Fandom

Harry Potter Wiki

Antioch Peverell

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

(...) najstarszy brat, który miał wojownicze usposobienie, poprosił o różdżkę, której magiczna moc przewyższałaby moc każdej z istniejących różdżek, za pomocą której zwyciężyłby w każdym pojedynku – różdżkę godną czarodzieja, który pokonał Śmierć!
Bard Beedle[źródło]

Antioch Peverell (ur. przed 1214 rokiem) — czarodziej czystej krwi; jeden z trzech braci, o których mowa w Opowieści o trzech braciach w Baśniach Barda Beedle'a, czyli początkowych właścicieli Insygniów Śmierci. Antioch to starszy brat Kadmusa i Ignotusa, pierwszy odnotowany pan Czarnej Różdżki.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Antiocha Peverella. Urodził się w rodzinie Peverell przed 12 lipca 1214 roku w wiosce w Dolinie Godryka, w angielskim West Country. Był starszym bratem Kamdusa i Ignotusa. Był również dosyć kompetentny w sztukach magicznych. Nie wiadomo nic o uczęszczaniu do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie bądź do innej szkoły magicznej ani o przydziale do jednego z domów Hogwartu.

Pobrane (5).jpg

Według legendy, Antioch wraz z braćmi podczas podróży natknął się na rwącą rzekę. Bracia, dzięki swoim biegłym czarodziejskim umiejętnościom, wyczarowali most i w ten sposób pokonali przeszkodę, rozczarowując bardzo Śmierć. Ta, stanąwszy na środku mostu postanowiła obdarować braci specjalnymi prezentami. Antioch poprosił o taką różdżkę, której nikt nie pokona. Śmierć wycięła różdżkę z czarnego bzu i dała mu nazywając Czarną Różdżką.

W następnym czasie drogi trzech braci rozeszły się. Antioch za pomocą Czarnej Różdżki zabił swojego wroga, z którym się niegdyś spierał, potem udał się do gospody gdzie chwalił się swoją potęgą. Tej samej nocy zazdrosny złodziej zabrał mu Czarną Różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął odurzonemu winem Antochiowi gardło.

Legenda na pewno różni się od prawdziwej biografii Antiocha. Prawdopodobnie sam on stworzył lub w jakiś sposób zdobył Czarną Różdżkę. Został pochowany w Dolinie Godryka.

Insygnia ŚmierciEdytuj

Więc to prawda? To wszystko prawda? Bracia Peverellowie...
Harry Potter[źródło]
...byli tymi trzema braćmi z bajki (...) Och, tak sądzę, że to oni. A czy spotkali Śmierć na tej opuszczonej drodze... Myślę raczej, że bracia Peverellowie byli po prostu bardzo utalentowanymi, groźnymi czarodziejami, którym udało się stworzyć trzy przedmioty obdarzone potężną magiczną mocą. Opowieść o tym, że były to Insygnia samej Śmierci, wygląda mi raczej na jedną z legend, które zwykle towarzyszą tak niezwykłym przedmiotom.
Albus Dumbledore[źródło]

Opowieść o trzech braciachEdytuj

Było raz trzech braci, którzy wędrowali opustoszałą, krętą drogą o zmierzchu.

Doszli w końcu do rzeki zbyt głębokiej, by przez nią przejść i zbyt groźnej, by przez nią przepłynąć. Bracia znali się jednak na czarach, więc po prostu machnęli różdżkami i wyczarowali most nad zdradziecką tonią. Byli już w połowie mostu, gdy drogę zagrodziła im zakapturzona postać.

I Śmierć przemówiła do nich. Była zła, że tym trzem nowym ofiarom udało się ją przechytrzyć, bo zwykle wędrowcy tonęli w rzece. Nie dała jednak za wygraną. Postanowiła udawać, że podziwia czarodziejskie uzdolnienia trzech braci i oznajmiła im, że każdemu należy się nagroda za przechytrzenie Śmierci.

I tak najstarszy brat, który miał wojownicze usposobienie, poprosił o różdżkę, której magiczna moc przewyższałaby moc każdej z istniejących różdżek, za pomocą której zwyciężyłby w każdym pojedynku – różdżkę godną czarodzieja, który pokonał Śmierć! I Śmierć podeszła do najstarszego drzewa rosnącego nad brzegiem rzeki, wycięła z jego gałęzi różdżkę i dała najstarszemu bratu, mówiąc: „To różdżka z czarnego bzu, zwana Czarną Różdżką. Mając ją w ręku, zwyciężysz każdego”.

Drugi w kolejności starszeństwa brat, który miał złośliwe usposobienie, postanowił jeszcze bardziej upokorzyć Śmierć i poprosił o moc wzywania umarłych spoza grobu. I Śmierć podniosła gładki kamień z brzegu rzeki, dała mu go i powiedziała, że ów kamień ma moc ściągnięcia umarłego zza grobu.

Potem Śmierć zapytała najmłodszego brata, co by chciał od niej dostać. A był on z nich trzech najskromniejszy, a także najmądrzejszy, więc nie ufał Śmierci. Poprosił o coś, co pozwoliłoby mu odejść z tego miejsca, nie będąc ściganym przez Śmierć. I Śmierć, bardzo niechętnie, wręczyła mu swoją Pelerynę-Niewidkę.

Wówczas Śmierć odstąpiła na bok i pozwoliła trzem braciom przejść przez rzekę i powędrować dalej, co też uczynili, rozprawiając o przygodzie, która im się przytrafiła, i podziwiając dary Śmierci. I zdarzyło się, że trzej bracia się rozstali, każdy poszedł własną drogą. Pierwszy brat wędrował przez tydzień lub dwa, aż doszedł do pewnej dalekiej wioski i odszukał czarodzieja, z którym się kiedyś pokłócił. Mając Czarną Różdżkę w ręku, nie mógł przegrać w pojedynku, który nastąpił. Zostawił ciało martwego przeciwnika na podłodze, a sam udał się do gospody, gdzie przechwalał się głośno mocą swojej różdżki, którą wydarł samej Śmierci i dzięki której stał się niezwyciężony.

Tej samej nocy do najstarszego brata, który leżał w łóżku odurzony winem, podkradł się inny czarodziej. Zabrał mu różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął mu gardło. I tak Śmierć zabrała Pierwszego brata.

Tymczasem drugi brat powędrował do własnego domu, w którym mieszał samotnie. Zamknął się w izbie, wyjął Kamień, który miał moc ściągania zmarłych zza grobu i obrócił go trzykrotnie w dłoni. Ku jego zdumieniu i radości, natychmiast pojawiła się przed nim postać dziewczyny, z którą kiedyś miał nadzieję się ożenić, zanim spotkała ją przedwczesna śmierć. Była jednak smutna i zimna, oddzielona od niego jakby woalem. Choć wróciła zza grobu, nie należała prawdziwie do świata śmiertelników i bardzo cierpiała. W końcu ów drugi brat, doprowadzony do szaleństwa beznadziejną tęsknotą, zabił się, by naprawdę się z nią połączyć. I tak Śmierć zabrała drugiego brata.

Choć Śmierć szukała trzeciego brata przez wiele lat, nigdzie nie mogła go znaleźć. Dopiero kiedy był w bardzo podeszłym wieku, zdjął z siebie Pelerynę-Niewidkę i dał ją swojemu synowi. A wówczas pozdrowił Śmierć jak starego przyjaciela i poszedł za nią z ochotą, i razem, jako równi sobie, odeszli z tego świata.

Osobowość i cechy charakteruEdytuj

Tumblr m4eabyXx1j1qcd6r7o6 r1 250.gif

Według Opowieści o trzech braciach, Antioch był człowiekiem, który pragnął ponad wszystko być potężnym czarodziejem. Chociaż był już bardzo silny, nie był usatysfakcjonowany i pragnął za wszelką cenę zdobyć różdżkę od Śmierci, która pozwoliłaby mu stać się najpotężniejszy.

Pragnienie Antiocha tak wielkiej mocy uczyniło go ślepym na prawdziwe intencje Śmierci. Później okazał się pobłażliwy, kiedy chwalił się, jak potężna była jego nowa różdżka. Antioch był bardzo nieodpowiedzialny i nierozsądny. Przez swoją lekkomyślność i egoizm stracił życie, i tak stał się pierwszym z braci Peverell, którzy wpadli w ręce przebiegłej Śmierci.

Antioch w opowieści symbolizował brata dumnego, szczególnie pożądliwego władzy. Jego siła i zamiary uniemożliwiły przejrzenie prawdziwych zamiarów Śmierci. W gospodzie przechwalał się głośno swoją potęgę i byciem niezwyciężonym. Było to nieodpowiedzialne i lekkomyślne zachowanie. Ta postawa go zgubiła: zazdrosny czarodziej już następnej nocy poderżnął mu gardło i zabrał różdżkę, a Śmierć zabrała do siebie pierwszego brata.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • Transmutacja: Antioch, wraz z braćmi, potrafił stworzyć most, a jest to bez wątpienia bardzo trudny i złożony odłam magii.
  • Magiczny wytwórca (najprawdopodobniej): Legenda głosi, że Śmierć była twórcą oraz pierwszą właścicielką Czarnej Różdżki, jednak niektórzy ludzie, jak Albus Dumbledore spekulują, że Antioch własnoręcznie stworzył różdżkę.

EtymologiaEdytuj

Antioch pochodzi od Antiochos (gr. Ἀντίοχος), a jest to imię męskie znane przede wszystkim jako imię królów z dynastii Seleucydów, władającej na obszarach Bliskiego i Środkowego Wschodu w okresie hellenistycznym. Imię Antioch nosili także władcy Kommageny, święci oraz inne postacie historyczne[1].

CiekawostkaEdytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Pierwszy właściciel
Antioch Peverell
Insygnium
Czarna Różdżka
Kolejny właściciel
Zabójca Antiocha Peverella

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows.png

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco Malfoy (prawowity właściciel)Lord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Więcej w Fandom

Losowa wiki