Wikia

Harry Potter Wiki

Antonin Dołohow

5295stron na
tej wiki
Komentarze8
Antonin Dołohow
Antonin dołohow
Informacje biograficzne
Data śmierci 2 maja 1998
Status krwi Czysta (prawdopodobnie)
Tytuł(y) Śmierciożerca
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów Czarne
Zdolności magiczne
Bogin Brak[1]
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktor Arben Bajraktaraj

Antonin Dołohowśmierciożerca. Jeden z najwierniejszych popleczników Lorda Voldemorta. Nie wyparł się swojego mistrza nawet w czasie odsiadywania wyroku w Azkabanie. Został złapany jeszcze przed wydaniem go przez Karkarowa, co nie zmienia faktu, że Karkarow był gotowy sprzedać swoich wspólników, w zamian za łagodny wyrok. Dołohow był zabójcą Gideona i Fabiana Prewettów – braci Molly Weasley .

W styczniu 1996 roku Dołohow, Rookwood, Travers, Mulciber, Bellatriks, Rudolf i Rabastan Lestrange'owie oraz kilku innych śmierciożerców uciekli z Azkabanu, by dołączyć do Czarnego Pana. W czasie bitwy w Departamencie Tajemnic Dołohow trafił Hermionę nieznanym zaklęciem. Hermiona przeżyła, ale przytomność odzyskała w skrzydle szpitalnym. Dołohow próbował użyć tego samego zaklęcia wobec Harry'ego Pottera, ale ten zablokował je za pomocą Zaklęcia Tarczy. Gdy Dołohow próbował użyć zaklęcia wobec Syriusza Blacka, Harry obezwładnił go zaklęciem Petrificus Totalus . Po bitwie Dołohow został aresztowany i wrócił do Azkabanu, jednak rok później był ponownie na wolności.

Wygląd Edytuj

Dołohow jest opisywany jako mężczyzna, mający "długą, bladą ,podłużną i wykrzywioną w posępnym grymasie twarz" i będący "krzepki". Miał on także ciemne włosy.

Osobowość Edytuj

Dołohow był lojalny wobec Voldemorta, był bezlitosny gotów popełnić morderstwo, tortury i inne okrucieństwa, bez wahania i żalu. Mógł zabić szesnastolatkę Hermione Granger bez żadnych wyrzutów sumienia.Był zadowolony z siebie, kiedy został pokonany w pojedynku w Departamencie Tajemnic.Był bardzo pewny siebie, ale również bardzo tchórzliwy, gdy Dumbeldore przybył do Departamentu Tajemnic próbował uciec.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Został przydzielony do Slytherinu. Od zawsze fascynowała go czarna magia. Po zakończeniu edukacji w Hogwarcie przyłączył się do Voldemorta i został jednym z najwierniejszych Śmierciożerców. Można wywnioskować że skoro przyłączył się do Czarnego Pana brał udział w torturowaniu i zabijaniu mugoli, mugolaków i zdrajców krwi. Nie wyparł się swojego Pana,gdy ten rzekomo umarł.Został zesłany do Azkabanu na dożywocie.

Druga wojna czarodziejówEdytuj

Ucieczka z AzkabanuEdytuj

Na początku 1996 roku, Dołohow, członkowie rodziny Lestrange i inni Śmierciożercy uciekli z Azkabanu i dołączyło do Voldemorta. Była to pierwsza masowa ucieczka z Azkabanu.Prorok Codzienny przypuszczał, że w ucieczce śmierciożerców pomagał Syriusz Black, jednak plotka ta została obalona, po bitwie w Departamencie Tajemnic.
Plik:Dołohow w Azkabanie.jpg

Bitwa w Departamencie Tajemnic Edytuj

Voldemort szukał proroctwa Sybilli Trelawney, aby dowiedzieć się, jak mógł zabić Harry'ego Pottera. W tym celu wysłał Dołohowa i innych Śmierciożerców, prowadzonych przez Lucjusza Malfoya, aby przyciągnąć armię Dumbledore'a do Departamentu Tajemnic i zdobyć proroctwo.Śmierciożercy zrobili zaszadzkę na Harry'ego Pottera,który musiał się rozproszyć.Hermiona Granger i Harry Potter uciekli do pokoju czasu. Wówczas Hermiona została trafiona nieznanym zaklęciem przez Dołohowa.Następnie wziął udział w bitwie w Sali Śmierci z Zakonem Feniksa,gdzie wówczas z Lucjuszem Malfoyem walczył z Syriuszem Blackiem i Harr'ym Potterem. W czasie bitwy został trafiony klątwą Petrificus totalus,gdy próbował obezwładnić Syriusza. Po przybyciu ministra magii i aurorów został zesłany do Azkabanu.
Dołohow z Granger

Dołohow w czasie bitwy w departamencie tajemnic.

Plik:Dołothow-harry.png

Plan Czarnego Pana Edytuj

W lecie, w 1997 roku, Dołohow był znowu na wolności, po kolejnej ucieczce z Azkabanu. Uczęszczał podczas spotkania śmierciożerców z Lordem Voldemoertem w domu rodziny Malfoy'ów. Był pod wrażeniem, gdy Yaxley ogłosił, że Pius Thicknesse, szef Departament Przestrzegania Prawa jest pod działaniem zaklęcie Imperius. Wraz z innymi, śmiał się,gdy Voldemort braził Bellatriks i Malfoy'ów
Plik:Dwór malfoya.png

Walka w Luchino Caffe Edytuj

Po przejęciu Ministerstwa Magii przez Voldemorta,Czarny Pan nakazał atak na ślub Billa Weasleya i Fleur Delacour,ponieważ wiedział że Harry tam jest.Harry,Ron i Hermiona uciekli do Luchino Caffe za pomącą teleportacji.Całe trio zamówiło cappuccino i postanowili się naradzić.Niestety nieświadoma Hermiona wypowiedzia nazwisko Voldemorta,które w tym czasie było tabu.Do kawiarni zostali wysłani Antonin Dołohow i Thorfinn Rowle,którzy byli ubrani jak mugole.Gdy Wybraniec rozpoznał ich rozkazał Hermionie i Ronowi paść na ziemię.Rozpoczął się pojedynek w którym mugolaczka oszołomiła Thorfinna i Antonina.Trio postanowiło wymazać pamięć śmierciożerców i ekspedientki która była świadkiem pojedynku.Za kare wysłannicy Voldemorta byli torturowani przez Dracona Malfoy'a.
Plik:Luchino Caffe.JPG

Bitwa o Hogwart Edytuj

Do Hogwartu Dołohow i Yaxley przybyli wcześniej niż inni.Walczył w pojedynkach z uczniami jaki z dorosłymi.Podczas bitwy do szkoły przyszła Nimfadora Lupin,która spytała się Aberhofta Dumbeldora gdzie jest jej mąż.Młodszy brat Albusa Dumbeldora odpowiedział jej że walczy z Dołohowem.Po nieznanym czasie bitwy Dołohow zabił Lupina, a Nimfadorę zabiła własna ciotka:Bellatriks Lestrange.Następnie Voldemort ogłosił 'przerwę',gdzie oczekiwał swoich popleczników i Pottera Zakazanym Lesie.Harry udał się do Lasu pod peleryną niewidką,gdzie zobaczył Yaxleya i Antonina.Udał się za nimi do Czarnego Pana,gdzie Voldmort rzucił na niego mordercze zaklęcie.Po wznowionej fazie bitwy pojedynkował się z Filliusem Flitwickiem.W czasie pojedynku Flitwick trafił go nieznanym zaklęciem i zabił Dołohowa.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

Hoov
  • Zaklęcia Niewybaczalne: Dołohow próbował rzucić jedno z zaklęć niewybaczalnych (Avada Kedavra )na Hermionę, zanim został zatrzymany przez Harry'ego. Mówi się, że zaklęcie to wymaga dużej mocy magicznej, aby rzucić je poprawnie.Według Igora Karkarowa Antonin był ekspertem w rzucaniu klątwy Cruciatus,której uważał na wrogów swojego mistrza.
  • Przywoływanie: Antonin był zdolny do wyczarowania lin, za pomocą swojej różdżki.
  • Impedimento: Antonin wraz z Jugson użył zaklęcia na Harry'm, Hermionie i Neville'u.

Etymologia Edytuj

  • Dołohow to rosyjskie nazwisko. Nazywała się tak postać, występująca w "Wojnie i Pokoju", napisanej przez Lwa Tołstoja. Postać ta była odważna, ale i okrutna i mściwa, choć dbała o swoją matkę i siostry.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Czat z J. K. Rowling (30 lipca 2007)

Więcej od Wikii

Losowa wiki