Fandom

Harry Potter Wiki

Amos Diggory

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Amos Diggoryczarodziej nieznanego statusu krwi, ojciec Cedrika Diggory'ego. Był bardzo zapatrzony w syna; uważał, że Cedrik jest w każdym stopniu lepszy od Harry'ego Pottera i nie omieszkał wytknąć mu tego za każdym razem, gdy się spotkali, wprawiając tym swojego syna w zakłopotanie. Porównywał chłopców na podstawie meczu quidditcha. Pracował w Urzędzie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami. Wybrał się razem z Weasleyami, Harrym Potterem i Hermioną Granger na mistrzostwa świata w quidditchu w 1994 roku.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Amos Diggory urodził się w XX wieku w rodzinie czarodziejów. W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i został przydzielony do jednego z czterech domów (prawdopodobnie Hufflepuff). Kupił lub odziedziczył różdżkę, najprawdopodobniej w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej (magiczna część Londynu).

W pewnym okresie swojego życia, po ukończeniu edukacji w Hogwarcie ożenił się z nieznaną z imienia kobietą, która w 1978 roku urodziła mu jedynego syna, którego nazwali Cedrik.

Na brodę Merlina, to jest Harry Potter!
— Amos Diggory na widok Harry'ego

1994-1995Edytuj

Cad.jpg

Był dumny ze swego syna, gdy został wybrany jako reprezentant Hogwartu w Turnieju Trójmagicznego. Po ukazaniu się w Proroku Codziennym artykułu o tych zawodach, z którego wynikało, że Harry Potter jest jedynym reprezentantem Hogwartu, był na niego zły za to, że nie sprostował informacji zawartych w artykule.

Poinformował Artura Weasleya o zamieszaniu jakie urządził Szalonooki Moody.

Nie chciał przyjąć nagrody Harry'ego za wygraną w Turnieju Trójmagicznym, mimo, że chłopak mu to proponował.

Od kiedy zginął jego syn Cedrik Diggory był w załamaniu nerwowym.

Późniejsze życie Edytuj

Nie wiadomo czy kiedykolwiek Amos pozbierał się po starcie syna. Po Drugiej Bitwie o Hogwart i śmierci Voldemorta prawdopodobnie kontynuował życie w Wielkiej Brytanii u boku żony oraz pracę w Urzędzie Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami.

W Przeklętym Dziecku Edytuj

Amos po śmierci Cedrika trafił do Domu Spokojnej Starości dla Czarownic i Czarodziejów im. Świętego Oswalda, gdzie był leczony. Dręczony myślami z przeszłości, wciąż rozmyślał o stracie swojego syna. Gdy na jaw wyszła informacja o schwytaniu Teodora Notta, który był w posiadaniu zmieniacza czasu, Amos udał się do Harry'ego Pottera, prosząc go, aby ten cofnął się w czasie i uratował Cedrika. Mimo błagalnych próśb i histerii, nie uzyskał pomocy od Pottera. Niedługo później do jego pokoju przybył syn Harry'ego, Albus oraz jego przyjaciel Scorpius Malfoy. Chłopcy poznali też Delphini, która przedstawiła się bratanica Amosa. Ślizgoni zdecydowali się pomóc mężczyźnie i poinformowali go o tym.

Po kilkukrotnej zmianie przeszłości, okazało się, że gdy Cedrik przeżył, wstąpił do grona Śmierciożerców, a Harry Potter umarł, jednocześnie skazując świat magii na rządy Czarnego Pana. Scorpius ponownie zmienia przeszłość - młody Diggory musi umrzeć.

Delphi, która podawała się za bratanicę Amosa, okazuje się zupełnie obcą osobą, która rzuciła na mężczyznę zaklęcie Confundus. Pan Diggory po tych wydarzeniach najprawdopodobniej dalej został w domu opieki, gdzie był leczony.

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki