Fandom

Harry Potter Wiki

Akromantula

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Akromantula (ang. Acromantula) — ogromny ośmiooki pająk, potrafiący posługiwać się ludzką mową. Akromantule pochodzą z Borneo, ale obecnie można je spotkać także w Wielkiej Brytanii, gdzie w Zakazanym Lesie jest ich kolonia.

Wygląd Edytuj

Akromantula to ogromny ośmiooki pająk, pokryty na całym ciele grubymi, czarnymi włosami. Jej rozstaw nóg sięga nawet do piętnastu stóp. Posiada również szczękoczułki, których używa do spożywania pokarmu.

Zachowanie Edytuj

Akromantula zamieszkuje gniazdo w gęstym lesie, tkając na ziemi kopulaste pajęczyny. Samice są większe od samców i mogą jednorazowo złożyć do stu miękkich i białych jaj, z których po sześciu, ośmiu tygodniach wylęgają się młode. Jej jaja należą do klasy A przedmiotów nie wymienialnych.

Kiedy Akromantula jest zła lub podekscytowana jej szczękoczułki wydają charakterystyczny klekot. Jest jadowita, wydala truciznę, gdy czuje się zagrożona. 

Akromantula jest bardzo inteligentnym zwierzęciem. Ma na tyle dobrze rozwinięty aparat mowy, że potrafi mówić. Potrafi ukazywać także emocje, chociaż jej mentalność jest dużo brutalniejsza od człowieczej.

Naturalnym wrogiem akromantul są bazyliszki, których zwierzę bardzo się boi.

Odżywianie Edytuj

Żywi się mięsem, preferuje duże ofiary, ale jada również skorupiaki i larwy.

Nastawienie Edytuj

Jest bardzo niebezpieczna dla czarodziejów i dla mugoli. Nie można jej wytresować, chociaż Hagrid "udomowił" Aragoga

Magiczne właściwości Edytuj

Jad akromantuli jest niezwykle cennym składnikiem niektórych eliksirów. Kufel jadu wyceniany jest aż na 100 galeonów, a najlepszej jakości jest zebrany tuż po śmierci. Jest to zakazany produkt na legalnym rynku.

W serii Edytuj

1992/1993 Edytuj

Harry Potter myślał, że Aragog jest potworem z Komnaty Tajemnic, dlatego razem z Ronem nierozważnie się tam udał. Radę taką dostał od Hagrida, który poradził "iść za pająkami". Okazało się, że potwór z Komnaty jest tak straszny, że nawet akromantule się jego boją. Później mimo zapewnień Harry'ego i Rona, że są przyjaciółmi Hagrida (który był opiekunem akromantul), Aragog pozwolił swojej rodzinie zjeść chłopaków. Z opresji Harry'ego i Rona uratował niespodziewanie żyjący dziko w lesie latający ford anglia.

1994/1995 Edytuj

Akromantula została umieszczona w labiryncie podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego. Walczył z nią Harry i Cedrik Diggory tuż przed złapaniem przez nich pucharu.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Akromantule walczyły po stronie Śmiercożerców. Zaatakowały Hermionę, Rona i Harry'ego, lecz istnieje duże prawdopodobieństwo, że część akromantul stanęła po stronie dobra, ponieważ niektóre atakowały Śmierożerców i Szmalcowników, a także dlatego, że ich wodzem był kiedyś Aragog, który przyjaźnił się z Hagridem walczącym po stronie dobra.

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej w Fandom

Losowa wiki