FANDOM

Na widok pana Delacour i Fleur, kroczących powoli kobiercem między pierwszymi rzędami krzeseł, przez namiot przebiegło głośne westchnienie. Panna młoda sunęła dostojnie, jej ojciec podrygiwał żwawo, tryskając radością. Fleur była ubrana w prostą białą suknię i zdawała się promieniować srebrnym blaskiem. Podczas gdy zazwyczaj blask jej piękności wszystkich przyćmiewał, tego dnia każdy, na którego padł, stawał się piękniejszy. Ginny i Gabrielle, obie w złotych sukniach, wyglądały jeszcze ładniej niż zwykle, a kiedy Fleur doszła do Billa, nikt by nie poznał, że kiedykolwiek spotkał się on z Fenrirem Greybackiem.
— Narrator[źródło]

Ślub Fleur Delacour i Williama „Billa” Weasleya (ang. Wedding of William Weasley and Fleur Delacour) — ślub ¼ wili Fleur i czarodzieja czystej krwi Billa. Wesele odbyło się 1 sierpnia 1997 roku w Norze. Zawarcie małżeństwa sprawiło, że ich przyszłe dzieci zostały czarodziejami czystej krwi. Ślub odbył się w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci. Na wesele wtargnęli śmierciożercy.

Goście weselniEdytuj

Goście Pana młodegoEdytuj

Goście Panny młodejEdytuj

Opis wydarzeniaEdytuj

Pani Weasley i madame Delacour, siedzące w pierwszym rzędzie, łkały cicho w koronkowe chusteczki. W głębi namiotu rozległy się odgłosy przypominające dźwięk waltorni- to Hagrid wydmuchiwał sobie nos w jedną ze swoich olbrzymich chusteczek. Hermiona (...) też miała oczy pełne łez.
— Narrator[źródło]
Gabris

Fred i George Weasleyowie i Muriel na ślubie

Wesele miało odbyć się we Francji, ale odbyło się ono w Norze ze względu na zaistniałe okoliczności. Mistrzem ceremonii był ten sam czarodziej, co na pogrzebie profesora Dumbledore. Przed Norą został wystawiony namiot, w którym odbywało się przyjęcie. Druhnami panny młodej były jedyne siostry pary, czyli Ginny i Gabrielle.

Delacour Weasley

Delacourowie i Artur Weasley podczas uroczystości

Natomiast drużbą Billa był Charlie Weasley. Fleur miała na sobie prostą sukienkę oraz diadem ciotki Muriel. Podczas ślubu Ron poprosił Hermionę do tańca, bo bał się, że Krum zrobi to pierwszy. Bułgarski szukający był jednak zainteresowany Ginny. Wiktor zapytany przez Harry'ego o tajemniczy znak, który zobaczył na naszyjniku ojca Luny, mylnie odpowiada, że to symbol Grindelwalda. Harry, rozmawiając z Muriel i Elfiasem Doge dowiaduję się kilka faktów z życia Dumbledore, oraz że Rita Skeeter napisała o profesorze książkę. Na wesele wtargnęli śmierciożercy, ale nikomu nic się nie stało.

Wygląd gościEdytuj

Goście Wygląd
Molly Weasley „Miała na sobie szatę barwy ametystu i dopasowany do niej kapelusz.”
Ginny Potter zd. Weasley „(...) suknia Ginerwy jest zbyt wydekoltowana” – wg ciotki Muriel.
Ksenofilius Lovegood Według Wiktora Kruma był ubrany w „żółtko”.
Elfias Doge „Spod zjedzonego przez mole fezu wypływał obłok puszystych białych włosów, przywodzący na myśl przejrzały dmuchawiec.

Wygląd namiotuEdytuj

Przez wejście do namiotu widać było rzędy złotych krzeseł ustawionych wzdłuż długiego, purpurowego dywanu. Podtrzymujące namiot słupki oplatały białe i złote kwiaty. Fred i George wyczarowali olbrzymią kiść złotych balonów nad miejscem, w którym Bill i Fleur mieli stać się małżeństwem.
— - Narrator

GaleriaEdytuj

WystępowanieEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Adaptacja filmowa.
  2. 2,0 2,1 Mogła pojawić się również jako osoba towarzysząca Hagridowi.