FANDOM

Amycus Carrowczarodziej czystej krwi, brat Alecto, z którą w czasie Pierwszej Wojny Czarodziejów walczył u boku Voldemorta. Po upadku Lorda Voldemorta nie szukał go, prawdopodobnie wtapiając się w społeczność czarodziejów. W 1995 roku, podczas powrotu Voldemorta odpowiedział na jego wezwanie. W czasie drugiej wojny czarodziejów, po zabiciu Dumbledore'a był nauczycielem obrony przed czarną magią, na której uczono wówczas tylko czarnej magii. Lubił znęcać się nad uczniami, którzy nie byli mu lub Czarnemu Panu posłuszni, sporo kłopotów sprawił mu Neville Longbottom. 1 maja 1998 roku był torturowany zaklęciem Cruciatus przez Harry'ego, za to, że napluł Minerwie McGonagall w twarz. Później został związany zaklęciem Imperius w wieży Ravenclawu, a po bitwie najprawdopodobniej zesłany do Azkabanu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Amycus Carrow urodził się w XX wieku w rodzinie czarodziejów czystej krwi. Jego siostrą była Alecto Carrow. W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i został przydzielony do jednego z czterech domów (prawdopodobnie był w Slytherinie, jak większość późniejszych śmierciożerców). Kupił lub odziedziczył różdżkę, możliwe że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej (czarodziejska część Londynu).

I Wojna Czarodziejów Edytuj

Po skończeniu nauki Amycus i jego siostra Alecto dołączyli do Śmierciożerców, zwolenników Lorda Voldemorta.

Po jego upadku w 1981 roku, wyparli się swego pana[2] i uniknęli kary w postaci osadzenia w Azkabanie.

1996–1997 Edytuj

Amycus lg

Amycus i Alecto uciekli z Azkabanu przed 1997 rokiem. Wieczorem 30 czerwca 1997 roku, Amycus wraz ze swoją siostrą Alecto Carrow zjawili się na Wieży Astronomicznej w Hogwarcie, żeby wziąć udział w zabójstwie Dumbledore'a, którego, na zlecenie Voldemorta, miał dokonać Draco Malfoy. Gdy dotarł na Wieżę Astronomiczną, w której uwięziony był Dumbledore, zaczął z nim żartować; jednak gdy dyrektor napomniał, że Amycus może nie dożyć jego lat, ten nagle się mocno zdenerwował. Po pewnym czasie na wieżę dotarł Severus Snape, któremu Amycus powiedział, że Draco nie jest w stanie zabić Dumbledore'a. Po tych wieściach mistrz eliksirów sam zabił dyrektora. Także na rozkaz Snape'a, Amycus i Alecto uciekli szybko z Hogwartu; podczas ucieczki Amycus rzucał wielokrotnie zaklęcie Cruciatus na Ginny, jednak udawało się jej tego uniknąć. Ostatecznie (mimo tego, że Harry nawet użył skrótu, by ich dogonić) Amycusowi i Alecto udało się uciec.

1997–1998 Edytuj

Po objęciu rządów w szkole przez Severusa Snape'a, Amycus i jego siostra zostali mianowani nauczycielami kolejno obrony przed czarną magią (praktykowania czarnej magii) oraz mugoloznawstwa (tępienia mugoli i mugolaków). Amycus zmuszał uczniów, by na ukaranych szlabanem rzucali zaklęcie niewybaczalne Cruciatus. Jeżeli któryś z nich mu się sprzeciwił, Amycus nie omieszkał go ukarać. Harry Potter rzucił na Amycusa zaklęcie Cruciatus w momencie, gdy tamten splunął na opiekunkę jego domu, Minerwę McGonagall.

Wygląd Edytuj

Amycus Carrow był przysadzistym, zgarbionym mężczyzną o ziemistej twarzy, rozbieganym spojrzeniu i ordynarnym głosie, tak jak jego siostra.

Etymologia Edytuj

  • Amycus

W mitologii greckiej Amycus był synem boga morza, Posejdona i nimfy, Melia. „Amycus” jest również rodzaj południowoamerykańskich pająków. „Amycus” może pochodzić od łacińskiego „Amicus” , czyli „przyjaciel” (jakkolwiek to ironiczne, ponieważ Amycus oczywiście nie jest „przyjacielem” dla sprawy dobra).

  • Carrow

W języku angielskim słowo „Carrow” może odnosić się do dwóch miejsc. „Carrow” w Norfolk, lub „Carraw” w Northumberland. Pierwsza zakłada, że jego nazwa pochodzi od staroangielskiego słowa „Carr”, czyli „Rock”, a słowo pochodzenia celtyckiego „Hoh”, czyli „Pod wpływem wzgórza”. Podczas gdy druga wydaje się być nazwany albo po liczbie mnogiej słowa staroangielskiego „Carr”, albo po wielu postaci „Carr” i innego staroangielskiego słowa; „Surowe”, czyli „rząd”. Jest również możliwe, że nazwisko pierwotnie skrócona wersja nazwisko Cornish „Nancarrow”.

Ciekawostki Edytuj

  • Amycus Carrow był prawdopodobnie spokrewniony z bliźniaczkami Carrow – Hestią i Florą.

Występowanie Edytuj

Poprzednik
Severus Snape
Nauczyciel obrony przed czarną magią w Hogwarcie
1997-1998
Następca
Nieznany

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Dyrektorzy

Dyrektorzy Hogwartu Pierwszy dyrektor HogwartuBrian GagwildeHeliotrope WilkinsPhillida SporeEdessa SakndenbergFytherley UndercliffeElizabeth BurkeVulpusEverardVindictus ViridianAmbrose SwottDilys DerwentEupraxia MoleQuentin TrimbleLimebertDexter FortescueFineas Nigellus BlackBazyl FronsacWalter AragonArmando DippetAlbus Persival Wulfryc Brian DumbledoreDolores Jane UmbridgeSeverus SnapeMinerwa McGonagallNastępca Minerwy McGonagall
Wicedyrektorzy Hogwartu Albus Dumbledore (prawdopodobnie)Minerwa McGonagallAmycus Carrow
Dyrektorzy Durmstrangu Nerida VulchanovaHarfang Munter • Nieznany/a dyrektor/ka • Igor Karkarow
Dyrektorzy Beauxbatons Nieznany/a dyrektor/ka • Olimpia Maxime
Dyrektorzy Castelobruxo Benedita Dourado

Przypisy

  1. Śmierciożercy nie posiadali patronusów.
  2. Harry Potter i Książę Półkrwi, rozdział drugi

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Amycus Carrow

  • Amycus Carrow

    6 wiadomości
    • powiem tak: kiedy voldemord przejoł ministerstwo magi snape został dyrektorem hogwartu a woldek mianował śmierciożerców na nauczycieli
    • Snape zotał dyrektorem a wspomniany w temacie Amycus wraz z siostrą miał nauczać czarnej magii w szkole. Nie został on przyjęty pr...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki