Fandom

Harry Potter Wiki

Arabella Figg

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Arabella Doreen Figg — charłaczka, członkini Zakonu Feniksa oraz handlująca kocimi mieszańcami mieszkanka Little Whinging.

Arabella mieszkała przy Wisteria Walk w domu, w którym wiecznie unosił się zapach kiszonej kapusty. Współlokatorami pani Figg były cztery koty: Maleństwo, Pazurek, Czubatka i Śnieżka, do których kobieta miała zwyczaj przemawiać i o których, pokazując liczną kolekcję zdjęć pupilków, opowiadała wszystkim gościom.

Biografia Edytuj

Pierwsza Wojna Czarodziejów Edytuj

Możliwe, że do Zakonu Feniksa Arabella dołączyła właśnie podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów. Możemy się domyślać, że osiedliła się w Little Whinging na prośbę Albusa Dumbledore'a, aby mieć oko na Harry'ego Pottera.

Pomiędzy wojnami Edytuj

Po upadku Voldemorta, Arabella żyła w mugolskiej społeczności, jej pracą dla Zakonu było obserwowanie i opieka nad Harrym Potterem. Gdy Dursleyowie wyjeżdżali na wakacje czy wychodzili gdzieś wieczorem, zostawiali Harry'ego u staruszki. Podczas pobytów Pottera u pani Figg, chłopak był zanudzany przez nią opowieściami o jej kotkach i zmuszany do wielokrotnego oglądania ich zdjęć, a kiedyś dostał starożytny placek czekoladowy jako „smakołyk”. Pani Figg, chcąc jak najczęściej gościć Harry'ego u siebie, nie uprzyjemniała mu tych wizyt, wiedząc, że gdyby Dursleyowie sądzili, że Harry dobrze się u niej bawi, nie pozwoliliby chłopakowi na przychodzenie do niej.

1991 roku, w dniu jedenastych urodzin Dudleya Dursleya, Vernon i Petunia chcieli kolejny raz oddać Harry'ego pod opiekę pani Figg. Okazało się to jednak niemożliwe, ponieważ niedawno staruszka złamała sobie nogę, potykając się o jednego ze swoich kotów.

Parę dni po urodzinach, Dudley wpadł na idącą właśnie o kulach, panią Figg swoim nowym rowerem wyścigowym.

Druga Wojna Czarodziejów Edytuj

Chociaż umiejętności magiczne Arabelli Figg nie wykraczały poza transmutowanie torebki herbaty, to jednak aktywnie działała w Zakonie Feniksa, głównie jako informatorka. Dyżury na Little Whinging pełnili oprócz niej Remus Lupin i Mundungus Fletcher.

Dementorzy w Little Whinging Edytuj

947380410 small.jpg

Latem 1995 roku Harry i jego kuzyn Dudley zostali zaatakowani przez dementorów.

Nie ufając Mundungusowi Fletcherowi, pani Figg poleciła jednemu ze swych kotów – Maleństwu podążanie za Harrym. Po odkryciu, że chłopaka nikt nie pilnuje, sama wyśledziła kuzynów tuż po tym, jak Harry pokonał dementorów. Odprowadzając chłopców do domu, pani Figg wyjawiła Potterowi, że jest charłaczką i że jej zadaniem przez te wszystkie lata było pilnowanie Harry'ego. Podkreślała kilka razy, aby w tym momencie nie zważał na zasady, tylko trzymał różdżkę w pogotowiu, bo ona mu nie pomoże w zagrożeniu – przez brak magicznych umiejętności. Uważnie szli przez ulicę, Figg uważała na każdy swój krok, a obok niej Harry ciągnął bezwładnego Dudleya. W pewnym momencie obok nich deportował się Mungungus. Wyraźnie się przestraszył, gdy się dowiedział o całym zajściu, a i Arabella bardzo go zwymyślała. Przed drzwiami domu Dursleyów, Figg przeprosiła także Harry'ego za to, jak traktowała go za każdym razem, gdy ją odwiedzał.

Proces przed Wizengamotem Edytuj

Figg proces.jpg

Pani Figg zeznaje podczas procesu Harry'ego Pottera.

Arabella Figg wystąpiła przed Wizengamotem jako świadek obrony podczas procesu Harry'ego o nieuzasadnione użycie czarów przez młodocianego czarodzieja. Pani Figg nie wywarła zbyt dobrego wrażenia, przychodząc w domowym stroju; również jej opis dementora nie był bardzo przekonujący. Niektórzy podważali możliwość zauważenia dementora przez charłaka, jednakże jej opowieść o uczuciu wywoływanym przez strażników z Azkabanu zrobiła wrażenie na części sędziów, którzy uwierzyli w wersję wydarzeń przedstawianą przez nią, a wcześniej przez Harry'ego Pottera

Pomimo prób zdyskredytowania świadka przez Korneliusza Knota, pani Figg wraz z Dumbledore'em zdołali przekonać Wizengamot do oczyszczenia Harry'ego z zarzutów.

Pogrzeb Albusa Dumbledore'a Edytuj

Figg pogrzeb Albusa.jpg

Pani Figg wzięła udział w uroczystym pogrzebie Albusa Dumbledore'a.

Arabella Figg wzięła udział w uroczystym pogrzebie Albusa Dumbledore'a zabitego przez Severusa Snape'a.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Nic nie wiadomo o udziale pani Figg w Bitwie o Hogwart. Możliwe, że pomimo bycia charłakiem, Arabella walczyła lub (co bardziej prawdopodobne) pomagała walczącym.

Po upadku Voldemorta Edytuj

Najprawdopodobniej Arabella wróciła do spokojnego życia w Little Whinging i do końca życia zajmowała się hodowlą kocich mieszańców.

Wygląd Edytuj

Arabella Figg opisana była jako starsza, lekko zwariowana kobieta ze szpakowatymi włosami. Prawie zawsze pokazywała się z siatką na włosach i w kapciach w szkocką kratę.

Osobowość Edytuj

Arabella uchodziła za zdziwaczałą staruszkę, mającą obsesję na punkcie swoich kotów. Skrzętnie ukrywała swojego prawdziwe „ja” pod zasłoną, a tak naprawdę lojalnie służyła Zakonowi Feniksa, nawet w czasie, gdy był rozwiązany. Udawała przed Harrym dziwaczkę, ponieważ wiedziała, że gdyby Dursleyowie wiedzieli, że jest mu u niej dobrze, to by go do niej nie posyłali. Arabella więc dobrze grała swoją rolę, aby mieć oko na Harry'ego i mimo braku czarodziejskich mocy, odegrać jakąś rolę w wydarzeniach świata magicznego. Jest ona mądrą kobietą ze sporym temperamentem. Bardzo ostro potraktowała Mundungusa, fizycznie zaatakowała czarodzieja, nie szczędząc przy tym niemiłych i ironicznych słów pod jego adresem. Arabella była jednak prostą kobietą, więc bardzo speszyła się na rozprawie przed Wizengamotem. Była bardzo zdenerwowana, a dobrego relacjonowania wydarzeń nie ułatwiał jej Korneliusz Knot. Trudno było jednak mieć pretensje do kobiety – jako charłak nie miała zbyt często styczności z Ministerstwem Magii.

Ciekawostki Edytuj

1000px-013.jpg
  • W rolę Arabelli wciela się Kathryn Hunter.
  • Pani Figg występuje zarówno w książce, jak i w filmie.
  • Pani Figg nigdy tak naprawdę nie widziała dementorów, którzy zaatakowali Harry'ego i jego kuzyna. Skłamała przed ministerstwem, że ich widziała.

Występowanie Edytuj

Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Więcej w Fandom

Losowa wiki