FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Natalkolx

Łazienka dla chłopców na szóstym piętrze (ang. Sixth-floor boys' bathroom) — łazienka znajdująca się na szóstym piętrze w Hogwarcie, w której w 1997 doszło do pojedynku między Harrym PotteremDraconem Malfoyem. Świadkiem tego zdarzenia była Jęcząca Marta. W trakcie walki Harry Potter ugodził Ślizgona zaklęciem Sectumsempra, dotkliwie go raniąc. W łazience pojawił się profesor Snape i zmniejszył obrażenia na ciele chłopca za pomocą formuły Vulnera Sanentur.

1996−1997 Edytuj

Jęcząca Marta : „Przestań. Przestań... powiedz mi, co cię dręczy... mogę ci pomóc...
Draco : „Nikt mi nie może pomóc. Nie mogę tego zrobić... nie mogę... to nie działa... a jeśli szybko tego nie zrobię... on powiedział, że mnie zabije...
— Fragment rozmowy pomiędzy Jęczącą Martą a Draco Malfoyem[źródło]

Przez cały rok szkolny 1996/1997, do łazienki dla chłopców, znajdującej się na szóstym piętrze, przychodził Draco Malfoy. Chłopak spędzał w niej chwile w towarzystwie Jęczącej Marty, której opowiadał o swoim lęku przed porażką. Marta starała się go pocieszać oraz pomóc mu jak tylko mogła.

Mam na myśli, że jest wrażliwy, że i nad nim się znęcają, że też czuje się samotny, że nie ma z kim pogadać i że nie wstydzi się pokazać swoich uczuć i płakać!
— Marta mówiąca o Draco[źródło]
Tumblr ml3jouuJi61rbv1z6o3 500

Draco Malfoy i Harry Potter

17 marca 1997 roku, Ron i Harry przez przypadek dowiedzieli się od Jęczącej Marty, że odwiedza ją tu czasem pewien chłopiec, który płacze. Chłopak żali się jej, że nie może sobie poradzić z trudnym zadaniem jakie ma wypełnić. Ta informacja obudziła czujność w dwójce Gryfonów, ale nie są pewni kim mogłaby być ta osoba.

Mniej więcej miesiąc później doszło tam do pojedynku między Draconem, a Harrym. Harry podejrzewał, że to Draco stał za tajemniczymi atakami (zatrucie wina i podrzucenie naszyjnika mających uśmiercić dyrektora Albusa Dumbledore'a). Odkrył, na Mapie Huncwotów, że Draco znajduje się w łazience na szóstym piętrze w towarzystwie Jęczącej Marty - nakrył go, gdy płakał. Harry określił Malfoya zdrajcą i wywiązał się między nimi pojedynek, w wyniku którego Draco został trafiony przez Harry'ego zaklęciem Sectumsempra. Obficie krwawiącego Ślizgona uratował profesor Snape, zniwelował straszne efekty zaklęcia za pomocą uleczającej formuły Vulnera Sanentur.

Sixth floor bathroom

Prof. Snape tamuje krwawienie u Malfoya za pomocą Vulnera Sanentur

Później wniknął za pomocą legilimencji w umysł Pottera (poprzez kontakt wzrokowy) i nakazał mu przynieść do tej łazienki podręcznik do eliksirów, który ujrzał w umyśle chłopca i z którego nauczył się tego czarnomagicznego zaklęcia. Draco został odprowadzony do skrzydła szpitalnego (ciężko ranny, ale przeżył), a Harry w wyniku zajścia otrzymał szlaban u Snape'a - musiał się stawiać w każdą sobotę w jego gabinecie, do końca roku.

Wygląd Edytuj

W filmie łazienka jest duża, po lewej stronie od wejścia znajduje się rząd kabin, a obok nich pisuary. W głębi pod oknem umieszczone są umywalki, a nad nimi lustra. W pomieszczeniu panuje półmrok.

Ciekawostki Edytuj

Harry Potter nie znał działania Sectumsempra – tym samym po raz pierwszy użył zaklęcia czarnomagicznego, którego efektów nie znał - jego formułę znalazł zapisaną w podręczniku do eliksirów Księcia Półkrwi: Sectumsempra - na wrogów.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Szóste piętro Hogwartu

Klasy Klasa 6AKlasa 6B
Korytarze Korytarz na szóstym piętrzeKorytarz Glanmore'a Peakesa
Inne pomieszczenia Drugie Biuro Horacego SlughornaIzba PamięciNieużywana łazienkaPokój nagród
Schody Schody przy gabinecie Horacego Slughorna
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Damara DodderidgeEdgar StroulgerEdessa SakndenbergGlanmore PeakesPortret szkieletu w cylindrzeSelina SapworthyTemeritus ShanksVindictus ViridianWendelina Dziwożona
Inne lokalizacje Wschodnie skrzydło