FANDOM

Śmierciotula, znana też jako Żywy Całun (ang. Lethifold, Living Shroud) — rzadko spotykane stworzenia, żyjące tylko w tropikalnym klimacie. Są jednym z najbardziej niebezpiecznych magicznych bestii, jakie znają czarodzieje.

Charakterystyka Edytuj

Śmierciotula z wyglądu przypomina czarną pelerynę grubości około pół cala, jest grubsza, jeśli w ostatnim czasie pożywiła się, nocą sunie po ziemi. Nie da się ustalić liczby ofiar śmierciotuli, gdyż atakuje śpiących czarodziejów i spożywa swą ofiarę w jej własnym łóżku. Nie pozostawia po sobie ani swoim posiłku żadnych śladów. Z racji tego, że atakowani są śpiący − rzadko kiedy mają czas rzucić odpowiednie zaklęcie. Po skończonych posiłku śmierciotula odchodzi i rusza na dalsze łowy, trochę grubsza ze względu na zjedzony pokarm.

Ataki śmierciotuli Edytuj

Pierwszy raz atak śmierciotuli opisał w 1782 roku Flavius Belby. Spotkał on to stworzenie podczas swojej podróży do Papui-Nowej Gwinei. Udało mu się przeżyć, ponieważ nie spał w momencie ataku śmierciotuli, tylko leżał w bezruchu. Na początku myślał, że to szelest liści, a następnie poczuł jak coś podobnego do peleryny oplata go, a finalnie pozbawia tchu. Przestraszył się, chwycił różdżkę i zaczął rzucać różne zaklęcia. Wszystkie okazały się nieskuteczne z wyjątkiem Patronusa.

Dla swoich własnych celów, niektórzy czarodzieje udawali, że padli ofiarą śmierciotuli. W 1973 roku, Janus Thickey zniknął, zostawiając na stoliku nocnym pospiesznie skreśloną wiadomość o treści: "Och dopadła mnie śmierciotula duszę się". Żona i dzieci Janusa uwierzyły, że został on pożarty przez śmierciotulę, ponieważ łóżko było puste i nie poplamione krwią. Rodzina pogrążyła się w żałobie, która została brutalnie przerwana, kiedy odnaleziono Janusa pięć mil drogi od domu w towarzystwie właścicielki Zielonego Smoka[1].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKołkogonekKorniczakKozłagKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
Nieznana klasyfikacja AetonanAkwawirusyBoginCaiporaChrapak krętorogiCurupiraCzerwony Trutniowiec KrwiopijcaDementorDukuwaqaDwurożecDżinFioletowy Trutniowiec KrwiopijcaGlędatek NiepospolityGnębiwtryskGranianHeliopaciHopekMucha siatkoskrzydłaNargleOgnisty ślimakPonurakPuszek PigmejskiRogate ślimakiTraszka dwuogonowaTrutniowiec KrwiopijcaTrzygłowy piesWeetimorousbeastieWielka KałamarnicaWielki nawałnik burzowyWiwern z Wye