FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy akromantuli. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Aragog (ur. 1942 − zm. 20 kwietnia 1997 r.) — akromantula hodowana nielegalnie przez Rubeusa Hagrida.

Biografia Edytuj

Jakiś czas po wykluciu się Aragoga, zdobył go podróżnik. Pająk spędzał większość czasu w jego kieszeni, aż do czasu gdy zagarnął go Rubeus Hagrid, który jako uczeń zaczął hodować Aragoga w lochach zamku. Miał wtedy rozmiary średniej wielkości pekińczyka, o czym wspomniał Hagrid podczas rozmowy z profesorem Slughornem i nie był jeszcze tak groźny dla ludzi. Gdy Tom Riddle wypuścił z Komnaty Tajemnic bazyliszka, zginęła uczennica. Nad szkołą zawisła groźba zamknięcia, więc Riddle, który uważał Hogwart za swój jedyny dom, wrobił Hagrida i Aragoga w to zabójstwo. Aragog poprosił Hagrida by ten pozwolił mu odejść, bo bał się bazyliszka. Hagrid zgodził się na to i przy tym uratował Aragoga, przenosząc go do Zakazanego Lasu, gdzie odtąd żył. Hagrid znalazł też dla Aragoga żonę Mosag, z którą Aragog założył rodzinę. Wtedy właśnie w Zakazanym Lesie powstała prawdziwa kolonia akromantuli.

Harry Potter i Ron Weasley pierwszy raz spotkali Aragoga w 1993 roku (Harry Potter i Komnata Tajemnic), kiedy Komnata Tajemnic była znów otwarta. Ponownie oskarżonym o wypuszczenie potwora był Hagrid. Aby pokazać Harry'emu i Ronowi, że jest niewinny, Hagrid wysłał ich do Aragoga, wierząc, że nie skrzywdzi on jego przyjaciół. Aragog powiedział im, że potworem z Komnaty Tajemnic jest bazyliszek (nie nazwał go po imieniu). Aragog nie żywił się mięsem ludzi ze względu na Hagrida, ale nie miał nic przeciw temu, by jego dzieci zjadły Rona i Harry'ego. Udało im się uciec tylko dzięki pomocy latającego samochodu pana Weasleya.

Śmierć Edytuj

Aragog zmarł 20 kwietnia 1997 roku[1] i został pochowany przez Hagrida. W pogrzebie wzięli udział Harry Potter i profesor Slughorn, który pod pozorem opłakiwania zmarłego Aragoga, ukradł trochę jego cennego jadu.

Nie wiadomo, kto rządził akromantulami po śmierci Aragoga, oraz czy kolonia przetrwała bitwę o Hogwart.

Wygląd Edytuj

Aragog pokryty był gęstymi, czarnymi włosami, które pod koniec jego życia, przybrały odcień szarości.

Galeria Edytuj

Za kulisami Edytuj

Pomóż uratować Harry'ego Pottera i Rona od dużego pająka w czarnym lesie.
— Oficjalny opis zestawu LEGO
Aragog-1
  • W filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic, głosu dla Aragoga udzielił Julian Glover. Film zmienił również jego mieszkanie w zamku z szafki do skrzyni skarbów.
  • Jest możliwe, że Aragog mógł być inspirowany Szelobą, również dużym pająkiem z Władcy Pierścieni
  • Wersja Aragoga LEGO Harry Potter była wydana, z nazwą 4727 Aragog w Czarnym Lesie. Druga była wydana w 2010 roku w której pojawiła się nazwa 4738 Chatka Hagrida.
  • W The Wizarding World of Harry Potter, odwiedzający mogą zakupić pluszową wersję pająka.
  • Marionetka Aragoga animatronic mogła być znaleziona na pokaz The Making of Harry Potter w Leavesden.
  • W 2017 roku, aby świętować przywilejową 20 rocznicę Harry'ego Pottera, archeolodzy Anton A. Nadolny i Alireza Zamani nazwali nowe gatunki irańskich pająków pogońcowatych Lycosa aragogi, na cześć znanej w serii akromantuli, Aragoga. Pojedyncza próbka została zebrana 26 kwietnia, 2016 roku, prawie 19 lat od dnia gdy umarł Aragog (20 kwietnia, 1997 w świecie książek), według serii Harry'ego Pottera.

Występowanie Edytuj

Przypisy