Wikia

Harry Potter Wiki

Artur Weasley

5514stron na
tej wiki
Komentarze15
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Wikkka
Artur Weasley
Артур
Informacje biograficzne
Data urodzenia 6 luty (poniedziałek) 1950r. [1] w Anglii [2]
Status krwi Czysta
Tytuł(y)
  • Szef departamentu
  • Zdrajca krwi
Status małżeński Żonaty
Pseudonim(y)
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu niebieskie
Kolor włosów Rude
Rodzina
Rodzina Septimus Weasley (ojciec)

Cedrella Weasley(matka)
Molly Weasley (żona)
Bill (syn)
Fleur Delacour (synowa)
Victoire Weasley (wnuczka)
Dominique Weasley (wnuczka)
Louis Weasley (wnuczek)
Charlie (syn)
Percy (syn)
Audrey Weasley (synowa)
Molly Weasley II (wnuczka)
Lucy Weasley (wnuczka)
Fred (syn)
George (syn)
Angelina Weasley (synowa)
Fred Weasley II (wnuczek)
Roxanne Weasley (wnuczka)
Ron (syn)
Hermiona Granger (synowa)
Hugo Weasley (wnuczek)
Rose Weasley (wnuczka)
Ginny (córka)
Harry Potter (zięć)
James Syriusz Potter (wnuczek)
Albus Severus Potter (wnuczek)
Lily Luna Potter (wnuczka)
Bilius Weasley (brat)
Gideon Prewett (szwagier)
Fabian Prewett (szwagier)
Muriel Weasley (ciotka)

Zdolności magiczne
Różdżka Nieznana
Patronus łasica
Pozostałe informacje
Zawód/Praca
Dom Gryffindor
Przynależność
Aktor Mark Williams

Artur Weasley (ur. 6 lutego 1950 r.) — czarodziej czystej krwi. Syn Septimusa Weasleya i Cedrelli Weasley (z domu Black). Miał co najmniej dwóch braci (możliwe, że jednym z nich był Bilius Weasley). Mąż Molly Weasley ( z domu Prewett) i ojciec siedmiorga dzieci: Billa, Charliego, Percy'ego, Freda i Georga (bliźniacy), Rona oraz jedynej córki - Ginny. Dziadek dwunastu dzieci: Victoire Weasley, Dominique Weasley, Louisa Weasleya, Molly Weasley II, Lucy Weasley, Roxanne Weasley, Freda Weasleya II, Huga Weasleya, Rose Weasley, Jamesa Pottera II, Albusa Pottera, Lily Potter II. Pracownik Ministerstwa Magii. Szef Biura Wykrywania i Konfiskaty Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej. Członek Zakonu Feniksa.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie (1950- ok. 1968)Edytuj

Artur Weasley urodził się 6 lutego 1950 roku [1] w Anglii jako syn Septimusa i Cedrelli Weasley (wydziedziczonej z Rodu Blacków) [3]. Jako, że jego matka pochodziła z Rodu Blacków Artur od urodzenia był spokrwniony z wieloma rodzinami czystej krwi w tym między innymi: rodziną Potter, rodziną Longbottom, rodziną Malfoy jednak jako, że rodzina Weasley była uważana za zdrajców krwi możliwe, że nie utrzymywali bliższych kontaktów. Artur miał przynajmniej dwóch braci, możliwe, że jednym z nich był Bilius Weasley, który zobaczył ponuraka. Nie wiadomo czy już jako dziecko Artur mieszkał w Norze. Prawdopodobnie tak. Możliwe, ze jego rodzina już wtedy była biedna. Artur był wychowywany z przeświadczeniem, że wszyscy nawet mugole są równi. Później to zaowocowało jego sympatią do osób pochodzenia mugolskiego.

Latem 1981 roku Artur otrzymał sową list z wiadomością, że został przyjęty do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jeśli nie odziedziczył po kimś różdżki to prawdopodobnie nabył ją u najlepszego brytyjskiego wytwórcy różdżek Ollivandera. Możliwe, że resztę wyposażenia szkolnego Artur nabył na Ulicy Pokątnej. Nie wiadomo czy posiadał jakieś zwierzęta.

1 września 1961 roku Tiara Przydziału przydzieliła Artura do Gryffindoru gdzie została przydzielona późniejsza żona Artura Molly Prewett. Nie wiadomo z kim dzielił dormitorium. Możliwe, że Ksenofilius Lovegood późniejszy przyjaciel rodziny Weasley już wtedy miał przyjacielskie stosunki z Arturem. Prawdopodobnie uczęszczali do Hogwartu od tego samego roku. Nie wiadomo na jakie zajęcia uczęszczał. Możliwe, że od trzeciego roku nauki Artur uczęszczał na mugoloznawstwo, na którym pogłębiał swoją wiedzę o mugolach. Około czerwca 1966 roku Artur Weasley zdawał SUMy. Nie wiadomo jednak na jakie oceny zdał egzaminy i na jakie przedmioty później uczęszczał. Podczas swojej nauki w Hogwarcie Artur zaczął się spotykać z Molly Prewett. Pewnej nocy spędził z nią uroczy wieczór. Niestety został złapany poza pokojem wspólnym Gryfonów. Woźny, Apollion Pringle, ukarał go dotkliwie tak, że do końca życia nosił blizny. Pod koniec swojego siódmego roku nauki zdawał egzaminy. Nie wiadomo na jakie oceny zaliczył owumety. Nie znane są jednak oceny z tych testów.

Mając osiemnaście lat Artur tańczył wraz z Molly, na nieznanej imprezie, do piosenki Celestyny Warbeck pt. Kociołek pełny gorącej miłości. [4]

Pierwsza wojna czarodziejówEdytuj

Tuż po ukończeniu Hogwartu (na pewno przed 1970 rokiem) Artur poślubił Molly Weasley. Ślub odbył się szybki i po kryjomu z obawy przed wojną i Lordem Voldemortem. Artur nie był w porównaniu do braci swojej żony członkiem Zakonu Feniksa. Nie wiadomo czy był w jakiś inny sposób zaangażowany w wojnę. Nieznane jest też miejsce pracy pana Weasleya. Możliwe, że już po skończeniu Hogwaru pracował w Ministerstwie Magii.

Para wkrótce doczekała się syna. Na świat 29 listopada 1970 roku przyszedł Bill Weasley. Później Artur i Molly doczekali się pięcioro synów: Charlesa Weasleya (ur. 12 grudnia 1972 r.) Percy'ego Weasleya (ur. 22 sierpnia 1976 r.), bliźniaków: Freda i George Weasleyów (ur. 1 kwietnia 1976 r.) i Rona Weasleya (ur. 1 marca 1980 r.). i jednej córki Ginny Weasley (ur. 11 sierpnia 1981 r.). Wszystkie z dzieci państwa Weasley urodziły podczas pierwszej wojny.

Około 1981 roku Artura Weasleya i jego rodzinę zaskoczyła przykra wiadomość. Bracia Molly Weasley, Gideon i Fabian Prewett zostali zabici z rąk śmierciożerców. Jednak ich śmierć była uznawana za bohaterską ponieważ aby ich zamordować potrzeba było pięciu śmierciożerców.

Wojnę skończyło zniknięcie Lorda Voldemorta i morderstwo Jamesa i Lily Potterów. Ich syn, Harry Potter jako jedyny przeżył Avadę Kedavrę. Prawdopodobnie Artur Weasley uczestniczył w ogólnej radości po zniknięciu Czarnego Pana.

Artura Weasleya bardzo zdenerwował fakt, że wielu śmierciożerców (w tym Lucjusz Malfoy) uniknęło Azkabanu twierdząc, że byli pod działaniem zaklęcia Imperius.

Lata po wojnieEdytuj

W pewnym momencie po ukończeniu Hogwartu, a 1992 rokiem Artur Weasley zatrudnił się w Ministerstwie Magii w Urzędzie Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli. W nieznanym roku Artur Weasley ,po uprzednim sprawdzeniu czy jego czyn nie podlega naruszeniu prawa, zaczarował samochód marki Ford Anglia, żeby latał. Artur Weasley nie mógł być karany dopóki nie używał funkcji samochodu, która sprawiała, że auto latało.

Około 1985 roku kiedy jego dwaj synowie- Fred i George prawie namówili najmłodszego syna Artura, Rona do złożenia przysięgi wieczystej pan Weasley dostał szału. Fred został surowo ukarany. Przed Bożym Narodzeniem w 1996 roku, Ron wspominał to wydarzenie mówiąc, że tylko ten jeden raz Artur Weasley wściekł się jak jego żona.

Rok 1991Edytuj

W 1991 roku czworo spośród siedmiorga dzieci Artura i Molly uczęszczało do Hogwartu co poważnie zmniejszyło budżet państwa Weasley. Artur Weasley wraz ze swą żoną na Boże Narodzenie pojechał do Rumuni w celu odwiedzenia swojego syna, Charlie'ego Weasleya, który opiekował się tam smokami.

Rok 1992Edytuj

Artur Weasley

Artur w księgarni Esy i Floresy

W 1992 roku Artur Weasley w dalszym ciągu pracował w Ministerstwie Magii. 31 lipca jego trzej synowie - Fred, George i Ron- samodzielnie polecieli samochodem pana Weasleya do Little Whinging na Privet Drive 4, by uwolnić Harry'ego Pottera z domu jego wujostwa. Kiedy Molly Weasley opowiedziała o tym mężowi, który wrócił do domu po nocnej zmianie w Ministerstwie Magii.

drugiej części Artur wdaje się w bójkę z Lucjuszem Malfoyem na Ulicy Pokątnej w księgarni Esy i Floresy. Artura w 1992 czekało dochodzenie w sprawie latającego samochodu ford Anglia, którym Harry i Ron polecieli do Hogwartu. Miał też obsesję na punkcie mugoli. Najbardziej interesował go temat Jak mugole żyją bez magii. Pracował w Ministertswie Magii w Departamencie Niewłaściwego Użycia Produktów Mugoli. Dopytywał się Harry'ego o różne produkty mugoli np. o gumową kaczkę, elektryczność. Zadręczał też tego typu pytaniami państwa Granger. Na końcu roku państwo Weasley zostali wezwani do Hogwartu po tym, jak Bazyliszek o mało co nie zabił Ginny Weasley, a nie stało się to, ponieważ Harry Potter ją uratował.

Harry Potter i więzień AzkabanuEdytuj

Artur1000

Artur rozmawia z Harrym o Blacku

W trzecim tomie Artur wygrał na loterii 700 galeonów i wyruszył na wycieczkę do Egiptu z całą swoją rodziną. Kupił też Ronowi nową szatę do Hogwartu i różdżkę. Podczas odprowadzania dzieci i Harry'ego na peron 9 i 3/4 był zafascynowany widokiem pociągu InterCity 125 W tym roku Syriusz Black uciekł z Azkabanu. Społeczność czarodziejów myślała, że zrobił to, by dopaść Harry'ego Pottera. Artur i Molly w tajemnicy przedyskutowali ten temat, nie mówiąc nic Harry'emu, żeby nie wpadł w panikę. Jednak młody Potter podsłuchał tę rozmowę. Artur na peronie 9 3/4 ostrzegał Harry'ego, by pod żadnym pozorem nie szukał Syriusza Blacka.

Harry Potter i Czara OgniaEdytuj

Artur2000

Na mistzostwach świata w quidditchu

W Harrym Potterze i Czarze Ognia, Artur przybył do domu Dursley'ów, aby powiedzieć wujostwu Harry'ego, że zabiera Pottera na Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Dostał bowiem miejsca w loży honorowej, w ktorej zajmowali miejsce ministrowie magii i inni, wyżej postawieni od Artura ludzie. Pan Weasley zdobył te bilety, pomagając Otto Bagmanowi, bratu komentatora widowiska, Ludona Bagmana. Rodzina Weasley poleciała świstoklikiem na miejsce. Artur pożyczył od kolegi z pracy namioty, jeden dla kobiet, drugi dla mężczyzn. Mecz wygrała Irlandia. Po meczu grupa zamaskowanych czarodziejów zaczęła atakować magiczny camping. Artur, Bill, Charlie i Percy poszli zwalczać śmierciożerców, a reszta miała się szybko schować. To właśnie tego wieczoru na niebie pojawił się Mroczny Znak, co zwiastowało wszelkie nieszczęścia.

Harry Potter i Zakon FeniksaEdytuj

Artur3000

Na Grimmauld Place 12

W piątej części przygód Artur dołączył do nowo reaktywowanego Zakonu Feniksa, którego założycielem był Dumbledore. W czasie wakacji Percy pokłócił się z rodziną, a szczególnie z ojcem. Niedawno awansował na młodszego asystenta ministra. Percy myślał, że rodzina będzie zadowolona, lecz Artur podejrzewał, że Korneliusz Knot chce mieć szpiega w rodzinie Weasley. Syn obrażał ojca mówiąc, że ten nie ma ambicji i że jest idiotą popierającym Albusa Dumbledore. Po tym incydencie Percy wyprowadził się szybko i znalazł mieszkanie w Londynie.

Artur zaatakowany

Artur zaatakowany

To właśnie Artur pod koniec wakacji odprowadził Harry'ego na przesłuchanie w Ministerstwie Magii w sprawie użycia przez niego zaklęcia patronusa w obecności mugola. Wtedy Harry pierwszy raz zobaczył drzwi od Departamentu Tajemnic. Po rozprawie Artur był zaskoczony, że Harry'ego przesłuchiwał cały Wizengramot.

Artur i Nagini

Artur i Nagini

Na krótko przed Bożym Narodzeniem Artur został dotkliwie pogryziony przez Nagini, węża Voldemorta, który był zarazem jednym z siedmiu horkruksów Czarnego Pana. Stało się to, gdy był na służbie, pełniąc obowiązki wobec Zakonu. Pilnował on wtedy drzwi do Departamentu Tajemnic i tam właśnie stał się ten wypadek. Przeżył on tylko dzięki temu, że Harry'emu przyśniło się to i szybko została o tym zawiadomiona Minerwa McGonagall, a potem Albus Dumbledore. Artur trafił potem do Szpitala Świętego Munga na oddział Urazy Magizoologiczne. Następnego dnia odwiedziła go cała rodzina, Harry, Remus Lupin i Alastor Moody.

Artur był tak zapatrzony w środki leczenia mugoli, że wykorzystał szwy. Za to musiał wysłuchać krzyków Molly.

Harry Potter i Książe PółkrwiEdytuj

Praca - artur

Artur idący do pracy

W tej części Artur awansował na szefa biura Wykrywania i Konfiskowania Fałszywych Zaklęć Obronnych i Środków Ochrony Osobistej. Jego praca polegała na wykrywaniu i aresztowaniu ludzi sprzedający różne amulety np. na inferiusy, dementorów itp., które wcale nie działały. Stało się to niesamowicie popularne, gdy powszechnie wiadomo było o powrocie Voldemorta i istotach będących w jego władaniu. Tę promocję otrzymał od Rufusa Scrimgeour'a. W tym samym roku Nora zaczęła być Kwaterą Główną Zakonu Feniksa. Więc prawie zawsze można tam było spotkać Lupina czy Tonks. W wakacje Nora stała się nie tylko siedzibą Zakonu, ale także, ku
Artur 1996

Boże Narodzenie 1996

przerażeniu Molly, domem Fleur Delacour, która była narzeczoną jej syna Billa.

Nora później została otoczona zaklęciami ochronnymi z powodu pobytu tam Harry'ego. Artur, gdy wracał z pracy często przynosił wieści o tym, że ktoś zaginął, znaleziono czyjeś ciało, lub że kogoś porwano, zanim zdążyły one trafić do Proroka Codziennego. Tak było na przykład z Garrickiem Ollivanderem.

Podczas świąt Bożego Narodzenia do Nory przybył Minister Magii Rufus Scrimgeour oraz Percy Weasley, miał
Arturksiążę

W 1996

być on pretekstem do tego, aby Rufus mógł porozmawiać z Harrym. Chciał bowiem, aby Potter reklamował Ministerstwo. Harry nie zgodził się. W Norze tymczasem Percy nie pogodził się z rodziną. Przez całe święta Harry próbował bezskutecznie wytłumaczyć Arturowi i Remusowi Lupinowi, że Malfoy ma jakiś związek z Czarną Magią. Artur nie chciał mu wierzyć, ponieważ przeszukał już raz Dwór Malfoy'ów i nie chciał robić tego po raz drugi.

Niedługo po bitwie o Wieżę Astronomiczną Artur i Molly przybyli do Hogwartu, gdyż ich syn Bill został ciężko zraniony przez Fenrira Greybacka. Leżał on w Skrzydle Szpitalnym, gdzie opiekowała się nim Poppy Pomfrey. Artur i Molly martwili się, czy nie został on wilkołakiem, lecz Remus Lupin, który także się tam znajdował zapewniał, że tak się nie stało ponieważ Greyback nie był pod postacią wilkołaka.

Harry Potter i Insygnia ŚmierciEdytuj

Arturimolly

Artur i Molly w 1997

Artur brał udział w transportowaniu Harry'ego Pottera z domu jego wujostwa do Nory. Ważne było, żeby młody Potter był w Norze w dniu swoich siedemnastych urodzin. Artur leciał ze swoim synem Fredem. Nad Little Whinging rozpętała się bitwa. Przybyli Śmierciożercy. W trakcie walki George Weasley stracił ucho, a Alastor Moody zginął, zabity przez samego Lorda Voldemorta.

W niezbyt miłych nastrojach po śmierci kilka dni później odbyła się impreza urodzinowa z okazji siedemnastych urodzin Harry'ego Pottera. Następną dużą okazją był ślub Williama Weasleya i Fleur Delecour. Podczas wesela przybył patronus Kingsleya Shackebolta z
Arturopotter

Artur z Ronem

wiadomością, że Minister Magii Rufus Scrimgeour nie żyje, ministerstwo padło i nadchodzą śmierciożercy. Nastąpiła szybka akcja ratunkowa, podczas której Harry, Ron i Hermiona rozpoczęli swoją wędrówkę w celu odszukania horkruksów.

W Ministerstwie Magii panowała władza Lorda Voldemorta. Niewielu było takich ludzi jak Artur Weasley, który brzydził się przesłuchań mugolaków.

Artur i Molly uciekli do domu Muriel po tym, jak Śmierciożercy dowiedzieli się, że Ron Weasley podróżuje w poszukiwaniu horkruksów z Harrym.

Bitwa o HogwartARTUR

Artur podczas Bitwy o Hogwart

2 maja 1998 roku nastąpiła Bitwa o Hogwart. Artur Weasley przyszedł do Hogwartu, aby wziąć udział w walce. Do Hogwartu przybył też Percy i przeprosił rodzinę za swoje zachowanie oraz dołączył do walki. Artur i Percy pokonali razem śmierciożercę, który był pod działaniem zaklęcia Imperius - Piusa Thicknesse'a. Następnie Artur był świadkiem, jak jego żona Molly pokonuje Bellatriks Lestrange, oraz jak Harry Potter zwycięża nad Lordem Voldemortem. Cała rodzina Weasley opłakiwała Freda Weasleya, który zginął w bitwie.

Późniejsze życieEdytuj

Po wojnie Artur i jego żona zostali dziadkami. Mieli pięciu wnuków: Jamesa, Albusa, Louisa, Freda i Hugo, a także siedem wnuczek: Lily, Dominique, Victoire, Molly, Lucy, Roxanne i Rose.

WyglądEdytuj

Artur zwykły

Artur w Norze

Artur miał rude włosy podobnie jak wszyscy Weasleyowie, chociaż od 1990 roku łysiał. Nosił okulary i miał niebieskie oczy. Był wysoki i chudy. Te cechy odziedziczyli po nim Ron, Bill i Percy. Najstarszy Weasley posiadal też gdzieś znamiona po karze, którą zafundowal mu Apollion Pringle jeszcze w czasach Hogwartu.

OsobowośćEdytuj

Artur w pierwszych częściach mógł być postrzegany jako zabawny,
Artur i cudo

Artur i cud - londyńskie metro

roześmiany mężczyzna.

Artur Weasley Jak wiadomo z książek, Pan Weasley miał zamiłowanie do przedmiotów codziennego użytku, stosowanych przez mugoli. Nie uważał, że są gorsi od czarodziejów, dlatego został uznany za zdrajcę krwi.

Umiejętności magiczneEdytuj

3d6ecdfff2f071718c6c2593bdcab93b

Różdżka Artura

Zaklęcia: Artur był bardzo dobry z zaklęć, umial umieścić różne czry, uroki, zaklęcia na mugolskich przedmiotach. Widać to, kiedy zaczarował samochód, aby mógł latać i stać się niewidzialnym. Również był w stanie podrasować latający motocykl Syriusza, by "zionął" ogniem, jak u smoka. Był również w stanie wyczarować cielesnego patronusa w formie łasicy, a patronus jest bardzo zaawansowaną magią. Jako członek Zakonu Feniksa, był w stanie wysłać wiadomości za pomocą swojego Patronusa. Pojedynki: Artur był wykwalifikowanym wojownikiem, przeżył w bitwie o Siedmiu Potterów i został wybrany do poprowadzenia jednej z drużyn walczącej na terenie Hogwartu.
Arthur Weasley casting unknown spiou;jklfyell

Artur w czasie bitwy o Hogwart.

Ostatecznie przeżył bitwę o Hogwart i wraz z synem Percy'm, wziął udział w pojedynku z Pius'em Thicknesse'm (był pod działaniem Imperiusa) w drugiej połowie walki.

Niewerbalna Magia: Artur był w stanie wykonać niewerbalnie zaklęcie Reparo.

Transmutacja: Pan Weasley okazał się dobry w transmutacji. Był on w stanie wyczarować kilka krzeseł dla swojej rodziny, kiedy oni odwiedził go w Szpitalu Św Munga.

Teleportacja: Artur okazał się specjalistą w aportacji, mówiono, że Artur teleportował się z małym hukiem; większość czarodziejów deportuje się z wielkim hukiem.

RelacjeEdytuj

Rodzina Weasleyów Edytuj

Weasley Family in Egypt

Rodzina Weasleyów w gazecie podczas wycieczki w Egipcie.

Artur zawsze był postrzegany jako kochający mąż i ojciec. Ożenił się z Molly, którą bardzo mocno kochał. Weasleyowie byli ubogą rodziną, ale Artur prawie zawsze chodził wesoły. Z Molly rzadko się kłócił, te nieliczne przypadki to np. wtedy, gdy Fred i George razem z Ronem polecieli po Harry'ego do Dursley'ów. Zamiast bury, Artur prawie synów pochwalił, co nie podobało się małżonce. w 1995 roku powstał konflikt między Arturem, a Percym. Percy uważał, że racje ma Korneliusz Knot, a Harry kłamie. Jednak cała rodzina wspierała Pottera. W 1998 roku Percy zrozumial swój błąd i powrócil do miłych kontaktów z rodziną. Oprócz tej sytuacji, nie ma większych sporów w rodzinie Weasleyów.
Cedrellablack

Rodzice Artura na drzewie Blacków

Niewiadome są kontakty między Arturem, a rodzicami - Cedrellą i Septimusem Weasley. Prawdopodobnie były one dobre. Artur na pewno bardzo kochał swoje wnuczęta, a było ich dużo, aż dwanaścioro: Louis, Dominique, Victoire, Albus, James, Lily, Hugo, Rose, Lucy, Molly, Roxanne oraz Fred.

Harry PotterEdytuj

Harrypotterprincefotosyxfyuk

Harry Potter

Harry Potter miał zawsze bardzo dobre stosunki z panem Weasleyem. Ten bardzo lubił go pytać o różne mugolskie sprawy. Artur niepokoił się o Harry'ego, kiedy Syriusz Black uciekł z Azkabanu. Powiedział do młodemu Potterowi, aby nigdy nie szukał Blacka. Weasley jeszcze bardziej pokochał Harry'ego, kiedy ten uratował mu życie w 1996 roku, widząc we śnie atak Nagini. Cała rodzina zresztą była wdzięczna młodemu Potterowi za to, że uratował życie już trzem osobom po incydencie z zatrutym miodem pitnym, kiedy to Harry w ostatnim momencie wrzucił bezoar do ust Rona. Molly powiedziała kiedyś, że kocha Harry'ego jak syna. Możliwe, że zwłaszcza po ataku Nagini Artur czuł to samo. Niewątpliwie Harry bardzo kochał Weasleyów ponieważ zastępowali mu rodzinę. Kilka lat po Bitwie o Hogwart Potter, ożenił się z Ginny Weasley, jedyną córką Weasleyów.

Hermiona GrangerEdytuj

Hermiona101

Hermiona

Hermiona jako przyjaciółka Harry'ego i Rona spędzała dużo czasu w Norze. Robiła z Weasleyami zakupy na ulicy Pokątnej. Spędziła z nimi Mistrzostwa Świata w Quidditchu w 1994 roku. Tak jak Harry, Hermiona wychowała się u mugoli, dlatego Artur zasypywał ją pytaniami o świecie bezmagicznych ludzi. W przyszłości Granger wyszła za Rona Weasleya i mieli dwójkę dzieci - córkę Rose i syna Hugo.

Albus DumbledoreEdytuj

Albusalbus

Dumbledore

Dumbledore byl największym czarodziejem wszechczasów, dlatego Artur i cała jego rodzina mieli do niego wielki szacunek. Należeli do Zakonu Feniksa, a Albus cenił Artura, dlatego, poprosił go o pełnienie warty obok Departamentu Tajemnic, kiedy napadła go Nagini. Było to zadanie niewątpliwie ważne. Artur był zawsze bardzo wierny dyrektorowi. Ufał mu bardzo mocno i uwierzył Harry'emu i Dumbledore'owi, że Voldemort się odrodził, więc wstąpił do Zakonu Feniksa.

Lucjusz MalfoyEdytuj

Lucjusz Malfoy

Lucjusz Malfoy

Stosunki między tymi dwoma panami były bardzo złe. Lucjusz uważał Artura za kogoś gorszego, ponieważ był biedniejszy. Uważał też, że Weasleyowie są tak zwanymi zdrajcami krwi. Najważniejszym dowodem była bójka w księgarni Esy i Floresy w II tomie, kiedy Artur i Lucjusz pokłócili się na temat tego, co hańbi czarodzieja. Przed tą walką Lucjusz zrobił bardzo ważną rzecz, patrząc na późniejsze wydarzenia - włożył stary dziennik Toma Riddle'a do sterty książek Ginny. Dziennik ten okazał się jednym z horkruksów Voldemorta, czyli przedmiotem, w którym Czarny Pan ukrywał cząstkę swojej duszy, a który został zniszczony przez Harry'ego. Obaj mężczyźni pracowali w Ministerstwie Magii, dobrze się znali.

InniEdytuj

Rubeushagrid

Hagrid miał zawsze dobre stosunki z Arturem

Artur miał dobre stosunki z większością ludzi. Lubiło go dużo pracowników Ministerstwa Magii. Miał też poważanie w Zakonie Feniksa np. bardzo dobre stosunki łączyły go z Rubeusem Hagridem, który był zapraszany na wiele różnych imprez jak siedemnaste urodziny Harry'ego oraz Boże Narodzenie. Wiele wskazuje na to, że Hagrid był znany w rodzinie Weasleyów już wcześniej, ponieważ znał ich w 1992 roku.

Artur znał i przyjaźnił się z wieloma różnymi ludźmi jak Kingsley Shacklebolt, Syriusz Black, Remus Lupin, Nimfadora Tonks i Alastor Moody.

Ciekawostki Edytuj

  • Artura Weasleya gra brytyjski aktor Mark Williams we wszystkich filmach z serii o Harrym Potterze (oprócz Harry Potter i Kamień Filozoficzny)
  • W odróżnieniu od książki w adaptacjach filmowych Artur nie nosi okularów.
  • Pierwotnie postać pana Weasleya miała być uśmiercona przez Nagini, ale J.K. Rowling oszczędziła go, stwierdzając, że był on jednym z niewielu dobrych ojców w serii.
  • Na początku autorka miała zamiar zamiast Syriusza Blacka uśmiercić Artura.
  • W VII części gry na wideo opartej na filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I to Artur czyta testament Albusa Dumbledore'a, a nie Rufus Scrimgeour, jak to było przedstawione w filmie i książce
  • Początkowo to on, a nie Remus miał zginąć.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Artur Weasley

  • Artur Weasley

    6 wiadomości
    • No, Artur jest super gość!! :) A pamiętacie jak pytał się Harrego co to gumowa kaszka. Mało się nie posikałem ze śmiechu!!!! :)
    • Użytkowniku,gumowa kaczka,nie kaszka.

Więcej od Wikii

Losowa wiki