Fandom

Harry Potter Wiki

Albert Runcorn

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy pracownika Ministerstwa Magii. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.
Harry Potter: „Sprzeciwisz mi się?! Chcesz, żebym zbadał twoje drzewo genealogiczne, jak to zrobiłem z Dirkiem Cresswellem?
Łysy czarodziej: „Wybacz! Ja tylko tak... na wszelki wypadek.. ale myślałem...
— dialog Harry'ego (pod postacią Runcorna) i pracownika Ministerstwa pokazuje, w jaki sposób traktowano Runcorna w MM[źródło]

Albert Runcorn — pracownik Ministerstwa Magii za rządów Piusa Thickneese'a. Sfałszował drzewo genealogiczne Dirka Cresswela, pracował w Komisji Rejestracji Mugolaków.

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Można domyślać, że Albert należał w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie do Slytherinu.

Kariera w Ministerstwie Edytuj

Runcorn i Umbridge.jpg

Albert był jednym z czarodziejów, którzy nie należeli do Śmierciożerców, ale popierali ich poglądy i to o co walczą. Dlatego, kiedy Tom Marvolo Riddle przejął Ministerstwo Magi i obsadził funkcję Ministra Magii Piusem Thicknesse'em, podobnie jak Dolores Umbridge Albert potrafił się dobrze ustawić. Pracował prawdopodobnie dla Komisji Rejestracji Mugolaków, organu, który dyskryminował czarodziejów urodzonych w rodzinach mugolskich.

Włamanie do Ministerstwa Magii Edytuj

W 1997 roku Hermiona Granger i Ron Weasley namówili Alberta do skosztowania Krwotoczków Truskawkowych pod postaciami Mafaldy Hopkirk i Rega Cattermole'a, wcześniej prawdopodobnie go konfundując. Według Hermiony, Alberta tak kusiły cukierki, że wziął ich na raz całą garść. Skończyło się na tym, że Albert z krwotokiem z nosa ruszył do domu, a Hermiona i Ron jakoś wyrwali mu jeden z czarnych, kręconych włosów. W ten sposób można było stworzyć Eliksir Wielosokowy, a w Alberta wcielił się Harry Potter.

Runcorn, Hopkirk, Cattermole.png

W windzie Harry usłyszał od pewnego czarodzieja, że to, co zrobił z Dirkiem Cresswellem, było niezłe i że z pewnością ów pracownik wskoczy teraz na jego miejsce. Następnie „Alberta” zaczepił Pius Thicknesse, nowy Minister Magii. Spytał się on, co tutaj sprowadza Runcorna. Ten odpowiedział mu w pośpiechu, że ma sprawę do Artura Weasleya. Pius podejrzewał, że chodzi o to, że Albert widział Artura z jakimś z Niepożądanych, sam nie wiedział, że właśnie rozmawia z Niepożądanym Numer Jeden. Harry w osobie Alberta zaprzeczył szybko, nie chcąc robić kłopotów panu Weasleyowi i ruszył dalej. Następnie Harry pod postacią Runcorna zwiedził gabinet Dolores Umbridge pod peleryną-niewidką. Przejrzał kartoteki i zabrał z drzwi Magiczne oko Alastora Moody'ego. W windzie spotkał Artura Weasleya, który groził mu, że po wojnie odpowie za to, co zrobił Dirkowi Cresswellowi. Ojciec Rona dodał także, że Zakon Feniksa śledzi każdy krok Runcorna. Albert prawdopodobnie odkrył u Dirka jakieś mugolskie korzenie albo sfałszował jego drzewa genealogiczne.

Runcorn, Thicknesse.jpg

Runcorn i Thicknesse

Następnie Runcorn przybył do Wizengamotu, gdzie odbywała się rozprawa Komisji Rejestracji Mugolaków. Nie wiele myśląc, dokonał szybkiej dywersji. Wyczarował Patronusa dla unieszkodliwienia dementorów, a następnie oszołomił Umbridge. Hermiona zerwała jej medalion z szyi, uratowali także Mary Cattermole, żonę Rega. Mary była bardzo zdziwiona postawą Runcorna i Hopkirk. Harry w osobie Runcorna powiedział, że oficjalnie nakazuje powrót jej do bezpiecznego domu, stwierdził także, że odbywa się to wszystko nieprawidłowo, nie ma mowy o sprawiedliwym procesie. Następnie Harry uwolnił resztę mugolaków, każąc przy okazji przestraszonemu czarodziejowi otworzyć wszystkie wyjścia. Stwierdził, że wszyscy czekający na proces mają czystą krew. Kiedy uciekali z Ministerstwa, Eliksir Wielosokowy przestawał działać, a do budynku w samej bieliźnie wszedł prawdziwy Reg. Trio uciekło w błyskawicznym tempie, nie wiadomo, co dokładnie stało się z uratowanymi mugolakami, ale spora część pewnie zdołała uciec w wielkim chaosie, jaki zapanował.

Życie później Edytuj

Krwotok z nosa prawdopodobnie szybko został wyleczony i Albert wrócić do pracy. Po wojnie z pewnością był ukarany za swoje zbrodnie, może trafić razem z Umbridge do Azkabanu.

Wygląd Edytuj

Runcorndh.jpg

Runcorn w Ministerstwie Magii.

Albert Runcorn swoją postawą wzbudzał lęk w wielu czarodziejach. Mało było takich, którzy zechcieli mu się sprzeciwić. Miał muskularne ciało, ponad sześć stóp (około 190 cm) wzrostu oraz ciemne kręcone włosy. Mówił chropowatym głosem.

Relacje Edytuj

Wiele czarodziejów bało się Alberta przez budowę fizyczną, jak i rolę, jaką pełnił w Komisji Rejestracji Mugolaków. Runcorn donosił na rzekomych „złodziei magii”, czym zdobył sobie nienawiść tych czarodziejów, którzy mieli odmienne poglądy na temat czystości krwi.

Dolores Umbridge Edytuj

Dolores i Albert bardzo dopełniali się w swoich opiniach na temat świata czarodziejskiego. Obaj nienawidzili mugolaków i dlatego wspólnie pracowali na ich usunięcie. Możliwe jednak, że mimowolnie Dolores nabrała pewnego dystansu do Alberta, kiedy Harry pod jego postacią ją oszołomił. Na początku z pewnością myślała, że to akt zdrady.

Artur Weasley Edytuj

Artur był przedstawicielem coraz słabszego w Ministerstwie w 1997 roku frontu przeciwnemu działaniu Komisji. Mężczyźni pałali do siebie wielką niechęcią. W Ministerstwie, kiedy Harry był pod postacią Runcorna, Artur zagroził mu, że po wojnie odpowie za wszystko, co zrobił Dirkowi Cresswellowi i że Zakon Feniksa śledzi każdy jego ruch.

Etymologia Edytuj

  • Imię Albert pochodzi od germańskich słów Adal, co znaczy szlachetne i berahtjasne.
  • Runcorn to miasto portowe w Halton w Cheshire w Anglii.

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdziwy Albert pojawia się dwa razy w adaptacji filmowej. Pierwszy raz, kiedy stoi obok Piusa Thicknesse'a, gdy ten wygłasza przemówienie. Po raz kolejny widać go w scenie, kiedy Harry się w niego przekształca za pomocą Eliksiru Wielosokowego.
  • W książce Albert ma brodę, za to w filmie jest raczej ogolony. Lekki zarost można zauważyć na figurce Runcorna z LEGO Harry Potter: Lata 5−7.
  • W książce Albert jest przedstawiony jako wielki, muskularny człowiek, za to w filmie zbytnio nie odbiega wysokością i gabarytami od innych czarodziejów (jest wyraźnie niższy niż Reginald Cattermole).
  • W książce Albert ma kręcone włosy, natomiast w filmie są proste.
  • W filmie dla podkreślanie charakteru Runcona, postać została ubrana w czarną marynarkę, która przywodzi na myśl gangstera, a określenie to pasuje do roli, jaką odgrywał w czarodziejskim świecie.

Występowanie Edytuj

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki