FANDOM

Ambrozjusz Flume — czarodziej nieznanego statusu krwi, który razem z żoną prowadził Miodowe Królestwo w Hogsmeade. Studenci często przybywali do jego sklepu, by zakupić magiczne słodycze.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Ambrozjusz urodził się na początku XX wieku w rodzinie czarodziejów. W wieku jedenastu lat rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do którego domu został przydzielony. Kupił lub odziedziczył różdżkę, możliwe że w sklepie Ollivanderów. Parę lat później został przyjęty do klubu Ślimaka przez Horacego Slughorna. Po ukończeniu szkoły ożenił się z czarownicą i zaczął z nią prowadzić sklep ze słodyczami.

1993 – 1994 Edytuj

460px-Ambrosius Flume et son épouse.jpg

Ambrozjusz z żoną

W 1993 roku widzimy go po raz pierwszy. Pani Flume prosi go, aby dokupił pewne słodycze do sklepu. Podczas wizyty uczniów w Hogsmeade było u niego mnóstwo klientów.

Etymologia imienia Edytuj

Imię pana Flume'a (Ambrozjusz) kojarzyć się może z ambrozją – niebiańskim pokarmem, który zapewniał nieśmiertelność. Być może jest to subtelna aluzja do doskonałej jakości i smaku słodyczy sprzedawanych przez niego w jego sklepie.

Występowanie Edytuj

830px-Honeydukes.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki