Fandom

Harry Potter Wiki

Aragog

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Aragogakromantula; hodowany nielegalnie przez Rubeusa Hagrida.

WyglądEdytuj

Pokryty był gęstymi, czarnymi włosami, które pod koniec jego życia, przybrały odcień szarości.

BiografiaEdytuj

Aragog znalazł się w Hogwarcie dzięki Hagridowi, który jako uczeń zdobył jajo akromantuli i zaczął hodować Aragoga w lochach zamku. Miał wtedy rozmiary średniej wielkości pekińczyka, o czym wspomniał Hagrid podczas rozmowy z profesorem Slughornem i nie był jeszcze tak groźny dla ludzi. Gdy Tom Riddle wypuścił z Komnaty Tajemnic bazyliszka, zginęła uczennica. Nad szkołą zawisła groźba zamknięcia, więc Riddle, który uważał Hogwart za swój jedyny dom, wrobił Hagrida i Aragoga w to zabójstwo. Hagrid uratował Aragoga, przenosząc go do Zakazanego Lasu, gdzie odtąd żył. Hagrid znalazł też dla Aragoga żonę Mosag, z którą Aragog założył rodzinę. Wtedy właśnie w Zakazanym Lesie powstała prawdziwa kolonia akromantuli.

Harry Potter i Ron Weasley pierwszy raz spotkali Aragoga w 1992 roku (Harry Potter i Komnata Tajemnic), kiedy znów otworzono Komnatę Tajemnic. Ponownie oskarżono o to Hagrida. Aby pokazać Harry'emu i Ronowi, że jest niewinny, Hagrid wysłał ich do Aragoga, wierząc, że nie skrzywdzi on jego przyjaciół. Aragog powiedział im, że potworem z Komnaty Tajemnic jest bazyliszek (nie nazwał go po imieniu). Aragog nie żywił się mięsem ludzi ze względu na Hagrida, ale nie miał nic przeciw temu, by jego dzieci zjadły Rona i Harry'ego. Udało im się uciec tylko dzięki pomocy latającego samochodu pana Weasleya.

ŚmierćEdytuj

Aragog zmarł 20 kwietnia 1997 roku (Harry Potter i Książę Półkrwi) i został pochowany przez Hagrida. W pogrzebie wzięli udział Harry Potter i profesor Slughorn, który pod pozorem opłakiwania zmarłego Aragoga, ukradł trochę jego cennego jadu.

Nie wiadomo kto rządził akromantulami w miejsce Aragoga, oraz czy kolonia przetrwała bitwę o Hogwart.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki