Wikia

Harry Potter Wiki

Afshan Azad

Komentarze0
4056stron na
tej wiki
Afshan Azad
Padm
Informacje biograficzne
Data urodzenia 12 lutego 1988 w Manchesterze
Narodowość Bangladesz
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina 3 bracia
Kariera aktorska
W Harrym Potterze Padma Patil

Afshan Azad (ur. 12 lutego 1988 w Manchesterze) — aktorka bangladeskiego pochodzenia. Jest muzułmanką. Zadebiutowała w filmie Harry Potter i Czara Ognia jako odtwórczyni roli Padmy Patil, partnerki Rona na balu bożonarodzeniowym.

BiografiaEdytuj

Afshan pochodzi z Bangladeszu, skąd w 1980 roku z przyczyn wojen kulturowych jej rodzina wyemigrowała. Wychowywała się w konserwatywnej muzułmańskiej rodzinie. Ma trzech braci. Uczęszczała do szkoły średniej dla dziewcząt "Whalley Range High". Później uczyła się w Xiaverian College. Zdawała tam egzaminy z biologii, chemii i angielskiego.

Azad od początku była wielką fanką Harry'ego Pottera. Gdy dowiedziała się o castingu do roli Padmy, natychmiast się zgłosiła i wygrała go. W 2004 zagrała w filmie Harry Potter i Czara Ognia. Była to jej debiutancka rola.

Mimo sukcesu, jakim był występ w filmie, Afshan nie układało się życie. Była wielokrotnie bita przez ojca i starszego brata Abdula. W 2010 roku, po wyjątkowo nieprzyjemnym incydencie, udało jej się uciec i powiadomić o całej sprawie policję. Ojciec groził jej, że ją zabije, jako że "zhańbiła rodzinę". Stała się także ofiarą ataków rodziny chłopaka, który jest Hindusem. Problem polegał na tym, że ona jest muzułmanką.

CiekawostkiEdytuj

  • Afshan przyjaźni się ze Scarlett Byrne, odtwórczynią roli Pansy Parkinson w Harrym Potterze.
  • Uwielbia kino indyjskie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki