Wikia

Harry Potter Wiki

Antonin Dołohow

5018stron na
tej wiki
Komentarze7
Antonin Dołohow
Antonin dołohow
Informacje biograficzne
Data śmierci 2 maja 1998
Status krwi Czysta (prawdopodobnie)
Tytuł(y) Śmierciożerca
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów Czarne
Zdolności magiczne
Bogin Brak[1]
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktor Arben Bajraktaraj

Antonin Dołohow był czarodziejem, a także jednym z pierwszych Śmierciożerców. Walczył w Pierwszej Wojnie Czarodziei, podczas której torturował wielu mugoli i czarodziejów i czarownic, którzy nie byli zwolennikami Voldemorta.

Biografia Edytuj

Wraz z czterema innymi Śmierciożercami, brał udział w zabójstwach Fabian i Gideon Prewettów. Dołohov został złapany i skazany za te przestępstwa na dożywocie w Azkabanie. Jednak uciekł po powrocie Voldemorta i na początku II Wojny, podczas wielkiej ucieczki z Azkabanu w 1996 roku. Następnie udział w bitwie w Departamencie Tajemnic, gdzie został ponownie schwytany i uwięziony. W lecie 1997 roku, Dołohow przebywał na wolności ponownie. On i Thorfinn Rowle zaatakowali Harry'ego Pottera, Hermionę Granger i Rona Weasleya na Tottenham Court Road, ale zostali pokonani, a ich pamięć została wyczyszczona przez Hermionę. W 1998 roku, Dołohow walczył w bitwie o Hogwart, w czasie której zabił Remusa Lupina. W kulminacyjnym momencie bitwy, Filius Flitwick pokonał Dołohowa.

Pierwsza Wojna Czarodziei Edytuj

1970-1981Edytuj

Antonin Dolohov był jednym z pierwszych zwolenników Toma Riddle'a i służył mu jeszcze przed tym jak jego pan zaczął otwarcie walczyć przeciwko reszcie świata czarodziejów. Był wśród Śmierciożerców, którzy podróżowali do Hogsmeade, wraz z Nottem, Rosierem i Mulciberem, kiedy Voldemort próbował podjąć pozycję nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią w Hogwarcie. Według Igora Karkarowa, Dołohow torturował wielu mugoli i przeciwników Lorda Voldemorta w czasie Pierwszej Wojny Czarodziei. Wraz z czworgiem innych śmierciożerców, zamordował Fabian i Gideon Prewettów, braci Molly Weasley. Nie był jedynym uczestnikiem ataku, chociaż Szalonooki Moody poinformował Harry’ego Pottera wiele lat później, że potrzeba było, aż pięciu Śmierciożerców, żeby zabić dwóch czarodziei, których morderstwa zostały opisane jako "brutalne".

Okres między wojnami Edytuj

Pobyt w AzkabanieEdytuj

Po upadku Voldemorta w 1981 roku, Dołohow został schwytany i zesłany z powrotem do Azkabanu za swoje zbrodnie. Wraz z Igorem Karkarowem został przekazany Radzie Prawa Czarodziejskiego.

Druga Wojna Czarodziei Edytuj

1995-1998Edytuj

Na początku 1996 roku, Dołohow, wraz z Lestrangesi kilkoma innymi Śmierciożercami, uciekł z Azkabanu i wrócił w szeregi Voldemorta. W Proroku Codziennym powstawały spekulacje , że ucieczka była zaplanowana przez Syriusza Blacka.

Bitwa w Departamencie TajemnicEdytuj

Podczas bitwy, Dołohow wraz z Jugsonem miał za zadanie odnaleźć piątkę studentów, którzy przybyli do Ministerstwa z Harrym Potterem. Gdy Dołohow zaczął zdradzać swoim współpracownikom lokalizację przyjaciół, Hermiona uciszyła go, aby temu zapobiec. Dołohow złamał różdżkę i nos Neville'a, a następnie Harry grozi mu. Został jednak chwilowo uciszony, przez co Harry mógł go uwięzić. Dołohow nie był w stanie pokonać Szalonookiego. Potem zaatakował Harry'ego, ale większość szkód zostało zablokowane przez Harry'ego zaklęciem tarczy. Próbował zaatakować Blacka, ale został rozbrojony przez Harry'ego, zanim coś zrobić. Prawdopodobnie Dołohow został złapany po bitwie przez aurorów i wrócił do Azkabanu.

Plany ŚmierciożercówEdytuj

W lecie 1997 roku, Dołohow znowu był na wolności. Uczestniczył wtedy w spotkaniu Śmierciożerców w Malfoy Manor, siedział obok Yaxley’a; był pod wrażeniem, gdy Yaxley ogłosił, że Pius Thicknesse, szef Departamentu Przestrzegania Prawa, jest pod działaniem zaklęcia Imperius. Wraz z innymi Śmierciożercami, śmiał się, gdy Voldemort obraził Bellatrix Lestrange i rodzinę Malfoya.

Pojedynek w kawiarniEdytuj

Wkrótce po Śmierciożercy przejęli Ministerstwo Magii i umieścili klątwę taboo na imię Voldemorta. Dołohow i Thorfinn Rowle podążali za przyjaciółmi do kawiarni na Tottenham Court Road. Podczas potyczki, która wybuchła, Dolohov związany przez Rona. Wkrótce po bitwie wspomnienia Dołohowa i Rowlea zostały zmodyfikoiwane przez Hermionę.

Harry miał wizję w której Lord Voldemort torturuje Rowle; zakłada się, że przynajmniej Rowle, a może obaj, zostali ukarani poprzez poddanie zaklęciu Cruciatus. Dołohow mógł być wśród Śmierciożerców przypisanych do pilnowania Grimmauld Place 12, dawnej siedziby Zakonu Feniksa i tymczasowej kryjówka dla Harry'ego, Rona i Hermiony, jako jeden ze Śmierciożerców wspomniano oglądania lukę między domami 11 i 13 na pierwszego września był "człowiek z skręconej twarz", charakterystyczne często używany do identyfikacji Dołohowa. Śmierciożercy byli w stanie dowiedzieć się gdzie są, Harry, Ron i Hermiona, ponieważ nazwa lorda Voldemorta była tabu, a oni bardzo często używali jego nazwiska.

Podczas bitwy o Hogwart w dniu 2 maja 1998 r Dołohow widział Deana Thomasa. Dołohow zamordowali także Remusa Lupina w pojedynku. Śmierć Remusa nie została ujawniona, ale jego ciało było spokojnie. Po tym Voldemort wychodzi z Hogwartu i dał Harry’emu Potterowi jedną godzinę by przyszedł do niego, Dołohow i Yaxley stali na straży w Zakazanym Lesie. Harry podążył za nimi do obozu Śmierciożerców, żeby stanąć twarzą w twarz z Voldemortrem. Kiedy bitwa później wznowione, Dołohow został pokonany przez Filiusa Flitwicka. Jego los poza tym jest obecnie nieznany.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

Hoov
  • Zaklęcia Niewybaczalne: Dołohow próbował rzucić jedno z zaklęć niewybaczalnych (Avada Kedavra )na Hermionę, zanim został zatrzymany przez Harry'ego. Mówi się, że zaklęcie to wymaga dużej mocy magicznej, aby rzucić je poprawnie.Według Igora Karkarowa Antonin był ekspertem w rzucaniu klątwy Cruciatus,której uważał na wrogów swojego mistrza.
  • Przywoływanie: Antonin był zdolny do wyczarowania lin, za pomocą swojej różdżki.
  • Impedimento: Antonin wraz z Jugson użył zaklęcia na Harry'm, Hermionie i Neville'u.

Etymologia Edytuj

  • Dołohow to rosyjskie nazwisko. Nazywała się tak postać, występująca w "Wojnie i Pokoju", napisanej przez Lwa Tołstoja. Postać ta była odważna, ale i okrutna i mściwa, choć dbała o swoją matkę i siostry.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Czat z J. K. Rowling (30 lipca 2007)

Więcej od Wikii

Losowa wiki