FANDOM

Łazienka dla chłopców na szóstym piętrze (ang. Sixth-floor boys' bathroom) — łazienka znajdująca się na szóstym piętrze w Hogwarcie, w której w 1997 doszło do pojedynku między Harrym PotteremDraconem Malfoyem. Świadkiem tego zdarzenia była Jęcząca Marta. W trakcie walki Harry Potter ugodził Ślizgona zaklęciem Sectumsempra, dotkliwie go raniąc. W łazience pojawił się profesor Snape i zmniejszył dotkliwe obrażenia na ciele chłopca za pomocą formuły Vulnera Sanentur.

1996−1997 Edytuj

Na VI roku nauki w Hogwarcie, łazienka dla chłopców na szóstym piętrze jest miejscem różnych tajemniczych wydarzeń. Jęcząca Marta zwraca uwagę na chłopca, który często przychodzi do tej łazienki i płacze. Chłopak zaprzyjaźnia się z duchem dziewczyny i dzieli z nią swoimi zgryzotami

Marta: „ Powiedz, co cię gryzie? Pomogę Ci.
Draco:: „ Nikt nie może mi pomóc.
— Rozmowa pomiędzy Martą, a Malfoy'em[źródło]
Tumblr ml3jouuJi61rbv1z6o3 500

Draco Malfoy i Harry Potter

17 marca 1997 roku, korzystając z łazienki na szóstym piętrze, Ron i Harry przez przypadek dowiadują się od Jęczącej Marty, że odwiedza ją tu czasem pewien chłopiec, który płacze. Chłopiec żali się jej, że nie może sobie poradzić z trudnym zadaniem jakie ma wypełnić. Budzi to czujność w dwójce Gryfonów, ale nie są pewni kto to może być.

Mniej więcej miesiąc później dochodzi tu do pojedynku między Draconem, a Harrym. Harry podejrzewał, że to Draco stał za tajemniczymi atakami (zatrucie wina i podrzucenie naszyjnika mających uśmiercić dyrektora Albusa Dumbledore'a). Odkrywa na Mapie Huncwotów, że Draco znajduje się w lazience na szóstym piętrze w towarzystwie Jęczącej Marty - nakrywa go, gdy płacze. Harry określa Malfoya zdrajcą i wywiązuje się między nimi walka, w wyniku której Draco zostaje ugodzony przez Harry'ego zaklęciem Sectumsempra. Obficie krwawiącego Ślizgona ratuje prof. Snape, niwelując straszne efekty zaklęcia za pomocą uleczającej formuły Vulnera Sanentur.

Sixth floor bathroom

Prof. Snape tamuje krwawienie u Malfoya za pomocą Vulnera Sanentur

Później wnika za pomocą legilimencji w umysł Pottera (poprzez kontakt wzrokowy) i nakazuje mu przynieść do tej łazienki podręcznik do eliksirów, który ujrzał w umyśle chłopca i z której nauczył się tego czarnomagicznego zaklęcia. Draco zostaje odprowadzony do skrzydła szpitalnego (ciężko ranny, ale przeżył), a Harry w wyniku zajścia otrzymuje szlaban u Snape'a - w każdą sobotę do końca roku w jego gabinecie.

Wygląd Edytuj

W filmie łazienka jest duża, po lewej stronie od wejścia znajduje się rząd kabin, a obok nich pisuary. W głębi pod oknem umieszczone są umywalki, a nad nimi lustra. W pomieszczeniu panuje półmrok.

Ciekawostki Edytuj

Harry Potter nie znał działania Sectumsempra – tym samym po raz pierwszy użył zaklęcia czarnomagicznego, którego efektów nie znał - jego formułę znalazł zapisaną w podręczniku do eliksirów Księcia Półkrwi: Sectumsempra - na wrogów.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Szóste piętro Hogwartu

Klasy Klasa 6AKlasa 6B
Korytarze Korytarz na szóstym piętrzeKorytarz Glanmore'a Peakesa
Inne pomieszczenia Gabinet Horacego SlughornaIzba PamięciNieużywana łazienkaPokój nagród
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Damara DodderidgeEdgar StroulgerEdessa SakndenbergGlanmore PeakesSelina SapworthyTemeritus ShanksVindictus ViridianWendelina Dziwaczna
Inne lokalizacje Wschodnie skrzydło