Wikia

Harry Potter Wiki

Armando Dippet

Komentarz1
3707stron na
tej wiki
Armando Dippet
455px-Dippet Portrait
Informacje biograficzne
Data urodzenia październik 1860
Data śmierci między 1 września, a 18 grudnia 1992
Status krwi najprawdopodobniej czysta
Tytuł(y) dyrektor,
profesor
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Brązowe
Kolor włosów Siwe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca dyrektor Hogwartu,
nauczyciel transmutacji
Przynależność Hogwart
Aktor Alfred Burke (HP2, retrospekcje)
Był to pomarszczony, wątły staruszek, prawie całkowicie łysy, z paroma kępkami siwych włosów
—Narrator o Armandzie Dippecie[źródło]

Armando Dippet — dyrektor Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, poprzednik Albusa Dumbledore'a i następca Newtona Scamandera. Za jego kadancji została po raz pierwszy otwarta Komnata Tajemnic.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Armando Dippet urodził się w październiku 1860 roku w rodzinie czarodziejów. Około 1871 roku, w wieku jedenastu lat dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Odziedziczył lub kupił różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów.

HogwartEdytuj

Dippet był uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie gdy dyrektorem był Newton Scamander. Ceremonia przydziału odbyła się we wrześniu 1871 roku. Nie wiadomo do jakiego domu został przydzielony, lecz na pewno nie należał do Slytherinu. Wiadomo to, gdyż poprzednik ówczesnego dyrektora Fineas Nigellus Black jako obraz w gabinecie Albusa Dumbledora mówił, że on był jedynym uczniem Slytherinu, który został dyrektorem Hogwartu. Po skończeniu nauki w 1877 został nauczycielem transmutacji w szkole magii. Jeżeli Dippet został dyrektorem Hogwartu musiał mieć wysokie wyniki w SUMAch i OWUTEMach. Umiał latać na miotle.

Praca dyrektoraEdytuj

To był Hogwart z czasów Riddle'a, a dyrektorem nie był Dumbledore, tylko ten zasłużony staruszek.
—Narrator[źródło]

Armando Dippet został dyrektorem Hogwartu na początku XX wieku, gdy Newton Scamander przeszedł na emeryturę. Mniej więcej w tym samym czasie naukę w szkole magii rozpoczął Tom Marvolo Riddle, który odszedł z mugolskiego sierocińca. Podczas swojej kadencji zatrudnił sławnego czarodzieja Albusa Dumbledora na stanowisku nauczyciela transmutacji. W tym samym czasie odbywał się w Hogwarcie teatr opowieści Barda Beedla Fontanna Szczęśliwego Losu prowadzona przez nauczyciela zielarstwa - Herberta Berry'ego. Jednak przedstawienie się nie odbyło z powodu kłótni aktorek i wielu pomyłek przy odgrywaniu ról. W trzeciej części pt. "Harry Potter i Więzień Azkabanu" Albus Dumbledore wspomina że zasadził na terenie Hogwartu plantacje truskawek i ling. Podczas swojej kadencji mianował Toma Riddle'a prefektem Hogwartu i przekazał mu nagrodę za dokonania o której mowa w drugiej części serii. 

Pierwsze otwarcie Komnaty TajemnicEdytuj

- Ma pan na myśli te napaści, panie profesorze? - zapytał Riddle
- Tak, właśnie to - odpowiedział dyrektor
—Rozmowa Riddle'a i Dippeta[źródło]
Kom
467316-professor armando dippet box art
nata Tajemnic została otwarta w roku szkolnym 1942 - 1943 (prawdopodobnie na początku czerwca) przez Toma Riddle'a. W tym samym roku Bazyliszek zaczął atakować uczniów Hogwartu. 13 czerwca została zabita uczennica Marta. Dippet zarządził przeszukanie Hogwartu, aby znaleźć dziewczynkę. Pracownicy znaleźli martwą Martę w łazience dla dziewcząt. Armando myślał nad zamknięciem szkoły, lecz tego nie zrobił, ponieważ Bazyliszek namiawiany przez Toma Riddle'a przestał atakować uczniów. Młody Tom Riddle oskarżył o to Rubeusa Hagrida. Półolbrzym był miłośnikiem magicznych stworzeń więc ludzie uwierzyli że to on kazał potworowi atakować uczniów.  Hagrid od razu został wyrzucony z Hogwartu, ale pod namową Albusa Dumbledore'a został i szkolił się jako gajowy. Zbudował sobie chatkę na błoniach, w której zamieszkał.

Tom Riddle na nauczycielaEdytuj

Po ukończeniu szkoły Tom Riddle powrócił do Hogwartu aby ubiegać się o pracę nauczyciela Obrony przed Czarną Magią. Stanowisko to było wolne, dlatego, że Galatea Merrythought przeszła na emeryturę. Dippet stanowczo mu odmówił ,ponieważ był za młody. Powiedział mu że może powrócić tu za parę lat.

EmeryturaEdytuj

Armando Dippet przeszedł na emeryturę ok. 1955 roku i powołał do pracy dyrektora nauczyciela transmutacji - Albusa Dumbledora. Po odejściu zaczął być znany ze swojego słabego latania. W 1992 roku zdawał egzamin latania na miotle i prawdopodobnie go oblał.

ŚmierćEdytuj

10.armando dippet
Zmarł pod koniec 1992 roku możliwe, że przez upadek z miotły.

Po śmierciEdytuj

Za swoje osiągnięcia został umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab. Parę lat później reporterka Proroka Codziennego Rita Sketter opublikowała książkę "Armando Dippet: mistrz czy kretyn?", gdzie umieściła biografię dyrektora. Jego portret zawisł w gabinecie dyrektora, by doradzać obecnemu dyrektorowi Hogwartu. Przedstawiał on starego już Armanda Dippeta w złoto - niebieskiej szacie i długim brązowo - żółtym kapeluszu.

Zatrudnieni nauczycieleEdytuj

Dippet, w różnym czasie zatrudnił następujących czarodziejów:

RelacjeEdytuj

Tom RiddleEdytuj

- Ach, to ty, Riddle. - powiedział dyrektor.
- Wzywał mnie pan, panie profesorze Dippet?
—Rozmowa Toma z Dippet'em[źródło]
TomRiddle
Tom obserwujący dyrektora
Profesor Dippet bardzo lubił swojego ucznia - Toma Riddle'a. Ich związek był tak silny, że Dumbledore nie powiedział Armandowi, iż nie ma zaufania do chłopaka i nie wyjaśnił mu dlaczego nie powinienen mu dawać posady. Dippet prawdopodobnie nie dał mu posady nauczyciela ze względu na Dumbledore'a, a nie na to, że był za młody.

Nie wiadomo jak zareagował gdy dowiedział się że Tom został czarnoksiężnikiem i przybrał przydomek Lord Voldemort. Można się domyślać, że się bardzo zdziwił.

Wygląd i charakterEdytuj

Dippet nie był dobrym czarodziejem. Został błędnie wybranym na fun
Armando dippet detail by elbarien-d4ou9dk
Rysunek Armanda
kcje dyrektora tak prestiżowej magicznej szkoły jaką był Hogwart. Niewiele wiadomo o jego rządach, ale podstawową informacją o nim jest karygodna pomyłka oskarżająca Rubeusa Hagrida o otwarcie Komnaty Tajemnic. Przez ten błąd Hagrid nie mógł kontynuował nauki w Hogwarcie, a jego różdżka została złamana.

Dippet był czarodziejem starej daty, bardzo naiwnym, uwierzył łatwo Voldemortowi, dał mu Specjalną Nagrodę za Zasługi dla Szkoły. Mianował Riddle'a prefektem szkoły i wyrzucił przyszłego gajowego ze szkoły. Pod jego okiem powstała grupa pierwszych śmierciożerców.

Wiadomo też, że spory wpływ miał na niego ówczesny profesor transmutacji Albus Dumbledore.

WystępowanieEdytuj

Poprzednik
Nieznany
Nauczyciel transmutacji w Hogwarcie Następca
Albus Dumbledore

Poprzednik
Nieznany
Dyrektor Hogwartu
? - 1956
Następca
Albus Dumbledore

Więcej od Wikii

Losowa wiki