Wikia

Harry Potter Wiki

Andromeda Tonks

Komentarze3
4150stron na
tej wiki
Andromeda Tonks (zd. Black)
250px-AndromedaTonks
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1953
Status krwi Czysta
Pseudonim(y) Dromeda
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów jasnobrązowe
Rodzina
Rodzina Ted Tonks (mąż)
Nimfadora Tonks (córka)
Druella Black (matka)
Cygnus Black III (ojciec)
Bellatriks Lestrange (siostra)
Narcyza Malfoy (siostra)
Remus Lupin (zięć)
Teddy Lupin (wnuk)
Syriusz Black (kuzyn)
Rudolf Lestrange (szwagier)
Lucjusz Malfoy (szwagier)
Draco Malfoy (siostrzeniec)
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność Slytherin
Zakon Feniksa (pośrednio)
Rodzina Black
Rodzina Tonks

Andromeda Tonks (zd. Black, ur. w 1953 roku) — czarodziejka czystej krwi, urodzona w rodzinie Blacków. Druga córka Druelli i Cygnusa Blacków, a także siostra Bellatriks oraz Narcyzy. Uczęszczała do Hogwartu w latach 60. i została przydzielona do Slytherinu. Po zakończeniu szkoły wyszła za mąż za mugolaka Teda Tonksa; przez ten fakt została wydziedziczona. Później urodziła córkę, której dała na imię Nimfadora. Podczas Drugiej Wojny Czarodziejów, Andromeda i jej mąż byli sprzymierzeńcami Zakonu Feniksa, a ich córka członkiem. Wiemy, że Nimfadora Tonks była zła na nią za to, że dała jej tak na imię.

Andromeda2

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Andromeda urodziła się w czarodziejskim rodzie czystej krwi. Ma starszą siostrę Bellatriks Lestrange, przez małżeństwo której została szwagierką Rudolfa Lestrange. Ma również siostrę Narcyzę Malfoy, poprzez którą została szwagierką Lucjusza Malfoya i ciocią Dracona Malfoya. Ulubiona kuzynka Syriusza Blacka. Jest bardzo prawdopodobne, że będąc z osobą zupełnie inną od swojej rodziny, trafia jednak do w Slytherinu.

'Dla nas... dla Narcyzy i dla mnie... siostra przestała istnieć, odkąd poślubiła tego szlamę'

- Bellatriks Lestrange na spotkaniu śmierciożerców w dworze Malfoy'ów 1997

275px-Andromeda and Ted

Późniejsze życieEdytuj

Po ukończeniu Hogwartu wychodzi za mugolaka Teda Tonksa. Za zdradę (czyli ślub ze szlamą) zostaje przez swoją ciotkę Walburgę wydziedziczona. Wraz z mężem ma córkę Nimfadorę. W przeciwieństwie do reszty Blacków, nie popiera Voldemorta, nie obchodzi jej czystość krwi i pochodzenie. Po reaktywowaniu Zakonu Feniksa wraz z mężem i córką wstępuje do niego, by walczyć z czarną magią.

W 1997 roku dom Andromedy i Teda był jednym z celów operacji Siedmiu Potterów. Po bitwie nad Little Whinging trafił tam Harry Potter i Rubeus Hagrid. Małżeństwo zajęło się nimi, ponieważ Obaj byli ranni, a potem zorganizowali bezpieczny powrót do Nory świstoklikiem. Dom Tonksów objęty był mocnymi czarami ochronnymi.

Bitwa o Hogwart i dalsze losyEdytuj

W 1998 r. bierze udział w ślubie Nimfadory z Remusem Lupinem. Ma wnuka Teddy'ego Remusa Lupina, którym opiekuje się po śmierci córki i zięcia w Drugiej Bitwie o Hogwart.

OsobowośćEdytuj

Tonks lupin

Martwa Nimfadora i jej mąż - Remus Lupin

Można powiedzieć, że Andromeda Tonks była jedną z najbardziej dramatycznych postaci w całej sadze, chociaż nie posiadamy na jej temat zbyt wielu informacji. Możemy sobie jedynie wyobrazić jaką tragedię przeżywała, kiedy dowiadywała się, że kolejni członkowie jej najbliższej rodziny nie żyją. Na początku Drugiej Wojny Czarodziejów zginął jej mąż Ted, zabity przez szmalcowników, natomiast podczas Bitwy o Hogwart umarła jej jedyna córka Nimfadora oraz jej mąż Remus Lupin, osierocając kilkumiesięcznego synka Teddy'ego. W wychowaniu chłopca Andromedzie pomagał Harry Potter - jego ojciec chrzestny. Wnioskować można, że pani Tonks miała bardzo silną osobowość, ponieważ nie poddała się i samodzielnie wychowała wnuka. Jednak pewnym jest, że do końca życia pozostał w niej żal do córki, która nie została z własnym dzieckiem, a udała się do Hogwartu, żeby pomóc mężowi w walce ze zwolennikami Voldemorta, którą oboje przypłacili życiem, osierocając przy tym jedynego syna.

WyglądEdytuj

Andromeda była podobna do swojej starszej siostry Bellatriks, przez co, będąc w jej domu, Harry Potter w pierwszym odruchu chciał ją zaatakować. Od siostry - śmierciożerczyni Andromedę różniły ciemnobrązowe włosy i łagodniejsze spojrzenie.

  • Zarówno ona, jak i Bellatriks odziedziczyły wygląd po swoim ojcu, jako że ich matka była blondynką. [1]

UmiejętnościEdytuj

Czary gospodarstwa domowegoEdytuj

Moja mama potrafi to zrobić tak, że wszystko jest porządnie poukładane... nawet skarpetki dobierając się parami i schludnie zwijają...
Nimfadora Tonks o zdolnościach matki[źródło]

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki