Fandom

Harry Potter Wiki

Życie i kłamstwa Albusa Dumbledore'a

7069stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Życie i kłamstwa Albusa Dumbledore'a (ang. The Life and Lies of Albus Dumbledore) — biografia Albusa Dumbledore'a autorstwa słynnej i złośliwej dziennikarki Rity Skeeter, wydana przez wydawnictwo The Daily Prophet Press w lipcu 1997 roku, cztery tygodnie po śmierci Dumbledore'a. Książka ma ok. 900 stron, na których znajdują się rozmaite informacje, dotyczące życia najpotężniejszego czarodzieja swojej epoki Albusa Dumbledore'a. Zawarte w książce informacje, budzą kontrowersje wśród wielu czarodziejów. Większość wiadomości znajdujących się w książce pochodzi od Bathildy Bagshot.

Niespodziewane informacje Edytuj

830px-DH1 Photo of Teenager Albus Dumbledore.jpg

W książce znajduje się wiele niesamowitych, początkowo nawet nieutożsamianych z Dumbledore'em, kontrowersyjnych informacji. Najważniejsze z nich dotyczą wczesnego życia Albusa. Jedną z nich jest fakt trzymania w ukryciu Ariany, młodszej siostry Albusa i powiązanego z tym aresztowania Persiwala, głowy rodziny Dumbledore'ów.

Rita's note.png

Oprócz tego znajduje się rozdział dotyczący przyjaźni Albusa z wielkim czarnoksiężnikiem Grindelwaldem. Między innymi w książce znajdują się opisy największych dokonań Dumbledore'a. Wypowiada się w niej m.in. Ivor Dilonsby.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki