FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy akromantuli. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Aragogakromantula hodowana nielegalnie przez Rubeusa Hagrida.

WyglądEdytuj

Pokryty był gęstymi, czarnymi włosami, które pod koniec jego życia, przybrały odcień szarości.

BiografiaEdytuj

Jakiś czas po wykluciu się Aragoga, zdobył go podróżnik. Pająk spędzał większość czasu w jego kieszeni, aż do czasu gdy zagarnął go Rubeus Hagrid, który jako uczeń zaczął hodować Aragoga w lochach zamku. Miał wtedy rozmiary średniej wielkości pekińczyka, o czym wspomniał Hagrid podczas rozmowy z profesorem Slughornem i nie był jeszcze tak groźny dla ludzi. Gdy Tom Riddle wypuścił z Komnaty Tajemnic bazyliszka, zginęła uczennica. Nad szkołą zawisła groźba zamknięcia, więc Riddle, który uważał Hogwart za swój jedyny dom, wrobił Hagrida i Aragoga w to zabójstwo. Aragog poprosił Hagrida by ten pozwolił mu odejść, bo bał się bazyliszka. Hagrid zgodził się na to i przy tym uratował Aragoga, przenosząc go do Zakazanego Lasu, gdzie odtąd żył. Hagrid znalazł też dla Aragoga żonę Mosag, z którą Aragog założył rodzinę. Wtedy właśnie w Zakazanym Lesie powstała prawdziwa kolonia akromantuli.

Harry Potter i Ron Weasley pierwszy raz spotkali Aragoga w 1992 roku (Harry Potter i Komnata Tajemnic), kiedy znów otworzono Komnatę Tajemnic. Ponownie oskarżono o to Hagrida. Aby pokazać Harry'emu i Ronowi, że jest niewinny, Hagrid wysłał ich do Aragoga, wierząc, że nie skrzywdzi on jego przyjaciół. Aragog powiedział im, że potworem z Komnaty Tajemnic jest bazyliszek (nie nazwał go po imieniu). Aragog nie żywił się mięsem ludzi ze względu na Hagrida, ale nie miał nic przeciw temu, by jego dzieci zjadły Rona i Harry'ego. Udało im się uciec tylko dzięki pomocy latającego samochodu pana Weasleya.

ŚmierćEdytuj

Aragog zmarł 20 kwietnia 1997 roku (Harry Potter i Książę Półkrwi) i został pochowany przez Hagrida. W pogrzebie wzięli udział Harry Potter i profesor Slughorn, który pod pozorem opłakiwania zmarłego Aragoga, ukradł trochę jego cennego jadu.

Nie wiadomo kto rządził akromantulami w miejsce Aragoga, oraz czy kolonia przetrwała bitwę o Hogwart.

GaleriaEdytuj

Za kulisami Edytuj

Pomóż uratować Harry'ego Pottera i Rona od dużego pająka w czarnym lesie.
— Oficjalny opis zestawu LEGO
Aragog-1
  • W filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic (film), głosu dla Aragoga udzielił Julian Glover. Film zmienił również jego mieszkanie w zamku z szafki do skrzyni skarbów.
  • Jest możliwe, że Aragog mógł być inspirowany Szelobą, również dużym pająkiem z Władcy Pierścieni
  • Wersja Aragoga LEGO Harry Potter była wydana, z nazwą 4727 Aragog w Czarnym Lesie. Druga była wydana w 2010 roku w której pojawiła się nazwa 4738 Chatka Hagrida.
  • W The Wizarding World of Harry Potter, odwiedzający mogą zakupić pluszową wersję pająka.
  • Marionetka Aragoga animatronic mogła być znaleziona na pokaz The Making of Harry Potter w Leavesden.
  • W 2017 roku, aby świętować przywilejową 20 rocznicę Harry'ego Pottera, archeolodzy Anton A. Nadolny i Alireza Zamani nazwali nowe gatunki irańskich pająków wilka. Pojedyncza próbka została zebrana 26 kwietnia, 2016 roku, prawie 19 lat od dnia gdy umarł Aragog (20 kwietnia, 1997 w świecie książek), według serii Harry'ego Pottera.

WystępowanieEdytuj