Fandom

Harry Potter Wiki

Afshan Azad

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Afshan Azad (ur. 12 lutego 1988 w Manchesterze) — aktorka bangladeskiego pochodzenia. Zadebiutowała w filmie Harry Potter i Czara Ognia jako odtwórczyni roli Padmy Patil, partnerki Rona na balu bożonarodzeniowym.

BiografiaEdytuj

Afshan pochodzi z Bangladeszu, skąd w 1980 roku z przyczyn wojen kulturowych jej rodzina wyemigrowała. Wychowywała się w konserwatywnej muzułmańskiej rodzinie. Ma trzech braci. Uczęszczała do szkoły średniej dla dziewcząt "Whalley Range High". Później uczyła się w Xiaverian College. Zdawała tam egzaminy z biologii, chemii i angielskiego.

Azad od początku była wielką fanką Harry'ego Pottera. Gdy dowiedziała się o castingu do roli Padmy, natychmiast się zgłosiła i wygrała go. W 2004 zagrała w filmie Harry Potter i Czara Ognia. Była to jej debiutancka rola.

Mimo sukcesu, jakim był występ w filmie, Afshan nie układało się życie. Była wielokrotnie bita przez ojca i starszego brata Abdula. W 2010 roku, po wyjątkowo nieprzyjemnym incydencie, udało jej się uciec i powiadomić o całej sprawie policję. Ojciec groził jej, że ją zabije, jako że "zhańbiła rodzinę". Stała się także ofiarą ataków rodziny chłopaka, który jest Hindusem. Problem polegał na tym, że ona jest muzułmanką.

Wybrana filmografiaEdytuj

Rok Film Rola
2011 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (film) Padma Patil
2010 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza (film)
2009 Harry Potter i Książę Półkrwi (film)
2007 Harry Potter i Zakon Feniksa (film)
Harry Potter i Zakon Feniksa (gra)
2005 Harry Potter i Czara Ognia (film)

CiekawostkiEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki