardzo mocno kochał. Weasleyowie byli ubogą rodziną, ale Artur prawie zawsze chodził wesoły. Z Molly rzadko się kłócił, te nieliczne przypadki to np. wtedy, gdy Fred i George razem z Ronem polecieli po Harry'ego do Dursley'ów. Zamiast bury, Artur prawie synów pochwalił, co nie podobało się małżonce. w 1995 roku powstał konflikt między Arturem, a Percym. Percy uważał, że racje ma Korneliusz Knot, a Harry kłamie. Jednak cała rodzina wspierała Pottera. W 1998 roku Percy zrozumial swój błąd i powrócil do miłych kontaktów z rodziną. Oprócz tej sytuacji, nie ma większych sporów w rodzinie Weasleyów.
Cedrellablack

Rodzice Artura na drzewie Blacków

Niewiadome są kontakty między Arturem, a rodzicami - Cedrellą i Septimusem Weasley. Prawdopodobnie były one dobre. Artur na pewno bardzo kochał swoje wnuczęta, a było ich dużo, aż dwunastu: Louis, Dominique, Victoire, Albus, James, Lily, Hugo, Rose, Lucy, Molly, Roxanne oraz Fred.

Harry PotterEdytuj

Harrypotterprincefotosyxfyuk

Harry Potter miał zawsze bardzo dobre stosunki z panem Weasleyem. Ten bardzo lubił go pytać o różne mugolskie sprawy. Artur niepokoił się o Harry'ego, kiedy z Azkabanu uciekł Syriusz Black. Powiedział do młodego Pottera, aby nigdy nie szukał Blacka. Weasley jeszcze bardziej pokochał Harry'ego, kiedy ten uratował mu życie w 1996 roku, widząc we śnie atak Nagini. Cała rodzina zresztą była wdzięczna młodemu Potterowi za to, że uratował życie już trzem osobom po incydencie z zatrutym piwem kremowym, kiedy to Harry w ostatnim momencie wrzucił bezoar do ust Rona. Molly powiedziała kiedyś, że kocha Harry'ego jak syna. Możliwe, że zwłaszcza po ataku Nagini Artur czuł to samo. Niewątpliwie Harry bardzo kochał Weasleyów ponieważ zastępowali mu rodzinę. Kilka lat po Bitwie o Hogwart Potter, ożenił się z Ginny Weasley, jedyną córką Weasleyów.

Hermiona GrangerEdytuj

Hermiona101

Hermiona jako przyjaciółka Harry'ego i Rona spędzała dużo czasu w Norze. Robiła z Weasleyami zakupy na ulicy Pokątnej. Spędziła z nimi Mistrzostwa Świata w Quidditchu w 1994 roku. Tak jak Harry, Hermiona wychowała się u mugoli, dlatego Artur zasypywał ją pytaniami o świecie bezmagicznych ludzi. W przyszłości Granger wyszła za Rona Weasleya i mieli dwójkę dzieci - córkę Rose i syna Hugo.

Albus DumbledoreEdytuj

Albusalbus

Dumbledore byl największym czarodziejem wszechczasów, dlatego Artur i cała jego rodzina mieli do niego wielki szacunek. Należeli do Zakonu Feniksa, a Albus cenił Artura, dlatego, poprosił go o pełnienie warty obok Departamentu Tajemnic, kiedy napadła go Nagini. Było to zadanie niewątpliwie ważne. Artur był zawsze bardzo wierny dyrektorowi. Ufał mu bardzo mocno i uwierzył Harry'emu i Dumbledore'owi, że Voldemort się odrodził, więc wstąpił do Zakonu Feniksa.

Lucjusz MalfoyEdytuj

Lucjusz Malfoy

Lucjusz Malfoy

Stosunki między tymi dwoma panami były bardzo złe. Lucjusz uważał Artura za kogoś gorszego, ponieważ był biedniejszy. Uważał też, że Weasleyowie są tak zwanymi zdrajcami krwi. Najważniejszym dowodem była bójka w księgarni Esy i Floresy w II tomie, kiedy Artur i Lucjusz pokłócili się na temat tego, co hańbi czarodzieja. Przed tą walką Lucjusz zrobił bardzo ważną rzecz, patrząc na późniejsze wydarzenia - włożył stary dziennik Toma Riddle'a do sterty książek Ginny. Dziennik ten okazał się jednym z horkruksów Voldemorta, czyli przedmiotem, w którym Czarny Pan ukrywał cząstkę swojej duszy, a który został zniszczony przez Harry'ego. Obaj mężczyźni pracowali w Ministerstwie Magii, dobrze się znali.

InniEdytuj

Rubeushagrid

Hagrid miał zawsze dobre stosunki z Arturem

Artur miał dobre stosunki z większością ludzi. Lubiło go dużo pracowników Ministerstwa Magii. Miał też poważanie w Zakonie Feniksa np. bardzo dobre stosunki łączyły go z Rubeusem Hagridem, który był zapraszany na wiele różnych imprez jak siedemnaste urodziny Harry'ego oraz Boże Narodzenie. Wiele wskazuje na to, że Hagrid był znany w rodzinie Weasleyów już wcześniej, ponieważ znał ich w 1992 roku.

Artur znał i przyjaźnił się z wieloma różnymi ludźmi jak Kingsley Shacklebolt, Syriusz Black, Remus Lupin, Nimfadora Tonks i Alastor Moody.

Ciekawostki Edytuj

  • Artura Weasleya gra brytyjski aktor Mark Williams we wszystkich filmach z serii o Harrym Potterze (oprócz Harry Potter i Kamień Filozoficzny)
  • W odróżnieniu od książki w adaptacjach filmowych Artur nie nosi okularów.
  • Pierwotnie postać pana Weasleya miała być uśmiercona przez Nagini, ale J.K. Rowling na szczęście zmieniła zdanie, stwierdzając, że był on jednym z niewielu dobrych ojców w serii.
  • Na początku autorka miała zamiar zamiast Syriusza Blacka uśmiercić Artura.
  • W VII części gry na wideo opartej na filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I to Artur czyta testament Albusa Dumbledore'a, a nie Rufus Scrimgeour, jak to było przedstawione w filmie i książce
  • Początkowo to on, a nie Remus miał zginąć.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Artur Weasley

  • Artur Weasley

    6 wiadomości
    • No, Artur jest super gość!! :) A pamiętacie jak pytał się Harrego co to gumowa kaszka. Mało się nie posikałem ze śmiechu!!!! :)
    • Użytkowniku,gumowa kaczka,nie kaszka.

Więcej od Wikii

Losowa wiki