Wikia

Harry Potter Wiki

Akromantula

Komentarze0
3707stron na
tej wiki
Akromantula
Typowa Akromantula

Akromantula – ogromny ośmiooki pająk, potrafiący posługiwać się ludzką mową. Prawdopodobnie zwierzę zostało wyhodowane przez czarodziei do pilnowania domostw lub skarbów podczas zamachu w 1203 w Bangladeszu.

WyglądEdytuj

Akromantula to ogromny ośmiooki pająk, pokryty na całym ciele grubymi, czarnymi włosami. Jej rozstaw nóg sięga nawet piętnastu stóp. Posiada również szczypce.

ZachowanieEdytuj

Akromantula zamieszkuje gęsty las, tkając na ziemi kopulaste pajęczyny. Samice są większe od samców i mogą jednorazowo złożyć do stu miękkich i białych jaj, z których po sześciu, ośmiu tygodniach wylęgają się młode.

Kiedy Akromantula jest zła lub podekscytowana jej szczypce wydają charakterystyczny klekot. Jest jadowita.

OdżywianieEdytuj

Żywi się mięsem, preferuje duże ofiary, ale jada również skorupiaki.

NastawienieEdytuj

Jest bardzo niebezpieczna dla czarodziejów i dla mugoli. Nie można jej wytresować, chociaż Hagrid udomowił Aragoga.

Magiczne właściwościEdytuj

Jad Akromantuli jest niezwykle cennym składnikiem niektórych eliksirów.

WystępowanieEdytuj

Pochodzi z Borneo, ale dziś można ją spotkać także na terenach Wielkiej Brytanii.

Bitwa o HogwartEdytuj

Akromantule walczyły po stronie śmiercożerców. Zatakowały Hermionę, Rona i Harry'ego, lecz istnieje duże prawdopodobieństwo, że część akromantul stanęła po stronie dobra, ponieważ niektóre atakowały śmierocierców i szmalcowników, a także dlatego, że ich wodzem był kiedyś Aragog, który przyjaźnił się z Hagridem walczącym po stronie dobra.

Więcej od Wikii

Losowa wiki