FANDOM

Alfard Blackczarodziej czystej krwi, który został wydziedziczony z rodu Blacków.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Alfrad Black urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi – Black, około 1930 roku. Był drugim dzieckiem Polluxa Blacka i Irmy Crabbe. Miał dwoje rodzeństwa − starszą siostrę Walburgę oraz młodszego brata Cygnusa[2]. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wielkiej Brytanii, przy Grimmauld Place 12. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Alfarda do Slytherinu.

Późniejsze życie Edytuj

Nigdy się nie ożenił i nie miał dzieci. Zmarł w nieznanych okolicznościach w 1976 lub 1977 roku. Cały swój majątek przekazał w testamencie wydziedziczonemu siostrzeńcowi, za co sam także został wydziedziczony. Syriusz podejrzewał, że jego matka wypaliła imię Alfarda tylko dlatego, że okazał mu jakąkolwiek miłość.

Etymologia Edytuj

Alfard to gwiazda konstelacji Hydry. Jej nazwa pochodzi od arabskiego „al−farad”, co znaczy osamotniona, wyjątkowa.   

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Drzewo genealogiczne nie pokazało daty jego śmierci, pokazało jednak, że urodził się po swojej siostrze Walburgi w 1925 i przed swoim bratem Cygnusem w 1938 roku.
  2. 2,0 2,1 2,2 Drzewo genealogiczne rodu Blacków
  3. W czwartym rozdziale Księcia Półkrwi, Horacy Slughorn mówi: "Cała rodzina Blacków została przydzielona do mojego domu, jednak Syriusz wylądował w Gryffindorze."
Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett