Wikia

Harry Potter Wiki

Antonin Dołohow

Komentarze7
4692strony na
tej wiki
Antonin Dołohow
Antonin dołohow
Informacje biograficzne
Data śmierci 2 maja 1998
Status krwi Czysta (prawdopodobnie)
Tytuł(y) Śmierciożerca
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów Czarne
Zdolności magiczne
Bogin Brak[1]
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktor Arben Bajraktaraj

Antonin Dołohowśmierciożerca. Jeden z najwierniejszych popleczników Lorda Voldemorta. Nie wyparł się swojego mistrza nawet w czasie odsiadywania wyroku w Azkabanie. Został złapany jeszcze przed wydaniem go przez Karkarowa, co nie zmienia faktu, że Karkarow był gotowy sprzedać swoich wspólników, w zamian za łagodny wyrok. Dołohow był zabójcą Gideona i Fabiana Prewettów – braci Molly Weasley .

W styczniu 1996 roku Dołohow, Rookwood, Travers, Mulciber, Bellatriks, Rudolf i Rabastan Lestrange'owie oraz kilku innych śmierciożerców uciekli z Azkabanu, by dołączyć do Czarnego Pana. W czasie bitwy w Departamencie Tajemnic Dołohow trafił Hermionę nieznanym zaklęciem. Hermiona przeżyła, ale przytomność odzyskała w skrzydle szpitalnym. Dołohow próbował użyć tego samego zaklęcia wobec Harry'ego Pottera, ale ten zablokował je za pomocą Zaklęcia Tarczy. Gdy Dołohow próbował użyć zaklęcia wobec Syriusza Blacka, Harry obezwładnił go zaklęciem pełnego porażenia ciała. Po bitwie Dołohow został aresztowany i wrócił do Azkabanu, jednak rok później był ponownie na wolności.

Wygląd Edytuj

Dołohow jest opisywany jako mężczyzna, mający "długą, bladą ,podłużną i wykrzywioną w posępnym grymasie twarz" i będący "krzepki". Miał on także ciemne włosy.

Osobowość Edytuj

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Został przydzielony do Slytherinu. Od zawsze fascynowała go czarna magia. Po zakończeniu nauki w Hogwarcie przyłączył się do Voldemorta i został jednym z najwierniejszych Śmierciożerców

Druga Wojna Czarodziejów

Na początku 1996 roku, Dołohow, członkowie rodziny Lestrange i paru innych śmierciożerców uciekło z Azkabanu i dołączyło do Voldemorta. Prorok Codzienny przypuszczał, że w ucieczce śmierciożerców pomagał Syriusz Black, jednak plotka ta została obalona, po bitwie w Departamencie Tajemnic.

Bitwa w Departamencie Tajemnic Edytuj

Plan Czarnego Pana Edytuj

W lecie, w 1997 roku, Dołohow był znowu na wolności, po kolejnej ucieczce z Azkabanu. Uczęszczał podczas spotkania śmierciożerców z Lordem Voldemoertem w domu rodziny Malfoy'ów. Był pod wrażeniem, gdy Yaxley ogłosił, że Pius Thicknesse, szef Departament Przestrzegania Prawa jest pod działaniem zaklęcie Imperius.

Walka w Luchino Caffe Edytuj

Bitwa o Hogwart Edytuj

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

Hoov
  • Zaklęcia Niewybaczalne: Dołohow próbował rzucić jedno z zaklęć niewybaczalnych (Avada Kedavra )na Hermionę, zanim został zatrzymany przez Harry'ego. Mówi się, że zaklęcie to wymaga dużej mocy magicznej, aby rzucić je poprawnie. Kiedy został aresztowany za znęcanie się nad mugolami, można przypuszczać, że był dobry w używaniu zaklęcia Cruciatus.
  • Przywoływanie: Antonin był zdolny do wyczarowania lin, za pomocą swojej różdżki.
  • Impedimento: Antonin wraz z Jugson użył zaklęcia na Harry'm, Hermionie i Neville'u.

Etymologia Edytuj

  • Dołohow to rosyjskie nazwisko. Nazywała się tak postać, występująca w "Wojnie i Pokoju", napisanej przez Lwa Tołstoja. Postać ta była odważna, ale i okrutna i mściwa, choć dbała o swoją matkę i siostry.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Czat z J. K. Rowling (30 lipca 2007)

Więcej od Wikii

Losowa wiki