FANDOM

Amortencja (ang. Amortentia) — najsilniejszy eliksir miłosny na świecie. Nie wzbudza prawdziwej miłości, powoduje jedynie silne zauroczenie albo obsesję.

Łatwo poznać ją po szczególnym, przypominającym macicę perłową połysku i oparach tworzących charakterystyczne spirale. Siła tego eliksiru zależy od długości jego przetrzymywania. Zapach amortencji każdy odczuwa inaczej, w zależności od tego, co go najbardziej pociąga:

Ja czuję woń świeżo skoszonej trawy, nowego pergaminu i...
Hermiona Granger o zapachu amortencji[źródło]
Harry wyczuwał w nim kajmakową tartę, ale i charakterystyczną woń drewna rączki miotły, a może też jakiś znajomy, znany mu chyba z Nory zapach kwiatów. Wdychał go powoli, głęboko i wydawało mu się, że opary eliksiru wypełniają go jak spływający do żołądka napój. Ogarnęło go uczucie błogości.
Harry Potter[źródło]

Eliksir został wykorzystany w serii przez Meropę Gaunt, zakochaną w mugolu Tomie Riddle`u Sr., który nie zwracał na nią uwagi. Kobieta postanowiła spoić go magicznym wywarem, by być blisko ukochanego. Gdy Meropa zaszła w ciążę, postanowiła przerwać podawanie amortencji mając nadzieję, że jej ukochany pokocha ją prawdziwą miłością. Tak się nie stało, Meropa została sama w ciąży, a syn znany później jako Lord Voldemort nie potrafił kochać, co wynikało z jego poczęcia po użyciu ww. eliksiru. Również Romilda Vane użyła eliksiru, którym nasączyła czekoladki przeznaczone dla Harry'ego w którym dziewczyna była zauroczona. Dziewczyna nie osiągnęła swojego celu, ponieważ czekoladki zjadł przyjaciel Harry'ego, Ron.

Ciekawostki Edytuj

  • J.K. Rowling w jednym z wywiadów wyznała, że Hermiona w Księciu Półkrwi wąchając amortencję poczuła zapach włosów Rona.
  • Harry prawdopodobnie poczuł kwiatowe perfumy Ginny. Powiązał zapach z Norą, ponieważ w szkole nie spędzali ze sobą tyle czasu, co u państwa Weasley.
  • W filmie Hermiona wyznaje, że czuje zapach pasty do zębów. Możliwe, że przyczyną tego było zachowanie Rona, który starł jej z policzka trochę pasty, lub wspomnienie z domu - gdyż jej rodzice to dentyści.

WystępowanieEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Amortencja

  • Amortencja

    170 wiadomości
    • Charakterystyczny zapach apteki, różanych słodyczy i malin.
    • farby, farby olejne+terpentyna (zapach pracowni malarskiej ;), powietrze po deszczu, morze...książki. trawa skoszona (nie jestem oryginaln...
  • Eliksiry miłosne

    7 wiadomości
    • Włosy tego, w którym się kochasz... Albo nie, lepiej krew!
    • Jest już lubczyk to może jeszcze czekolada jako afrodyzjak.