FANDOM

Sufit i ściany obwieszone były szmaragdowymi, szkarłatnymi i złotymi tkaninami, więc pokój wyglądał jak wnętrze wielkiego namiotu, skąpane w czerwonym świetle ozdobnej złotej lampy zwisającej ze środka sufitu, w której trzepotały prawdziwe żywe elfy. Było tłoczno i duszno. Z odległego kąta dochodził głośny śpiew przy akompaniamencie mandolin. Nad kilkoma starszymi czarodziejami, pogrążonymi w rozmowie, wisiał obłok dymu z fajek. Spora liczba skrzatów domowych przepychała się przez gąszcz łydek i kolan, dźwigając nad głowami ciężkie srebrne półmiski z potrawami, tak że wyglądały jak małe stoliki na kółkach.
— Opis przyjęcia[źródło]

Świąteczne Spotkanie Klubu Ślimaka (ang. Slug Club Christmas party) — zorganizowane przez Horacego Slughorna przyjęcie bożonarodzeniowe, które odbyło się 20 grudnia 1996 roku w jego biurze w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Zaproszeni byli dawni oraz aktualni członkowie Klubu Ślimaka razem z osobami towarzyszącymi. Bal uświetnił występ Fatalnych Jędz.

Historia Edytuj

Przed spotkaniem Edytuj

Przygotowania Edytuj

W każdym razie, Harry, Slughorn zamierza urządzić przyjęcie bożonarodzeniowe i z tego już się nie wymigasz, bo mnie poprosił, żebym sprawdziła, które wieczory masz wolne. Chce mieć pewność, że przyjdziesz.
Hermiona Granger do Harry'ego Pottera[źródło]
ZaproszeniaS

Zaproszenia na przyjęcie

Po powrocie do Hogwartu i ponownym objęciu stanowiska nauczyciela eliksirów w 1996 roku Horacy Slughorn reaktywował Klub Ślimaka. Już w ekspresie Londyn−Hogwart zaczął gromadzić wokół siebie uzdolnionych, sławnych i obytych uczniów. Slughorn lubił przebywać ze swoimi pupilkami, zapoznawał ich z wpływowymi ludźmi i pomagał w rozpoczęciu kariery, licząc na rewanż. Sukcesy swoich ulubieńców traktował jako swoje, chwaląc się swoimi znajomościami.

Klub

Spotkanie Klubu Ślimaka w 1996 roku

Horacy wiele uwagi poświęcał Chłopcu, Który Przeżył, Harry'emu Potterowi. Uważał go za utalentowanego eliksirowara i chciał dołączyć go do swojej „kolekcji” sławnych wychowanków. Chłopcu nie przypadło do gustu faworyzowanie niektórych uczniów, i starał się unikać spotkań Klubu aż do grudnia, zasłaniając się treningami domowej drużyny quidditcha i brakiem czasu. Organizując spotkanie bożonarodzeniowe, Slughorn nie wyobrażał sobie kolejnej nieobecności Wybrańca. Poprosił Hermionę Granger, najlepszą przyjaciółkę Harry'ego o upewnienie się, kiedy chłopak ma wolny czas, i dostosował datę przyjęcia do niego[1].

Zapraszanie partnerów Edytuj

Ron: "Klub Ślimaka. To żałosne. No, mam nadzieję, że będziesz się świetnie bawić. Wiesz co, może zaczniesz chodzić z McLaggenem, wtedy Slughorn mianuje was królem i królową Ślimaków..."
Hermiona: "Możemy przyprowadzać gości, i zamierzałam zaprosić ciebie, ale skoro uważasz, że jesteś ponad takie głupoty, nie będę nawet próbowała! [...]"
Ron: "Zamierzałaś mnie zaprosić?"
Hermiona: "Wyobraź sobie, że tak. Ale jeśli wolisz, żebym chodziła z McLaggenem..."
— Rozmowa Rona Weasleya i Hermiony Granger[źródło]

Horacy Slughorn nie był jedyną osobą, której zależało na tym, by Harry Potter pojawił się na świątecznym spotkaniu klubu. Romilda Vane, dwa lata młodsza od Harry'ego Gryfonka, chciała za wszelką cenę pokazać się z nim w towarzystwie. W tym celu podłożyła mu eliksir miłosny. Finalnie plan Romildy spalił na panewce, a Harry wybrał się na przyjęcie Slughorna w towarzystwie swojej przyjaciółki Luny Lovegood, którą poltergeist Irytek od razu okrzyknął jego dziewczyną.

Z kolei Hermiona Granger pojawiła się na balu z Cormakiem McLaggenem jako partnerem, chcąc wyprowadzić z równowagi Ronalda Weasleya. Jednak nachalność Cormaca skutecznie odstraszała Hermionę, która kryła się przed nim przez całe przyjęcie.

Przyjęcie Edytuj

Przybycie Harry'ego i Luny Edytuj

Przyjęcie zaczęło się o ośmej wieczorem 20 grudnia w gabinecie gospodarza przyjęcia, Horacego Slughorna.

Harry i Luna spotkali się w sali wejściowej, gdzie wiele dziewcząt spoglądało na nich z zazdrością i żalem. Podczas drogi do gabinetu Luna opowiedziała Harry'emu historyjkę, jakoby Rufus Scrimgeour był wampirem.

Przebieg przyjęcia Edytuj

Hermiona Granger: "Harry! No jesteś, dzięki Bogu! Cześć, Luna!"
Harry Potter: "Co się stało?"
Hermiona Granger: "Och, właśnie wyrwałam...to znaczy, właśnie zostawiłam Cormaca... Pod jemiołą"
— Harry i Hermiona na przyjęciu[źródło]
13

Harry na spotkaniu klubu

Horacy − chcąc pochwalić się znajomościami − zaprosił na przyjęcie wiele sławnych osobistości czarodziejskich, np. popularny zespół Fatalne Jędze, wampira Sanguiniego oraz pisarza Eldreda Worple'a. Kadrę nauczycielską reprezentowała nauczycielka wróżbiarstwa Sybilla Trelawney, która przez cały czas trwania przyjęcia narzekała na konieczność dzielenia nauczania wróżbiarstwa z centaurem Firenzem.
122

Goście na przyjęciu

Na balu pojawił się także niespodziewanie Draco Malfoy w asyście Argusa Filcha, który nakrył chłopaka na próbie wproszenia się na spotkanie. Horacy nie miał nic przeciwko, by Draco został. Chęć uczestnictwa w przyjęciu była jednak tylko wymówką Dracona. Podejrzewając to, Severus Snape wyprowadził chłopaka z przyjęcia i przeprowadził z nim poważną rozmowę.

Złapanie Malfoya Edytuj

Severus Snape: „Posłuchaj mnie, Draco. Próbuję ci pomóc. Przysiągłem twojej matce, że będę cię chronił. To była Przysięga Wieczysta, Draco...
Draco Malfoy: „Więc wygląda na to, że będzie ją pan musiał złamać, bo ja nie potrzebuję pana ochrony! To moje zadanie, on mi je zlecił i wypełniam je.
— Rozmowa Severusa Snape'a i Draco Malfoya po wyrzuceniu z przyjęcia[źródło]
Slug Party

Severus Snape, Draco Malfoy i Argus Filch na przyjęciu

Po przyjęciu Edytuj

Artur: „A nie przyszło ci do głowy, Harry, że Snape po prostu udaje...
Harry: „Udaje, że chce Malfoyowi pomóc, aby się dowiedzieć, co on knuje? Spodziewałem się, że pan tak powie.
Artur Weasley i Harry Potter[źródło]

Uczestnicy przyjęcia Edytuj

Gospodarz Edytuj

Członkowie Klubu Ślimaka Edytuj

Byli członkowie Klubu Ślimaka Edytuj

Goście i osoby towarzyszące Edytuj

Za kulisami Edytuj

GinnyonParty

Ginny Weasley na przyjęciu

Występowanie Edytuj

Przypisy