Fandom

Harry Potter Wiki

Śmierć

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

Ostatecznie, dla należycie zorganizowanego umysłu, śmierć to tylko początek nowej wielkiej przygody.
Albus Dumbledore[źródło]

Śmierć (ang. Death) — mroczna postać, mieszkająca obok głębokiej rzeki. Według Opowieści o trzech braciach dała trzem braciom Peverell Insygnia Śmierci: AntiochowiCzarną Różdżkę, wykonaną z czarnego bzu, KadmusowiKamień Wskrzeszenia, a IgnotusowiPelerynę Niewidkę. To właśnie Śmierć zabiera ze świata żywych wszystkie stworzenia w momencie, także zwanym śmiercią. Zabić można przykładowo przy użyciu zaklęcia Avada Kedavra.

HistoriaEdytuj

Spotkanie z PeverellamiEdytuj

Śmierć dała trzem braciom Insygnia Śmierci, jako nagrodę za przechytrzenie jej. Było to wtedy, gdy zastali przeszkodę na drodze w postaci rzeki bez mostu, ani żadnego przejścia. Wyczarowali więc kładkę. Śmierć była bardzo zła, że ktoś ją przechytrzył. Udawała jednak, że podziwia zdolności trzech braci. Chciała ich w zamian obdarować tym, o co ją poproszą. Najstarszy brat zapragnął różdżki, która zwycięży wszystkie inne. Śmierć podeszła do czarnego bzu, wystrugała z niego różdżkę i podała ją Antiochowi. Kadmus zapragnął czegoś, co pozwoli umarłym powrócić zza grobu, więc Śmierć podniosła kamień z rzeki i nadając mu te właściwości nazwała go Kamieniem Wskrzeszenia, a najmłodszy i najmądrzejszy – Ignotus poprosił o coś, co pozwoli ukryć mu się przed śmiercią. Wtedy ona niechętnie podała mu swoją pelerynę niewidkę. Potem pozwoliła braciom odejść. Bracia odeszli czyniąc pożytek z darów.

RewanżEdytuj

Fe431v.png

Śmierć oddaje Ignotusowi pelerynę niewidkę

Najstarszy brat chwalił się na prawo i lewo, że posiada niezwyciężoną różdżkę. Jeszcze tego samego wieczoru, w której ją dostał, inny czarodziej zabrał mu ją i poderżnął Antiochowi gardło. I tak śmierć zabrała pierwszego z Peverellów.

Drugi brat postanowił wskrzesić dziewczynę, z którą miał się ożenić, lecz zmarła ona młodo. Gdy to zrobił, dziewczyna trwała przy nim, jednak ciągle była smutna, gdyż tęskniła za swoim szczęśliwym życiem po drugiej stronie. Z szaleństwa drugi brat odebrał sobie życie, aby być bliżej niej. I tak śmierć zabrała drugiego brata.

Śmierć IgnotusaEdytuj

Trzeciego brata śmierć szukała przez wiele lat, jednak nie znalazła mężczyzny. Aż wreszcie, kiedy najmłodszy brat ściągnął niewidkę – był już bardzo stary. Oddał ją swojemu synowi i odszedł ze śmiercią jak równy z równym.

WyglądEdytuj

180px-DH1 Death 04.jpg

Śmierć według barda Beedle'a

Została opisana jako „zakapturzona postać”. W filmie przedstawiono też skrzydła. Wyglądała jak kościotrup i była ubrana w pelerynę niewidkę. Z ekranizacji wiemy, że była dużo wyższa od Peverellów. Musiała się schylić, by podarować im Insygnia. Gdy się dokładnie przyjrzymy widać że ma żółte oczy.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

Śmierć, była istotą o bardzo rozwiniętych zdolnościach magicznych. Mogła wynaleźć zaklęcie uśmiercające.

  • Wytwórca różdżek — wiadomo, że umiała tworzyć bardzo silne różdżki, czego przykładem może być Czarna Różdżka. Był to jednak jedyny znany tego typu przedmiot.
  • Wskrzeszanie — Śmierć nie tylko umiała pozbawiać życia, ale też przyzywać umarłych zza grobu. Wytworzyła w tym celu specjalny przedmiot zwany Kamieniem Wskrzeszenia.
  • Niewidzialność — osiągnęła w tej dziedzinie mistrzostwo. Posiadała jedyną na świecie Pelerynę Niewidkę, która nigdy nie traciła swych właściwości (został z niej odcięty mały kawałek).
492px-Ignotus Death.jpg
  • Latanie — w filmie ukazana jest scena, w której śmierć rozwija skrzydła i odlatuje, zabierając ze sobą Ignotusa. Jednak skrzydła nie zostały wspomniane nigdzie indziej.
  • Czarna magia (Zaklęcia niewybaczalne) — zapewne umiała używać zaklęcia Avada Kedavra, którym uśmiercała swoje ofiary.

Za kulisami Edytuj

  • Według oryginału Baśni Barda Breedle'a Śmierć była mężczyzną.
  • Nie wiadomo, czy była postacią prawdziwą.
  • To właśnie Śmierć była boginem Voldemorta i Molly Weasley.

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows.png

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco Malfoy (prawowity właściciel)Lord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Śmierć

Więcej w Fandom

Losowa wiki