FANDOM

Żabert (ang. Clabbert) — stworzenie nadrzewne. Pochodzi z południowych stanów Ameryki, ale w tej chwili występuje już na całym świecie.

CharakterystykaEdytuj

Z wyglądu przypomina krzyżówkę małpy z żabą. Żabert jest bezwłosy, a jego gładką zieloną skórę pokrywają cętki. Między palcami górnych i dolnych kończyn ma błony pławne. Ręce i nogi żaberta są długie i giętkie, co pozwala mu poruszać się pośród gałęzi ze zwinnością orangutana. Z głowy wyrastają mu krótkie rogi, a jego szerokie usta sprawiają wrażenie, jakby cały czas się uśmiechał, ukazując przy tym ostre jak brzytwa zęby. Żabert żywi się głównie małymi jaszczurkami i ptakami.

Najbardziej charakterystyczną cechą żaberta jest duży bąbel pośrodku czoła, który przybiera szkarłatną barwę i zaczyna błyskać, gdy zwierzę wyczuje niebezpieczeństwo. W przeszłości amerykańscy czarodzieje trzymali żaberty w ogródkach, aby ostrzegały ich przez zbliżającymi się mugolami, ale Międzynarodowa Konfederacja Czarodziejów prowadziła kary, które w dużym stopniu ukróciły ten proceder. W nocy widok drzewa pełnego błyskających światełek żabertów, chociaż bardzo efektowny, wzbudzał zdziwienie zbyt wielu mugoli, którzy dopytywali się swoich sąsiadów, dlaczego w czerwcu zapalają na drzewkach bożonarodzeniowe lampki.

WystępowanieEdytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki