Wikia

Harry Potter Wiki

Anthony Goldstein

Komentarze0
4231stron na
tej wiki
Anthony Goldstein
Anthony
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1980
Status krwi półkrwi lub czystej krwi [1]
Tytuł(y) prefekt
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów blond
Pozostałe informacje
Dom Ravenclaw
Przynależność

Anthony Goldstein (ur. 1980 r.) — czarodziej; prefekt Ravenclawu. Przyjaźnił się z Terrym Bootem i Michaelem Cornerem. Właśnie za namową Michaela Cornera (którego uprzednio namówiła Ginny Weasley) on i Terry Boot uczestniczyli w spotkaniach Gwardii Dumbledore'a.  

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Anthony urodził się około 1980 roku w rodzinie czarodziejów. W wieku jedenastu lat został przyjęty do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Odziedziczył lub kupił różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów.

MichaelCorner

Michael Corner, przyjaciel Anthony'ego

Pierwszy rok nauki
Edytuj

Podczas Ceremonii Przydziału Tiara umieściła go w Ravenclawie. Dormitorium dzielił między innymi z Terrym Bootem i Michaelem Cornerem, z którymi się zaprzyjaźnił.

Piąty rok naukiEdytuj

Na piątym roku nauki razem z Padmą Patil został prefektem Ravenclawu. Za prośbą wcześniej namówionego przez swoją dziewczynę Michaela Cornera razem z Terrym Bootem chodzili regularnie na zebrania Gwardii Dumbledore'a. Podczas pierwszego z nich Anthony ćwiczył zaklęcie Expelliarmus razem z Zachariaszem Smithem. Podczas podróży pociągiem Hogwart Ekspres do Londynu siedział w jednym przedziale z innymi członkami GD: Erniem Macmillanem, Hanną Abbot, Susan Bones, Justynem Finch-Fletchleyem oraz Terrym Bootem. Pomogli oni wtedy Harry'emu Potterowi w obronie przed Malfoyem, Crabbe'm i Goyle'm.

Siódmy rok naukiEdytuj

Anthony kontynuował naukę na swoim siódmym roku. Dołączył do reaktywowanej GD oraz ukrywał się przed Carrowami w Pokoju Życzeń. Prawdobodnie walczył w Bitwie o Hogwart. Nie wiemy nic o jego losach w czasie walki ani o późniejszym życiu.

EtymologiaEdytuj

Anthony to imię pochodzenia łacińskiego. Wywodzi się ono od znanego rodu w starożytnym Rzymie, Antoniuszy.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Kontynuował naukę podczas panowania w szkole Snape'a i Carrowów, więc nie mógł być z mugolskiej rodziny.

Więcej od Wikii

Losowa wiki