FANDOM

Amelia Bones to równa babka. Jest w porządku, wysłucha twoich wyjaśnień.
Nimfadora Tonks o Amelii Bones przed przesłuchaniem Harry'ego

Amelia Susan Bones (zm. 1996 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; dyrektorka Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów w Ministerstwie Magii, zamordowana przez samego Lorda Voldemorta latem 1996 roku. 

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Niewiele wiadomo o wczesnych latach Amelii Bones. Jej ojciec i matka zostali zamordowani przez Voldemorta, podobnie jak jej brat, Edgar. Musiała mieć jednak jeszcze inne rodzeństwo, ponieważ była ciotką Susan, uczennicy Hogwartu.

W Ministerstwie MagiiEdytuj

Amelia została szefową Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów. Wiadomo, że przyprawiła kłopoty ojcu Gregory'ego Goyle'a, o czym mówi on w 1996 na jej widok w gazecie. 

W 1995 roku Amelia Bones prowadziła przesłuchanie Harry'ego Pottera, oskarżonego o użycie zaklęcia Patronus w obecności mugola. Była za oczyszczeniem nastolatka z zarzutów. Imponowały jej jego magiczne umiejętności, jako że potrafił wyczarować cielesnego Patronusa na trzecim roku w Hogwarcie.

ŚmierćEdytuj

Latem 1996 roku Amelia Bones została zamordowana przez Lorda Voldemorta. Pisano o tym zarówno w czarodziejskich, jak i mugolskich gazetach. Uważa się, że była potężną czarownicą, skoro Czarny Pan zabił ją osobiście, a nie, wysłużywszy się Śmierciożercami. Według Korneliusza Knota, zanim umarła stoczyła dobrą walkę. Świat czarodziejski głęboko ubolewał po jej śmierci.

WyglądEdytuj

Amelia Bones została opisana jako kobieta z kwadratową szczęką i krótko przyciętymi siwymi włosami. Miała niebieskie oczy, z czego jedno zdobił monokl. W filmie nie ma monokla, a jej włosy są dłuższe i brązowe. Wyglądała bardzo poważnie, dokładnie tak, jak wymagało tego pełnione przez nią stanowisko.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

Straszna strata. Była wielką czarownicą
Albus Dumbledore o stracie Amelii Bones

Amelia Bones była niewątpliwie bardzo potężną czarownicą, skoro Voldemort zabił ją osobiście i jednocześnie wysoko wykwalifikowaną urzędniczką Ministerstwa Magii.

EtymologiaEdytuj

Amelia to starogermańskie imię wywodzące się od słowa amalia pracowity, niezmordowany. Było niezwykle popularne w epoce romantyzmu. Pierwotną wersją imienia była właśnie Amalia, jednak w związku ze zmianami w języku oraz niewątpliwych literówkach, od XVI wieku używa się powszechnie wersji Amelia.

CiekawostkiEdytuj

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki