FANDOM

Świat Magii (ang. Wizarding world) — społeczność, w której czarodzieje i czarownice żyją odseparowani od (niemagicznego) społeczeństwa mugoli. Dwie wspólnoty są utrzymywane w separacji przez użycie uroków, zaklęć i dyskrecji. Czarodzieje mają zakaz odsłaniania czegokolwiek o magii przed mugolskim społeczeństwem, według Kodeksu Tajności Czarów.

Magia jest wyuczona poprzez naukę, trening i tradycyjne szkolenie, ale Mugole po prostu nie mogą się jej nauczyć. Niemagiczne zdolności, takie jak otwieranie zamka za pomocą wsuwki do włosów w porównaniu do otwierającego zaklęcia, są rzadkością. Magia jest używana do prawie wszystkiego, włącznie z gotowaniem, czyszczeniem, podróżowaniem, porozumiewaniem się, wychowywaniem dzieci i leczeniem. Mimo że z zewnątrz magia sprawia wrażenie moralnie obojętnej, natura dobroczynnych lub wrogich zaklęć zostawia w tyle intencje. Na przykład, Zaklęcie Cruciatus nie może skutecznie torturować ofiary z bólem, jeśli rzucający nie odczuwa pragnienia zrobienia prawdziwej krzywdy ofierze. Technologia Świata Magii wydaje się średniowieczna w oryginale, ponieważ używanie magii zapobiega potrzebie unowocześnienia jej.

Rząd Edytuj

Ministerstwo Magii jest centralną władzą Brytyjskiego świata magii, zajmuje się również biurokracją i egzekwowaniem prawa. Utrzymuje ono liczne departamenty oraz urzędy i jest wysoko zorganizowane, a także wydajne. Ministerstwo jest kierowane przez Ministra Magii. Politycznie, nie ma separacji pomiędzy władzą wykonawczą, ustawodawczą i sądowniczą, sprawiają wrażenie nie ustalanych poprzez wybory. Podczas gdy nie jest wiadome jak Minister jest wybierany, może wydawać się, że jest w tym jakiś wkład ze strony magicznej populacji.

W Systemie Sądowym Wizengamot są sądzeni Ci winni, którzy złamali prawo i z determinacją podjęli się przestępstwa. Rozprawa składa się z krótkiego przemówienia bez żadnego prawnika lub arbitra oraz bez jakiejkolwiek możliwości odwołania się. Przestępcy za karę mogą być zesłani do strasznych miejsc takich jak Azkaban. Były jednak poszczególne przypadki, gdzie osoba została błędnie osądzona (Syriusz Black, Wizengamot tylko poruszył kwestię przeprosin).

Ministerstwo Magii kontroluje wiele z magicznego życia, włączając komunikację, transport, sprawy wewnętrzne pomiędzy czarodziejami a innymi magicznymi bytami, wewnętrzną ochronę magicznego świata, a nawet sport.

Międzynarodowe Prawo o Tajności Czarodziejów Edytuj

Olbrzymi wysiłek został włożony, aby utrzymywać Magiczne społeczeństwo z dala od wiedzy mugoli. Czary na własność mugoli są zabronione, niepełnoletni czarodzieje nie mogą używać magii bez pozwolenia z góry i każde zamierzone ujawnienie magii jest karane. Te przepisy zostały stworzone poprzez Międzynarodowy Kodeks Tajności Czarów i zostały wprowadzone w życie przez Międzynarodową Konfederację Czarodziejów oraz Ministerstwo Magii.

Ministerstwo nie odpowiada za rząd mugoli, ale jego głowa jest zobowiązana poinformować Premiera o wydarzeniach, które mogą zagrozić społeczeństwu mugoli, jak ucieczki złoczyńców lub import wyjątkowo niebezpiecznych magicznych kreatur. Inne wyjątki wobec tej tajności obejmują mugolskich krewnych czarodziejów.

Geografia Edytuj

Chociaż czarodzieje żyją na całym świecie w różnych miejscach, są również Miasteczka Czarodziejów, gdzie jest wiele Czarodziejskich rodzin w jednym miejscu lub gdzie w ogóle nie żyją Mugole. Jedyna w pełni czarodziejska wioska w Wielkiej Brytanii to Hogsmeade. Mimo że jest jeszcze kilka miasteczek, jak Dolina Godryka i Ottery St. Catchpole, zamieszkałych przez mugoli tak samo jak i przez czarownice i czarodziejów.

Ekonomia Edytuj

Kaska

Magiczne monety Galeon, Sykl i Knut

Głównym podmiotem ekonomicznym w Wielkiej Brytanii jest Bank Gringotta, który jest prowadzony przez gobliny oraz intensywny system ochrony, obejmujący podziemne labirynty oraz smoki. Znajduje się tam niezliczona ilość skarbców, każdy z unikatowym kluczem.

Magiczną waluta dzieli się na trzy rodzaje monet bez systemu dziesiętnego. Monety to galeony, sykle oraz knuty. Przeliczenia:

  • 17 Sykli to Galeon
  • 21 Knutów to Sykl
  • 357 Knutów to Galeon

Wiemy również z tylnej okładki Qudditcha Przez Wieki, że około 164 knuty były równoważne do jednego mugolskiego funta szterlinga w 2001 roku. Nie wiadome jest, czy odseparowane magiczne kraje i ich indywidualne Ministerstwa używały alternatywnego systemu pieniężnego.

Medycyna Edytuj

Podczas gdy mugolska medycyna po raz pierwszy usiłowała pobudzić funkcje uzdrawiające ciała, magicy mogli łatwo wykorzystać własny system wytwarzania uzdrawiającej mocy. Eliksiry, zaklęcia i magiczne bandaże są używane przez wytrenowanych Uzdrowicieli. Eliksir ekstrapieprzowy łagodzi objawy przeziębienia i kataru. Zaklęcie rozweselające zapewnia podstawową stymulację nastroju. Gdzie domowe sposoby i zwykłe magiczne sposoby zawodzą, Szpital Świętego Munga zatrudnia Uzdrowicieli, którzy zajmują się wszystkim od uśmierzania typowych chorób do długoterminowych procesów leczenia dla ofiar poważnych szkód neurologicznych.

Społeczeństwo Edytuj

Społeczeństwo Magicznego Świata jest skoncentrowane wokół dwóch faktów: członkowie mogą używać magii dzięki wrodzonym zdolnościom do normalnie niemożliwych rzeczy oraz tego, że nie jest możliwe, aby społeczność mugoli koegzystowała w spokoju obok Magicznego społeczeństwa, zatem jest ono utrzymywane w tajemnicy.

Zobacz też Edytuj