Wikia

Harry Potter Wiki

Antioch Peverell

Komentarz1
4702strony na
tej wiki
Antioch Peverell
250px-Antioch sketch
Informacje biograficzne
Data urodzenia przed 12 lipca 1214
Data śmierci przed 18 maja 1291, Gospoda
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Kadmus Peverell(brat)
Nieznana z imienia kobieta(niedoszła żona brata)
Ignotus Peverell(brat)
Nieznany z imienia chłopiec (bratanek)
Zdolności magiczne
Różdżka Czarna Różdżka
Pozostałe informacje
Przynależność rodzina Peverellów

Antioch Peverellczarodziej czystej krwi, starszy brat Kadmusa i Ignotusa. Razem z nimi był inspiracją dla baśni Opowieść o trzech braciach. Wiadomo, że był pierwszym odnotowanym panem Czarnej Różdżki.

Biografia Edytuj

Pobrane (5)

Według legendy, Antioch wraz z braćmi podczas podróży natknął się na rwącą rzekę. Bracia, dzięki swoim biegłym czarodziejskim umiejętnościom, wyczarowali most i w ten sposób pokonali przeszkodę, rozczarowując bardzo Śmierć. Ta, stanąwszy na środku mostu postanowiła obdarować braci specjalnymi prezentami. Antioch poprosił o taką różdżkę, której nikt nie pokona. Śmierć wycięła różdżkę z czarnego bzu i dała mu nazywając Czarną Różdżką.

W następnym czasie drogi trzech braci rozeszły się. Antioch za pomocą Czarnej Różdżki zabił swojego wroga, z którym się niegdyś spierał, potem udał się do gospody gdzie chwalił się swoją potęgą. Tej samej nocy zazdrosny złodziej zabrał mu Czarną Różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął odurzonemu winem Antochiowi gardło.

Legenda na pewno różni się od prawdziwej biografii Antiocha. Prawdopodobnie sam on stworzył lub w jakiś sposób zdobył Czarną Różdżkę. Został pochowany w Dolinie Godryka.

Osobowość Edytuj

Antioch w opowieści symbolizuje brata dumnego, szczególnie pożądliwego władzy. Jego siła i zamiary uniemożliwiły przejrzenie prawdziwych zamiarów Śmierci. W gospodzie przechwalał się głośno swoją potęgę i byciem niezwyciężonym. Było to nieodpowiedzialne i lekkomyślne zachowanie. Ta postawa go zgubiła: zazdrosny czarodziej już następnej nocy poderżnął gardło i wziął różdżkę, a Śmierć zabrała do siebie pierwszego brata.

Występowanie Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki