Wikia

Harry Potter Wiki

Antioch Peverell

6064strony na
tej wiki
Komentarze2

Antioch Peverellczarodziej czystej krwi, starszy brat Kadmusa i Ignotusa. Razem z nimi był inspiracją dla baśni Opowieść o trzech braciach. Wiadomo, że był pierwszym odnotowanym panem Czarnej Różdżki.

Biografia Edytuj

Pobrane (5).jpg

Według legendy, Antioch wraz z braćmi podczas podróży natknął się na rwącą rzekę. Bracia, dzięki swoim biegłym czarodziejskim umiejętnościom, wyczarowali most i w ten sposób pokonali przeszkodę, rozczarowując bardzo Śmierć. Ta, stanąwszy na środku mostu postanowiła obdarować braci specjalnymi prezentami. Antioch poprosił o taką różdżkę, której nikt nie pokona. Śmierć wycięła różdżkę z czarnego bzu i dała mu nazywając Czarną Różdżką.

W następnym czasie drogi trzech braci rozeszły się. Antioch za pomocą Czarnej Różdżki zabił swojego wroga, z którym się niegdyś spierał, potem udał się do gospody gdzie chwalił się swoją potęgą. Tej samej nocy zazdrosny złodziej zabrał mu Czarną Różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął odurzonemu winem Antochiowi gardło.

Legenda na pewno różni się od prawdziwej biografii Antiocha. Prawdopodobnie sam on stworzył lub w jakiś sposób zdobył Czarną Różdżkę. Został pochowany w Dolinie Godryka.

Osobowość Edytuj

Antioch w opowieści symbolizuje brata dumnego, szczególnie pożądliwego władzy. Jego siła i zamiary uniemożliwiły przejrzenie prawdziwych zamiarów Śmierci. W gospodzie przechwalał się głośno swoją potęgę i byciem niezwyciężonym. Było to nieodpowiedzialne i lekkomyślne zachowanie. Ta postawa go zgubiła: zazdrosny czarodziej już następnej nocy poderżnął gardło i wziął różdżkę, a Śmierć zabrała do siebie pierwszego brata.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki