Wikia

Harry Potter Wiki

Żongler

Komentarze0
4150stron na
tej wiki
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Notabene
W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nie edytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuje.
Żongler
Ksenio
Format Brukowiec, miesięcznik
Stosowanie Do czytania
Właściciel(e) Ksenofilius Lovegood
Żongler: alternatywny głos świata czarodziejskiego.
—Tekst z okładki jednego z numerów „Żonglera”.

Żongler — niszowy magazyn wydawany prywatnie przez ekscentrycznego czarodzieja, Ksenofiliusa Lovegooda, powszechnie uważany przez społeczeństwo czarodziejów za brukowiec pełen bredni. W Żonglerze były ogłaszane kontrowersyjne teorie, w większości o nieistniejących stworzeniach, takich jak gledatek niepospolity czy chrapak krętorogi. Czasopismo przychylność magów uzyskało dopiero po wydrukowaniu wywiadu z Harrym Potterem na temat powrotu Lorda Voldemorta i później w czasie Drugiej Wojny Czarodziejów.

Historia periotykuEdytuj

Przed 1996 rokiemEdytuj

Przed rokiem 1996 Żongler publikował na swoich łanach wiele irracjonalnych artykułów, szczególnie często pojawiały się informacje o Chrapakach krętorogich. Jedynym znanym numerem z tego okresu czasu jest wydanie lipcowe lub sierpniowe z 1995 roku. Znalazły się w nim między innymi doniesienia o okrutnym traktowaniu goblinów przez ówczesnego ministra magii, Korneliusza Knota, teorie na temat sposobu, w jaki Tajfuny z Tutshill zdobyły mistrzostwo ligi oraz dowody na to, że Syriusz Black jest w rzeczywistości gwiazdą rocka, Stubbym Boardmanem. W periotyku został też przedstawiony "niezawodny" sposób na odczytanie starożytnych run.

1996 rokEdytuj

Druga Wojna CzarodziejówEdytuj

Po wojnieEdytuj

Znane artykuły Edytuj

  • Syriusz Black gwiazda rocka, czy groźny przestępca?
  • Harry Potter: Prawda o powrocie Lorda Voldemorta
  • Korupcja w Lidze Quidditcha: jak Tajfuny zdobyły mistrzostwo?
  • Tajemnice starożytnych runów wyjawionych, aby uniknąć spotkania z goblinami Gringotta?
  • Niepożądany Numer Jeden
Kiedy Harry Potter i Albus Dumbledore donieśli o powrocie Voldemorta, wyśmiano ich. Hermiona Granger, sprytna
6444.$

Luna z Żonglerem w ręku

przyjaciółka Harry'ego wymyśliła plan, aby przekazać dokładniej większej publiczności wydarzenia, które miało miejsce na cmentarzu w Little Hangleton. Nakazała Ricie Skeeter napisanie artykułu dla Żonglera, inaczej Hermiona wydałaby, że ta jest niezarejestrowanym animagiem.

Po wydrukowaniu artykułu Harry zyskał niemałe poparcie wielu czarodziejów. Luna Lovegood doniosła przyjaciołom, że „magazyn nigdy nie sprzedawał się tak dobrze jak teraz, tata robi dodruk.” Dolores Umbridge za pomocą Dekretu Edukacyjnego numer 27, wykluczyła gazetę z Hogwartu, gdyż była również pracowniczką ministerstwa, które nie uznawało powrotu Sami-Wiecie-Kogo. Uczniowie znaleźli magiczny sposób, aby ukryć gazetę przed Umbridge, przez co cała szkoła dowiedziała się o dokładnym przebiegu walki między Harrym a Voldemortem.

Gdy Czarny Pan wrócił, Ksenofilius pomagał Harry'emu i Zakonowi Feniksa, drukując teksty typu „Pomóżmy Harry'emu” i zamieszczając prawdziwe, rzetelne informacje, nie wspominając słowem o chrapakach krętorogich. To się zmieniło jedynie wtedy, kiedy śmierciożercy porwali córkę Ksenofiliusa, Lunę.

Opinie o "Żonglerze"Edytuj

Daj spokój. Każdy wie, że „Żongler” to same bzdety.
Hermiona Granger o „Żonglerze”.[źródło]

– Ważne artykuły o sprawach, o których opinia publiczna powinna wiedzieć! – powtórzyła drwiąco. – Zawartością tego szmatławca mogłabym nawozić swój ogródek!
Rita Skeeter[źródło]

Więcej od Wikii

Losowa wiki