Wikia

Harry Potter Wiki

Alberyk Grunnion

Komentarze0
3708stron na
tej wiki
Alberyk Grunnion
Alberik
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1803
Data śmierci 1882 (w wieku 72 lat)
Tytuł(y) Twórca łajnobomb
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów białe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Wynalazca
Gdzie bylibyśmy bez wybitnego wkładu łajnobomb?
George Weasley[źródło]

Alberyk Grunnion (ur. 1803 – zm. 1882 r.) — twórca łajnobomb. Jego wizerunek znajduje się na kartach z Czekoladowych Żab. Grunnion przez stworzenie takiej rzeczy jak łajnobomba spowodował użycie tego produktu przez młodych czarodziejów w domu czy w Hogwarcie. Stał się popularny, ale nigdy nie był aż tak sławny jak jego wynalazek. Jeśli uczęszczał do Hogwartu, to rozpoczął swoją naukę w 1814 roku, a skończył w 1821.

Harry Potter zdobył kartę z czekoladowych żab Alberyka Grunniona w 1991 roku w ekspresie Hogwart – Londyn.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Alberyk urodził się w 1803 roku, gdzieś na Brytyjskich Wyspach. Jeśli uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie to rozpoczął swoją naukę w 1814 roku, a skończył w 1821.

Dorosłość Edytuj

W pewnym momencie, w XIX wieku Alberyk Grunnion wynalazł łajnobomby, które są popularne wśród młodych brytyjskich czarodziejów w latach 90. XX wieku.

Śmierć i Po śmierci Edytuj

Zmarł w 1882 roku, mając 72 lat. Na początku lat 90. XX wieku znalazł się na jednej z Kart z Czekoladowych Żab. Jego karta była jedna z pierwszych w kolekcji Harry'ego Pottera, którą zdobył podczas swojej pierwszej podróży do Hogwartu w 1991 roku.[1]

EtymologiaEdytuj

Imię Alberik, może wziąć się od potężnego czarodzieja Albericha z Pieśni o Nibelungach.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki