Wikia

Harry Potter Wiki

Śmierć

Komentarze2
4700stron na
tej wiki
Śmierć
Śmierć BB
Informacje biograficzne
Data urodzenia Nieśmiertelna
Data śmierci Nieśmiertelna
Tytuł(y) Pan Śmierci
Pseudonim(y) Panie
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu Białe
Kolor włosów Brak
Rodzina
Rodzina Brak
Zdolności magiczne
Różdżka Nieznana
Patronus Śmierć
Animag Nie
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Wytwórca różdżek (chwilowo)
Ostatecznie, dla należycie zorganizowanego umysłu, śmierć to tylko początek nowej wielkiej przygody.
Albus Dumbledore[źródło]

 Śmierć — mroczna postać, mieszkająca obok głębokiej rzeki. Według Opowieści o trzech braciach dała trzem braciom Peverell Insygnia Śmierci: AntiochowiCzarną Różdżkę, wykonana z czarnego bzu, KadmusowiKamień Wskrzeszenia, a IgnotusowiPelerynę Niewidkę. To właśnie Śmierć zabiera ze świata żywych wszystkie stworzenia w momencie także zwanym śmiercią. Zabić można przykładowo przy użyciu zaklęcia Avada Kedavra.

HistoriaEdytuj

Spotkanie z PeverellamiEdytuj

Śmierć dała trzem braciom Insygnia Śmierci jako nagrodę za przechytrzenie jej. Było to wtedy, gdy zastali przeszkodę na drodze w postaci rzeki bez mostu ani żadnego przejścia. Wyczarowali więc kładkę. Śmierć była bardzo zła, że ktoś ją przechytrzył. Udawała jednak, że podziwia zdolności trzech braci. Chciała ich w zamian obdarować tym, o co ją poproszą. Najstarszy brat zapragnął różdżki, która zwycięży wszystkie inne. Śmierć podeszła do czarnego bzu, wystrugała z niego różdżkę i podała ją Antiochowi. Kadmus zapragnął czegoś, co pozwoli umarłym powrócić zza grobu, więc Śmierć podniosła kamień z rzeki i nadając mu te właściwości nazwała go Kamieniem Wskrzeszenia, a najmłodszy i najmądrzejszy – Ignotus poprosił o coś, co pozwoli ukryć mu się przed śmiercią. Wtedy ona niechętnie podała mu swoją pelerynę niewidkę. Potem pozwoliła braciom odejść. Bracia odeszli czyniąc pożytek z darów.

RewanżEdytuj

Fe431v

Śmierć oddaje Ignotusowi pelerynę niewidkę

Najstarszy brat chwalił się na prawo i lewo, że posiada niezwyciężoną różdżkę. Pewnego razu Śmierć ukradła mu ją i poderżnęła mu nią gardło. I śmierć zabrała pierwszego brata.

Drugi brat postanowił wyciągnąć zza grobu dziewczynę, z którą miał się ożenić, jednak zmarła młodo. Gdy to zrobił, dziewczyna trwała przy nim, jednak ciągle była smutna. Z szaleństwa drugi brat odebrał sobie życie, aby być bliżej niej. I śmierć zabrała drugiego brata.

Śmierć IgnotusaEdytuj

Trzeciego brata śmierć szukała przez wiele lat, jednak nie znalazła. Aż wreszcie, kiedy najmłodszy brat ściągnął niewidkę – był już bardzo stary. Oddał ją swojemu synowi i odszedł ze śmiercią jak równy z równym.

WyglądEdytuj

180px-DH1 Death 04

Śmierć wg barda Breedle'a

Została opisana jako „zakapturzona postać”. W filmie przedstawiono też skrzydła. Wyglądała jak kościotrup i była ubrana w pelerynę niewidkę. Z ekranizacji wiemy, że była dużo wyższa od Peverellów. Musiała się schylić, by podarować im Insygnia. Gdy się dokładnie przyjrzymy widać że ma żółte oczy.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

Śmierć była istotą o bardzo rozwiniętych zdolnościach magicznych. Mogła wynaleźć zaklęcie uśmiercające.

  • Wytwórca różdżek — wiadomo, że umiała tworzyć bardzo silne różdżki, czego przykładem może być Czarna Różdżka. Był to jednak jedyny znany tego typu przedmiot.
  • Wskrzeszanie — Śmierć nie tylko umiała pozbawiać życia, ale też przyzywać umarłych zza grobu. Wytworzyła w tym celu specjalny przedmiot zwany Kamieniem Wskrzeszenia.
  • Niewidzialność — osiągnęła w tej dziedzinie mistrzostwo. Posiadała jedyną na świecie Pelerynę Niewidkę, która nigdy nie traciła swych właściwości (został z niej odcięty mały kawałek).
492px-Ignotus Death
  • Latanie — w filmie ukazana jest scena, w której śmierć rozwija skrzydła i odlatuje, zabierając ze sobą Ignotusa. Jednak skrzydła nie zostały wspomniane nigdzie indziej.
  • Czarna magia (Zaklęcia niewybaczalne) — zapewne umiała używać zaklęcia Avada Kedavra, którym uśmiercała swoje ofiary.

Za kulisami Edytuj

  • Według oryginału Baśni Barda Breedle'a Śmierć była mężczyzną.
  • Nie wiadomo, czy była postacią prawdziwą.
  • To właśnie Śmierć była boginem Voldemorta.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Śmierć

  • Jak zginęło 1000 Śmierciożerców

    608 wiadomości
    • Discord - władca Chaosu i Dysharmonii napisał(a):704 przyszedł mnie okraść. Nauczyłem się czegoś z opowieści mojego kolegi o Skyrim...
    • Kentorius napisał(a): Discord - władca Chaosu i Dysharmonii napisał(a):704 przyszedł mnie okraść. Nauczyłem się czegoś z opowie...

Więcej od Wikii

Losowa wiki