Fandom

Harry Potter Wiki

Żongler

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Żongler: alternatywny głos świata czarodziejskiego.
— Tekst z okładki jednego z numerów „Żonglera”.

Żongler (ang. The Quibbler) — niszowy magazyn wydawany przez Merge Publications a następnie prywatnie przez ekscentrycznego czarodzieja, Ksenofiliusa Lovegooda, powszechnie uważany przez społeczeństwo czarodziejów za brukowiec pełen bredni. W Żonglerze były ogłaszane kontrowersyjne teorie, w większości o nieistniejących stworzeniach, takich jak Ględatek Niepospolity , chrapak krętorogi, nargle, czy też duszkach takich jak gnębiwtrysk. Czasopismo przychylność magów uzyskało dopiero po wydrukowaniu wywiadu z Harrym Potterem na temat powrotu Lorda Voldemorta i później w czasie Drugiej Wojny Czarodziejów.

Historia periodykuEdytuj

Przed 1996 rokiemEdytuj

Przed rokiem 1996 Żongler publikował na swoich łamach wiele irracjonalnych artykułów, szczególnie często pojawiały się informacje o Chrapakach krętorogich. Jedynym znanym numerem z tego okresu jest wydanie lipcowe lub sierpniowe z 1995 roku. Znalazły się w nim między innymi doniesienia o okrutnym traktowaniu goblinów przez ówczesnego ministra magii, Korneliusza Knota oraz o jego planach przejęcia Banku Gringotta, teorie na temat sposobu, w jaki Tajfuny z Tutshill zdobyły mistrzostwo ligi oraz dowody na to, że Syriusz Black jest w rzeczywistości gwiazdą rocka, Stubbym Boardmanem (w póżniejszym numerze, z 1996 r., Żongler przekonywał, że Boardmanem jest Mina Lima ). W periodyku został też przedstawiony „niezawodny” sposób na odczytanie starożytnych run. W 1995 roku Żongler opublikował artykuł o czarodzieju który rzekomo poleciał na Księżyc na miotle Zmiatacz 6. W czasie, gdy ministrem magii był Rufus Scrimgeour, Lovegood planował także opublikowanie historii jego rodziny i ujawnienie, że minister jest wampirem.

Znane artykuły Edytuj

  • Syriusz Black gwiazda rocka, czy groźny przestępca?
  • Harry Potter: Prawda o powrocie Lorda Voldemorta
  • Korupcja w Lidze Quidditcha: jak Tajfuny przejmują kontrolę
  • „Odkrycie tajemnicy starożytnych runów”
  • Niepożądany Numer Jeden
Kiedy Harry Potter i Albus Dumbledore donieśli o powrocie Voldemorta, wyśmiano ich. Hermiona Granger, sprytna
6444.$.jpg

Luna z Żonglerem w ręku

przyjaciółka Harry'ego wymyśliła plan, aby przekazać dokładniej większej publiczności wydarzenia, które miało miejsce na cmentarzu w Little Hangleton. Nakazała Ricie Skeeter napisanie artykułu dla Żonglera, inaczej Hermiona wydałaby, że ta jest niezarejestrowanym animagiem.

Po wydrukowaniu artykułu Harry zyskał niemałe poparcie wielu czarodziejów. Luna Lovegood doniosła przyjaciołom, że „magazyn nigdy nie sprzedawał się tak dobrze jak teraz, tata robi dodruk.” Dolores Umbridge za pomocą Dekretu Edukacyjnego numer 27, wykluczyła gazetę z Hogwartu, gdyż była również pracowniczką ministerstwa, które nie uznawało powrotu Sami-Wiecie-Kogo. Uczniowie znaleźli magiczny sposób, aby ukryć gazetę przed Umbridge, przez co cała szkoła dowiedziała się o dokładnym przebiegu walki między Harrym a Voldemortem.

Gdy Czarny Pan wrócił, Ksenofilius pomagał Harry'emu i Zakonowi Feniksa, drukując teksty typu „Pomóżmy Harry'emu” i zamieszczając prawdziwe, rzetelne informacje, nie wspominając słowem o chrapakach krętorogich. To się zmieniło dopiero wtedy, kiedy śmierciożercy porwali córkę Ksenofiliusa, Lunę. Aby zyskac ich przychylność i odzyskać w ten sposób córkę, Ksenofilius zaczął drukować artykuły zgodne z linią prezentowaną przez Ministerstwo Magii, zamieścił m.in. zdjęcie Harry'go Potter'a z podpisem "Niepożądany Numer jeden".

Opinie o „Żonglerze"Edytuj

Daj spokój. Każdy wie, że „Żongler” to same bzdety.
Hermiona Granger o „Żonglerze”.[źródło]
– Ważne artykuły o sprawach, o których opinia publiczna powinna wiedzieć! – powtórzyła drwiąco. – Zawartością tego szmatławca mogłabym nawozić swój ogródek!
Rita Skeeter[źródło]

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki