Wikia

Harry Potter Wiki

Anthony Goldstein

6271stron na
tej wiki
Komentarze0

Anthony Goldstein (ur. 1980 r.) — czarodziej, prefekt Ravenclawu. Przyjaźnił się z Terrym Bootem i Michaelem Cornerem. Właśnie za namową Michaela Cornera (którego uprzednio namówiła Ginny Weasley) on i Terry Boot uczestniczyli w spotkaniach Gwardii Dumbledore'a.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Anthony urodził się około 1980 roku w rodzinie czarodziejów, wychowany jako Żyd[2]. W wieku jedenastu lat został przyjęty do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Odziedziczył lub kupił różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów.

Pierwszy rok naukiEdytuj

Podczas Ceremonii Przydziału Tiara umieściła go w Ravenclawie. Dormitorium dzielił między innymi z Terrym Bootem i Michaelem Cornerem, z którymi się zaprzyjaźnił.

Piąty rok naukiEdytuj

Na piątym roku nauki razem z Padmą Patil został prefektem Ravenclawu. Za prośbą wcześniej namówionego przez swoją dziewczynę Michaela Cornera razem z Terrym Bootem chodzili regularnie na zebrania Gwardii Dumbledore'a. Podczas pierwszego z nich Anthony ćwiczył zaklęcie Expelliarmus razem z Zachariaszem Smithem. Praktyczną część sumów zdawał razem z Hermioną (uczniów wywoływano alfabetycznie). Podczas podróży pociągiem Hogwart Ekspres do Londynu siedział w jednym przedziale z innymi członkami GD: Erniem Macmillanem, Hanną Abbot, Susan Bones, Justynem Finch-Fletchleyem oraz Terrym Bootem. Pomogli oni wtedy Harry'emu Potterowi w obronie przed Malfoyem, Crabbe'm i Goyle'm.

Siódmy rok naukiEdytuj

Anthony kontynuował naukę na swoim siódmym roku. Dołączył do reaktywowanej GD oraz ukrywał się przed Carrowami w Pokoju Życzeń. Prawdopodobnie walczył w Bitwie o Hogwart. Nie wiemy nic o jego losach w czasie walki ani o późniejszym życiu.

EtymologiaEdytuj

Anthony to imię pochodzenia łacińskiego. Wywodzi się ono od znanego rodu w starożytnym Rzymie, Antoniuszy.

Za kulisami Edytuj

  • Anthony był początkowo Puchonem na liście 40 uczniów przedstawionej przez J.K. Rowling w Harry Potter i ja. Jest on również wymieniony jako czarodziej półkrwi.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Kontynuował naukę podczas panowania w szkole Snape'a i Carrowów, więc nie mógł być z mugolskiej rodziny.
  2. JK Rowling na Twitterze: ".@benjaminroffman Anthony Goldstein, Ravenclaw, Jewish wizard."

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Więcej od Wikii

Losowa wiki