Wikia

Harry Potter Wiki

Antonin Dołohow

6504strony na
tej wiki
Komentarze13

Antonin Dołohowczarodziej nieznanego statusu krwi; śmierciożerca. Jeden z najwierniejszych popleczników Lorda Voldemorta. Nie wyparł się swojego mistrza nawet w czasie odsiadywania wyroku w Azkabanie. Został złapany jeszcze przed wydaniem go przez Karkarowa, co nie zmienia faktu, że Karkarow był gotowy sprzedać swoich wspólników, w zamian za łagodny wyrok. Dołohow był zabójcą Gideona i Fabiana Prewettów – braci Molly Weasley.

W styczniu 1996 roku Dołohow, Rookwood, Travers, Mulciber, Bellatriks, Rudolf i Rabastan Lestrange'owie oraz kilku innych śmierciożerców uciekli z Azkabanu, by dołączyć do Czarnego Pana. W czasie bitwy w Departamencie Tajemnic Dołohow trafił Hermionę nieznanym zaklęciem. Hermiona przeżyła, ale przytomność odzyskała w skrzydle szpitalnym. Dołohow próbował użyć tego samego zaklęcia wobec Harry'ego Pottera, ale ten zablokował je za pomocą Zaklęcia Tarczy. Gdy Dołohow próbował użyć zaklęcia wobec Syriusza Blacka, Harry obezwładnił go zaklęciem Petrificus totalus. Po bitwie Dołohow został aresztowany i wrócił do Azkabanu, jednak rok później był ponownie na wolności.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jego nazwisko sugeruje, że pochodził (prawdopodobnie) z Rosji. Nie wiadomo, czy uczęszczał do jakiejkolwiek szkoły magii.

Pierwsza Wojna CzarodziejówEdytuj

Przyłączył się do Voldemorta, zanim ten powrócił do Wielkiej Brytanii po dziesięcioletniej nieobecności, i został jednym z najwierniejszych Śmierciożerców. Można wywnioskować że skoro przyłączył się do Czarnego Pana, brał udział w torturowaniu i zabijaniu mugoli, mugolaków i zdrajców krwi. Z pomocą paru śmierciorzerców zabił dwóch członków Zakonu FeniksaGideona i Fabiana Prewettów. Nie wyparł się swojego Pana, gdy ten rzekomo umarł. Został zesłany do Azkabanu na dożywocie, niewiele przed przesłuchaniem Igora Karkarowa.

Ucieczka z AzkabanuEdytuj

Dolohov at Azkaban.jpg
Na początku 1996 roku, Dołohow, członkowie rodziny Lestrange i inni Śmierciożercy uciekli z Azkabanu i dołączyli do armi Voldemorta. Była to pierwsza masowa ucieczka z Azkabanu. Prorok Codzienny przypuszczał, że w ucieczce śmierciożerców pomagał Syriusz Black, jednak plotka ta została obalona, po bitwie w Departamencie Tajemnic.

Druga Wojna CzarodziejówEdytuj

Bitwa w Departamencie Tajemnic Edytuj

Tumblr mrdww6TW8y1qag66no7 250.gif
Voldemort szukał proroctwa Sybilli Trelawney, aby dowiedzieć się, jak mógł zabić Harry'ego Pottera. W tym celu wysłał Dołohowa i innych Śmierciożerców, prowadzonych przez Lucjusza Malfoya, aby przyciągnąć Harry'ego do Departamentu Tajemnic i zdobyć proroctwo. Śmierciożercy urządzili zasadzkę na Gwardię Dumbledore'a, powodując rozproszenie grupy. Razem z Jugsonem śledził Hermionę, Neville'a i Harry'ego, którzy uciekli do sali czasu. Gdy Dołohow chciał poinformować resztę śmierciożerców o lokalizacji Pottera, Hermiona uciszyła go, by temu zapobiec. W odwecie Hermiona została trafiona nieznanym zaklęciem przez Dołohowa. Udało mu się również złamać różdżkę i nos Neville'a. Został jednak sparaliżowany przez Pottera. Następnie wziął udział w bitwie w Sali Śmierci z Zakonem Feniksa. Walczył z Szalonookim Moody'ym, którego pokonał. Zaraz potem zaatakował Harry'ego tym samym zaklęciem, którym trafił Hermionę, lecz Harry zablokował większość zaklęcia tarczą. Próbował użyć tego czaru ponownie na Syriuszu Blacku, ale został trafiony klątwą Petrificus totalus przez Pottera. Po przybyciu ministra magii i aurorów został zesłany do Azkabanu.

Plan Czarnego Pana Edytuj

HP7-FP-IDS4.jpg
W lecie, w 1997 roku, Dołohow był znów na wolności, po kolejnej ucieczce z Azkabanu. Był obecny podczas spotkania śmierciożerców z Lordem Voldemoertem w domu rodziny Malfoy. Był pod wrażeniem, gdy Yaxley ogłosił, że Pius Thicknesse, szef Departamentu Przestrzegania Prawa jest pod działaniem zaklęcia Imperius. Wraz z innymi śmiał się, gdy Czarny Pan obraził Bellatriks i Malfoyów.

Walka w Luchino Caffe Edytuj

Antonin Dolohov and Thorfinn Rowle.jpg
Po przejęciu Ministerstwa Magii przez Voldemorta, Czarny Pan nakazał atak na ślub Billa Weasleya i Fleur Delacour, ponieważ wiedział, że Harry tam jest. Harry, Ron i Hermiona uciekli do Luchino Caffe za pomącą teleportacji. Całe trio zamówiło cappuccino i postanowili się naradzić. Niestety nieświadoma Hermiona wypowiedzia nazwisko Voldemorta, które w tym czasie było „tabu”. Do kawiarni (miejsca pobytu trójki) zostali wysłani Antonin Dołohow i Thorfinn Rowle, którzy byli ubrani jak mugole. Gdy Wybraniec rozpoznał ich, rozkazał Hermionie i Ronowi paść na ziemię. Rozpoczął się pojedynek, w którym mugolaczka oszołomiła Thorfina i Antonina. Trio postanowiło wymazać pamięć śmierciożerców i ekspedientki która była świadkiem pojedynku. Za karę wysłannicy Voldemorta byli torturowani przez Dracona Malfoya

Bitwa o Hogwart Edytuj

Do Hogwartu Dołohow i Yaxley przybyli wcześniej niż inni. Antonin walczył z uczniami jak i z dorosłymi. Podczas bitwy do szkoły przyszła Nimfadora Lupin,która spytała się Aberhofta Dumbeldora gdzie jest jej mąż. Młodszy brat Albusa Dumbeldora odpowiedział jej że walczy z Dołohowem. Po nieznanym czasie bitwy Dołohow zabił Lupina, a Nimfadorę zabiła własna ciotka, Bellatriks Lestrange. Następnie Voldemort ogłosił 'przerwę',gdzie oczekiwał swoich popleczników i Pottera Zakazanym Lesie. Harry udał się do Lasu pod peleryną niewidką, gdzie zobaczył Yaxleya i Antonina. Udał się za nimi do Czarnego Pana, gdzie Voldemort rzucił na niego mordercze zaklęcie. Po wznowionej fazie bitwy pojedynkował się z Filiusem Flitwickiem. W czasie pojedynku Flitwick trafił go nieznanym zaklęciem i pokonał Dołohowa.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

Hoov.jpg
  • Zaklęcia Niewybaczalne: Dołohow próbował rzucić jedno z zaklęć niewybaczalnych (Avada Kedavra) na Hermionę, zanim został zatrzymany przez Harry'ego. Mówi się, że zaklęcie to wymaga dużej mocy magicznej, aby rzucić je poprawnie. Według Igora Karkarowa Antonin był ekspertem w rzucaniu klątwy Cruciatus, której używał na wrogów swojego mistrza.
  • Przywoływanie: Antonin był zdolny do wyczarowania lin, za pomocą swojej różdżki.
  • Zaklęcia niewerbalne: Dołohow umiał świetnie używać zaklęć niewerbalnych, co zademonstrował na Hermionie.
  • Transmutacja: Dołohow potrafił wyczarować liny z różdżki, co jest zaawansowaną formą transmutacji.

= Wygląd Edytuj

Dołohow był opisywany jako mężczyzna mający „długą, bladą, podłużną i wykrzywioną w posępnym grymasie twarz” i będący „krzepki”. Miał ciemne włosy.

Osobowość Edytuj

Dołohow był bardzo lojalny wobec Voldemorta, był gotów dokonać różnych złych rzeczy, bez wahania i żalu. Mógł zabić szesnastolatkę Hermionę Granger bez żadnych wyrzutów sumienia. Był zadowolony z siebie, gdy został pokonany w pojedynku w Departamencie Tajemnic. Był bardzo pewny siebie, ale również bardzo tchórzliwy, bo gdy Dumbledore przybył do Departamentu Tajemnic, Dołohow próbował uciec.

Etymologia Edytuj

  • Dołohow to rosyjskie nazwisko. Nazywała się tak postać, występująca w „Wojnie i Pokoju”, napisanej przez Lwa Tołstoja. Postać ta była odważna, ale i okrutna i mściwa, choć dbała o swoją matkę i siostry.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki