FANDOM

Ta strona wygrała 42. Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika Mensae
Regulamin konkursu znajduje się tutaj. Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Tutaj znajduję się lista zwycięzców.
(...) najstarszy brat, który miał wojownicze usposobienie, poprosił o różdżkę, której magiczna moc przewyższałaby moc każdej z istniejących różdżek, za pomocą której zwyciężyłby w każdym pojedynku – różdżkę godną czarodzieja, który pokonał Śmierć!
Bard Beedle[źródło]

Antioch Peverell (ur. przed 1214 rokiem) — czarodziej czystej krwi; jeden z trzech braci, o których mowa w Opowieści o trzech braciach w Baśniach Barda Beedle'a, czyli początkowych właścicieli Insygniów Śmierci. Antioch to starszy brat Kadmusa i Ignotusa, pierwszy odnotowany pan Czarnej Różdżki.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Pobrane (5)

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Antiocha Peverella. Urodził się w rodzinie Peverell przed 12 lipca 1214 roku w wiosce Dolina Godryka, w angielskim West Country. Był starszym bratem Kadmusa i Ignotusa. Był również dosyć kompetentny w sztukach magicznych. Nie wiadomo nic o uczęszczaniu do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie bądź do innej szkoły magicznej ani o przydziale do jednego z domów Hogwartu.

Spotkanie ze Śmiercią i śmierćEdytuj

Tumblr m4eabyXx1j1qcd6r7o2 r1 250

Według legendy, Antioch wraz z braćmi podczas podróży natknął się na rwącą rzekę. Bracia, dzięki swoim biegłym czarodziejskim umiejętnościom, wyczarowali most i w ten sposób pokonali przeszkodę, rozczarowując bardzo Śmierć. Ta, stanąwszy na środku mostu, postanowiła obdarować braci specjalnymi prezentami. Antioch poprosił o taką różdżkę, której nikt nie pokona. Śmierć wycięła różdżkę z czarnego bzu i dała mu, nazywając Czarną Różdżką.

W następnym czasie drogi trzech braci rozeszły się. Antioch za pomocą Czarnej Różdżki zabił swojego wroga, z którym się niegdyś spierał, potem udał się do gospody, gdzie chwalił się swoją potęgą. Tej samej nocy zazdrosny złodziej zabrał mu Czarną Różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął odurzonemu winem Antochiowi gardło.

Legenda na pewno różni się od prawdziwej biografii Antiocha. Prawdopodobnie sam on stworzył lub w jakiś sposób zdobył Czarną Różdżkę. Został pochowany w Dolinie Godryka.

Insygnia ŚmierciEdytuj

Więc to prawda? To wszystko prawda? Bracia Peverellowie...
Harry Potter[źródło]
...byli tymi trzema braćmi z bajki (...) Och, tak sądzę, że to oni. A czy spotkali Śmierć na tej opuszczonej drodze... Myślę raczej, że bracia Peverellowie byli po prostu bardzo utalentowanymi, groźnymi czarodziejami, którym udało się stworzyć trzy przedmioty obdarzone potężną magiczną mocą. Opowieść o tym, że były to Insygnia samej Śmierci, wygląda mi raczej na jedną z legend, które zwykle towarzyszą tak niezwykłym przedmiotom.
Albus Dumbledore[źródło]

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Tumblr m4eabyXx1j1qcd6r7o6 r1 250

Według Opowieści o trzech braciach, Antioch był człowiekiem, który pragnął ponad wszystko być potężnym czarodziejem. Chociaż był już bardzo silny, nie był usatysfakcjonowany i pragnął za wszelką cenę zdobyć różdżkę od Śmierci, która pozwoliłaby mu stać się najpotężniejszy.

Pragnienie Antiocha tak wielkiej mocy uczyniło go ślepym na prawdziwe intencje Śmierci. Później okazał się pobłażliwy, kiedy chwalił się, jak potężna była jego nowa różdżka. Antioch był bardzo nieodpowiedzialny i nierozsądny. Przez swoją lekkomyślność i egoizm stracił życie, i tak stał się pierwszym z braci Peverell, którzy wpadli w ręce przebiegłej Śmierci.

Antioch w opowieści symbolizował brata dumnego, szczególnie pożądliwego władzy. Jego siła i zamiary uniemożliwiły przejrzenie prawdziwych zamiarów Śmierci. W gospodzie przechwalał się głośno swoją potęgę i byciem niezwyciężonym. Było to nieodpowiedzialne i lekkomyślne zachowanie. Ta postawa go zgubiła: zazdrosny czarodziej już następnej nocy poderżnął mu gardło i zabrał różdżkę, a Śmierć zabrała do siebie pierwszego brata.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • Transmutacja: Antioch, wraz z braćmi, potrafił stworzyć most, a jest to bez wątpienia bardzo trudny i złożony odłam magii.
  • Magiczny wytwórca (najprawdopodobniej): Legenda głosi, że Śmierć była twórcą oraz pierwszą właścicielką Czarnej Różdżki, jednak niektórzy ludzie, jak Albus Dumbledore spekulują, że Antioch własnoręcznie stworzył różdżkę.

EtymologiaEdytuj

Antioch pochodzi od Antiochos (gr. Ἀντίοχος), a jest to imię męskie znane przede wszystkim jako imię królów z dynastii Seleucydów, władającej na obszarach Bliskiego i Środkowego Wschodu w okresie hellenistycznym. Imię Antioch nosili także władcy Kommageny, święci oraz inne postacie historyczne[1].

CiekawostkaEdytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Pierwszy właściciel
Antioch Peverell
Insygnium
Czarna Różdżka
Kolejny właściciel
Zabójca Antiocha Peverella

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco MalfoyLord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeF. LestrangeR. LestrangeCorvus Lestrange IHeloise LestrangeCorvus Lestrange IIMinette LestrangeM. LestrangeJosette LestrangeCorvus Lestrange IIIEglantine LestrangeCorvus Lestrange IVLaurena LestrangeClarisse LestrangeLeta LestrangeCredence BareboneRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini