Wikia

Harry Potter Wiki

Armaty z Chudley

5018stron na
tej wiki
Komentarze0
Wielka brytania 2

Armaty z Chudley (ang. Chudley Cannons) — brytyjska drużyna quidditcha, która zdobyła mistrzostwo ligi 21 razy. Wiele osób uważa, że dni chwały mają już za sobą, gdyż od 1892 roku grają słabo i nie są w stanie dotrzeć do finału. Noszą pomarańczowe szaty z pędzącą kulą armatnią na piersi i literami AC na plecach.

Do 1972 roku motto Armat brzmiało „Zwyciężymy”. Zostało jednak zastąpione nowym: „Trzymajmy kciuki i nie traćmy nadziei.”

Historia Edytuj

250px-ChudleyCannons

Logo drużyny

1753 Edytuj

Armaty z Chudley zostały założone. [1]

1892 Edytuj

Armaty wygrały po raz ostatni Ligę Quidditcha. [2]

1931 Edytuj

W 1931 roku wygrali Nagrodę Józefa Wrońskiego na wybitne umiejętności. [3]

1992 Edytuj

W sierpniu 1992 roku zdobyły 9 miejsce w lidze. [4]

1998 Edytuj

31 lipca 1998 roku byli na dole w tabeli. Pokonały je Strzały z Appleby, które były wspomagane żałosnym występem Galvina Gudgeona. [5]

1999 Edytuj

W 1999 roku Armaty wygrały z Katapultami z Carphilly czym złamali passę 16 porażek pod rząd. 8 lutego zespół był na dole stawki tracąc 260 punktów do czołówki. Następnie Armaty pokonały Wędrowców z Wigtown na stadionie w Bodmin Moor.

W tym roku Armaty wygrały jeszcze mecz z Jastrzębiami Falmouth w Exmoor, którzy byli wtedy na dnie tabeli. Trener Armat, Ragmar Dorkins był tak zaskoczony, że spadł z miejsca. 1 października 1999 roku zespół z Chudley był na 11 miejscu w lidze co znaczy, że oprócz nielicznych zwycięstw wiele meczów przegrali.

Znani gracze i trenerzy Edytuj

250px-Chudley Cannons

Plakat z członkami zespolu

Ciekawostki Edytuj

  • Armaty z Chudley są ulubioną drużyną Rona Weasleya, który posiadał ich kapelusz oraz inne gadżety: pościel, plakaty.
  • Gdy Harry ogląda wspomnienia Snape'a Albus Dumbledore mówi, że to, że on umrze jest tak samo pewne jak to, że Armaty z Chudley spadną z ligi.

Przypisy

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki