Fandom

Harry Potter Wiki

Ambrozjusz Flume

7062strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ambrozjusz Flume — czarodziej nieznanego statusu krwi, który razem z żoną prowadził Miodowe Królestwo w Hogsmeade. Studenci często przybywali do jego sklepu, by zakupić magiczne słodycze.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Ambrozjusz urodził się na początku XX wieku w rodzinie czarodziejów. W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do którego domu został przydzielony. Kupił lub odziedziczył różdżkę, możliwe że w sklepie Ollivanderów. Parę lat później został przyjęty do klubu Ślimaka przez Horacego Slughorna. Po ukończeniu szkoły ożenił się z czarownicą i zaczął z nią prowadzić sklep ze słodyczami.

1993 - 1994Edytuj

460px-Ambrosius Flume et son épouse.jpg

Ambrozjusz z żoną

W 1993 roku widzimy go po raz pierwszy. Pani Flume prosi go, aby dokupił pewne słodycze do sklepu. Podczas wizyty uczniów w Hogsmeade było u niego mnóstwo klientów.

Etymologia imieniaEdytuj

Imię pana Flume'a (Ambrozjusz) kojarzy się z ambrozją - niebiańskim pokarmem, który zapewniał nieśmiertelność. Być może jest to subtelna aluzja do doskonałej jakości i smaku słodyczy sprzedawanych przez niego w jego sklepie.

WystępowanieEdytuj

830px-Honeydukes.jpg

Więcej w Fandom

Losowa wiki