Wikia

Harry Potter Wiki

Alberta Toothill

6082strony na
tej wiki
Komentarze0
Alberta Toothill (1391—1483): Zwyciężczyni Turnieju All-Englad Wizarding w 1430. Pokonała znanego i lubianego Samsona Wiblina
Karty z Czekoladowych Żab[źródło]

Alberta Toothill (ur. 1391 − zm. 1483) — czarownica nieznanego statusu krwi; wygrała turniej czarodziejski All−Englad Wizarding w konkurencji pojedynków w 1430 roku. Musiała być zdolną czarownicą. Pokonała faworyta tego turnieju, Samsona Wiblina, używając wspaniałego zaklęcia powodującego wybuchanie przedmiotów.

Biografia Edytuj

Alberta urodziła się w 1391 roku gdzieś na Wyspach Brytyjskich. Jeśli uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, to rozpoczęła swoją naukę w 1402, a skończyła w 1409, za czasów Phyllidy Spore.

Turniej Edytuj

AlbertaToothill.png

Alberta Toothill po wygraniu turnieju All-England Wizardin

W 1430 roku, trzydziestodziewięcioletnia Alberta Totthill wzięła udział w turnieju All-England Wizarding w konkurencji pojedynków. Dotarła do finału, jednak jej największym wyczynem było pokonanie znanego i lubianego czarodzieja, Samsona Wilbina, który był faworytem turnieju. Alberta Toothill zmarła w 1483 roku; miała dziewięćdziesiąt dwa lata. W 1990 roku znalazła się na jednej z kart z Czekoladowych Żab. Na zdjęciu widnieje z pucharem, któy zdobyła za pokonanie Samsona Wilbina.

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki