Wikia

Harry Potter Wiki

Akromantula

Komentarze0
4665stron na
tej wiki
Akromantula

Typowa Akromantula

Akromantula — ogromny ośmiooki pająk, potrafiący posługiwać się ludzką mową. Akromantule pochodzą z Borneo, ale obecnie można je spotkać także w Wielkiej Brytanii, gdzie w Zakazanym Lesie jest ich kolonia.

Wygląd Edytuj

Akromantula to ogromny ośmiooki pająk, pokryty na całym ciele grubymi, czarnymi włosami. Jej rozstaw nóg sięga nawet piętnastu stóp. Posiada również szczękoczułki.

Zachowanie Edytuj

Akromantula zamieszkuje gniazdo w gęstym lesie, tkając na ziemi kopulaste pajęczyny. Samice są większe od samców i mogą jednorazowo złożyć do stu miękkich i białych jaj, z których po sześciu, ośmiu tygodniach wylęgają się młode.

Kiedy Akromantula jest zła lub podekscytowana jej szczękoczułki wydają charakterystyczny klekot. Jest jadowita.

Odżywianie Edytuj

Żywi się mięsem, preferuje duże ofiary, ale jada również skorupiaki i larwy.

Nastawienie Edytuj

Jest bardzo niebezpieczna dla czarodziejów i dla mugoli. Nie można jej wytresować, chociaż Hagrid udomowił Aragoga. 

Magiczne właściwości Edytuj

Jad akromantuli jest niezwykle cennym składnikiem niektórych eliksirów. Kufel jadu wyceniany jest aż na 100 galeonów, a najlepszej jakości jest zebrany tuż po śmierci. Jest to zakazany produkt na legalnym rynku.

W serii Edytuj

1992/1993 Edytuj

Harry Potter myślał, że Aragog jest potworem z Komnaty Tajemnic, dlatego razem z Ronem nierozważnie się tam udał. Radę taką dostał od Hagrida, który poradził "iść za pająkami". Okazało się, że potwór z Komnaty jest tak straszny, że nawet akromantule się ich boją. Później mimo zapewnień Harry'ego i Rona, że są przyjaciółmi Hagrida (który był opiekunem akromantul), Aragog pozwolił swojej rodzinie zjeść chłopaków. Z opresji Harry'ego i Rona uratował niespodziewanie żyjący dziko w lesie latający ford anglia.

1994/1995 Edytuj

Akromantula została umieszczona w labiryncie podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego. Walczył z nią Harry i Cedrik Diggory tuż przed złapaniem przez nich pucharu.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Akromantule walczyły po stronie Śmiercożerców. Zaatakowały Hermionę, Rona i Harry'ego, lecz istnieje duże prawdopodobieństwo, że część akromantul stanęła po stronie dobra, ponieważ niektóre atakowały Śmierożerców i Szmalcowników, a także dlatego, że ich wodzem był kiedyś Aragog, który przyjaźnił się z Hagridem walczącym po stronie dobra.

Więcej od Wikii

Losowa wiki