Wikia

Harry Potter Wiki

Alberyk Grunnion

Komentarze0
4061stron na
tej wiki
Alberyk Grunnion
Alberik
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1803[1]
Data śmierci 1882[1] (w wieku 72 lat)
Status krwi Nieznany
Tytuł(y) Twórca łajnobomb
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Białe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Wynalazca
Gdzie bylibyśmy bez wybitnego wkładu łajnobomb?
George Weasley[źródło]

Alberyk Grunnion (ur. 1803 – zm. 1882 r.) — twórca łajnobomb. Jego wizerunek znajduje się na kartach z Czekoladowych Żab. Grunnion przez stworzenie takiej rzeczy jak łajnobomba spowodował użycie tego produktu przez młodych czarodziejów w domu czy w Hogwarcie. Stał się popularny, ale nigdy nie był aż tak sławny jak jego wynalazek. Jeśli uczęszczał do Hogwartu, to rozpoczął swoją naukę w 1814 roku, a skończył w 1821.

Harry Potter zdobył kartę z czekoladowych żab Alberyka Grunniona w 1991 roku w ekspresie Hogwart – Londyn.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Alberyk urodził się w 1803 roku, gdzieś na Brytyjskich Wyspach. Jeśli uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie to rozpoczął swoją naukę w 1814 roku, a skończył w 1821.

Dorosłość Edytuj

W pewnym momencie, w XIX wieku Alberyk Grunnion wynalazł łajnobomby, które są popularne wśród młodych brytyjskich czarodziejów w latach 90. XX wieku.

Śmierć i Po śmierci Edytuj

Zmarł w 1882 roku, mając 72 lat. Na początku lat 90. XX wieku znalazł się na jednej z Kart z Czekoladowych Żab. Jego karta była jedna z pierwszych w kolekcji Harry'ego Pottera, którą zdobył podczas swojej pierwszej podróży do Hogwartu w 1991 roku.[2]

EtymologiaEdytuj

Imię Alberik, może wziąć się od potężnego czarodzieja Albericha z Pieśni o Nibelungach.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki