FANDOM

Ostatecznie, dla należycie zorganizowanego umysłu, śmierć to tylko początek nowej wielkiej przygody.
Albus Dumbledore[źródło]

Śmierć (ang. Death) — mroczna postać, mieszkająca obok głębokiej rzeki. Według Opowieści o trzech braciach dała trzem braciom Peverell Insygnia Śmierci: AntiochowiCzarną Różdżkę, wykonaną z czarnego bzu, KadmusowiKamień Wskrzeszenia, a IgnotusowiPelerynę Niewidkę. To właśnie Śmierć zabiera ze świata żywych wszystkie stworzenia w momencie, także zwanym śmiercią. Zabić można przykładowo przy użyciu zaklęcia Avada Kedavra.

Historia Edytuj

Spotkanie z Peverellami Edytuj

Śmierć dała trzem braciom Insygnia Śmierci, jako nagrodę za znalezienie sposobu na oszukanie jej. Było to wtedy, gdy zastali przeszkodę na drodze w postaci rzeki bez mostu, ani żadnego przejścia. Wyczarowali, więc kładkę. Śmierci nie podobał się fakt, że została przechytrzona. Udawała jednak, że podziwia zdolności trzech braci. Chciała ich w zamian obdarować tym, o co ją poproszą. Najstarszy brat zapragnął różdżki, która zwycięży wszystkie inne. Śmierć podeszła do czarnego bzu, wycięła z gałęzi różdżkę i podała ją Antiochowi. Kadmus zapragnął czegoś, co pozwoli umarłym powrócić zza grobu, więc Śmierć podniosła kamień z rzeki i nadając mu te właściwości nazwała go Kamieniem Wskrzeszenia, a najmłodszy i najmądrzejszy – Ignotus poprosił o coś, co pozwoli ukryć mu się przed Śmiercią. Wtedy ona niechętnie oddała mu swoją pelerynę niewidkę. Potem pozwoliła braciom odejść. Bracia oddalili się, czyniąc pożytek z darów.

Rewanż Edytuj

Fe431v

Śmierć oddaje Ignotusowi pelerynę niewidkę

Najstarszy brat, po zwycięstwie z czarodziejem, z którym niegdyś się pokłócił, udał się do gospody, gdzie głośno przechwalał się, że posiada niezwyciężoną różdżkę. Jeszcze tego samego wieczoru, w którym przywędrował do lokalu, inny czarodziej zabrał mu ją i poderżnął Antiochowi gardło. I tak śmierć zabrała pierwszego z Peverellów.

Drugi brat postanowił wskrzesić dziewczynę, z którą miał się ożenić, lecz zmarła ona młodo. Gdy to zrobił, dziewczyna trwała przy nim, jednak ciągle była smutna, gdyż tęskniła za swoim szczęśliwym życiem po drugiej stronie. Z szaleństwa Kadmus odebrał sobie życie, aby być bliżej niej. I tak śmierć zabrała drugiego brata.

Śmierć Ignotusa Edytuj

Trzeciego brata śmierć szukała przez wiele lat, jednak nie znalazła mężczyzny. Aż wreszcie, wiele lat później, najmłodszy brat ściągnął niewidkę, aby oddać ją swojemu synowi. Był już wtedy bardzo stary i odszedł ze śmiercią jak równy z równym.

Wygląd Edytuj

180px-DH1 Death 04

Śmierć według barda Beedle'a

Została opisana jako „zakapturzona postać”. W filmie wyposażono ją również w skrzydła. Wyglądała jak kościotrup i była ubrana w pelerynę niewidkę. Z ekranizacji wiemy, że była dużo wyższa od Peverellów, musiała się schylić, aby podarować im Insygnia. Gdy się dokładnie przyjrzymy widać, że ma żółte oczy.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

492px-Ignotus Death

Śmierć była istotą o bardzo rozwiniętych zdolnościach magicznych. Jej znane zdolności to:

  • Wytwarzanie różdżek — wiadomo, że umiała tworzyć bardzo silne różdżki, czego przykładem może być Czarna Różdżka. Był to jednak jedyny znany tego typu przedmiot.
  • Wskrzeszanie — Śmierć nie tylko umiała pozbawiać życia, ale też przyzywać umarłych zza grobu. Wytworzyła w tym celu specjalny przedmiot zwany Kamieniem Wskrzeszenia.
  • Niewidzialność — osiągnęła w tej dziedzinie mistrzostwo. Posiadała jedyną na świecie Pelerynę Niewidkę, która nigdy nie traciła swych właściwości (został z niej odcięty mały kawałek).
  • Latanie — w filmie ukazana jest scena, w której śmierć rozwija skrzydła i odlatuje, zabierając ze sobą Ignotusa. Jednak skrzydła nie zostały wspomniane nigdzie indziej.

Za kulisami Edytuj

  • Według oryginału Baśni Barda Beedle'a Śmierć była mężczyzną.
  • Nie wiadomo, czy była postacią prawdziwą, czy tylko wytworem ludzkiej wyobrażni uwiecznionej w postaci legendy.
  • To właśnie Śmierć była boginem Voldemorta oraz Molly Weasley.

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco MalfoyLord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames Potter IAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Śmierć

  • Jak zginęło 1000 Śmierciożerców

    762 wiadomości
    • DeDe18 napisał(a):Nie bo wszystkie rzeczywistości się ze sobą zderzyły a z odłamków powstało Secret Wars xD Żaden z nich nie kuma o co...
    • To miał być żart :-P